97 Grand Cherokee 5.2 Revizeler & Oneriler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 916gtv Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,983

916gtv

Yeni Üye
Mesajlar
15
Tepkime Puanı
1
Herkese merhaba,

İsmim Kerem, uzun süredir "istediğim standartta denk gelirse alacağım" dediğimiz ZJ'yi sonunda bulmuş olduk.

Kendimi bildim bileli italyan otomobilleriyle gönül bağı olan ve tercihlerini hep Alfa Romeo'dan kullanan bir Alfistayım fakat her otomobil sever gibi benim de farklı marka ve modellere her zaman merakım olmuştur. ZJ'de bunlardan birisi tabi ki.
İlk olarak 2000 yılında 97 model bir 5.2'nin sağ koltuğuna oturmuştum ve bir gün sahip olacağıma dair bir düşüncem olmuştu
Dün itibariyle 97 model ZJ 5.2 sahibi olmuş bulunuyoruz.

215000 km'de 2. sahibinden ve benim için en önemlisi "orjinal" olması. Sizler kadar alternatiflerini görme ve binme imkanım olmasa da, az çok otomobillerin genel düzeninden ve durumundan anlayabildiğimi düşünmekteyim.

ZJ'lerle ilgili neredeyse bütün mesajları okumuş olabilirim son 1 haftadır.
Motor ve şanzımanımızın durumu oldukça iyi görünüyor ve ekspertizi yapan bostancı sanayide bulduğumuz bir ustadan da gayet güzel cümleler duyduk. Sanziman 175000km de iken, turbinleri, balatalari vs full revize edilmis. Buna ragmen sanirim kronik ve zamanina goredir, vites degisimlerini az da olsa hissedebiliyorsunuz. D ve R konumuna alirken sessiz gecis var ama hafif kasiliyor hissi var. Genel olarak orjinal ve sağlıklı olmasına rağmen, bizim binmek istediğimiz standarda gelmesi için bazı iyileştirmeler ve tespit ettiğim bazı problemlerin giderilmesi gerekiyor.
Ben bu konuda sizlerden bazı bilgi ve destekler isteyebilirim

Şimdilik gözüme çarptığı kadarıyla listemi sizlerle de paylaşıyorum, fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

1) Kat'a yakın olan oksijen sensörümüz hata veriyor. Genel olarak diğer otomobillerimde de Bosch tercih ediyorum ve 5.2 için de Bosch kullanmalı mıyım, tam parça numarası hakkında yardımcı olabilir misiniz?

2) Termostatımız hata veriyor. Marka tercihimi ne yönde yapmalıyım? Rockautodab baktigimda 165, 180 ve 190 degree olarak uc cesit goruyorum, hangisini tercih etmeliyim?

3) Okudugum kadarıyla vakum hattı sebebiyle cruise kontrolüm çalışmıyor. Ben diagrama uygun olarak standart haline getireceğim. Çalışmama durumuna karşı, nelere hazırlıklı olmalıyım, başka bir sebep olabilir mi çalışmaması için?

4) Şöför koltuğumuzun malesef ileri geri ve sırt kısmının motorları çalışıyor ama diş atladığı için destek vererek hareket ettirebiliyoruz. Bu noktada birkaç alternatif geliyor aklıma.
- Fazla uğraşmadan eldekileri satıp, yerine ikinci el sağlam olan birşeyler mi almalı?
- Sadece mekanizmaları mı almalı?
- Dişlileri değiştirmeyi deneyip, tamir mi etmeye çalışmalı?

5) Direksiyon Kutumuz malesef sağlıklı değil, çok fazla boşluk oluşmuş. Bu tarz parçaların tamirini çok sağlıklı ve uzun ömürlü görmüyorum. Sizce hazır birçok şeyi yenileyecekken, sıfır mı almalı?

6) Direksiyon pompamız da sizlere ömür... Ses yok ama inanılmaz bir sertlik var. Hidrolik yenileyeceğim yarın, bir nebze olsa da rahatlayacağını düşünüyorum. Revize mi ettirmeli, sıfır mı almalı?

7) Motor yagi olarak 10/60 8100 Motul tercih edecegim, sizlerin fikri nedir?

8) Yag filtresi icin bir oneriniz var mi?

9) Göstergelerde titreme var. Bahsettiğim titreme akü kaynaklı değil çünkü akümüz 1 haftalık.
Ben elektronik teknolojisi eski olan araçlarda çok tedirgin oluyorum bu durumdan. Çok ciddi problemlere sebep olabiliyor. Dün VIC ekranımın tamamı bi anda yandı, söndü, coolant temp hatası vs aldık. Okuduğum kadarıyla board üstünde çatlayan lehimler sebebiyle olabiliyormuş. Bütün VIC'in tüm digitlerinin yanması sönmesi buna bağlı olabilir mi? Dünden beri hiç bir sapıtma yaşamadı ama kendisi. Bu bahsettiğim problem sanirim alternator kaynakli, sizler ne dusunuyorsunuz? Benzer tecrube yasayan oldu mu?

10) Ve şu an için en rahatsız olduğum durum, arka diferansiyel uğultusu. Aslında tam olarak uğultu değil, porya sesi gibi geliyor. Araştırdığım kadarıyla diferansiyel bilyelerimiz biraz yaşlandığı için bu sesi duyuyormuşuz. Farklı markaların tamir takımlarını buldum internette. Sizin tavsiyeniz hangisinden yanadır? Birde benim çok güvendiğim alfa romeo ustam var. Ben ustalığına güveniyorum ve bu tamir takımını alsam, onunla birlikte halledebilir miyiz? Yani çok ince ayar yapmamızı gerektiren birşey olmadığını düşünüyorum. Bu sebepten ustamla halledebilir miyiz, merak etmekteyim. Yani sadece bunun için jeep servisine gitmeye gerek var mı?

11) cold startta ve hararet 90civarindayken rolanti kac rpm okumalidir? Gazdan ayagimi cektigimde rolanti 1 saniye sonra iniyor. Yani 3000-4000 devir cevirirken gazdan ayagimi cektigimde 1500rpm gibi 1 sn durup, 400rpm civarina dusuyor. Cold startta da 500-600 rpm okuyorum. Bu degerler normal midir?

12) havalandirmanin klapeleri ayiriyor. Yani ayaklara, cama, yuze vs dagitabiliyorum ama lowdan 25e kadar soguk, 26dan high a kadar da sicak ufluyor. Yani sicak soguk iki kademe varmis gibi, hassas derece ayarlamana izin vermiyor. Sonrasinda da sicak havayi 28lerde vermeye basladi

13) diferansiyel sivisi ve katkisi icin tavsiye verebilir misiniz? Lifte kalktiginda durumlarini kontrol edecegiz, eski sahibi yeni degistirdim dedi ama yine de kontrol etmek istiyoruz. Kilit varsa katki kullanilmasi sart deniyor. Kilit var mi testini lifte yapacagim. Eger ki kilit yoksa, yine de katki koymali miyim?

14) sanziman yagi ve katkisi hakkinda onerilerinizi de alabilir miyim? Yine ayni sekilde sahibi 1 ay once degistirdigini soyledi, kontrol ettim cok temiz durumda ama ne konuldu bilmiyorum. acibademde referansli bir serviste bakiliyormus 2015ten beri, sanirim kotu birsey koymamislardir :smiley:
Eger diferansiyel ve sanziman sivilari istedigimiz gibi degilse hangi urunleri kullanmamizi onerirsiniz?

15) zjnin derilerine nasil mudahale en saglikli olur? Malesef zjmiz orjinal olmasina ragmen, ici baya pis, gercekten pis durumda. Taban halisi ve koltuklar rengini kaybetmis. Zjlerde beni en cok etkileyen seylerden biri iceride kendine ait ilan class kokusudur ama deride ki kirden koku bile kaybolmus neredeyse. Tavan halimizin da sunroof sagi ve sol tarafi kirli sadece. Sanirim su almis, o arada da oraya akmis gibi gorunuyor. Taban halisini sokecegim, hem de hammerite boya atip, izolasyon yapmayi dusunuyorum. Bu arada da derileri temizleyecegim. Zjnin derileri cok hsssas oldugu icin alfada ki gibi orta sert fircayla girmek istemiyorum. Siz nasil temizliyorsunuz koltuklarinizi?

16) Arazi sanzimanini hi dan lo a aldigimda duz vitesteki vites kacirma sesi gibi bir disli surtunme sesi geliyor. Arazi vitesim calisiyor ama bu ses pek hosuma gitmedi. 2 kere denedim ve birseylerin dislerini yemeyeyim diye biraktim. Acaba yeteri kadar hizli gecis yapamadigim icin mi oldu bu?

17) seyir halindeyken d'den n'ye cektigimde devir rolantiye inmiyor. Hatta 1500rpm okurken n'ye attigimda 2500rpmlere cikiyor. Bu normal midir? Degilse tahminim gaz teli, roket teli, sanziman teli gibi birseyin gergin yada bos olmasindan midir?

18) Bilstein B6 kullanan var midir? Ustunde ki amortisorler Monreo ile degistirilmis. Burclarimiz falan iyi durumda ve ilginc sekilde monreolar keyif verdi. Ben yine de B6 dusunuyorum. Sizlerin onerisi nedir?

19) Dikiz aynalarinin camlarini rockautodan baska tr de bulabilir miyim?

20) butun zjlerin aynalari hafizali mi? Ben goremedim benimkinde hafiza :smiley:

Arkadaslar biliyorum cok fazla soru sordum. Bugune kadar kendi otomobillerimi hep kendim soktum topladim neredeyse. ZJ'de sokup takmak icin cok musait ve ugrasmak istiyorum acikcasi. O yuzden kafanizi biraz sisirmis olabilirim, simdiden kusura bakmayin
 
Son düzenleme:

Etiketler

çok uzun yazmışın sıra sıra gidelim:

1) Kat'a yakın olan oksijen sensörümüz hata veriyor. Genel olarak diğer otomobillerimde de Bosch tercih ediyorum ve 5.2 için de Bosch kullanmalı mıyım, tam parça numarası hakkında yardımcı olabilir misiniz?

sözünü ettiğin hata (p0130 grubu) genelde lpg'den meydana gelir (zengin yada fakir karışım). o2 sensörün arızalı olduğundan emin olmalısın. zira o2 sensörler kolay kolay bozulmaz. mümkünse önce balata spreyi ile temizle. marka olarak mopar öneririm. bosch'un da iyi olduğunu söyleyenler var ama ben mopar taraftarıyım. bütçe sıkıntın yoksa, ömürlük olsun diyorsan mopar al. yok hevesimi alır 1-2 yıl sonra satarım diyorsan bosch al. ürün kodu da: 56041213 (ön) 56041219 (arka)

2) Termostatımız hata veriyor. Marka tercihimi ne yönde yapmalıyım? Rockautodab baktigimda 165, 180 ve 190 degree olarak uc cesit goruyorum, hangisini tercih etmeliyim?

offroad yapmıyorsan, standart günlük kullanım için 90 c derece öneririm: STANT 45359

3) Okudugum kadarıyla vakum hattı sebebiyle cruise kontrolüm çalışmıyor. Ben diagrama uygun olarak standart haline getireceğim. Çalışmama durumuna karşı, nelere hazırlıklı olmalıyım, başka bir sebep olabilir mi çalışmaması için?

fren müşürü yada airbag sargısı olabilir. iyi bir american elektrikçisi balarsa bulur.

4) Şöför koltuğumuzun malesef ileri geri ve sırt kısmının motorları çalışıyor ama diş atladığı için destek vererek hareket ettirebiliyoruz. Bu noktada birkaç alternatif geliyor aklıma.
- Fazla uğraşmadan eldekileri satıp, yerine ikinci el sağlam olan birşeyler mi almalı?
- Sadece mekanizmaları mı almalı?
- Dişlileri değiştirmeyi deneyip, tamir mi etmeye çalışmalı?

tamir edebilirsin ama biraz uğraştırır. internette yeterince kaynak var. yalnız o plastik dişlileri tornada yaptır ömürlük olsun. plastikler çok çabuk kırılıyor.

5) Direksiyon Kutumuz malesef sağlıklı değil, çok fazla boşluk oluşmuş. Bu tarz parçaların tamirini çok sağlıklı ve uzun ömürlü görmüyorum. Sizce hazır birçok şeyi yenileyecekken, sıfır mı almalı?

maliyet oldukça yüksek olur. ayrıca onu yapmak her ustanın harcı değil. forumda volkan hoca yapmıştı. başlığını bir incele derim. (96 zj günlüğü)

6) Direksiyon pompamız da sizlere ömür... Ses yok ama inanılmaz bir sertlik var. Hidrolik yenileyeceğim yarın, bir nebze olsa da rahatlayacağını düşünüyorum. Revize mi ettirmeli, sıfır mı almalı?

bilemiyorum bakmak lazım.

7) Motor yagi olarak 10/60 8100 Motul tercih edecegim, sizlerin fikri nedir?

10x40 (mümkünse mobil)

8) Yag filtresi icin bir oneriniz var mi?

MOPAR 5281090AB

9) Göstergelerde titreme var. Bahsettiğim titreme akü kaynaklı değil çünkü akümüz 1 haftalık.
Ben elektronik teknolojisi eski olan araçlarda çok tedirgin oluyorum bu durumdan. Çok ciddi problemlere sebep olabiliyor. Dün VIC ekranımın tamamı bi anda yandı, söndü, coolant temp hatası vs aldık. Okuduğum kadarıyla board üstünde çatlayan lehimler sebebiyle olabiliyormuş. Bütün VIC'in tüm digitlerinin yanması sönmesi buna bağlı olabilir mi? Dünden beri hiç bir sapıtma yaşamadı ama kendisi. Bu bahsettiğim problem sanirim alternator kaynakli, sizler ne dusunuyorsunuz? Benzer tecrube yasayan oldu mu?

açok nadirde olsa yani 40 yılda bir deyim bende de oluyor. 2 sefer olmuştu diye hatılıyorum ikisinde de yağmur yağıyordu. bir yerden su alıyor olabilir.

10) Ve şu an için en rahatsız olduğum durum, arka diferansiyel uğultusu. Aslında tam olarak uğultu değil, porya sesi gibi geliyor. Araştırdığım kadarıyla diferansiyel bilyelerimiz biraz yaşlandığı için bu sesi duyuyormuşuz. Farklı markaların tamir takımlarını buldum internette. Sizin tavsiyeniz hangisinden yanadır? Birde benim çok güvendiğim alfa romeo ustam var. Ben ustalığına güveniyorum ve bu tamir takımını alsam, onunla birlikte halledebilir miyiz? Yani çok ince ayar yapmamızı gerektiren birşey olmadığını düşünüyorum. Bu sebepten ustamla halledebilir miyiz, merak etmekteyim. Yani sadece bunun için jeep servisine gitmeye gerek var mı?

alfaları bilmem ama kilit sistemlerine aşina bir ustaysa yapabilir diye düşünüyorum. diffin içini açmadan da ne durumda olduğu bilinmez. madem aracı yeni aldın, mümkünse komple bir sıvı değişimi yap. diff yağlarını değiştir, mopar katkı koy, ses bir miktar azalacaktır. hem açmışken pullara filan bakarsınız ne durumda olduğuna.

11) cold startta ve hararet 90civarindayken rolanti kac rpm okumalidir? Gazdan ayagimi cektigimde rolanti 1 saniye sonra iniyor. Yani 3000-4000 devir cevirirken gazdan ayagimi cektigimde 1500rpm gibi 1 sn durup, 400rpm civarina dusuyor. Cold startta da 500-600 rpm okuyorum. Bu degerler normal midir?

cold startta ilk 1-2 dk ortalama 1000 civarı olmalı. ondan sonra 650 civarı olur. normali budur (ibre hatalı olabilir. tam sayıyı görmek için odb'den bakabilirsin. elm327 diye arat google'da)

12) havalandirmanin klapeleri ayiriyor. Yani ayaklara, cama, yuze vs dagitabiliyorum ama lowdan 25e kadar soguk, 26dan high a kadar da sicak ufluyor. Yani sicak soguk iki kademe varmis gibi, hassas derece ayarlamana izin vermiyor. Sonrasinda da sicak havayi 28lerde vermeye basladi

hiçbir fikrim yok

13) diferansiyel sivisi ve katkisi icin tavsiye verebilir misiniz? Lifte kalktiginda durumlarini kontrol edecegiz, eski sahibi yeni degistirdim dedi ama yine de kontrol etmek istiyoruz. Kilit varsa katki kullanilmasi sart deniyor. Kilit var mi testini lifte yapacagim. Eger ki kilit yoksa, yine de katki koymali miyim?

kilit yoksa gerek yok

14) sanziman yagi ve katkisi hakkinda onerilerinizi de alabilir miyim? Yine ayni sekilde sahibi 1 ay once degistirdigini soyledi, kontrol ettim cok temiz durumda ama ne konuldu bilmiyorum. acibademde referansli bir serviste bakiliyormus 2015ten beri, sanirim kotu birsey koymamislardir :smiley:
Eger diferansiyel ve sanziman sivilari istedigimiz gibi degilse hangi urunleri kullanmamizi onerirsiniz?

şanzıman mopar atf4, diff 75-90 motul koyabilirsin. şanzıman için katkı önermiyorum.

15) zjnin derilerine nasil mudahale en saglikli olur? Malesef zjmiz orjinal olmasina ragmen, ici baya pis, gercekten pis durumda. Taban halisi ve koltuklar rengini kaybetmis. Zjlerde beni en cok etkileyen seylerden biri iceride kendine ait ilan class kokusudur ama deride ki kirden koku bile kaybolmus neredeyse. Tavan halimizin da sunroof sagi ve sol tarafi kirli sadece. Sanirim su almis, o arada da oraya akmis gibi gorunuyor. Taban halisini sokecegim, hem de hammerite boya atip, izolasyon yapmayi dusunuyorum. Bu arada da derileri temizleyecegim. Zjnin derileri cok hsssas oldugu icin alfada ki gibi orta sert fircayla girmek istemiyorum. Siz nasil temizliyorsunuz koltuklarinizi?

youtube'da DetailingTube diye bir kanal var. oradaki bebe bu işlerde son derece profesyonel. videolarına bir gözatmanı öneririm.

16) Arazi sanzimanini hi dan lo a aldigimda duz vitesteki vites kacirma sesi gibi bir disli surtunme sesi geliyor. Arazi vitesim calisiyor ama bu ses pek hosuma gitmedi. 2 kere denedim ve birseylerin dislerini yemeyeyim diye biraktim. Acaba yeteri kadar hizli gecis yapamadigim icin mi oldu bu?

zincir sesi olabilir. low'da yokuş yukarı geri geri sert kalkmayı dene. sonra tekrar konuşalım. ama araziye girmiyorsan da pek önemli değil. fuzuli masraf olur senin için. az para değil zincir. baya tuzlu olur. bence bu işlemi en sona bırak.

17) seyir halindeyken d'den n'ye cektigimde devir rolantiye inmiyor. Hatta 1500rpm okurken n'ye attigimda 2500rpmlere cikiyor. Bu normal midir? Degilse tahminim gaz teli, roket teli, sanziman teli gibi birseyin gergin yada bos olmasindan midir?

eğer yokuş aşağı gitmiyorsan düşmesi lazım. bilemiyorum. ama bizim araçlarda boşa atmak pek tavsiye edilmez. 4-5 dk duraklama yapmayacaksan boşa atma. ayağın frende bekle.

18) Bilstein B6 kullanan var midir? Ustunde ki amortisorler Monreo ile degistirilmis. Burclarimiz falan iyi durumda ve ilginc sekilde monreolar keyif verdi. Ben yine de B6 dusunuyorum. Sizlerin onerisi nedir?

bilstein kaliteli bir marka diye biliyorum ama hiç kullanmadım. ne desem yalan.

19) Dikiz aynalarinin camlarini rockautodan baska tr de bulabilir miyim?

tr'de tek cam bulamazsın. belki çıkma bulursun ama sıfırı zor.

20) butun zjlerin aynalari hafizali mi? Ben goremedim benimkinde hafiza .
96-98 ler hafızalı. (seninki avrupa versiyonsa olmayabilir). direksiyon tuşları var mı? güneşlikte garaj kumandası var mı?
 

Herkese merhaba,

İsmim Kerem, uzun süredir "istediğim standartta denk gelirse alacağım" dediğimiz ZJ'yi sonunda bulmuş olduk.

Kendimi bildim bileli italyan otomobilleriyle gönül bağı olan ve tercihlerini hep Alfa Romeo'dan kullanan bir Alfistayım fakat her otomobil sever gibi benim de farklı marka ve modellere her zaman merakım olmuştur. ZJ'de bunlardan birisi tabi ki.
İlk olarak 2000 yılında 97 model bir 5.2'nin sağ koltuğuna oturmuştum ve bir gün sahip olacağıma dair bir düşüncem olmuştu
Dün itibariyle 97 model ZJ 5.2 sahibi olmuş bulunuyoruz.

215000 km'de 2. sahibinden ve benim için en önemlisi "orjinal" olması. Sizler kadar alternatiflerini görme ve binme imkanım olmasa da, az çok otomobillerin genel düzeninden ve durumundan anlayabildiğimi düşünmekteyim.

ZJ'lerle ilgili neredeyse bütün mesajları okumuş olabilirim son 1 haftadır.
Motor ve şanzımanımızın durumu oldukça iyi görünüyor ve ekspertizi yapan bostancı sanayide bulduğumuz bir ustadan da gayet güzel cümleler duyduk. Sanziman 175000km de iken, turbinleri, balatalari vs full revize edilmis. Buna ragmen sanirim kronik ve zamanina goredir, vites degisimlerini az da olsa hissedebiliyorsunuz. D ve R konumuna alirken sessiz gecis var ama hafif kasiliyor hissi var. Genel olarak orjinal ve sağlıklı olmasına rağmen, bizim binmek istediğimiz standarda gelmesi için bazı iyileştirmeler ve tespit ettiğim bazı problemlerin giderilmesi gerekiyor.
Ben bu konuda sizlerden bazı bilgi ve destekler isteyebilirim

Şimdilik gözüme çarptığı kadarıyla listemi sizlerle de paylaşıyorum, fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

1) Kat'a yakın olan oksijen sensörümüz hata veriyor. Genel olarak diğer otomobillerimde de Bosch tercih ediyorum ve 5.2 için de Bosch kullanmalı mıyım, tam parça numarası hakkında yardımcı olabilir misiniz?

2) Termostatımız hata veriyor. Marka tercihimi ne yönde yapmalıyım? Rockautodab baktigimda 165, 180 ve 190 degree olarak uc cesit goruyorum, hangisini tercih etmeliyim?

3) Okudugum kadarıyla vakum hattı sebebiyle cruise kontrolüm çalışmıyor. Ben diagrama uygun olarak standart haline getireceğim. Çalışmama durumuna karşı, nelere hazırlıklı olmalıyım, başka bir sebep olabilir mi çalışmaması için?

4) Şöför koltuğumuzun malesef ileri geri ve sırt kısmının motorları çalışıyor ama diş atladığı için destek vererek hareket ettirebiliyoruz. Bu noktada birkaç alternatif geliyor aklıma.
- Fazla uğraşmadan eldekileri satıp, yerine ikinci el sağlam olan birşeyler mi almalı?
- Sadece mekanizmaları mı almalı?
- Dişlileri değiştirmeyi deneyip, tamir mi etmeye çalışmalı?

5) Direksiyon Kutumuz malesef sağlıklı değil, çok fazla boşluk oluşmuş. Bu tarz parçaların tamirini çok sağlıklı ve uzun ömürlü görmüyorum. Sizce hazır birçok şeyi yenileyecekken, sıfır mı almalı?

6) Direksiyon pompamız da sizlere ömür... Ses yok ama inanılmaz bir sertlik var. Hidrolik yenileyeceğim yarın, bir nebze olsa da rahatlayacağını düşünüyorum. Revize mi ettirmeli, sıfır mı almalı?

7) Motor yagi olarak 10/60 8100 Motul tercih edecegim, sizlerin fikri nedir?

8) Yag filtresi icin bir oneriniz var mi?

9) Göstergelerde titreme var. Bahsettiğim titreme akü kaynaklı değil çünkü akümüz 1 haftalık.
Ben elektronik teknolojisi eski olan araçlarda çok tedirgin oluyorum bu durumdan. Çok ciddi problemlere sebep olabiliyor. Dün VIC ekranımın tamamı bi anda yandı, söndü, coolant temp hatası vs aldık. Okuduğum kadarıyla board üstünde çatlayan lehimler sebebiyle olabiliyormuş. Bütün VIC'in tüm digitlerinin yanması sönmesi buna bağlı olabilir mi? Dünden beri hiç bir sapıtma yaşamadı ama kendisi. Bu bahsettiğim problem sanirim alternator kaynakli, sizler ne dusunuyorsunuz? Benzer tecrube yasayan oldu mu?

10) Ve şu an için en rahatsız olduğum durum, arka diferansiyel uğultusu. Aslında tam olarak uğultu değil, porya sesi gibi geliyor. Araştırdığım kadarıyla diferansiyel bilyelerimiz biraz yaşlandığı için bu sesi duyuyormuşuz. Farklı markaların tamir takımlarını buldum internette. Sizin tavsiyeniz hangisinden yanadır? Birde benim çok güvendiğim alfa romeo ustam var. Ben ustalığına güveniyorum ve bu tamir takımını alsam, onunla birlikte halledebilir miyiz? Yani çok ince ayar yapmamızı gerektiren birşey olmadığını düşünüyorum. Bu sebepten ustamla halledebilir miyiz, merak etmekteyim. Yani sadece bunun için jeep servisine gitmeye gerek var mı?

11) cold startta ve hararet 90civarindayken rolanti kac rpm okumalidir? Gazdan ayagimi cektigimde rolanti 1 saniye sonra iniyor. Yani 3000-4000 devir cevirirken gazdan ayagimi cektigimde 1500rpm gibi 1 sn durup, 400rpm civarina dusuyor. Cold startta da 500-600 rpm okuyorum. Bu degerler normal midir?

12) havalandirmanin klapeleri ayiriyor. Yani ayaklara, cama, yuze vs dagitabiliyorum ama lowdan 25e kadar soguk, 26dan high a kadar da sicak ufluyor. Yani sicak soguk iki kademe varmis gibi, hassas derece ayarlamana izin vermiyor. Sonrasinda da sicak havayi 28lerde vermeye basladi

13) diferansiyel sivisi ve katkisi icin tavsiye verebilir misiniz? Lifte kalktiginda durumlarini kontrol edecegiz, eski sahibi yeni degistirdim dedi ama yine de kontrol etmek istiyoruz. Kilit varsa katki kullanilmasi sart deniyor. Kilit var mi testini lifte yapacagim. Eger ki kilit yoksa, yine de katki koymali miyim?

14) sanziman yagi ve katkisi hakkinda onerilerinizi de alabilir miyim? Yine ayni sekilde sahibi 1 ay once degistirdigini soyledi, kontrol ettim cok temiz durumda ama ne konuldu bilmiyorum. acibademde referansli bir serviste bakiliyormus 2015ten beri, sanirim kotu birsey koymamislardir :smiley:
Eger diferansiyel ve sanziman sivilari istedigimiz gibi degilse hangi urunleri kullanmamizi onerirsiniz?

15) zjnin derilerine nasil mudahale en saglikli olur? Malesef zjmiz orjinal olmasina ragmen, ici baya pis, gercekten pis durumda. Taban halisi ve koltuklar rengini kaybetmis. Zjlerde beni en cok etkileyen seylerden biri iceride kendine ait ilan class kokusudur ama deride ki kirden koku bile kaybolmus neredeyse. Tavan halimizin da sunroof sagi ve sol tarafi kirli sadece. Sanirim su almis, o arada da oraya akmis gibi gorunuyor. Taban halisini sokecegim, hem de hammerite boya atip, izolasyon yapmayi dusunuyorum. Bu arada da derileri temizleyecegim. Zjnin derileri cok hsssas oldugu icin alfada ki gibi orta sert fircayla girmek istemiyorum. Siz nasil temizliyorsunuz koltuklarinizi?

16) Arazi sanzimanini hi dan lo a aldigimda duz vitesteki vites kacirma sesi gibi bir disli surtunme sesi geliyor. Arazi vitesim calisiyor ama bu ses pek hosuma gitmedi. 2 kere denedim ve birseylerin dislerini yemeyeyim diye biraktim. Acaba yeteri kadar hizli gecis yapamadigim icin mi oldu bu?

17) seyir halindeyken d'den n'ye cektigimde devir rolantiye inmiyor. Hatta 1500rpm okurken n'ye attigimda 2500rpmlere cikiyor. Bu normal midir? Degilse tahminim gaz teli, roket teli, sanziman teli gibi birseyin gergin yada bos olmasindan midir?

18) Bilstein B6 kullanan var midir? Ustunde ki amortisorler Monreo ile degistirilmis. Burclarimiz falan iyi durumda ve ilginc sekilde monreolar keyif verdi. Ben yine de B6 dusunuyorum. Sizlerin onerisi nedir?

19) Dikiz aynalarinin camlarini rockautodan baska tr de bulabilir miyim?

20) butun zjlerin aynalari hafizali mi? Ben goremedim benimkinde hafiza :smiley:

Arkadaslar biliyorum cok fazla soru sordum. Bugune kadar kendi otomobillerimi hep kendim soktum topladim neredeyse. ZJ'de sokup takmak icin cok musait ve ugrasmak istiyorum acikcasi. O yuzden kafanizi biraz sisirmis olabilirim, simdiden kusura bakmayin

Tecrübe ettiğim kısımları cevaplayayım bende.
1.Ben NTK tercih ettim ve ikisinide değiştirdim.
PartCat adresinden kendi aracınız için gerekli sensöre bakabilirsiniz.

2.Orjinali 195 F dır.Soğutma sisteminizde sıkıntı varsa yaptırana kadar 180 F da takabilirsiniz.

5.Crown Automotive Steering Boxes 52038002

6.Crown Automotive Power Steering Pumps 52088139

7.Motor yağı fabrikanın önerdiği 10/30 ancak bizde yok.10/40 la devam.

8.Mopar yağ filtresi bulunuyor.Pimtaş tan aldım ben hep.N11 de var.

10.Marka olarak orijinali Dana Spacer markadır.Sökmeden problemin ne olduğu anlaşılmaz.Sadece bilyeler olabilir,ayna mahruti olabilir,akslar aşınmış olabilir.Sürpriz yani.

18.Bilstein B6 kullandım.Standart araç için alabileceğin en iyi amortisörlerden.
 

Çok teşekkür ederim arkadaşlar.

Ayrı ayrı alıntılarsam çok uzun olacağından birlikte yazıyorum.

ZJ'nin içini komple sökmüş bulunuyorum otoparkta, taban halısını halı yıkamaya verdim ve yarın teslim edecekler.
Ben de bu arada koltukların mekanizmalarını toparlıyorum. Aynı zamanda orta konsol, bütün direkler, kapı bakalitleri, arka perde, bagaj bakalitlerini de söküp eve çıkardım. Hepsi temizlendi ve mequiars m40 atılacak.

VIC ekranı söküldü, lehimleri kontrol edilecek. Diğer panelleri ve göstergeleri(kadran, klima, far vs) de ampulleri yenilenmek üzere söktüm. Anlayacağınız konsol ve direksiyon hariç bütün aksamlar sökülü durumda şu an.
Taban halısını asıl sökme amacım sunroofun iptal olması sebebiyle, daha öncesinde içeri su almış olduğunu düşünmemdi. Nitekim çok az da olsa, 3 noktada hafif oksitlenme var. Tel fırça ve zımpara ile müdahale edip, Hammerite boya atacağım.

Asıl tedirginliğim tavan döşemesinin altı ve bagaja doğru uzanan tavan kısmı. Ön kapıların üst fitilini kaldırıp, tavan halısını aralayıp aradan baktığımda sunroofun tamamen çürümüş olduğunu ve parça parça dökülmüş olduğunu gördüm. Sağ taraf temiz ama malesef sol tarafta tavanda da çok hafif oksitlenme var. Kaportacı işi olmayacak ama tavan halısını da sökeceğim.

İç kısmı tahminimce 5-10 nisan arasında tamamen bitirmiş olurum. Tam olarak fabrika kondisyonunu yakalayamasam da iç kısımın olabildiğine temiz ve eksiksiz olmasını istiyorum.
Bu arada da önce sıvılarımı ve sensörlerimi sipariş ettim/ediyorum.
Rockauto'dan sipariş vermeyi düşünüyorum. shipping ucretleri de çok yüksek çıkmıyor. Yani burada ki perakende satış fiyatlarıyla ithalatın bütün masraflarını(shipping cost, ordino, ardiye, kdv) kıyasladığımda yurtdışı sipariş vermek daha mantıklı görünüyor. Sizin öneriniz nedir summit mi rockauto mu?

Forum öncesinde sanırım çok hareketliydi ve her gelen işini çözüp gittiği için de forumun ana kadrosu biraz uzaktan takip ediyor artık sanırım :smiley:
 



Bence bu kadar sökmüşken tavan döşemesini de söküp altını kontrol edin. Çürükler derinse mutlaka kaportacıya başvurun derim. Sunroof iptali nasıl yapılmış? Silikon mu çekmişler yoksa dışardan sac mı kaynatılmış?
 

Sunroof ta zayıf kısım giderlerin etrafıdır genelde. Ön taraf sıklıkla paslanır ve görünür ama arkayı sökmeden görmek mümkün değil maalesef.
 

Çok teşekkür ederim arkadaşlar.

Ayrı ayrı alıntılarsam çok uzun olacağından birlikte yazıyorum.

ZJ'nin içini komple sökmüş bulunuyorum otoparkta, taban halısını halı yıkamaya verdim ve yarın teslim edecekler.
Ben de bu arada koltukların mekanizmalarını toparlıyorum. Aynı zamanda orta konsol, bütün direkler, kapı bakalitleri, arka perde, bagaj bakalitlerini de söküp eve çıkardım. Hepsi temizlendi ve mequiars m40 atılacak.

VIC ekranı söküldü, lehimleri kontrol edilecek. Diğer panelleri ve göstergeleri(kadran, klima, far vs) de ampulleri yenilenmek üzere söktüm. Anlayacağınız konsol ve direksiyon hariç bütün aksamlar sökülü durumda şu an.
Taban halısını asıl sökme amacım sunroofun iptal olması sebebiyle, daha öncesinde içeri su almış olduğunu düşünmemdi. Nitekim çok az da olsa, 3 noktada hafif oksitlenme var. Tel fırça ve zımpara ile müdahale edip, Hammerite boya atacağım.

Asıl tedirginliğim tavan döşemesinin altı ve bagaja doğru uzanan tavan kısmı. Ön kapıların üst fitilini kaldırıp, tavan halısını aralayıp aradan baktığımda sunroofun tamamen çürümüş olduğunu ve parça parça dökülmüş olduğunu gördüm. Sağ taraf temiz ama malesef sol tarafta tavanda da çok hafif oksitlenme var. Kaportacı işi olmayacak ama tavan halısını da sökeceğim.

İç kısmı tahminimce 5-10 nisan arasında tamamen bitirmiş olurum. Tam olarak fabrika kondisyonunu yakalayamasam da iç kısımın olabildiğine temiz ve eksiksiz olmasını istiyorum.
Bu arada da önce sıvılarımı ve sensörlerimi sipariş ettim/ediyorum.
Rockauto'dan sipariş vermeyi düşünüyorum. shipping ucretleri de çok yüksek çıkmıyor. Yani burada ki perakende satış fiyatlarıyla ithalatın bütün masraflarını(shipping cost, ordino, ardiye, kdv) kıyasladığımda yurtdışı sipariş vermek daha mantıklı görünüyor. Sizin öneriniz nedir summit mi rockauto mu?

Forum öncesinde sanırım çok hareketliydi ve her gelen işini çözüp gittiği için de forumun ana kadrosu biraz uzaktan takip ediyor artık sanırım :smiley:

rock daha hesaplı summit'e göre. (özellikle de kargo ücretleri). yalnız bu sıralar ürün gelir mi gelmez mi bilemiyorum. kargo uçakları çalışıyor ama üreticinin olduğu yerde karantina varsa sıkıntı olabilir. benim çin'den aldığım ürünlerin çoğu gelmedi son birkaç aydır. amerika'dan uzun zamandır birşey almıyorum. umarım zamanında gelir.
yalnız klima kontrol panel vs sökücem demişsin. ampuleri değiştirmek için. bunu pek tavsiye etmem. çok gözüne batıyorsa yap ama çok çok dikkatli ol. özellikle de arka silecek düğmesinin olduğu paneli sökerken :smiley: söktükten sonra anlıcaksın ne demek istediğimi :D (panelin içini kastediyorum. yoksa paneli göğüsten ayırmak basit. paneli dağıtınca toplaması mesele)
 

Bence bu kadar sökmüşken tavan döşemesini de söküp altını kontrol edin. Çürükler derinse mutlaka kaportacıya başvurun derim. Sunroof iptali nasıl yapılmış? Silikon mu çekmişler yoksa dışardan sac mı kaynatılmış?
Sunroof iptalini silikonla yapmislar ama bu kadar mi ozensiz yapilir? Baya bulamislar silikonu. Direklerde ki mavi gider hortumlari da iptal edilmis.
Sunroof severim ama hicbir aracta bu kadar sunroof problemi okumamistim. Benim cozumum ise sunroofu disaridan su almayacak, sagindan solundan silikon gorunmeyecek sekilde sabitlemek ve mini bir cam tavan olarak islevsellestirmek. Yani hareket etmesin ama perdesini actigimda da gokyuzunu gorebileyim.

Tavan dosemesini sokecegim fakat mevcut durum sebebiyle otoparka birisini davet etmek istemiyorum. Tek basima da sokerim ama agirlik dengesi kaybolur bir yerinden kirilir. Bu yuzden bir sure bekletmek durumdayim.

Aracimin hangi versiyon oldugunu ve kilit olup olmadini en kolay nasil anlarim? Diferansiyellerin kapaklarindan hangi dana oldugunu anlayip, kilit olup olmadigini anlamak mumkun mudur?

Su an icin motor cok iyi calisiyor, sadece o2 sensorleri sebebiyle inanilmaz zengin calisiyor ve koku cok yuksek. O2 sensorlerini rackautodan gectim bugun, sensorlerden sonra umarim duzelir. Katin durumunu bilmiyorum onu da sensorler degistikten sonra daha iyi anlayabiliriz sanirim.
Yine de ne olursa olsun magnaflow cat siparisi de gececegim. Alt tarafi da kendi egzozcumda guzel bir susturucuyla tamamlayacagim. Flowmaster yapisi itibariyle cok basit bir egzoz. Alt devirler nispeten sessiz, ust devirlerde guzel bir sesi olan susturucu yapabilir diye dusunuyorum ustam.

Dedigim gibi motor guzel calisiyor, tevzi, distrbtr, bobin, buji de degistireyim mi yoksa bunu da sonra ki evrelere mi birakayim hocam ne dersin?
 

rock daha hesaplı summit'e göre. (özellikle de kargo ücretleri). yalnız bu sıralar ürün gelir mi gelmez mi bilemiyorum. kargo uçakları çalışıyor ama üreticinin olduğu yerde karantina varsa sıkıntı olabilir. benim çin'den aldığım ürünlerin çoğu gelmedi son birkaç aydır. amerika'dan uzun zamandır birşey almıyorum. umarım zamanında gelir.
yalnız klima kontrol panel vs sökücem demişsin. ampuleri değiştirmek için. bunu pek tavsiye etmem. çok gözüne batıyorsa yap ama çok çok dikkatli ol. özellikle de arka silecek düğmesinin olduğu paneli sökerken :smiley: söktükten sonra anlıcaksın ne demek istediğimi :D (panelin içini kastediyorum. yoksa paneli göğüsten ayırmak basit. paneli dağıtınca toplaması mesele)

Cevap icin cok tesekkurler

Arka silecek suyunun yayli mekanizmasi icin sanirim uyariniz. En kotu cikma bi tane buluruz sanirim :smiley:

Siparisi gectim, ups ile gonderim sagliyorlar. Acikcasi buradan almak istemedim sensorleri.
Ben de ithalat yapan birisiyim. Ozellikle son iki sene de gerek kur, gerekse de ilave gumruk vergileri gercekten maliyetleri cok yukseltti. Otomobil sektorunde bazi urunler global fiyatlarin cok ustunde. Adamlarin 22dolara sattigi sensoru 400tl den ucuza bulmak imkansiz. O yuzden beklersek de cok uzulmeyecegim.
Zaten bir sure sokulu kalir, o arada da gelirse ne mutlu
 



Sunroof iptalini silikonla yapmislar ama bu kadar mi ozensiz yapilir? Baya bulamislar silikonu. Direklerde ki mavi gider hortumlari da iptal edilmis.
Sunroof severim ama hicbir aracta bu kadar sunroof problemi okumamistim. Benim cozumum ise sunroofu disaridan su almayacak, sagindan solundan silikon gorunmeyecek sekilde sabitlemek ve mini bir cam tavan olarak islevsellestirmek. Yani hareket etmesin ama perdesini actigimda da gokyuzunu gorebileyim.

Tavan dosemesini sokecegim fakat mevcut durum sebebiyle otoparka birisini davet etmek istemiyorum. Tek basima da sokerim ama agirlik dengesi kaybolur bir yerinden kirilir. Bu yuzden bir sure bekletmek durumdayim.

Aracimin hangi versiyon oldugunu ve kilit olup olmadini en kolay nasil anlarim? Diferansiyellerin kapaklarindan hangi dana oldugunu anlayip, kilit olup olmadigini anlamak mumkun mudur?

Su an icin motor cok iyi calisiyor, sadece o2 sensorleri sebebiyle inanilmaz zengin calisiyor ve koku cok yuksek. O2 sensorlerini rackautodan gectim bugun, sensorlerden sonra umarim duzelir. Katin durumunu bilmiyorum onu da sensorler degistikten sonra daha iyi anlayabiliriz sanirim.
Yine de ne olursa olsun magnaflow cat siparisi de gececegim. Alt tarafi da kendi egzozcumda guzel bir susturucuyla tamamlayacagim. Flowmaster yapisi itibariyle cok basit bir egzoz. Alt devirler nispeten sessiz, ust devirlerde guzel bir sesi olan susturucu yapabilir diye dusunuyorum ustam.

Dedigim gibi motor guzel calisiyor, tevzi, distrbtr, bobin, buji de degistireyim mi yoksa bunu da sonra ki evrelere mi birakayim hocam ne dersin?


ehV92s.jpg

ayrıca VIN numarasından da sorgulayıp detaylı dökümlere ulaşabilirsin.

VIN Decoder - Jeep Cherokee Forum

VIN Decoder
 

Kilit olup olmadığını öğrenmek için eğer diferansiyel üzerindeki küçük metal plaka duruyorsa (kapak civatalarıyla kapağın üzerine sabitlenmiş olan) üzerinde bir harfle yazıyordu. Yada seei numarasını dana spacer siteainden sorgulayınca o diferansiyele ait olan civataya kadar çıkıyor.Ben ayna mahruti ve tamir takımlarını bu şekilde aldım hep.
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,116
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst