916gtv
Yeni Üye
- Mesajlar
- 15
- Tepkime Puanı
- 1
Herkese merhaba,
İsmim Kerem, uzun süredir "istediğim standartta denk gelirse alacağım" dediğimiz ZJ'yi sonunda bulmuş olduk.
Kendimi bildim bileli italyan otomobilleriyle gönül bağı olan ve tercihlerini hep Alfa Romeo'dan kullanan bir Alfistayım fakat her otomobil sever gibi benim de farklı marka ve modellere her zaman merakım olmuştur. ZJ'de bunlardan birisi tabi ki.
İlk olarak 2000 yılında 97 model bir 5.2'nin sağ koltuğuna oturmuştum ve bir gün sahip olacağıma dair bir düşüncem olmuştu
Dün itibariyle 97 model ZJ 5.2 sahibi olmuş bulunuyoruz.
215000 km'de 2. sahibinden ve benim için en önemlisi "orjinal" olması. Sizler kadar alternatiflerini görme ve binme imkanım olmasa da, az çok otomobillerin genel düzeninden ve durumundan anlayabildiğimi düşünmekteyim.
ZJ'lerle ilgili neredeyse bütün mesajları okumuş olabilirim son 1 haftadır.
Motor ve şanzımanımızın durumu oldukça iyi görünüyor ve ekspertizi yapan bostancı sanayide bulduğumuz bir ustadan da gayet güzel cümleler duyduk. Sanziman 175000km de iken, turbinleri, balatalari vs full revize edilmis. Buna ragmen sanirim kronik ve zamanina goredir, vites degisimlerini az da olsa hissedebiliyorsunuz. D ve R konumuna alirken sessiz gecis var ama hafif kasiliyor hissi var. Genel olarak orjinal ve sağlıklı olmasına rağmen, bizim binmek istediğimiz standarda gelmesi için bazı iyileştirmeler ve tespit ettiğim bazı problemlerin giderilmesi gerekiyor.
Ben bu konuda sizlerden bazı bilgi ve destekler isteyebilirim
Şimdilik gözüme çarptığı kadarıyla listemi sizlerle de paylaşıyorum, fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
1) Kat'a yakın olan oksijen sensörümüz hata veriyor. Genel olarak diğer otomobillerimde de Bosch tercih ediyorum ve 5.2 için de Bosch kullanmalı mıyım, tam parça numarası hakkında yardımcı olabilir misiniz?
2) Termostatımız hata veriyor. Marka tercihimi ne yönde yapmalıyım? Rockautodab baktigimda 165, 180 ve 190 degree olarak uc cesit goruyorum, hangisini tercih etmeliyim?
3) Okudugum kadarıyla vakum hattı sebebiyle cruise kontrolüm çalışmıyor. Ben diagrama uygun olarak standart haline getireceğim. Çalışmama durumuna karşı, nelere hazırlıklı olmalıyım, başka bir sebep olabilir mi çalışmaması için?
4) Şöför koltuğumuzun malesef ileri geri ve sırt kısmının motorları çalışıyor ama diş atladığı için destek vererek hareket ettirebiliyoruz. Bu noktada birkaç alternatif geliyor aklıma.
- Fazla uğraşmadan eldekileri satıp, yerine ikinci el sağlam olan birşeyler mi almalı?
- Sadece mekanizmaları mı almalı?
- Dişlileri değiştirmeyi deneyip, tamir mi etmeye çalışmalı?
5) Direksiyon Kutumuz malesef sağlıklı değil, çok fazla boşluk oluşmuş. Bu tarz parçaların tamirini çok sağlıklı ve uzun ömürlü görmüyorum. Sizce hazır birçok şeyi yenileyecekken, sıfır mı almalı?
6) Direksiyon pompamız da sizlere ömür... Ses yok ama inanılmaz bir sertlik var. Hidrolik yenileyeceğim yarın, bir nebze olsa da rahatlayacağını düşünüyorum. Revize mi ettirmeli, sıfır mı almalı?
7) Motor yagi olarak 10/60 8100 Motul tercih edecegim, sizlerin fikri nedir?
8) Yag filtresi icin bir oneriniz var mi?
9) Göstergelerde titreme var. Bahsettiğim titreme akü kaynaklı değil çünkü akümüz 1 haftalık.
Ben elektronik teknolojisi eski olan araçlarda çok tedirgin oluyorum bu durumdan. Çok ciddi problemlere sebep olabiliyor. Dün VIC ekranımın tamamı bi anda yandı, söndü, coolant temp hatası vs aldık. Okuduğum kadarıyla board üstünde çatlayan lehimler sebebiyle olabiliyormuş. Bütün VIC'in tüm digitlerinin yanması sönmesi buna bağlı olabilir mi? Dünden beri hiç bir sapıtma yaşamadı ama kendisi. Bu bahsettiğim problem sanirim alternator kaynakli, sizler ne dusunuyorsunuz? Benzer tecrube yasayan oldu mu?
10) Ve şu an için en rahatsız olduğum durum, arka diferansiyel uğultusu. Aslında tam olarak uğultu değil, porya sesi gibi geliyor. Araştırdığım kadarıyla diferansiyel bilyelerimiz biraz yaşlandığı için bu sesi duyuyormuşuz. Farklı markaların tamir takımlarını buldum internette. Sizin tavsiyeniz hangisinden yanadır? Birde benim çok güvendiğim alfa romeo ustam var. Ben ustalığına güveniyorum ve bu tamir takımını alsam, onunla birlikte halledebilir miyiz? Yani çok ince ayar yapmamızı gerektiren birşey olmadığını düşünüyorum. Bu sebepten ustamla halledebilir miyiz, merak etmekteyim. Yani sadece bunun için jeep servisine gitmeye gerek var mı?
11) cold startta ve hararet 90civarindayken rolanti kac rpm okumalidir? Gazdan ayagimi cektigimde rolanti 1 saniye sonra iniyor. Yani 3000-4000 devir cevirirken gazdan ayagimi cektigimde 1500rpm gibi 1 sn durup, 400rpm civarina dusuyor. Cold startta da 500-600 rpm okuyorum. Bu degerler normal midir?
12) havalandirmanin klapeleri ayiriyor. Yani ayaklara, cama, yuze vs dagitabiliyorum ama lowdan 25e kadar soguk, 26dan high a kadar da sicak ufluyor. Yani sicak soguk iki kademe varmis gibi, hassas derece ayarlamana izin vermiyor. Sonrasinda da sicak havayi 28lerde vermeye basladi
13) diferansiyel sivisi ve katkisi icin tavsiye verebilir misiniz? Lifte kalktiginda durumlarini kontrol edecegiz, eski sahibi yeni degistirdim dedi ama yine de kontrol etmek istiyoruz. Kilit varsa katki kullanilmasi sart deniyor. Kilit var mi testini lifte yapacagim. Eger ki kilit yoksa, yine de katki koymali miyim?
14) sanziman yagi ve katkisi hakkinda onerilerinizi de alabilir miyim? Yine ayni sekilde sahibi 1 ay once degistirdigini soyledi, kontrol ettim cok temiz durumda ama ne konuldu bilmiyorum. acibademde referansli bir serviste bakiliyormus 2015ten beri, sanirim kotu birsey koymamislardir
Eger diferansiyel ve sanziman sivilari istedigimiz gibi degilse hangi urunleri kullanmamizi onerirsiniz?
15) zjnin derilerine nasil mudahale en saglikli olur? Malesef zjmiz orjinal olmasina ragmen, ici baya pis, gercekten pis durumda. Taban halisi ve koltuklar rengini kaybetmis. Zjlerde beni en cok etkileyen seylerden biri iceride kendine ait ilan class kokusudur ama deride ki kirden koku bile kaybolmus neredeyse. Tavan halimizin da sunroof sagi ve sol tarafi kirli sadece. Sanirim su almis, o arada da oraya akmis gibi gorunuyor. Taban halisini sokecegim, hem de hammerite boya atip, izolasyon yapmayi dusunuyorum. Bu arada da derileri temizleyecegim. Zjnin derileri cok hsssas oldugu icin alfada ki gibi orta sert fircayla girmek istemiyorum. Siz nasil temizliyorsunuz koltuklarinizi?
16) Arazi sanzimanini hi dan lo a aldigimda duz vitesteki vites kacirma sesi gibi bir disli surtunme sesi geliyor. Arazi vitesim calisiyor ama bu ses pek hosuma gitmedi. 2 kere denedim ve birseylerin dislerini yemeyeyim diye biraktim. Acaba yeteri kadar hizli gecis yapamadigim icin mi oldu bu?
17) seyir halindeyken d'den n'ye cektigimde devir rolantiye inmiyor. Hatta 1500rpm okurken n'ye attigimda 2500rpmlere cikiyor. Bu normal midir? Degilse tahminim gaz teli, roket teli, sanziman teli gibi birseyin gergin yada bos olmasindan midir?
18) Bilstein B6 kullanan var midir? Ustunde ki amortisorler Monreo ile degistirilmis. Burclarimiz falan iyi durumda ve ilginc sekilde monreolar keyif verdi. Ben yine de B6 dusunuyorum. Sizlerin onerisi nedir?
19) Dikiz aynalarinin camlarini rockautodan baska tr de bulabilir miyim?
20) butun zjlerin aynalari hafizali mi? Ben goremedim benimkinde hafiza
Arkadaslar biliyorum cok fazla soru sordum. Bugune kadar kendi otomobillerimi hep kendim soktum topladim neredeyse. ZJ'de sokup takmak icin cok musait ve ugrasmak istiyorum acikcasi. O yuzden kafanizi biraz sisirmis olabilirim, simdiden kusura bakmayin
İsmim Kerem, uzun süredir "istediğim standartta denk gelirse alacağım" dediğimiz ZJ'yi sonunda bulmuş olduk.
Kendimi bildim bileli italyan otomobilleriyle gönül bağı olan ve tercihlerini hep Alfa Romeo'dan kullanan bir Alfistayım fakat her otomobil sever gibi benim de farklı marka ve modellere her zaman merakım olmuştur. ZJ'de bunlardan birisi tabi ki.
İlk olarak 2000 yılında 97 model bir 5.2'nin sağ koltuğuna oturmuştum ve bir gün sahip olacağıma dair bir düşüncem olmuştu
Dün itibariyle 97 model ZJ 5.2 sahibi olmuş bulunuyoruz.
215000 km'de 2. sahibinden ve benim için en önemlisi "orjinal" olması. Sizler kadar alternatiflerini görme ve binme imkanım olmasa da, az çok otomobillerin genel düzeninden ve durumundan anlayabildiğimi düşünmekteyim.
ZJ'lerle ilgili neredeyse bütün mesajları okumuş olabilirim son 1 haftadır.
Motor ve şanzımanımızın durumu oldukça iyi görünüyor ve ekspertizi yapan bostancı sanayide bulduğumuz bir ustadan da gayet güzel cümleler duyduk. Sanziman 175000km de iken, turbinleri, balatalari vs full revize edilmis. Buna ragmen sanirim kronik ve zamanina goredir, vites degisimlerini az da olsa hissedebiliyorsunuz. D ve R konumuna alirken sessiz gecis var ama hafif kasiliyor hissi var. Genel olarak orjinal ve sağlıklı olmasına rağmen, bizim binmek istediğimiz standarda gelmesi için bazı iyileştirmeler ve tespit ettiğim bazı problemlerin giderilmesi gerekiyor.
Ben bu konuda sizlerden bazı bilgi ve destekler isteyebilirim
Şimdilik gözüme çarptığı kadarıyla listemi sizlerle de paylaşıyorum, fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
1) Kat'a yakın olan oksijen sensörümüz hata veriyor. Genel olarak diğer otomobillerimde de Bosch tercih ediyorum ve 5.2 için de Bosch kullanmalı mıyım, tam parça numarası hakkında yardımcı olabilir misiniz?
2) Termostatımız hata veriyor. Marka tercihimi ne yönde yapmalıyım? Rockautodab baktigimda 165, 180 ve 190 degree olarak uc cesit goruyorum, hangisini tercih etmeliyim?
3) Okudugum kadarıyla vakum hattı sebebiyle cruise kontrolüm çalışmıyor. Ben diagrama uygun olarak standart haline getireceğim. Çalışmama durumuna karşı, nelere hazırlıklı olmalıyım, başka bir sebep olabilir mi çalışmaması için?
4) Şöför koltuğumuzun malesef ileri geri ve sırt kısmının motorları çalışıyor ama diş atladığı için destek vererek hareket ettirebiliyoruz. Bu noktada birkaç alternatif geliyor aklıma.
- Fazla uğraşmadan eldekileri satıp, yerine ikinci el sağlam olan birşeyler mi almalı?
- Sadece mekanizmaları mı almalı?
- Dişlileri değiştirmeyi deneyip, tamir mi etmeye çalışmalı?
5) Direksiyon Kutumuz malesef sağlıklı değil, çok fazla boşluk oluşmuş. Bu tarz parçaların tamirini çok sağlıklı ve uzun ömürlü görmüyorum. Sizce hazır birçok şeyi yenileyecekken, sıfır mı almalı?
6) Direksiyon pompamız da sizlere ömür... Ses yok ama inanılmaz bir sertlik var. Hidrolik yenileyeceğim yarın, bir nebze olsa da rahatlayacağını düşünüyorum. Revize mi ettirmeli, sıfır mı almalı?
7) Motor yagi olarak 10/60 8100 Motul tercih edecegim, sizlerin fikri nedir?
8) Yag filtresi icin bir oneriniz var mi?
9) Göstergelerde titreme var. Bahsettiğim titreme akü kaynaklı değil çünkü akümüz 1 haftalık.
Ben elektronik teknolojisi eski olan araçlarda çok tedirgin oluyorum bu durumdan. Çok ciddi problemlere sebep olabiliyor. Dün VIC ekranımın tamamı bi anda yandı, söndü, coolant temp hatası vs aldık. Okuduğum kadarıyla board üstünde çatlayan lehimler sebebiyle olabiliyormuş. Bütün VIC'in tüm digitlerinin yanması sönmesi buna bağlı olabilir mi? Dünden beri hiç bir sapıtma yaşamadı ama kendisi. Bu bahsettiğim problem sanirim alternator kaynakli, sizler ne dusunuyorsunuz? Benzer tecrube yasayan oldu mu?
10) Ve şu an için en rahatsız olduğum durum, arka diferansiyel uğultusu. Aslında tam olarak uğultu değil, porya sesi gibi geliyor. Araştırdığım kadarıyla diferansiyel bilyelerimiz biraz yaşlandığı için bu sesi duyuyormuşuz. Farklı markaların tamir takımlarını buldum internette. Sizin tavsiyeniz hangisinden yanadır? Birde benim çok güvendiğim alfa romeo ustam var. Ben ustalığına güveniyorum ve bu tamir takımını alsam, onunla birlikte halledebilir miyiz? Yani çok ince ayar yapmamızı gerektiren birşey olmadığını düşünüyorum. Bu sebepten ustamla halledebilir miyiz, merak etmekteyim. Yani sadece bunun için jeep servisine gitmeye gerek var mı?
11) cold startta ve hararet 90civarindayken rolanti kac rpm okumalidir? Gazdan ayagimi cektigimde rolanti 1 saniye sonra iniyor. Yani 3000-4000 devir cevirirken gazdan ayagimi cektigimde 1500rpm gibi 1 sn durup, 400rpm civarina dusuyor. Cold startta da 500-600 rpm okuyorum. Bu degerler normal midir?
12) havalandirmanin klapeleri ayiriyor. Yani ayaklara, cama, yuze vs dagitabiliyorum ama lowdan 25e kadar soguk, 26dan high a kadar da sicak ufluyor. Yani sicak soguk iki kademe varmis gibi, hassas derece ayarlamana izin vermiyor. Sonrasinda da sicak havayi 28lerde vermeye basladi
13) diferansiyel sivisi ve katkisi icin tavsiye verebilir misiniz? Lifte kalktiginda durumlarini kontrol edecegiz, eski sahibi yeni degistirdim dedi ama yine de kontrol etmek istiyoruz. Kilit varsa katki kullanilmasi sart deniyor. Kilit var mi testini lifte yapacagim. Eger ki kilit yoksa, yine de katki koymali miyim?
14) sanziman yagi ve katkisi hakkinda onerilerinizi de alabilir miyim? Yine ayni sekilde sahibi 1 ay once degistirdigini soyledi, kontrol ettim cok temiz durumda ama ne konuldu bilmiyorum. acibademde referansli bir serviste bakiliyormus 2015ten beri, sanirim kotu birsey koymamislardir
Eger diferansiyel ve sanziman sivilari istedigimiz gibi degilse hangi urunleri kullanmamizi onerirsiniz?
15) zjnin derilerine nasil mudahale en saglikli olur? Malesef zjmiz orjinal olmasina ragmen, ici baya pis, gercekten pis durumda. Taban halisi ve koltuklar rengini kaybetmis. Zjlerde beni en cok etkileyen seylerden biri iceride kendine ait ilan class kokusudur ama deride ki kirden koku bile kaybolmus neredeyse. Tavan halimizin da sunroof sagi ve sol tarafi kirli sadece. Sanirim su almis, o arada da oraya akmis gibi gorunuyor. Taban halisini sokecegim, hem de hammerite boya atip, izolasyon yapmayi dusunuyorum. Bu arada da derileri temizleyecegim. Zjnin derileri cok hsssas oldugu icin alfada ki gibi orta sert fircayla girmek istemiyorum. Siz nasil temizliyorsunuz koltuklarinizi?
16) Arazi sanzimanini hi dan lo a aldigimda duz vitesteki vites kacirma sesi gibi bir disli surtunme sesi geliyor. Arazi vitesim calisiyor ama bu ses pek hosuma gitmedi. 2 kere denedim ve birseylerin dislerini yemeyeyim diye biraktim. Acaba yeteri kadar hizli gecis yapamadigim icin mi oldu bu?
17) seyir halindeyken d'den n'ye cektigimde devir rolantiye inmiyor. Hatta 1500rpm okurken n'ye attigimda 2500rpmlere cikiyor. Bu normal midir? Degilse tahminim gaz teli, roket teli, sanziman teli gibi birseyin gergin yada bos olmasindan midir?
18) Bilstein B6 kullanan var midir? Ustunde ki amortisorler Monreo ile degistirilmis. Burclarimiz falan iyi durumda ve ilginc sekilde monreolar keyif verdi. Ben yine de B6 dusunuyorum. Sizlerin onerisi nedir?
19) Dikiz aynalarinin camlarini rockautodan baska tr de bulabilir miyim?
20) butun zjlerin aynalari hafizali mi? Ben goremedim benimkinde hafiza
Arkadaslar biliyorum cok fazla soru sordum. Bugune kadar kendi otomobillerimi hep kendim soktum topladim neredeyse. ZJ'de sokup takmak icin cok musait ve ugrasmak istiyorum acikcasi. O yuzden kafanizi biraz sisirmis olabilirim, simdiden kusura bakmayin
Son düzenleme: