Merhaba arkadaşlar birkaç yıllık üyeyim sanırım ilk defa başlık açıyorum
İçiniden çıkamadığım bir sorunum var. Sabahları aracı çalıştırdığımda 5-10 dakika çok düzensiz çalışıyor. Rölanti dalganıyor. Frene basıyorum araç hızlanıyor (Rölanti yükseliyor). Kırmızıdan kalkarken birden kafa sallıyor. Bazen frene basıyorum rölanti 400'lere kadar düşüyor. Ara ara da stop ediyor. Fakat gel gelelim bunu genellikle motor soğukken yapıyor. Isınınca çok nadir yapıyor. Yani motor sıcakken sadece yeni çalıştırdığımda 1 dakika kadar düşük devirde çalışıyor, ondan sonra sorun yok. Ne yapıyorsa motor soğukken yapıyor. STFT sürekli saçmalıyor. Bazen -20'lerde geziyor bazen +20'lerde. Check engine yanmıyor, herhangi bir hata kodu yok. (İşte burada işin içinden çıkamıyorum, herhangi bir referans noktam yok) IAC, TPS ve MAP kontrol ettim. Sağlam görünüyorlar. Oksijen sensörlerim 2 senelik, orijinal Mopar. Bu kadar kısa süre bozulacağını sanmıyorum. Kaldı ki sensör problemi olsa zaten hata kodu verir. O yüzden sensör sorunu gibi gelmiyor. Bunun dışında ısı sensörünün hata vermeyebileceği ama yine bozuk olabilceği söylendi, bugün onu da değiştirdim, sonuç yok. Bunun dışında aküm 3 aylık. Buji, kabloları, dist, tevzi 10k önce değişti (TST 18 kit var aracımda). Bir de geç çalışma sorunum var (Özellikle de motor sıcakken). Ama önceden de vardı. (Muhtemelen benzin pompası). Enjektörleri de 1-2 ay önce kontrol etmiştim. İyi gözüküyordu. Ama tabi işeme dediğimiz sızdırma olayı var mıdır bilemiyorum. Hiç sökmedim. Bir de şu var. LPG sistemim arızalı. Uzun zamandır benzinde kullanıyorum. (LPG'deyken kendi kendine benzine atıyor). Ama geçen titrerken aldım LPG'ye (30 saniye kadar benzine atmadı) o zamanda aynı titreme devam ediyordu. Yani sorunumun benzin enjektörleri olabilceğini pek sanmıyorum. Şimdi bugün özellikle frene basarken rölantinin çok düştüğünü görünce Westinghouse vakum kaçağı olabileceğinden şüphendim. Yarın komple vakum hatlarını elden geçiricem. Açıkçası aklıma başka bir şey gelmiyor. Sizin hiç böyle bir tecrübeniz oldu mu? Soğukken saçmalayıp, sıcakken düzelten ne olabilir bir araçta?