93 3K KARBÜRATÖRLÜ OTOMATİK VİTARA YAKIT SORUNU

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alb Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,440

alb

Ana Kamp
Mesajlar
91
Tepkime Puanı
0
Yer
KAHRAMANMARAŞ
İYİ GÜNLER ARKADAŞLAR YARDIMLARINIZA İHTİYACIM VAR.1993 MODEL OTOMATİK ŞANZIMAN KARBÜRATÖRLÜ 3K VİTARA ALDIM.YANLIZ YAKITI BİRAZ FAZLA GİBİ GELDİ.ŞEHİR İÇİ 353 KR.YAKIYOR.KARBÜRATÖRLÜ OTOMATİK VİTARASI OLAN ARKADAŞLAR VARSA BURADA BİZİMLE PAYLAŞABİLİRLERMİ .AYRICA BU BİR SORUNMUDUR? YOKSA NORMAL YAKITLARI BU SEVİYEDE Mİ?
 

Etiketler
Ynt: 93 3K KARBÜRATÖRLÜ OTOMATİK VİTARA YAKIT SORUNU

araç hakkında detay gerekir.ofroad donanım varmıdır lastik ve ebadı,bunlar gereklidir,
benimki donanımlı 31 inç mtr. manuel 300 civarı yakıyor.tabi enjeksiyonlu.
 

Ynt: 93 3K KARBÜRATÖRLÜ OTOMATİK VİTARA YAKIT SORUNU

Sorunuza tam cevap değil ama en azından bir fikir verir.
Elimdeki Suzuki kitapçığında düz vites 3 kapı 8 valf Vitara (karbüratörlü bilgisi yok, ama 8 valf olduğu için muhtemelen sizin araç bu grupta) şehir içi benzin tüketimi 10,8 lt/ 100 km.
Araç LPG li ise en az %10 fazla tüketeceğinden 11,9 lt/100 km
otomatik için kitapçıkta tüketim verisi yok ama bir genelleme olarak düz vitesten en az %10 fazla olsa 13,1 lt/ 100 km yapar.
Lt fiyatı 2.25 'ten 13,1*2,225= 29krş yakar.
Ama bu hesap aracın standart donanımlı ve bakımlı olduğu varsayılarak olabilecek minimum yakıttır.
 

Ynt: 93 3K KARBÜRATÖRLÜ OTOMATİK VİTARA YAKIT SORUNU

Aynı araçtan benimde var.Benimkide aynı yakıyor.Lpg sırf şehiriçi kullanım 40 kuruş filan yakıyor.
 

Ynt: 93 3K KARBÜRATÖRLÜ OTOMATİK VİTARA YAKIT SORUNU

ARAÇ STANDART 225/75/15 NORMAL LASTİK VAR ÜZERİNDE.BUJİ,HAVA FİLTRESİ VE DİĞER TÜM BAKIMLARINI YAPTIRIP DENİCEM BİDE.PEKİ YAKITINI NASIL DÜŞÜREBİLİRM
 



Ynt: 93 3K KARBÜRATÖRLÜ OTOMATİK VİTARA YAKIT SORUNU

veteriner' Alıntı:
Sorunuza tam cevap değil ama en azından bir fikir verir.
Elimdeki Suzuki kitapçığında düz vites 3 kapı 8 valf Vitara (karbüratörlü bilgisi yok, ama 8 valf olduğu için muhtemelen sizin araç bu grupta) şehir içi benzin tüketimi 10,8 lt/ 100 km.
Araç LPG li ise en az %10 fazla tüketeceğinden 11,9 lt/100 km
otomatik için kitapçıkta tüketim verisi yok ama bir genelleme olarak düz vitesten en az %10 fazla olsa 13,1 lt/ 100 km yapar.
Lt fiyatı 2.25 'ten 13,1*2,225= 29krş yakar.
Ama bu hesap aracın standart donanımlı ve bakımlı olduğu varsayılarak olabilecek minimum yakıttır.

Bilgi için tşk ederim.Evet normal olarak 290kr - 300kr yakması normal
 

Ynt: 93 3K KARBÜRATÖRLÜ OTOMATİK VİTARA YAKIT SORUNU

Karburatörlü Vitaralarda özellikle kış koşullarında performans ve yakıt tüketimi açısından kullanım kitapçığı 129. sayfada hava giriş kontrol kolunun uygun pozisyona alınması gerektiği yazıyor.
Orjinal metin:
AIR INTAKE CONTROL LEVER
based on the atmospheric temperature as listed below, the air intake control lever should be turned to position 1.2.3.
atmospheric temperature position Lever
-5 1
-5/-15 2
15 above 3
vith the lever turned to position or 1.2 air heated by the exhaust manifold is fed to the carburetor passing through the air cleaner. This assures the best engine efficiency even under cold weather.

İyi kötü tercumesi şöyle:
Hava girişi kontrol kolu:
Hava Giriş kontrol kolu , aşağıda listelenen olarak atmosferik sıcaklığına göre 1.2.3. konuma getirilmeli
Atmosfer sıcaklığı Kol pozisyonu
-5 1
-5/-15 2
15 ten yukarı 3
Kolun konumu ısıtılan 1,veya 2 olduğunda hava eksoz manifoldunda ısınır.
Bu soğuk hava altında bile en iyi motor verimliliğini sağlar.
Bu kolun konumunu bir inceleyin.

Orjinal lastik ebadı 195-80 R15'tir. 225 -75 Lastikte çap büyüyüp sürtünme de artacağından bir miktar yakıt da artacak . Ama orjinal ebada göre km saatiniz gittiğiniz yolu %3,68 eksik göstereceğinden hesap yaparken bunu da dikkate almak lazım. Örneğin sizin ebatla 35,3 krş yakan araç aslında 34 krş yakıyor.
Lastikte ebat yanısıra hava basıncı ve lastik sınıfı da önemli. Yakıt ekonomisi açısından 26 PSI basınç iyidir. Sınıf olarak da HT, AT den, AT de MT ve kış lastiğinden az yaktırır.

Minimum yakıt tüketimi için düşündüğünüz bakımlara ek olarak
motor yağınızı değiştirirken maksimum 10 W-40
Diferansiyel yağınız da 75W-90 olarak değiştirseniz sürtünme azalacağından yakıt da düşer.
Ayrıca benzin ve LPG filtrelerini de değiştirin.
Sübap ayarlarını yaptırın.
Baskı balata kaçırıyorsa değiştirin.
Termostatı kontrol ettirin problemli ise araç tam ısınamayacağından yakıt artabilir.

Aracı mümkün olduğunca yumuşak sürün, hızlanmaları yavaş yavaş yapın. Son olarak mümkünse sabah motor ısınana dek kaloriferi soğuk konumda tutarsanız ısınma çabuk olacağından yakıt düşer.
 

Ynt: 93 3K KARBÜRATÖRLÜ OTOMATİK VİTARA YAKIT SORUNU

veteriner' Alıntı:
Karburatörlü Vitaralarda özellikle kış koşullarında performans ve yakıt tüketimi açısından kullanım kitapçığı 129. sayfada hava giriş kontrol kolunun uygun pozisyona alınması gerektiği yazıyor.
Orjinal metin:
AIR INTAKE CONTROL LEVER
based on the atmospheric temperature as listed below, the air intake control lever should be turned to position 1.2.3.
atmospheric temperature position Lever
-5 1
-5/-15 2
15 above 3
vith the lever turned to position or 1.2 air heated by the exhaust manifold is fed to the carburetor passing through the air cleaner. This assures the best engine efficiency even under cold weather.

İyi kötü tercumesi şöyle:
Hava girişi kontrol kolu:
Hava Giriş kontrol kolu , aşağıda listelenen olarak atmosferik sıcaklığına göre 1.2.3. konuma getirilmeli
Atmosfer sıcaklığı Kol pozisyonu
-5 1
-5/-15 2
15 ten yukarı 3
Kolun konumu ısıtılan 1,veya 2 olduğunda hava eksoz manifoldunda ısınır.
Bu soğuk hava altında bile en iyi motor verimliliğini sağlar.
Bu kolun konumunu bir inceleyin.

Orjinal lastik ebadı 195-80 R15'tir. 225 -75 Lastikte çap büyüyüp sürtünme de artacağından bir miktar yakıt da artacak . Ama orjinal ebada göre km saatiniz gittiğiniz yolu %3,68 eksik göstereceğinden hesap yaparken bunu da dikkate almak lazım. Örneğin sizin ebatla 35,3 krş yakan araç aslında 34 krş yakıyor.
Lastikte ebat yanısıra hava basıncı ve lastik sınıfı da önemli. Yakıt ekonomisi açısından 26 PSI basınç iyidir. Sınıf olarak da HT, AT den, AT de MT ve kış lastiğinden az yaktırır.

Minimum yakıt tüketimi için düşündüğünüz bakımlara ek olarak
motor yağınızı değiştirirken maksimum 10 W-40
Diferansiyel yağınız da 75W-90 olarak değiştirseniz sürtünme azalacağından yakıt da düşer.
Ayrıca benzin ve LPG filtrelerini de değiştirin.
Sübap ayarlarını yaptırın.
Baskı balata kaçırıyorsa değiştirin.
Termostatı kontrol ettirin problemli ise araç tam ısınamayacağından yakıt artabilir.

Aracı mümkün olduğunca yumuşak sürün, hızlanmaları yavaş yavaş yapın. Son olarak mümkünse sabah motor ısınana dek kaloriferi soğuk konumda tutarsanız ısınma çabuk olacağından yakıt düşer.

Bilgiler için çok tşk ederim.Çok faydalı bilgiler.Hemen dediğiniz gibi yapıcam.
 

Ynt: 93 3K KARBÜRATÖRLÜ OTOMATİK VİTARA YAKIT SORUNU

Benimde araç karburatörlü ve lastik ebatları 30.9.5 r 15 şehir içi 12.lt lpg yakıyor ....çok dikkatli kullanırsam 11 lt düşüyor....
 

Ynt: 93 3K KARBÜRATÖRLÜ OTOMATİK VİTARA YAKIT SORUNU

Benzinde ise bence çok iyi. Lpg ise ayar yaptırsan iyi olur
 



Ynt: 93 3K KARBÜRATÖRLÜ OTOMATİK VİTARA YAKIT SORUNU

Lpg de yakıyor malesef ayar yaptırmadan önce diğer eksiklerini yaptırmam lazım tam randıman almak için
 

Ynt: 93 3K KARBÜRATÖRLÜ OTOMATİK VİTARA YAKIT SORUNU

e ozaman ben sadece benzin lpg yok karmada 50 kuruş yakıyorsam sevineyımmı uzuleyımmmı anlamadım ???
 

Ynt: 93 3K KARBÜRATÖRLÜ OTOMATİK VİTARA YAKIT SORUNU

Sevin abi :smiley: benzinde iyi bence sonuçta benzinle biniyorum yakıyo diyosun lpg olunca insana koyuyo biraz :D:D
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,514
Mesajlar
1,519,130
Kayıtlı Üye Sayımız
172,172
Kaydolan Son Üyemiz
avukatomersefacanata

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst