96 5.2 Sahibinden Merhaba

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Babadağlı Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,834
Meşhur iki kitten hangisini seçelim, hangisi daha yumuşak hangisinin yol tutuşu iyi vs. derken dolar da aldı başını gitti. Kafa çok karışınca vazgeçtim, bizim için de hayırlısı oldu. Ne kadar çok oynama, o kadar çok dert açacaktı.

Aracın markası Jeep. Genlerinde zaten asfalt dışında gitmek var. Çok da oynamaya gerek yok. Paramı 10 sene sonra Rubicon almak üzere biriktirsem daha hayırlı olacak sanırım.:smiley:
 

Etiketler
Bu sabah usta beni arayıp arabanın hazır olduğunu söyledi. Yapılan iş/değişen parçaların listesini bilgi amaçlı paylaşıyorum;

-Ön Defransiyel Yağı: 90TL
-Arka Defransiyel Yağı: 90TL
-Arazi Şanzıman Yağı (maxlife): 120TL
- Sağ Aks Körük Lastik ve Keçeleri: 80TL
-Ön Fren Balata: 190TL
-Arka Fren Balata: 180TL
-Kimyasal Temizleme Spreyi: 45TL
-Ön Disk Taşlama:80TL
-Arka Fren Disk Taşlama: 80TL
-Ön Fren Kaliperler Alıştırma: 80TL
-Fren Hidrolik Yağı: 20TL
-Track Bar 5.2 ZJ: 325TL
-Ön Defransiyel Üst Burcu: 100TL
-Tornacı İşçilik: 100TL
-Ön Sağ Porya Komple: 425TL
-Rot Ayarı: 60TL
-Klima Klepe Motoru: 250TL
-Klima Gazı ve Yağı: 100TL
-Kumanda Pili: 5TL
-Direksiyon Amortisörü ZJ: 290TL
-El Fren Yeri Taşlama: 40TL
-Siyah Sıvı Conta:40TL
-MOPAR Def. Kilit Katkısı: 65TL
-Oto Teypçi İşçilik: 150TL
-Servis Mekanik İşçilik: 500TL

Toplam: 4.135TL(KDV Dahil)

 


Kafanızın rahat edeceği araçlar 35bin'den başlar sanırım. Bazı ilanlara bakıyorum, fiyatları kallavi ama araçlar adeta "benden bu kadar" diyor sanki.



Ben de ekspertizi orada yaptırmıştım. Bana da yükseltme kitleri hariç yaklaşık 2,5-3 bin liralık bir masraf çıkarmıştı Nascar. Önceki işim gereği Türkiye'deki bir çok otomobil markasının satış ve servis bölümlerini denetlemiştim. Diğer gördüğüm Jeep servislere nazaran Nascar bana samimi geldi. Jeep garage'ı görmedim, lpg'li araçlara bakmadığı için yorum da yapamayacağım.

Yükseltme kitinden vazgeçtim gerçi şimdi ama ufak tefek bir takım yazlık bakım ihtiyaçları için de yine uğrayacağım bir ara kendilerine.

ZJ için garage dışında Aygün jeep de var, ayrıca ikisi de lpg li araçlara bakıyor, bakmayan servis ise master servis ki onlar da yetkili servis..

nascar a gelirsek dün akşam ki buluşmamızda bile kulaklarını çınlattık... kimse için buradan kötü yorumlarda bulunmak istemem, biz kendi aramızda (ilk defa tanıştık dün gece) belli yorumlar yaptık.

bir de her insanın bir diğerine yaklaşımı farklıdır, akıllanmış da olabilirler ama camianın eskileri tarafından akıllardaki yeri pek değişmeyecek.

umarım sizin araç için de diğer arkadaş için de sorunlar düzgün bir şekilde çözülür ve bir sorun yaşamazsınız
 

Jeep garage ile Master servisi karıştırmışım evet.

Aracı sıfır alıp halen daha kullanan bir arkadaşım var. O bana doğrudan Maslak Master servisi tavsiye etmişti. 20 küsur senedir oraya götürüyor aracını. Kendisi lpg'yi yeni taktırdığı için henüz lpg'li araçlara bakmadıklarından haberi yoktu sanırım. Ben de ekspertiz randevusu için arayıp doğrudan LPG'ye bakmıyoruz cevabı alınca forumdaki nascar tavsiyesi üzerine oraya gitmiştim.

Liste bendekine benziyor sanki. Ya herkese aynı reçeteyi yazıyorlar :D ya da Cherokeelerin sorunları ve eksikleri hep aynı oluyor...
 

Bu sabah usta beni arayıp arabanın hazır olduğunu söyledi. Yapılan iş/değişen parçaların listesini bilgi amaçlı paylaşıyorum;

-Ön Defransiyel Yağı: 90TL
-Arka Defransiyel Yağı: 90TL
-Arazi Şanzıman Yağı (maxlife): 120TL
- Sağ Aks Körük Lastik ve Keçeleri: 80TL
-Ön Fren Balata: 190TL
-Arka Fren Balata: 180TL
-Kimyasal Temizleme Spreyi: 45TL
-Ön Disk Taşlama:80TL
-Arka Fren Disk Taşlama: 80TL
-Ön Fren Kaliperler Alıştırma: 80TL
-Fren Hidrolik Yağı: 20TL
-Track Bar 5.2 ZJ: 325TL
-Ön Defransiyel Üst Burcu: 100TL
-Tornacı İşçilik: 100TL
-Ön Sağ Porya Komple: 425TL
-Rot Ayarı: 60TL
-Klima Klepe Motoru: 250TL
-Klima Gazı ve Yağı: 100TL
-Kumanda Pili: 5TL
-Direksiyon Amortisörü ZJ: 290TL
-El Fren Yeri Taşlama: 40TL
-Siyah Sıvı Conta:40TL
-MOPAR Def. Kilit Katkısı: 65TL
-Oto Teypçi İşçilik: 150TL
-Servis Mekanik İşçilik: 500TL

Toplam: 4.135TL(KDV Dahil)

Merhaba, aracın son durumundan ve servisten memnun kaldınız mı?
Bugünlerde benim de aracı servise götürmem gerek. Düzenli bir servis konusunda artık karar verme zamanı geldi.
 



Merhaba, aracın son durumundan ve servisten memnun kaldınız mı?
Bugünlerde benim de aracı servise götürmem gerek. Düzenli bir servis konusunda artık karar verme zamanı geldi.

Üstadım kıssadan hallice anlatmaya çalışayım;

Şimdi benim arabayı göstereyim diye ustamla gittiğimde, kendisi gördü, bakındı, denedi; bir iki tur attıktan sonra görünür ve (arazi şanzımanı da dahil) kimi yerlerindeki olası problemlerden bahsettikten sonra "süprizli" başlığı altında çıkarabilecek masrafı söyledi. O sırada zikredilen fiyat 1.500-2.000TL arasındaydı...

Velhasız, genel anlamda "araba güzel" deyince çıkacak masrafı da göz önünde bulundurarak satıcıyla el sıkıştık.

Alır almaz (dört gün sonrası yıllık izne çıkacağımdan) aracı ustanın ortağı olduğu servise bıraktım. İki gün sonra telefon geldi ustamdan, 3.000TL'ye kadar masrafın yükselebileceği bilgisini aldım. Hadi, "tamam" dedim. Mekanikten falan cidden neredeyse hiç anlamadığım için, ilk etapta genel bakımın yanında klima ve teybimin düzgün çalışır hale gelmesini istemiştim oysa...

Gün geldi ve arabayı teslim almaya gitmeden önce whatsup'tan yukarda senin alıntıladığın liste gelince "BEN ŞOK!" 4.000 küsür TL'lik fatura... Hadi, "tamam!"

Şimdi ben bu parayı verdikten sonra en azından bi' klimanın çalışmasını isterim, değil mi?...

Servisten çıkar çıkmaz K.Çekmece-Avcılar arası trafikte bi' baktım millet deli gibi arkamdan korna çalıyor, camı açtım adamın biri bağırıyor, "-..motor yolu yıkıyor kardeş, termostatı patlatacaksın, çek sağa!.."

Haydaaaa.. Hemen yol üstündeki benzinliğe çektim ki, arabanın motoru kendine çay demlemiş gibi.. Su kaynar modda, demini almasına da bi' kaç dakika var... Az daha gitsem, hakikaten E-5'in ortasında piknik moduna geçeceğiz. Öğrendim ki klimadan kaynaklı... Zaten yolda giderken de klimayı çalıştırıyorum, ulan bildiğin ılık hava. 29-30 derece civarları neredeyse hatta. Ara ara bi soğuk hava akıntısına kapılıyorum ama, böyle, nasıl diyeyim Antakya'ya Temmuz ayında gittin mi hiç? Ara ara bir rüzgar eser, dersin ki "-Oh lan, sıcak esti ama yine de rüzgar işte!" Öyle bir hava yaratır cinsten.

Neyse iki saat kadar bekledikten sonra tekrar çalıştırıp ağır ağır eve yollandım. Otoparka bi çektim ki aracın altından pembeye yakın renkte yağ geliyor...

E artık ustayı aramanın vakti geldi... Anlattım başımdan geçenleri; klima yapıldı dendi ama klima çalışmıyor, aracın iç aydınlarmaları "pat pat" şeklinde yanıp sönmeye başladı, motorun olduğu kısımdan pembe renkte yağ damlıyor.. Aracın direksiyonunda boşluk vardı, halledelim demiştim, yok; duruyor, ön sol tekerden gacır gucur ses geliyor -hani paslı somunu civataya geçirir de çevirirsin ya, o cinsten.

Ertesi gün gelip teslim aldı, bi' tekrar bakalım diye. Akşamına da yola çıkacağım...

Akşamına telefon geldi ustadan "-..kapıya gel arabayı getirdim.." diye.. Şu bardak konulan yer vardır konsolda, göz ucuyla adisyona bi' baktım ki.... 1.400 küsür TL. Yağlar değişmiş, direksiyon hidrolik hortumu da patlamış meğer gelen yağın sebebi buymuş. Hadi hidrolik hortumu anladım da, diğerleri neden şimdi yapıldı anlam veremedim. İlk aldığımda ön tekerden gelen ses hala devam ediyordu, onun içinde parça değişimi olmuş. Olmuş da ilk bakımda hallettik denen mesele neden halledilmedi de ikinci kez arabayı gönderdiğimde parça değişimi yapılarak halledildi, hiiiç hiç anlam veremedim.

O iç aydınlatmalar hele!.. Onu halledelim diye ne yaptılar bilemiyorum ama arabanın durum bilgisini ve pusulayı gösteren dijital ekranlar artık çalışmıyor.

Klima halledilmişti güya ilk servis macerasında ya, meğer radyatörün değişmesi gerekiyormuş, o da ikinci safada ortaya çıktı.

Velhasıl, olmuş ve bitmiş şeyler üzerinde benim tavrım hep aynıdır. Tartışsan, kavga etsen yok ben bunu bırakıyorum düzeltin de öyle gönderin desem ne!?.. Tamir edilmesi için bıraktığım yer ayrı bir tamir gerektiren hadiseyle dönüş yapıyor.

Daha neler neler geldi de başıma, (tabi hepsinin müsebbibi olarak tek bir yeri/ustayı sorumlu tutmak haksızlık olur, samimi söylüyorum) yazmaya vaktim yok cidden.

Bostancı Jeep Garage'ı tavsiye etti çok yakın bir dostum. Kendisinin de GC 5.2 Limited aracı var. Maddi durum düze çıktığında bir de oraya götüreceğim. Bakalım... :/

Bu aktardığım hatıratı kesinlikle herhangi özel ya da tüzel kişiyi tömet altında bırakmak amaçlı yazmadığımı bilmenizi isterim. Ama yazmazsam da içimde kalacaktı. Umarım bir fikir verir.
 

Üstadım kıssadan hallice anlatmaya çalışayım;

Şimdi benim arabayı göstereyim diye ustamla gittiğimde, kendisi gördü, bakındı, denedi; bir iki tur attıktan sonra görünür ve (arazi şanzımanı da dahil) kimi yerlerindeki olası problemlerden bahsettikten sonra "süprizli" başlığı altında çıkarabilecek masrafı söyledi. O sırada zikredilen fiyat 1.500-2.000TL arasındaydı...

Velhasız, genel anlamda "araba güzel" deyince çıkacak masrafı da göz önünde bulundurarak satıcıyla el sıkıştık.

Alır almaz (dört gün sonrası yıllık izne çıkacağımdan) aracı ustanın ortağı olduğu servise bıraktım. İki gün sonra telefon geldi ustamdan, 3.000TL'ye kadar masrafın yükselebileceği bilgisini aldım. Hadi, "tamam" dedim. Mekanikten falan cidden neredeyse hiç anlamadığım için, ilk etapta genel bakımın yanında klima ve teybimin düzgün çalışır hale gelmesini istemiştim oysa...

Gün geldi ve arabayı teslim almaya gitmeden önce whatsup'tan yukarda senin alıntıladığın liste gelince "BEN ŞOK!" 4.000 küsür TL'lik fatura... Hadi, "tamam!"

Şimdi ben bu parayı verdikten sonra en azından bi' klimanın çalışmasını isterim, değil mi?...

Servisten çıkar çıkmaz K.Çekmece-Avcılar arası trafikte bi' baktım millet deli gibi arkamdan korna çalıyor, camı açtım adamın biri bağırıyor, "-..motor yolu yıkıyor kardeş, termostatı patlatacaksın, çek sağa!.."

Haydaaaa.. Hemen yol üstündeki benzinliğe çektim ki, arabanın motoru kendine çay demlemiş gibi.. Su kaynar modda, demini almasına da bi' kaç dakika var... Az daha gitsem, hakikaten E-5'in ortasında piknik moduna geçeceğiz. Öğrendim ki klimadan kaynaklı... Zaten yolda giderken de klimayı çalıştırıyorum, ulan bildiğin ılık hava. 29-30 derece civarları neredeyse hatta. Ara ara bi soğuk hava akıntısına kapılıyorum ama, böyle, nasıl diyeyim Antakya'ya Temmuz ayında gittin mi hiç? Ara ara bir rüzgar eser, dersin ki "-Oh lan, sıcak esti ama yine de rüzgar işte!" Öyle bir hava yaratır cinsten.

Neyse iki saat kadar bekledikten sonra tekrar çalıştırıp ağır ağır eve yollandım. Otoparka bi çektim ki aracın altından pembeye yakın renkte yağ geliyor...

E artık ustayı aramanın vakti geldi... Anlattım başımdan geçenleri; klima yapıldı dendi ama klima çalışmıyor, aracın iç aydınlarmaları "pat pat" şeklinde yanıp sönmeye başladı, motorun olduğu kısımdan pembe renkte yağ damlıyor.. Aracın direksiyonunda boşluk vardı, halledelim demiştim, yok; duruyor, ön sol tekerden gacır gucur ses geliyor -hani paslı somunu civataya geçirir de çevirirsin ya, o cinsten.

Ertesi gün gelip teslim aldı, bi' tekrar bakalım diye. Akşamına da yola çıkacağım...

Akşamına telefon geldi ustadan "-..kapıya gel arabayı getirdim.." diye.. Şu bardak konulan yer vardır konsolda, göz ucuyla adisyona bi' baktım ki.... 1.400 küsür TL. Yağlar değişmiş, direksiyon hidrolik hortumu da patlamış meğer gelen yağın sebebi buymuş. Hadi hidrolik hortumu anladım da, diğerleri neden şimdi yapıldı anlam veremedim. İlk aldığımda ön tekerden gelen ses hala devam ediyordu, onun içinde parça değişimi olmuş. Olmuş da ilk bakımda hallettik denen mesele neden halledilmedi de ikinci kez arabayı gönderdiğimde parça değişimi yapılarak halledildi, hiiiç hiç anlam veremedim.

O iç aydınlatmalar hele!.. Onu halledelim diye ne yaptılar bilemiyorum ama arabanın durum bilgisini ve pusulayı gösteren dijital ekranlar artık çalışmıyor.

Klima halledilmişti güya ilk servis macerasında ya, meğer radyatörün değişmesi gerekiyormuş, o da ikinci safada ortaya çıktı.

Velhasıl, olmuş ve bitmiş şeyler üzerinde benim tavrım hep aynıdır. Tartışsan, kavga etsen yok ben bunu bırakıyorum düzeltin de öyle gönderin desem ne!?.. Tamir edilmesi için bıraktığım yer ayrı bir tamir gerektiren hadiseyle dönüş yapıyor.

Daha neler neler geldi de başıma, (tabi hepsinin müsebbibi olarak tek bir yeri/ustayı sorumlu tutmak haksızlık olur, samimi söylüyorum) yazmaya vaktim yok cidden.

Bostancı Jeep Garage'ı tavsiye etti çok yakın bir dostum. Kendisinin de GC 5.2 Limited aracı var. Maddi durum düze çıktığında bir de oraya götüreceğim. Bakalım... :/

Bu aktardığım hatıratı kesinlikle herhangi özel ya da tüzel kişiyi tömet altında bırakmak amaçlı yazmadığımı bilmenizi isterim. Ama yazmazsam da içimde kalacaktı. Umarım bir fikir verir.
Gecmis olsun, tavsiyem gerekirse isyerinden izin alip boyle tamirat durumlarinda tam gun usta basinda mesai yapin. Gozlemleyin, anlamiyorsaniz bile ne yaptigini gormeniz gerekir. Yazik bu kadar para harcayip verim alamamak kotu ve can sikici.

Tekrar gecmis olsun, ayri bir tavsiye de ben prensip olarak hicbir zaman uzunyol oncesi bakim yaptirmam. Olur ya 40 yillik usta bir civata sikmayi unutur sonuc maddi manevi zarara ugratir ve yaban ellerde usta aramak parca bulmakta zordur.. En az 2 hafta once bakim tamirat yapar 2 hafta sehirici hissederek kullanirim uzun yola gidilecekse.
 

çok geçmiş olsun
bu işlemlerin hepsi nascar da mı yapıldı?

bence aygün jeep secaattin ustaya da bir aracı götürüp baktırın, neler yapılabilir ne sorunları var ortaya çıkar.
 

Tekrar gecmis olsun, ayri bir tavsiye de ben prensip olarak hicbir zaman uzunyol oncesi bakim yaptirmam. Olur ya 40 yillik usta bir civata sikmayi unutur sonuc maddi manevi zarara ugratir ve yaban ellerde usta aramak parca bulmakta zordur.. En az 2 hafta once bakim tamirat yapar 2 hafta sehirici hissederek kullanirim uzun yola gidilecekse.
çok doğru bir yaklaşım, geçenlerde bir arkadaşımın başına geldi amerikan aracına yola ÇIKMadan bakım yaptırdı, usta da işinin ehli biri, motor yağı kapağını mı neydi hatırlamıyorum sıkmayı unutmuş, ankara yolun çıktığı gibi geri dönmesi bir olmuş.

kısaca bu tip sorunlarla karşılaşmamak için çok doğru bir yaklaşım..
 

çok doğru bir yaklaşım, geçenlerde bir arkadaşımın başına geldi amerikan aracına yola ÇIKMadan bakım yaptırdı, usta da işinin ehli biri, motor yağı kapağını mı neydi hatırlamıyorum sıkmayı unutmuş, ankara yolun çıktığı gibi geri dönmesi bir olmuş.

kısaca bu tip sorunlarla karşılaşmamak için çok doğru bir yaklaşım..
Dedigim gibi 40 yillik usta da minik bir hata yapabilir basimiza is aliriz, onceden yaptirmak daha iyidir hem tatil vakti keyif kacmaz hem degerli vaktimiz paramiz kaybolmaz.
 



Üstadım kıssadan hallice anlatmaya çalışayım;

Şimdi benim arabayı göstereyim diye ustamla gittiğimde, kendisi gördü, bakındı, denedi; bir iki tur attıktan sonra görünür ve (arazi şanzımanı da dahil) kimi yerlerindeki olası problemlerden bahsettikten sonra "süprizli" başlığı altında çıkarabilecek masrafı söyledi. O sırada zikredilen fiyat 1.500-2.000TL arasındaydı...

Velhasız, genel anlamda "araba güzel" deyince çıkacak masrafı da göz önünde bulundurarak satıcıyla el sıkıştık.

Alır almaz (dört gün sonrası yıllık izne çıkacağımdan) aracı ustanın ortağı olduğu servise bıraktım. İki gün sonra telefon geldi ustamdan, 3.000TL'ye kadar masrafın yükselebileceği bilgisini aldım. Hadi, "tamam" dedim. Mekanikten falan cidden neredeyse hiç anlamadığım için, ilk etapta genel bakımın yanında klima ve teybimin düzgün çalışır hale gelmesini istemiştim oysa...

Gün geldi ve arabayı teslim almaya gitmeden önce whatsup'tan yukarda senin alıntıladığın liste gelince "BEN ŞOK!" 4.000 küsür TL'lik fatura... Hadi, "tamam!"

Şimdi ben bu parayı verdikten sonra en azından bi' klimanın çalışmasını isterim, değil mi?...

Servisten çıkar çıkmaz K.Çekmece-Avcılar arası trafikte bi' baktım millet deli gibi arkamdan korna çalıyor, camı açtım adamın biri bağırıyor, "-..motor yolu yıkıyor kardeş, termostatı patlatacaksın, çek sağa!.."

Haydaaaa.. Hemen yol üstündeki benzinliğe çektim ki, arabanın motoru kendine çay demlemiş gibi.. Su kaynar modda, demini almasına da bi' kaç dakika var... Az daha gitsem, hakikaten E-5'in ortasında piknik moduna geçeceğiz. Öğrendim ki klimadan kaynaklı... Zaten yolda giderken de klimayı çalıştırıyorum, ulan bildiğin ılık hava. 29-30 derece civarları neredeyse hatta. Ara ara bi soğuk hava akıntısına kapılıyorum ama, böyle, nasıl diyeyim Antakya'ya Temmuz ayında gittin mi hiç? Ara ara bir rüzgar eser, dersin ki "-Oh lan, sıcak esti ama yine de rüzgar işte!" Öyle bir hava yaratır cinsten.

Neyse iki saat kadar bekledikten sonra tekrar çalıştırıp ağır ağır eve yollandım. Otoparka bi çektim ki aracın altından pembeye yakın renkte yağ geliyor...

E artık ustayı aramanın vakti geldi... Anlattım başımdan geçenleri; klima yapıldı dendi ama klima çalışmıyor, aracın iç aydınlarmaları "pat pat" şeklinde yanıp sönmeye başladı, motorun olduğu kısımdan pembe renkte yağ damlıyor.. Aracın direksiyonunda boşluk vardı, halledelim demiştim, yok; duruyor, ön sol tekerden gacır gucur ses geliyor -hani paslı somunu civataya geçirir de çevirirsin ya, o cinsten.

Ertesi gün gelip teslim aldı, bi' tekrar bakalım diye. Akşamına da yola çıkacağım...

Akşamına telefon geldi ustadan "-..kapıya gel arabayı getirdim.." diye.. Şu bardak konulan yer vardır konsolda, göz ucuyla adisyona bi' baktım ki.... 1.400 küsür TL. Yağlar değişmiş, direksiyon hidrolik hortumu da patlamış meğer gelen yağın sebebi buymuş. Hadi hidrolik hortumu anladım da, diğerleri neden şimdi yapıldı anlam veremedim. İlk aldığımda ön tekerden gelen ses hala devam ediyordu, onun içinde parça değişimi olmuş. Olmuş da ilk bakımda hallettik denen mesele neden halledilmedi de ikinci kez arabayı gönderdiğimde parça değişimi yapılarak halledildi, hiiiç hiç anlam veremedim.

O iç aydınlatmalar hele!.. Onu halledelim diye ne yaptılar bilemiyorum ama arabanın durum bilgisini ve pusulayı gösteren dijital ekranlar artık çalışmıyor.

Klima halledilmişti güya ilk servis macerasında ya, meğer radyatörün değişmesi gerekiyormuş, o da ikinci safada ortaya çıktı.

Velhasıl, olmuş ve bitmiş şeyler üzerinde benim tavrım hep aynıdır. Tartışsan, kavga etsen yok ben bunu bırakıyorum düzeltin de öyle gönderin desem ne!?.. Tamir edilmesi için bıraktığım yer ayrı bir tamir gerektiren hadiseyle dönüş yapıyor.

Daha neler neler geldi de başıma, (tabi hepsinin müsebbibi olarak tek bir yeri/ustayı sorumlu tutmak haksızlık olur, samimi söylüyorum) yazmaya vaktim yok cidden.

Bostancı Jeep Garage'ı tavsiye etti çok yakın bir dostum. Kendisinin de GC 5.2 Limited aracı var. Maddi durum düze çıktığında bir de oraya götüreceğim. Bakalım... :/

Bu aktardığım hatıratı kesinlikle herhangi özel ya da tüzel kişiyi tömet altında bırakmak amaçlı yazmadığımı bilmenizi isterim. Ama yazmazsam da içimde kalacaktı. Umarım bir fikir verir.

Geçmiş olsun.

Hobi ve zevk için aldığımız araçlarda bu tarz olayların başa gelmesi çok can sıkıcı tabii. Geriye hepsi tecrübe olarak kalıyor.

Harcanan emek, zaman ve paraya karşı beklediğiniz zevke nihayetinde ulaşırsınız umarım.
 

geçmiş olsun. bazen kendiniz teşhisi koyup başında durmak çok önemli.

hayırlısı olsun bundan sonra ağız tadıyla binmek nasip olur inşallah
 

Geç cevap veriyorum kusura bakmayın öncelikle.. Değerli yorum/tavsiyeleriniz için de ayrıca teşekkür ederim. Gerçekten şu an kafama dank etti, servisten teslim aldıktan en az bir hafta sonra bu tür maceralara çıkmak en akıllıcası. Bilmeden büyük bir risk aldığımı sayenize farkediyorum.

Ne denli işe yarar ve kıymetli bir forumun üyesi olduğumu bir kez daha anladım.

@Babadağlı hocam, senin konu başlığını da iyice mesken tuttum, hakkını helal et. :smiley::smiley:

Alın bir olay daha;

Kurban Bayramı vesilesiyle eşimle Marmara civarında bir yerlere gidelim dedik. Tekirdağ/Uçmakdere taraflarına... Kumbağ yoluna girerken aracın birden hararet göstergesinin yükseldiğini farkettim. Bizimki Amerikan versiyon. Kadran 100'den başlayıp, 260'a gidiyor. (260'ta kırmızı çizgi).

240 civarına geldi ki, zaten kenara çekecektim, uyarı sinyal sesi geldi, Check Gauges ışığı da yandı...

Bizimki yine çay demliyor anlayacağınız.. :sweatsmile::sweatsmile:

Eşi dostu aradım hemen, dediğim gibi, motor mekanik konusunda sizlerin arasında daha bebek bile sayılamam.. :smiley:

Bir saat kadar bekledik yol kenarında, hemen 2 adet 5 litrelik su aldım; Allah'tan benzin istasyonunun hemen yanında durabilmiştim. Bana mısın demedi araba, 10lt suyu gömdü; içim acıdı resmen, gram su kalmamış...

Neyse, gece oldu artık, Uçmakdere'ye doğru -gidenler mutlaka bilir- oldukça virajlı ve rampa halinde yolları geçtikten sonra bi' baktım AHA, İBRE YÜKSELMEYE BAŞLADI!... :eek: LAN, daha yeni 10lt aldın!..

Çek sağa...

45dk 1 saat bekle, iyice soğudu; Allah'tan bir iki 5lt'lik su daha almıştım yanıma. Bu sefer bir bidonun 3/4 kadarını aldı.

Ağır ağır gideceğimiz noktaya vardık. Karar verdik, bu iyiye işaret değil, arabayı fazla oynatmayalım yerinden, dönerken de sakin sakin evimize yol alalım.

Uçmakdere'den haz etmedik bu arada, hadi dönelim belki bi' çılgınlık yapar Gökçetepe Tabiat Parkı'na gider orada kamp atarız diye düşündük ama, rampa yukarı yılan gibi yollar... Bizimkini yarım saatte bir kenara çekip dinlendiriyoruz... Bebek bakıyoruz resmen; gönlünü eyliyoruz. Yakacak gibi oldum arabayı, öyle bir gözüm döndü yani.. Dök benzini yak bütün arabayı bi' daha da bu tür işlere hiç girme diyorum içimden.

Hanıma dedim, "-..bu halli bizi eve götürürse şükredelim", Gökçetepe yalan...

Silivriyi geçtikten sonra, E-6 üzerinde seyrederken yine bilmem kaçıncı molamızı verdik tabi. Bu arada ben hiç kırmızıya dayanmasını beklemiyorum; bakıyorum ki 230-240'a yaklaşıyor çekiyorum hemen sağa, bir saat mola, 4-5 litre su takviyesi, devam... :sweatsmile:

Baktım ki arabanın alt kısmında tam ortadan su damlıyor. Çünkü o ana kadar arabayı her kenara çektiğimde motor altına bakıyorum, akıntı falan yok... Sadece klima su takviye deposundan fokurdayan suyun damlaması haricinde damla gelmiyordu, radyatörden kaçırdığı yok gibi...

Bizim kayınbiraderle o an fotoğrafını paylaştım. Yol boyunca verdiğim bilmem kaçıncı molanın bir kaçında denk geldiğim ustalar bu araba suyu döndürmüyor paşam diyorlardı. Kendisi de off-road yapan biri, fotoğrafı gördükten sonra kesin devirdaim kaçırıyor dedi.

Bütün dönüş yolunu 50-60 km/h hızda, en sağ şeritten dörtlüleri yakarak nihayet eve geldim.

Benim için ilettiğiniz yorumlarda ve etrafımdan aldığım tavsiyelerle bir liste hazırlamaya çalışıyorum şimdi. Bundan sonraki parayı gerçekten hakeden ustalara verip karşılığını da almak istiyorum artık. Elektrik/elektronik aksam için ayrı, motor/yürüyen/mekanik için ayrı, keyfi kaporta düzeltme/iyileştirmeleri için ayrı ustalarla çalışacağım.

Dip not: Arabamı yakmayacağım :smiley:, hala deli gibi seviyorum. Eve geldiğimde, örneğin bugün, içeri girmeden bi' otoparka inip şöyle bi' süzdüm. Daha önceki arabam da çocukluk hayalim bir Mercedes'ti, ama bu başka... Bu çok başka... :smiley:
 


...

@Babadağlı hocam, senin konu başlığını da iyice mesken tuttum, hakkını helal et. :smiley::smiley:
Estağfurullah hocam ne hakkı? Forum topluluğa aittir.
Son dönemlerde zaten forumlar ve konular eskisi gibi rağbet görmüyor. Hazır sıkça yazılan bir başlık bulmuşken, arkadaşların tecrübelerinden de en iyi şekilde faydalanmak tavsiyelerini duymak gerek.

Alın bir olay daha;

Yakacak gibi oldum arabayı, öyle bir gözüm döndü yani.. Dök benzini yak bütün arabayı bi' daha da bu tür işlere hiç girme diyorum içimden.
...
Benim için ilettiğiniz yorumlarda ve etrafımdan aldığım tavsiyelerle bir liste hazırlamaya çalışıyorum şimdi. Bundan sonraki parayı gerçekten hakeden ustalara verip karşılığını da almak istiyorum artık. Elektrik/elektronik aksam için ayrı, motor/yürüyen/mekanik için ayrı, keyfi kaporta düzeltme/iyileştirmeleri için ayrı ustalarla çalışacağım.
...

Geçmiş olsun, yine sıkıntılı ve zor bir süreç atlatmışsınız. Keyif süreyim derken tam tersi duyguları yaşamak ve atlatmak kolay değil.

Sn. mauvais'in de tavsiye ettiği üzere ben de Aygün ve Yıldız jeep servislerinden birine gideceğim önümüzdeki hafta. İkitellide olması sebebiyle tercihim Yıldız jeep olacak sanırım. Ufak (inşallah) bir bakım işlemi olacak.

Araçlarımıza yetkili servislerin bakmıyor olması ise çok can sıkıcı. Günlük aracımız 2004 model ve 14 senedir yetkili servis bakıyor. Bu süreçte sadece 1 kere, o da kestirme yol diye tarlaya girmem sonucu yerinden çıkan kablonun radyatör fanını çalıştırmaması ile oluşan arıza sonrası, durup kaputu açtım. Keşke tam anlamıyla her şeyiyle gözü kapalı güvenip teslim edebileceğimiz bir servisimiz olsa.
 



Estağfurullah hocam ne hakkı? Forum topluluğa aittir.
Son dönemlerde zaten forumlar ve konular eskisi gibi rağbet görmüyor. Hazır sıkça yazılan bir başlık bulmuşken, arkadaşların tecrübelerinden de en iyi şekilde faydalanmak tavsiyelerini duymak gerek.



Geçmiş olsun, yine sıkıntılı ve zor bir süreç atlatmışsınız. Keyif süreyim derken tam tersi duyguları yaşamak ve atlatmak kolay değil.

Sn. mauvais'in de tavsiye ettiği üzere ben de Aygün ve Yıldız jeep servislerinden birine gideceğim önümüzdeki hafta. İkitellide olması sebebiyle tercihim Yıldız jeep olacak sanırım. Ufak (inşallah) bir bakım işlemi olacak.

Araçlarımıza yetkili servislerin bakmıyor olması ise çok can sıkıcı. Günlük aracımız 2004 model ve 14 senedir yetkili servis bakıyor. Bu süreçte sadece 1 kere, o da kestirme yol diye tarlaya girmem sonucu yerinden çıkan kablonun radyatör fanını çalıştırmaması ile oluşan arıza sonrası, durup kaputu açtım. Keşke tam anlamıyla her şeyiyle gözü kapalı güvenip teslim edebileceğimiz bir servisimiz olsa.
aslında yetkili servislere de gözü kapalı araç bırakılabileceğine ben pek emin olamıyorum. Laguna aracımda 120k da değişmesi gereken bir parçayı bakım kitapçığında kendim görüp 125k de uyarımla değiştirtmiştim (120k bakımında yapılması gereken bir işlemdi) servis çok önemli bir parça olmadığını söylese de ben yazanı uygulamıştım. yine 135k da turbo hortumu patladığı için yolda kaldım, eminim ki bunun da değişmesinin servis ya da kitapçıkta söylenmesi gerekiyordu. onun dışında hiç bir sorun yaşamadım.

Jeep lere gelirsek yetkili servislerde öyle uçuk rakamlar dönüyor ki aracı kabul etseler bile götürmezsiniz..
Jeep garage da 600 TL ye yapılan standart bakım YS de 1500 den başlıyor ki arada bu fiyat farkına değecek bir durum da yok. diğer yandan YS de de çok çok kapsamlı bir kontrol yapacaklarını da düşünmeyin derim..

özeller için de şu yorumu yapabilirim, servis ne kadar iyi olursa olsun sizin de bişiler bilmeniz gerekiyor araç hakkında, belli dönemlerde değişmesi gereken parçaları, yağ kaliteleri vs..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,014
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst