92 Benzinli Defender için Elektronik Ateşleyici

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fosilbulent Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 40
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,794
Ynt: 92 Benzinli Defender için Elektronik Ateşleyici

murat atak' Alıntı:
Bu elektronik kit in yakıt tüketimini azalttığı kesin bir şekilde belirtiliyor da acaba çekişe katkısı da gözle görülür bir şekilde artıyormu.Zaten asıl sıkıntı burada.Lpg de çekiş çok düşük.Rampalarda insan ifrit oluyor.Bunu nasıl çözeriz.Bu kit bu sorunu da çözecek mi?Yada başka çözüm öneriniz var mı?Motor değişimi dışında tabii.selamlar

bakın 2.5 benzinli defenderiniz varsa benim var:smiley: artık kavga etmiyoruz onunla çünki bana dediği şu ; ''Adım hıdır elimden gelen budur'' onun için mümkün mertebe motorun sağlıklı çalışası için gerekenleri yaparak en iyi verimi alma yoluna gitmeliyiz
yanlış anlaşılma olmasın :smiley: kiti takıncada 2.5 benzinli motor neyse o .birden bire şaha felan kalkmıyor. avantajları tekrar sıralayalım
1. yakıt %15-20 azalıyor (motor sağlıklı çalıştığı için)
2- çekiş artıyor ( motor sağlıklı çalıştığı için) rampada 30km yerine 35km ile gidiyor:smiley:
3- distributöru , platin için tekrar sökme gereği duymayacağınızdan dolayı kapağının sağını solunu güzelce silikonlayın yağmurlu havaarda sudan sebeplerle çalışmamazlık yapmıyor.
4- zırt pırt platin meme yaptı derdi yok. motor sesi anında değişiyor zaten.

not : avans ayarı yaptırmak gerekli.


bobin olayına gelince,
tofaş parçaları satan bir dükkandan Mako marka elektronik ateşleme bobini alın (17tl) bu arada bujilerinizi yenileyin artık daha yüksek voltaj gelecek bundan faydalanmak adına eski bujileriniz yerine aralığı birazdaha açık olan buji kullanmanız menfaatinize (lpg benzine göre daha zor alev alır ve daha yüksek ısıyla yanar) NGK LPG2 buji serisini tavsiye ederim.
 

Etiketler
Ynt: 92 Benzinli Defender için Elektronik Ateşleyici

Bu arada Bir konu üzerinde daha takipteyim,
motor pervanesinin iptali.

bizim araçlarda termik olmadığı için pervane sürekli dönüyor. soğuk havalarda geç ısınıyor ve motor extradan ısı olmadığı durumlarda daqhi pervaneye güç harcıyor.kaldı ki lpgli araçların geç isinması istenmeyen bir durum.
aracımı sürekli bakıma götürdüğüm Engin usta bir müşterinin isteği üzerine motor pervanesini iptal edip radyatöre 2 adet elektrikli mercedes fanı takmış maaliyeti söyledi ama yalan olmasın hatırlamıyorum. ilk sonuç bir depo lpg ile eskiye göre 30km daha fazla yol kat edilmiş ve çekişde br miktar armış.
Bir süre daha kullanılsın sonuçlar iyi olursa bende elektrikli fan sistemine geçeceğim.
 

Ynt: 92 Benzinli Defender için Elektronik Ateşleyici

sitede bir arkadaş arabaya 70 derecede açılan yazlık termostad taktığını yazmış.Bu sayede beyne daha kısa sürede sıcak su gönderdiğini söylüyordu.bununda yakıt tüketimine katkısı olacağına inanıyorum.
Ayrıca bu arabalara kaçlık regülatör gerekir.100 lük takılı.kimisi 140 lık tak diyor.kimi ustalar da gerek yok diyor.siz ne düşünüyorsunuz?
 

Ynt: 92 Benzinli Defender için Elektronik Ateşleyici

murat atak' Alıntı:
sitede bir arkadaş arabaya 70 derecede açılan yazlık termostad taktığını yazmış.Bu sayede beyne daha kısa sürede sıcak su gönderdiğini söylüyordu.bununda yakıt tüketimine katkısı olacağına inanıyorum.
Ayrıca bu arabalara kaçlık regülatör gerekir.100 lük takılı.kimisi 140 lık tak diyor.kimi ustalar da gerek yok diyor.siz ne düşünüyorsunuz?
bende de 100 kwlık vardı 140 la değiştirdim. 100 lükte vanayı açacağıma 140 lıkta kısıyorum. ayrıca önceden yığılma oluyordu şimdi daha seri.

70 lik termostatn beyne sıcak su göndermesi olayı bana pek mantıklı gelmedi . soğukken bile sürekli çalışan bir pervaneden söz ediyoruz.
 

Ynt: 92 Benzinli Defender için Elektronik Ateşleyici

Dediğiniz yöntem mantıklı ki bu şekil çalışan birsürü binek araç markası var.Benim dediğim de ise gazın regülatör tarafından aracın kalorifer sisteminden gelen sıcak suyun daha erken beyne ulaşmasını sağlayarak gazın daha çabuk genleşmesini sağlayarak yanma randımanını arttırmak.90 derecede açılan termostad daha geç açılacağından regülatörün ihtiyacı olan sıcak su daha geç geleceğinden gazın yanma randımanı azalmaktadır.Bunu deneyen ve randıman alan arkadaş var bu forumda.Denenmiş ve fayda sağlanmış.Ayrıca ford transitlerde fan pervanesi cıvalı sistemle çalışmakta.Motor ısınınca cıva genleşip fanın dönmesini sağlıyor.
 



Ynt: 92 Benzinli Defender için Elektronik Ateşleyici

murat atak' Alıntı:
Dediğiniz yöntem mantıklı ki bu şekil çalışan birsürü binek araç markası var.Benim dediğim de ise gazın regülatör tarafından aracın kalorifer sisteminden gelen sıcak suyun daha erken beyne ulaşmasını sağlayarak gazın daha çabuk genleşmesini sağlayarak yanma randımanını arttırmak.90 derecede açılan termostad daha geç açılacağından regülatörün ihtiyacı olan sıcak su daha geç geleceğinden gazın yanma randımanı azalmaktadır.Bunu deneyen ve randıman alan arkadaş var bu forumda.Denenmiş ve fayda sağlanmış.Ayrıca ford transitlerde fan pervanesi cıvalı sistemle çalışmakta.Motor ısınınca cıva genleşip fanın dönmesini sağlıyor.
Murat bey ;
bizim araçların termostadları 70-80 dereceye ayarlı zaten.
 

Ynt: 92 Benzinli Defender için Elektronik Ateşleyici

Merhaba arkadaşlar...Ben elektronik ateşleme kitini ingiltereden getirttim.27 aralık 23.00 da araca bağlattım.Benim usta çok zeki kiti görür görmez distirbütöre hemen bağladı.Aracın çalışması kolaylaşyı.kısa bir tur attım çekişindede hızında da farklılık oluştuğunu gördüm.Önümüz<deki günlerde kullandıkça tasarruf oranınıda göreceğim.Edindiğim bilgileri önümüzdeki günlerde sizlerle paylaşırım.selamlar....
 

Ynt: 92 Benzinli Defender için Elektronik Ateşleyici

febulent' Alıntı:
yok okadar ileri gitmemeye karar verdim... enjeksiyon sistemi için üst kapağın değişmesi beyin bi takım elektronik donanım... girmek istemedim amma aracı baştan toplamaya başlayanlara özellikle kapak değiştireceklere tavsiye ederim maliyet açısından....

http://cgi.ebay.co.uk/PERFORMANCE-electronic-distributor-LUCAS-45-land-rover/110450315940?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19b75a12a4

http://www.simonbbc.com/distributors/4cyl-standard-electronic/45d-electronic-distributor-powermax-land-rover


Arada bir kaç ürün daha aldım Turkiyede de bulunan parçalar mesela NGK buji kablo seti gibi birde LPG buji var şuan askıda tutuyorum tanesi 30 tl yaptıklarımdan sonra motordaki o pırpır kesiklik gitti yakıta çok bir etkisi olmadı.... herşey aynı gibi ve 1500 km yaptım bozca adaya gittim... sorun yok çalışıyor fakat dediğim gibi yakıtıma bir artısı olmadı. İlk marş ve motor sesi değişti diyebilirim.
 

Ynt: 92 Benzinli Defender için Elektronik Ateşleyici

murat atak' Alıntı:
Dediğiniz yöntem mantıklı ki bu şekil çalışan birsürü binek araç markası var.Benim dediğim de ise gazın regülatör tarafından aracın kalorifer sisteminden gelen sıcak suyun daha erken beyne ulaşmasını sağlayarak gazın daha çabuk genleşmesini sağlayarak yanma randımanını arttırmak.90 derecede açılan termostad daha geç açılacağından regülatörün ihtiyacı olan sıcak su daha geç geleceğinden gazın yanma randımanı azalmaktadır.Bunu deneyen ve randıman alan arkadaş var bu forumda.Denenmiş ve fayda sağlanmış.Ayrıca ford transitlerde fan pervanesi cıvalı sistemle çalışmakta.Motor ısınınca cıva genleşip fanın dönmesini sağlıyor.


Regülatörün içinden, silindirilerin içinden geçen su dolaşıyor, kalorifer suyu da öyle, o yüzden motorun sıcaklığı kadar ısınıyor regülatör, 70 derecelik termostatta da 90 derecelik termostatta da eşit şartlarda suyun 70*Cye gelme süresi aynı, 90*C likte regülatör daha da ısınıyor. Eğer su radyatör tarafından dolaşsaydı dediğiniz doğru olurdu, ama sistem böyle değil.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,068
Kayıtlı Üye Sayımız
166,622
Kaydolan Son Üyemiz
mustgok

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst