96 5.2 Sahibinden Merhaba

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Babadağlı Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,833
Yetkili servisler konusunda ben de pek memnuniyet verici kanaate sahip değilim. Kayınbiraderime Duster aldık. Aldığımızda arka cam sileceği arızalıydı. Servis fiyatı 450 Tl civarı olunca kayınbirader yaptırmaktan vaz geçmişti. Daha sonra "serviste yaptırmış". Servisten bir ustayı tanıyormuş. Servise gittiğinde usa "abi sen arka sokağa git bekle" demiş. 10 dk sonra elinde bir silecek motoru ile gelmiş. Silecek motorunu değiştirip 50 Tl. almış. Motor orijinal ve yeni. Kim bilir kime kilitledi o parçayı.
Diğer bir örneği de bizzat kendim yaşadım. Ankara'yı bilenler için Yıldız Hurdacılar Sitesine gittiğimde yanımdaki usta "abi şu servislerin yol yardım araçlarını gördün mü?"dedi. Ne aradıklarını sorunca da hurdacılar sitesine düşen ve perte ayrılmış yüksek modelli araçları parçaladıklarını ve sağlam parçaları topladıklarını, daha sonra serişe götürüp sıfır parça olarak servise gelen araçlarda kullandıklarını söyledi.
 

Etiketler
yetkili servis in yetkili olmayandan farkı ne ? ben söyleyeyim garanti dışı aracınız varsa sadece fiyat farkı var. tabi dediğim düzgün yetkisiz servislere göre. kazıklar aynı türde kazık.

ben size yetkili Mercedes servisinda olan şeyi söyleyeyimde şaşırın.

2012 ML350 için yağ bakımı vs gibi periyodik işlere gidiliyor. 2400 tl fatura ödeniyor, tesadüfen 5000 km kadar sonra yağı ben kontrol ettiğimde yağ katran gibi çıkıyor yani değişmemiş! şerefsizler değiştirdik diye bir de para almışlar. hırsız ustanın işidir diyelim o yetkili servisin adını zikretmeyelim ankarada şimdi.
 

yetkili servis in yetkili olmayandan farkı ne ? ben söyleyeyim garanti dışı aracınız varsa sadece fiyat farkı var. tabi dediğim düzgün yetkisiz servislere göre. kazıklar aynı türde kazık.

ben size yetkili Mercedes servisinda olan şeyi söyleyeyimde şaşırın.

2012 ML350 için yağ bakımı vs gibi periyodik işlere gidiliyor. 2400 tl fatura ödeniyor, tesadüfen 5000 km kadar sonra yağı ben kontrol ettiğimde yağ katran gibi çıkıyor yani değişmemiş! şerefsizler değiştirdik diye bir de para almışlar. hırsız ustanın işidir diyelim o yetkili servisin adını zikretmeyelim ankarada şimdi.

Vallahi yazık.. :/

Zamanın en büyük sorunu zanaatkar bulmak... Şöyle işinin ehli, doğru-dürüst..
 

İğneadaya kampa diye çıktık, resmen 2 defa kaza atlattık.

Yola çıkmadan Avcılarda lastikleri kontrol edeyim dedim. Sibop elimde kaldı. Yol kenarındaki lastikçilere gidecek kadar idare eder düşüncesiyle geri taktım, etrafını bantladım falan ama yola çıkar çıkmaz fırladı arkadaş. Tıss sesisini duyunca zaten yan yolda olmam sayesinde hemen sağa çektim. Lastikçi aramaya gittim Denizköşkler tarafına. O esnada bir yol yardım aracı gelmiş, gerideki arkadaşlar stepneyle değiştirmişler sağolsunlar.

Stepneyi daha önce kontrol etmemiştim. Büyük hata yapmışız. Lastikleri kontrol ederken stepneye de önem vermek lazımmış. Stepnenin jantına ek yapmışlar. Bijonlar küçük geliyor. Karaktersiz de demiyor ki bu stepneyle yola çıkmayın diye. Bu sizi idare eder, en yakın lastikçide yaptırın demiş gitmiş.

Neyse çıktık yeniden yola. Kenardan kenardan gidiyorum, sabahın erken saati olduğu için açık lastikçi kolluyoruz bir yandan. 4-5 km gittik, tak tak tak bir ses. Hemen bir refleks sağa çektim. Yol yardımın yarım yamalak taktığı bijonlar fırlamış, lastik yerinden çıkmış. Araba sol öne doğru oturduğu anda ben sağa yanaşabildim. Lastik yerle araç arasına sıkıştı.

Neyse güç bela aracı kaldırmaya çalıştık baktık olacak gibi değil. Sağolsun arkadaş çevreden bir lastikçi buldu getirdi. Emaneten takılan stepneyi çıkardı, bijonu çıkan lastiği alıp tamir edip getirdi. Tabii bu sefer de bijon problemimiz ortaya çıktı. Her birinden birer tane söküp taktık, yılmak yok yola devam.

Gezdik tozduk eğlendik derken dönüş yolunda bu sefer Silivriyi geçtik araç başladı ötmeye. Bir yandan da ön tarafta titreme başladı. Sanırsınız ki helikopter inip kalkıyor, biz de paletli tank kullanıyoruz. Çektik sağa yine bijonları kontrol ettik falan ama pek bir gevşeme yok. Diferansiyelden olabileceği şüphesiyle ufak ufak 30-40 km hızla dönüyoruz artık. Arada durup yine bijonları kontrol ediyorum ama hafif sıkılabiliyor zaten, sarsıntı ve ses azalacağına iyice artıyor. İstanbula girdik neyse, ses ve titreşim sabitledi artık. O şekilde biz de sağ salim geldik neyse ki.

Ertesi gün ustaya götürdüm. Somun sıkma makinesiyle hemen kontrol etti. O da ne. Test sürüşünde ne titreşim ne de ses kaldı. Başka hiç bir problem yokmuş, meğer somonları biz sıktık sanıyoruz ama onlar içeriden gevşemişler bir şekilde. Lastiği tam tutamayınca sesi de, titreşimi de çekmeyi de o yapıyormuş.
Somun yerlerinden birinin sıkıntılı olması bize neler yaşatmış oldu. Hemen sol ön jantı, stepne lastik ve jantını değiştirdim. Kriko da hayati öneme sahipmiş. Ufak krikolarla bu araçlarda işlem yapmak oldukça zorluyor. Ağır donanımlı off road araçlarındaki gibi büyük bir kriko da bulundurmak lazım.
Son söz, jeepimi seviyorum. :smiley:
 

Kötü deneyimler olmuş haftasonu için. Lastik jant hayati öneme sahip, tekrar tekrar kollamak gerekiyor. Jeep'i ilk aldığımda daha önce Jeep kullanmış bir abim, en başta kriko ve bijon anahtarını at yerine daha büyüklerini al, bunlarla değişemezsin demişti.

Bizde 3 araç İnönü Yaylasına çıktık Cumartesi, çok şükür çıktığımız gibi eksiksiz indik.
 



Çok geçmiş olsun.Büyükk tehlike atlatmışsınız.Bende lastiklerimi değiştirirken tüm jantları kontrol ettirmiştim eğrilik için.Siboplarında tümünü çelik olanlarla değiştirttim ne olur ne olmaz diye.Kriko olarak 15 tonluk şişe tipi kriko aldım.Tonaj arttıkça kriko boyu büyüyor.Bu boy ideal geldi bana.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,013
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst