97 ZJ' de Governor Sensor...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Alfonse Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 30
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,796

Alfonse

Zirve
Mesajlar
4,954
Tepkime Puanı
50
Arkadaşlar,

Bi arkadaşımızın 97 5.2 Grand Cherokee' sinde belirli devir ve hızda silkeleme var.

Cihaza bağlandı, ana şanzman içindeki Governor sensörlerde sorun varmış. Değişmesi lazım fakat fiyat oldukça yüksek...
Arkadaşımızın işleri çok yoğun, benden araştırmamı ve yardımı mı rica etti...

Kendisine verilen bilgiye göre; Governor sensörler iki adetmiş. Governor speed sensör ve Governor pressure sensor.

Nette yapılan araştırmada şimdilik şöyle bi resim geçti elimize.
Fakat bu 2000 model wj' ye ait.

[attachment=1]

Bu konudaki bilgi ve tecrübe paylaşımlarınız nelerdir?

96 ve sonrasında, elektronik kontrollü 42RE, 44RE ve 46RE kodlu üç çeşit ana şanzman kullanıldı.
Farkları nelerdir?

Bu makinede hangisinın kullanıldığını nasıl anlarım.

Bahsi geçen sensörler şanzman modeline göre farklılık gösteriri mi?

Bu sensörleri söküp takmak için şanzman karterini çıkarmak yeterli mi?

Acil cevaba ihtiyacımız var, teşekkürler....

83248769.jpg
 

Etiketler
Ynt: 97 ZJ' de Governor Sensor...

Benzer bi sorun benim aracımda da var. 40-50 mil arasında silkeleme oluyor, biraz gaz verince silkeleme olmuyor. Tanıdık bi ustaya gösterdik o da shaft ıstavrozlarında boşluk var deyip ıstavrozları değiştirdi ve sorun geçmedi. Sorunun şanzımandan kaynaklandığını düşünüyorum bende en kısa sürede cihaza bağlatıcam sorun belki aynıdır. Konunun takipçisiyim...
 

Ynt: 97 ZJ' de Governor Sensor...

Alfonse;
sorularının bir kısmını cevaplayabilirim.
42RE:4 ileri otomatik 1993-1998 4.0 ZJ lerde
44RE:4 ileri otomatik 1996-1998 5.2 ZJ lerde,
46RE:4 ileri otomatik 1998 5.9 ZJ lerde bulunur.
Yukarıya göre arkadaşınızda 44RE şanzıman bulunmaktadır.


ayrıca şu siteden faydalanabilirsiniz.
http://www.transmissionpartsusa.com/A500_42RE_42RH_transmission_solenoid_s/10538.htm
 

Ynt: 97 ZJ' de Governor Sensor...

CJ7V8' Alıntı:
Alfonse;
sorularının bir kısmını cevaplayabilirim.
42RE:4 ileri otomatik 1993-1998 4.0 ZJ lerde
44RE:4 ileri otomatik 1996-1998 5.2 ZJ lerde,
46RE:4 ileri otomatik 1998 5.9 ZJ lerde bulunur.
Yukarıya göre arkadaşınızda 44RE şanzıman bulunmaktadır.


ayrıca şu siteden faydalanabilirsiniz.
http://www.transmissionpartsusa.com/A500_42RE_42RH_transmission_solenoid_s/10538.htm

Çok teşekkürler,
Verdiğiniz linki inceleyeceğim...

RE uzantısı elektronik kontrollü şanzmanlar için RH koduda hidrolik kontrollü şanzmanlar için kullanıldı diye biliyorum.
Ve,
Elektronik kontrollü ana şanzmanlar 96 ve sonrası ZJ' lerde kullanıldı diye biliyorum.Yani, 95 ve öncesi bütün ZJ' ler RH kod uzantılı, hidrolik kontrollü ana şanzmanlıdır. Dolayısı ile 93-98 4.0 için yazdığınız beni biraz şaşırttı. ama, 4.0' dan pek anlamam, aarştırmadımda, elimdeki kaynaklarda onlarla ilgili sayfaları işim olmazsa hep atlarım ;D.. Yanlış biliyor olabilirim yani... Yeniden teşekkürler...

42RE, 42RH, 44RE, 46RH ve 46RE' de bu sensör' ler aynımıdır bilginiz var mı?

Bu arada, 99 ve sonrası WJ Grand Cherokee' lerde kullanılan şanzman kodları 45RFE ve 545RFH imiş. Konuyla tam laakası yok ama, şimdi okudum, ek bilgi olarak yazayım dedim :smiley:
 

Ynt: 97 ZJ' de Governor Sensor...

Ben biraz daha araştırdım ve bazı konularda yanıldığımı öğrendim.

AX-15 : 93 94 95, 5 ileri manuel, 4.0L ZJ' lerde var.
AW4 : 93 yılının 5. ayına kadar 4.0L ZJ' lerde var.
42RE : Electric kumandalı. 93 yılının 3. ayından sonraki 4.0 ZJ' lerde var. Chrysler' in A998 torqueFlite otomatik şanzmanıdır.
42RH : 94 sonrası 4.0L ZJ' lerde var. 42 RE' den tek farkı Hidrolik kumandalı olması.
44RE : 96 97 98 5.2L ZJ' lerde var. Chryslerin' in A999 TorqueFlite otomatik şanzmanıdır. Heavy duty' dir. A727' ye göre 1. ve 2. vites oranları daha kısa.
46RH : 93 94 95 5.2L ZJ' lerde var. Chrysler' in efsanevi A727 otomatik şanzmanıdır. 1962 yılında Aliminyum' a dönüştürülmüş, hafiflemiştir, efsaneleşmiştir. Modifiye edilerek veya std şartlarda muscle car' larda çok sık kullanılıyor.
46RE : Sadece 98 5.9L ZJ' lerde var.
45RFE : WJ Grand' larda var.
545RFE : 2000 üstü WJ Garnd' larda var.

Konu başlığına dair hala bişey bulamadım ;D

Bu durumda;
Barışın makinasında 42RH var.
Bende 46RH. A727.
Arkadaşımın ZJ' sinde 44RE. A999. Haklısın Sami. Yeniden sağol :smiley:

Konu başlığına dair hala bişey bulamadım ;D
 



Ynt: 97 ZJ' de Governor Sensor...

Alfonse,sorularla ilgili bir başlık üyesi olduğum başka bir forumda açtım.İngilizcemin yettiği kadar soruları sordum.Daha başka birşeyler eklememi istersen ekleyebilirim.Cevaplar akşama doğru gelebilir.Başlığın linki:

http://www.jeepforum.com/forum/f13/governor-sensor-help-879569/
 

Ynt: 97 ZJ' de Governor Sensor...

Bir bakayım Gerçekten 42RH mi var üstünde merak ettim ...

42RH - 42RE ve AWD konusunu bir araştırayım , takıldığım anlamadığım noktaları sorarım .

Durduk yerde merakımı celbettin abi :D
 

Ynt: 97 ZJ' de Governor Sensor...

Yanlış anlamadıysam aşağıdaki forum, 96-98 arası 42re ve 44re'nin sensorlerinin aynı olduğunu söylüyor. Biraz karışık yazmış ama... Ben mi yanlış anlıyorum yoksa?

http://www.jeepsunlimited.com/forums/showthread.php?t=480786&highlight=governor+sensor
 


Ynt: 97 ZJ' de Governor Sensor...

ssbman' Alıntı:
Bir bakayım Gerçekten 42RH mi var üstünde merak ettim ...

42RH - 42RE ve AWD konusunu bir araştırayım , takıldığım anlamadığım noktaları sorarım .

Durduk yerde merakımı celbettin abi :D

Ben çok araştırdım Barış.... Bunu şanzmanın üstünde yazan biyer yok.... galiba....

4 ciddi kaynak kullandım bunları öğrenebilmek için. 3.ünde ufacık bir tane dizgi hatası vardı... Hepsini birleştirip yazdım bunları...

Seninki 42 barış, eminim. Ama Re Rh' mı bilemem...

Bizim 5.2' lerin şanzmanının bloğunun önüne doğru, kartelle birleştiği yerde, solda bi sürü ufak rakam var. Okuması zor. Şanzman yağı değişirken liftte, seyyarla, fenerle bile zor okumuştum. Soğuk damga şeklinde bu rakamlar... 3 kısımdan oluşuyor... İlk 9 lu grup (2 harf ve 7 rakam olabiir) parça no.' su, ikinci grup 4 haneli üretim tarihi, bundan sonraki grup seri no.' su. Benim 95 5.2' imde okuduğum şöyle: PK52118327669 veya PK52118320569. Üçüncü grubu galiba okuyamamışım ki not etmemişim. Zaten rakamlarda fazla gömük değil, silik. Sondan 3. ve 4. rakamlar karıştırmış gibiyim zaten. Bende ilk fırsatta daha iyi bakacağım bunlara... Ama her kombinasyonda deniyorum, bu rakamların hiç biyerinde model kodunu veren 4 yok, hatta üretim tarihine benzer bişeyde yok. Herhalde o zaman acemiliken ve aceleden külliyen yanlış okudum ;D
İlk grup "part number" deniyor. Bu parça no.' sunda yazmalı diye düşünüyor insan. Ama incelediğim bütün kaynaklar 42 44 46 ların dıştan çok smilar/benzer olduğunu söylüyor, yani anladığım kadarıyla bunların içi farklı. Dolayısı ile, buradan, stamptan parça no bakıyorsun, sonra parça katoloğundan karşılığını ( 44re 46 v.s.) buluyorsun. Buna benzer bi örneğide aktarma şanzmanı(Transfer case) için verebilirim. Çok araştırmadım ama, mesala select trac transfer case' lerin şıp diye 94 ve sonrası 5.2 ana şanzmanlara uyduğunu İstanbul' daki çok tecrübeli ve kaliteli bi parçacı abimden duymuştum. Neyse, ondan aynı zamanda şunu öğrenmiştim ki örnek budur, bu arazi şanzmanların kolları, kol sistemleri birbiri ile aynı imiş. Yani NP/NV242' 4+N seçenekli transfer case' in kol ve kol sistemi, 2+N seçenekli NP/NV249 aktarma şanzmanı ile aynı imiş. Gerçekten 249' lu aracımda baktım. Arazi kolu aynı XJ' lerdeki gibi sağa yaylı, ama bu yaylı sistemin bi fonksiyonu/zararı yok. Dolayısı ile aynı kasada hem 242 yapmışlar, hem 249. Ana şanzmanda böyledir diye düşündüm.
Konu dışı ek bilgi vereyim:
NP (New Process) kodu önce kullanılmış , NV (New Venture) kodu sonra kullanılmış: Bunun değişim nedenine ve değişim tarihine ulaşamadım. Ama hiç biyerde bi farktan bahsedilmiyor. Sadece pazarlama taktiği açısından (veya patent kaygısı) adları değişmiş anladığım kadarıyla.

NP veya NV 231: Command Tarck 1, 4h (Orta Kilitli) ' a geçmek için 55milin altına inmek gerekir, Low range: 2.72:1 ( part time transfer case with a low range reduction gear system)

Command Track 2' de Low range: 2.71:1, 4h (Orta Kilitsiz) ' a geçmek için sürat zorunluluğu yok.

NP veya NV 242: Select Track, 4+N seçenekli, Low Range: 2.72:1, XJ, ZJ 4.0....
(Select Track 2' de Low range 2.71:1' dir)

NP veya NV 249 : Quadra Trac 2, Low Range: 2.72:1, ZJ 5.2, ZJ 5.9, 2+N şeçenekli. Tork, transfer case içindeki defransiyel ve viscoz coupling aracılığı ile ön ve arka şafta dağılır. Low' da kilitlidir, kaygan olmayan zeminlerde kullanılmamalıdır.

NP veya NV 247 : 2+N seçenekli, Low Range: 2.72:1, WJ

NV147: Güç öne veya arkaya tam dağıtılır, yani bölünmez. Low yok... - Quadra drive 1

93 Model ZJ' lerdeki AW4 ana şanzman identification plate' i şanzmanın sağ tarafında, ayrıca takılmış bi plakalda yazıyor. Bizimkiler gibi şanzman bloğuna vurulmuş değil.

Manuel şsnzmanların parça no v.s. plakasıda alt kısmında, yağ boşaltma tapasının yanında...
 



Ynt: 97 ZJ' de Governor Sensor...

CJ7V8' Alıntı:
Alfonse,sorularla ilgili bir başlık üyesi olduğum başka bir forumda açtım.İngilizcemin yettiği kadar soruları sordum.Daha başka birşeyler eklememi istersen ekleyebilirim.Cevaplar akşama doğru gelebilir.Başlığın linki:

http://www.jeepforum.com/forum/f13/governor-sensor-help-879569/

Teşekkürler... Bakıcam...
 

Ynt: 97 ZJ' de Governor Sensor...

Alfonse' Alıntı:
Alfonse,sorularla ilgili bir başlık üyesi olduğum başka bir forumda açtım.İngilizcemin yettiği kadar soruları sordum.Daha başka birşeyler eklememi istersen ekleyebilirim.Cevaplar akşama doğru gelebilir.Başlığın linki:

http://www.jeepforum.com/forum/f13/governor-sensor-help-879569/
Alfonse' Alıntı:
Teşekkürler... Bakıcam...

Baktım..... ;D ;D

Konu başlığını açtım yazmışsınızda bu adam Atlanta' dan sesleniyor. Anlamadım.... ;D
Bende oradan faydalanıyorum bazende, üye olmaya korkuyorum. Burası felan yüzünden evde kucağımda lap-top' la geziyorum. Bide oraya sardırırsam mezara lap-top' la giderim artık... ;D
 

Ynt: 97 ZJ' de Governor Sensor...

flying surfer' Alıntı:
Yanlış anlamadıysam aşağıdaki forum, 96-98 arası 42re ve 44re'nin sensorlerinin aynı olduğunu söylüyor. Biraz karışık yazmış ama... Ben mi yanlış anlıyorum yoksa?

http://www.jeepsunlimited.com/forums/showthread.php?t=480786&highlight=governor+sensor

Bak şincik Kerem' cim....

Amcam derdi senden başka imiş, ocak 2008' de soruyu sormuş...
1)
Selenoid ve sensör müdür demiş, aracın arıza kodlarını yazmış...
Biz senin arıza kodlarını alamıyoruzki, belki kablosu bozuk, usta makine ekranındaki voltaj yok yazısını anlamadı. sensörün adını görünce değişçek dedi, hep öyle yaparlar zati.... Alışmadık mı... Alıştık... Bide bana titiz derler, benim başıma gelenler pişmiş tavuğun başına gelmemiştirden ondan böyle arızayım ;D
2) Bu sensörler 42re' de ve 44re' de aynımıdır demiş.

3 ay sonra başka bi uzaylı buna kısacık cevap vermiş, daha 13. mesajı sitede... heeee.. aynıdır demiş... ;) İnanalım mı inanalım... :smiley:

Bir ay sonra bu Atlanta' lı gardaşımız kendi derdini kendi çözmüş ve yardımcı olmak için paylaşımda bulunmuş. 4 ocak 2008, farketmez.. :smiley:

"If anyone is interested they 42re and 44re do share the same solinoid and sensor. The solinoid is the same from '93.5 to '98, the sensor is different between the '93.5-95 to '96-'98 in both the 42re and the 44re. 42re and 44re do share the same"

Hiç karışık deeell... 4. ve 5. kelimeden sonra virgül koy, yarım nefes al ;)
"42re and 44re do share the same" - bu da bi kalıp.... do share... yani 42 ve 44 aynı selenoidi paylaşmak yapıyormuş ;D

Fakat sorunumuz şu..

1)zaten 42re' nin bi şeysi uyuyor... selonoid uyuyor. sensör uymuyor yazmış... 93 5.ay sonrası ile 95 arası aynı, 96 98 arası aynı, amabu yıllar arası hem 42re de hem 46rede başka imiş.
2)42Re şanzman 4.0' dan çıkar, 4.0' ı kim hurdaya atmışta biz bulalım :smiley: Biz, 44Re şanzmanın valfmi selenoidmi ne, o suna bakcez işte. ikiside olcek sane... tabi dert kesin oysa, bence önce bi otomatikçi görsün, kablosu felan kopmuştur. E bay' da bunların ucu soketli kablo setleri satılıyor, demekki kabloları sorun yapabiliyor.
eeeee, 44re bulcaz dedim, zaten çıkmacıda en çok 96 üstü var... yani 44re... sorun yok...
42re uyarmı bizi çözmez, ama 46rh, 46re uyarmı diye araştırırsak bize faydası olur. Bence 46re' de uyar, ama oda bi tek 98 5.9' da.... Kim hurdaya 5.9 atmışki.... Rh kodlu hidrolik kumandalı şanzmanlar heralde uymaz, bu parçalar onlarda var mı bilmiyorum. O yüzden hidrolik şanzmanlar bu yaştaki araçlarda daha tercih ediliyor. Elektroniklerin ömrü doldu, mekanikler dayanıy heralde daha....

Bi otomatikçiye gösterelim, sonrada hurdacıya gidip sökelim, sebil gibi 96 üztü var zaten....

Sağlıcakla...
 

Ynt: 97 ZJ' de Governor Sensor...

flying surfer' Alıntı:
EUREKA! ;D ;D ;D

http://www.jeepsunlimited.com/forums/showthread.php?t=442673&highlight=governor+sensor+replace

Kerem bak bura süper oldu.... Vallahi rahatlayabilirsin, çözdük bu işi. Yani çözücez, ben şincik umutlandım... ;D

Artık bi köfte ayran ısmarlarsın ;)

Ammaaa,
adam 42 diyor, orda çok 4.0.....
Bu Atlanta' daki iki sensörün biri uyar 44' e öbürü uymaz demişti....
Zaten bizim 42 bulmamaız çok zor...

Bu Knoxville' deki de önce arıza kodlarını alın demiş... Olmazsa bile 55' i görmek zorundasın demiş. Ben sana bunu iki haftadır söylüyorumda, beni dinlemiyosun ki.

(Sen Alfonse' ya kulak asma, elin Amerikalısı diyince Evraka evraka.... ;D ;D ;D Olmuyo bilader olmuyo ;D)

Senin makine bi arıza tıkı vermiyoki bilader ???

Bide ikisini birden "pair" değiştirmek kaidedir demiş. Ama biz Türküz, başlarım kaydına, kuyduna... ;D

Ben şöyle bi üstünkörü okudum, benim makineye kaydettim sayfayı. Bi daha okucam sonra... İnşallah halletçez... dert etme kardeşim...
 

Ynt: 97 ZJ' de Governor Sensor...

Abi başım döndü valla , bu nasıl bir bilgi yüklemesidir . Valla ben böyle mesajlarını oluştuduğum bir klasöre kaydediyorum .

Ciddi bilgilendirmeler için çok sağol .
 



Ynt: 97 ZJ' de Governor Sensor...

ssbman' Alıntı:
Abi başım döndü valla , bu nasıl bir bilgi yüklemesidir . Valla ben böyle mesajlarını oluştuduğum bir klasöre kaydediyorum .

Ciddi bilgilendirmeler için çok sağol .

Ben mesajlarımı kaybediyorum bazen, o klasörü satsana bana.... ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,652
Mesajlar
1,521,674
Kayıtlı Üye Sayımız
166,518
Kaydolan Son Üyemiz
panelhizmetleri123

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst