96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hekimoglu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 25,295
Ynt: 96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

zj için biraz zor bulursunuz hani wj(1999-2003) için varda zj için stop var...
 

Etiketler
Ynt: 96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

Türkiyede bulsakta hazırını zaten ABD de 150 dolarsa burda 500 dolar olur ... Yapmak çok daha hesaplı ... Bu işi düzgün yapan yerleri araştırıyorum şimdilik . Yaza kadar sabredersem , uğraştıracaktır ama bende yapabilirim diye düşünüyorum bakalım ...
 

Ynt: 96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

Ben o resimlerdeki ayrı ayrı stoplara karşıyım. Bizim araçlar maço. 5200 cc. V8. Üstlerindeki 318 motor American Muscle Car' lardan en ünlülerinden biri olan Dodge Challanger ile aynı blok ve kafa. 230 HP modifiyesiz, direk filtre bile yok. Devamlı dört çekiş. Otomatik. 2 ton, ama 0 100 9 sn.
Şimdi sen bu makineye git pejo 106 gibi stop tak. OLuuurrrrrm muuu yaaaa!!!!
Ön farda xenon sevmiyorum. Araba modern kasa olsa,belki. Yoksa, angel, xenon, şahin görünümlü Grand Cherokee... Yanlış.....
Fakat ön farlardan bende şikayetçiyim. GC' m Canada versiyonu ve orj. Plexi far. Sararmış ama. Hem kötü gözüküyor krom panjur yanında hemde iyi aydınlatmıyor. Bu camları temizlemek mümkünmü veya Osramın felan 4000 kelvin felan dediği cool blue ampüller nasıl olur. Şahine döndürmek istemiyorum benim Habs' ı.
Arka stoplarada galiba hafif siyah boya atıp komple az bişey fümeleştiricem bu gidişle. Arabam siyah ve yakışır galiba.
 

Ynt: 96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

Bostancı Sanayi de far camlarının makinada silindini söylediler , çifti yaklaşık 50 tl . Ankara şaşmazda da bu işlemi yapan bir yer var bildiğim kadarıyla....
 

Ynt: 96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

benimkilerde çok sarardı ve orjinalinden şaşmam..orjinalinin çiftini 170 tl ye buldum..mika üstelik..alıcam ve takıcam...
alfonse ye katılıyorum..
 



Ynt: 96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

Selamlar ,

Arka stobu geçelim gereksiz ve bence şık değil ama ön farın aydıntmasını güçlendirmek iyidir :smiley:

Xenonun gidip 10bin K değilde beşbin yada altıbin K takarsak hiçte kötü görünmez bence ama zevk meselesi tabi . Yalnız Ateş hocam o coolbluelardan takarsan tam doğan görünümlü şahin olur . Bu farlar evet bir miktar beyazlık sağlar ama xenonun güvü ve aydınlatma kalitesyile uzaktan yakından alakası yoktur . ÜStelik yağışlı ve sisli havalarda görüşü bozar . Bunun yerinde osram night breaker yada philips power 2 night gibi performans ampullerini kullanabilirsin ki ben hep kullanıyorum . Ömürleri standarta göre biraz az oluyor ama bence değer . Sonuçta çok uygun bir maliyet ve hiç uğraşmadan bir miktarda olsa aydınlatmasını iyileştirmiş oluyoruz .

Aşağıda verdiğim linkteki işlemin iyi sonuç verdiğini birçok linkte okudum . Far camına içten ve dıştan uygulanabilir ama özellikle sulu zımpara konusunda dikkatli olmak lazım . Ben denemedim bu yöntemi açıkçası ... Yalnız mikanın kendisi sararmışsa o zaman tek çözüm far değiştirmek korkarım .Far silme işlemlerini falan şaşmazda ki başkent stop yada 2002 stop gibi firmalar yapar diye tahmin ediyorum .

Mika olanların sıfır tanesi 50 usd gibi bulunuyor , senin fiyat normal yani ... Yalnız far camı gerçek cam olanlar daha iyi değil mi? Gerçi yedek parça olarak pek bulunmuyor sanırım .

http://www.fordclubtr.com/forum/index.php?showtopic=163398
 

Ynt: 96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

eğer linke bakıp bu işi yapmak istiyenler varsa sulu veya kuru zımpara yaparken en önemli etken sürekli aynı yönde zımparayı hareket ettirmektir. örneklemek gerekirse, sağdan sola zımpara yapılıyorsa asla zımpara yukardan aşşağı vurulmaz bu işlemi yapmak bırakın yüzeyi düzeltmeyi telafi edilemiyecek kadar dahada beter tahrip eder yüzeyi işi dönülmez noktalara getirir .
 

Ynt: 96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

Evet zımpara kısmı çok dikkat isteyecektir ama bu işlem zaten değiştirilmeye niyet edilen farlara son çare olarak uygulanabilir .
 

Ynt: 96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

Photomania' Alıntı:
Bostancı Sanayi de far camlarının makinada silindini söylediler , çifti yaklaşık 50 tl . Ankara şaşmazda da bu işlemi yapan bir yer var bildiğim kadarıyla....
Varmış, 1001 stopmu ne ismi, çifti 100tl imiş. Oha...... Fakat farın camını kasasından ayırıp temizliyorlar, sonrada yapıştırıyorlarmış geri. Iyyyyyyyyyy....... Ayırabileceğine kırmadan ve yapıştırabileceğine inansam neneme yaptırırım. "Öyle temizliği nenemde yapar" :smiley: Bi kaç ay sonrada nem ve su alıyormuş far camı..... Doğruysa duyduklarım hiç tavsiye etmem. Galiba yan sanayi cam farlar 150 tl felan. Alır onlardan takarım daha iyi... Yepyeni....
 

Ynt: 96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

serkann' Alıntı:
benimkilerde çok sarardı ve orjinalinden şaşmam..orjinalinin çiftini 170 tl ye buldum..mika üstelik..alıcam ve takıcam...
alfonse ye katılıyorum..
ssbman' Alıntı:
Mika olanlarınn sıfır tanesi 50 usd gibi bulunuyor...
Sıfır mı, çıkmamı? Nereden buldun? Başka var mıdır? I love gezenbilir. Sağol.... :smiley:
 



Ynt: 96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

ssbman' Alıntı:
Mika olanların sıfır tanesi 50 usd gibi bulunuyor , senin fiyat normal yani ... Yalnız far camı gerçek cam olanlar daha iyi değil mi? Gerçi yedek parça olarak pek bulunmuyor sanırım .
http://www.fordclubtr.com/forum/index.php?showtopic=163398
Amerikan versiyon Grand Cherokee' ler Mika far camlı, Avrupa versiyonlar cam. Bu canavarların (gerçekten hiç bi kalite felan farkı olmamasına rağmen ) Amerikan versiyonları daha bi itibarlı. Halbuki arap ta bile fabrikası var jeep' in. O nedenle orjinali bozmak hoş değil gibi.... Ssbman avatardan gördüğüm kadarıyla sizin aslan Avrupa, yani cam farlı, serkann' ınki ve benimkisi Amerika versiyonu. Amerikalılar' ın eskiden güvenlik kanunları önden gidiyordu. Çarptığında orasını burası kesmesin diye yayanın plexidir farlar, ama cam farlar daha verimli ve uzun ömürlü.... diye duydum/düşünüyorum...
 


Ynt: 96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

Evet benim araç Avrupa versiyon ve farlarım cam . Daha uzun ömürlü olduğu doğru sanırım . ABD versiyonları neden daha itibarlı bilmiyorum ama mesela ABD versiyonlarının birçoğunda arkada kilit olmayabiliyor ama Avrupada standart . Birde benim araç ABD de üretilmiş ama avrupa için üretilmiş muhtemelen .

Şaşmazda oto kaya var amerikancı oraya bir sor ğleksi olanlardan olması lazım . 2785001-02 numarası.

Far camını açmak çok mesele değil . ZJ de denemedim ama çok zorlayacağını sanmam . Farı fırınlayarak yada sıcak hava tabancasıyla ısıtılarak açılabiliyor . Kapatırkende siyah akvaryum silikonu yada kırmızı sıvı conta kullanılırsa sorun olmayacaktır(ürün mutlaka kaliteli olmalı) . Ayrıca ısıtma ve fırınlama sırasında çok dikkatli ve ölçülü olmak lazım sonra erimiş far iyi ışıtmaz ;D
 

Ynt: 96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

ssbman' Alıntı:
Evet benim araç Avrupa versiyon ve farlarım cam . Daha uzun ömürlü olduğu doğru sanırım . ABD versiyonları neden daha itibarlı bilmiyorum ama mesela ABD versiyonlarının birçoğunda arkada kilit olmayabiliyor ama Avrupada standart . Birde benim araç ABD de üretilmiş ama avrupa için üretilmiş muhtemelen .
Doğrudur, Amerikan versiyonlarının hemen hemen hiçbirinde std değil lsd. Avrupa versiyonlarında da std değil, ama daha çok, %50' sinde çıkyor gibi.
Benim Amerikan versiyonu gibi gözüken GCm, Kanada versiyonu. Herhalde bu yüzden std lsd' em. Şanslı sayıyorum kendimi. Hem Amerika kıtası versiyonu, hemde std lsd.
Avrupa versiyonlarının Avusturya montajlıları çok makbul.....

ssbman' Alıntı:
Şaşmazda oto kaya var amerikancı oraya bir sor ğleksi olanlardan olması lazım . 2785001-02 numarası.
Teşekkür ederim, bakıcam....

ssbman' Alıntı:
Far camını açmak çok mesele değil . ZJ de denemedim ama çok zorlayacağını sanmam . Farı fırınlayarak yada sıcak hava tabancasıyla ısıtılarak açılabiliyor . Kapatırkende siyah akvaryum silikonu yada kırmızı sıvı conta kullanılırsa sorun olmayacaktır(ürün mutlaka kaliteli olmalı) . Ayrıca ısıtma ve fırınlama sırasında çok dikkatli ve ölçülü olmak lazım sonra erimiş far iyi ışıtmaz ;D
Farı komple söktürmem veya sökmemmi lazım, çokmu zor. Becerebilirmiyim camı ayırmayı/yapıştırmayı sizce. elimden iş gelir ama silikon ve yapıştırıcı kullanma konusunda özürlüyüm, ne zaman bi şey yapıştırmaya kalksam arıza çıkar. Yapıştırma işinden hiç haz etmiyorum. Korkuyorum. Ne dersiniz?
 

Ynt: 96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

Valla aslında geçmişini araştırmak lazım . Benim araçla sorguladığınız ABD de yapılmış görünüyor ama üzerinde birçok yazı ve kullanım klavuzu almanca ve araç Almanyadan ithal edilmiş ... Neyse çokta farkı olduğunu düşünmüyorum . Sonuçta belli standartlara göre üretiliyor .

Farları söküp eve getirmen lazım . Sökebilmek için için panjuru çıkartıyoruz ama şartmı hatırlamıyorum , sonuçta kolay sökülüyor panjur çalışma alanı rahatlıyor . Arkada pivotlar tutuyor . Alttan üstten tutup kendine doğru çekince far yerinden çıkıyormuş . Bende incelemedim başka bir bağlantı göremedim .

Valla benim el işçiliğim fena değildir , ince işlerdede baya titizimdir . Bu sebepten yapıştırma işleri bana pek zor gelmiyor ama sen yapıştırma özürlüyüm diyince tereddüt ettim . Yoksa sağ salim açıp işlemi yaptıktan sonra yapıştırma işi daha kolay bence . Zaten silikonla çalışılacağı için telafi etme şansın var hemen donan bir malzeme değil . Yalnız kapatıldıktan sonra sıkıca bantlanmalı ve 24-36 saat sonra araca takılmalı . İşçiliği ve malzeme düzgün olduktan sonra sorun çıkartmaz . millet camı ve kasayı temizlemeden üç kuruşluk silikonla kapatıyor farı 6 ay sonra su alıyor diyor . Alır tabi ...

Isıtma kısmında far camı ve far kasasını bozulmaması için dikkatli olunması gerekliliğini tekrar hatırlatayım bu arada ... Deneyerek ısı yavaş yavaş arttırılmalı .
 



Ynt: 96-98 ZJ Modifiye Far ve Stop

ssbman' Alıntı:
Valla aslında geçmişini araştırmak lazım . Benim araçla sorguladığınız ABD de yapılmış görünüyor ama üzerinde birçok yazı ve kullanım klavuzu almanca ve araç Almanyadan ithal edilmiş ... Neyse çokta farkı olduğunu düşünmüyorum . Sonuçta belli standartlara göre üretiliyor .
Valla çok önemli değil ama, genede bilgi veriyim.
USA versiyonlarının far camı PLEXI, sinyaller BEYAZ, çamurluklarında sinyal YOK, radyo TEK rakamlı atar, bide saat radyodan ayarlanmıyomuş ( bu yanlış galiba hi-fi tipine göre değişir)
AVRUPA versiyonlarının far camı CAM, çamurluklarda sinyal VAR, radyo ÇİFT rakamlı atar.
Şase kodunu bu linklerden çözümleyebilirsin.
http://jeep.avtograd.ru/VIN/vin_en.asp
http://www.autoinsurancetips.com/jeep_vin.htm

ssbman' Alıntı:
Farları söküp eve getirmen lazım . Sökebilmek için için panjuru çıkartıyoruz ama şartmı hatırlamıyorum , sonuçta kolay sökülüyor panjur çalışma alanı rahatlıyor .
Panjur kolay sökülüyor.

ssbman' Alıntı:
Arkada pivotlar tutuyor . Alttan üstten tutup kendine doğru çekince far yerinden çıkıyormuş . Bende incelemedim başka bir bağlantı göremedim .
Pivot ne? Bunu parça katologlarından veya servis kılavuzundan bakmaya çalışacağım. denerseniz haber verin lütfen. bende yazarım.

ssbman' Alıntı:
Valla benim el işçiliğim fena değildir , ince işlerdede baya titizimdir . Bu sebepten yapıştırma işleri bana pek zor gelmiyor ama sen yapıştırma özürlüyüm diyince tereddüt ettim . Yoksa sağ salim açıp işlemi yaptıktan sonra yapıştırma işi daha kolay bence . Zaten silikonla çalışılacağı için telafi etme şansın var hemen donan bir malzeme değil . Yalnız kapatıldıktan sonra sıkıca bantlanmalı ve 24-36 saat sonra araca takılmalı . İşçiliği ve malzeme düzgün olduktan sonra sorun çıkartmaz . millet camı ve kasayı temizlemeden üç kuruşluk silikonla kapatıyor farı 6 ay sonra su alıyor diyor . Alır tabi ...

Isıtma kısmında far camı ve far kasasını bozulmaması için dikkatli olunması gerekliliğini tekrar hatırlatayım bu arada ... Deneyerek ısı yavaş yavaş arttırılmalı .
Beklerim sorun değil. Ben bu sökme yapıştırmaya cesaret edemem, ancak yeni far almayı göze alırsam, bulursam, önce denerim ama hiç bi tecrübem yok bu konuda. Yapılırken bile görmüşlüğüm yok.

En iyisi kendimi size sevdirip, size yaptırmak gibi gözüküyor :smiley:

Bu işi yapmayı planlarsanız haber verin lütfen, ameliyata bende girmek isterim. Cola, bira, yemek ne isterseniz..... :smiley: Çok ciddiyim....
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,521,996
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst