77 CJ5 3.8 I6, T150 4.10 Ayna Mahruti. Tavsiyeleriniz nedir ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sismanogullar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,714

sismanogullar

Yeni Üye
Mesajlar
13
Tepkime Puanı
0
Evet arkadaşlar, aracımın motoru 3.8 I6 motor , diferansiyellerim ise stok AMC20 ile Dana 30 oranları da 4.10.

Araçta 33 lastikler var ben 37'ye geçmek istiyorum ama bu değişiklik ile tabi yükseltme kitleri falan adapte edeceğiz.Fakat, Şanzuman T150 bunu da T19 veya T19A veya T18 falan ilk dişlisi 6 küsür oranı olan heavy dutylerle değiştirmek istiyorum bir yandan da, tabi bu değişikliklerle birlikte Difflerde DANA 44 yapacağız artık.

Şimdi Dana 44 dif bulsak, heavy duty şanzımanla ve 37'lik lastiklerle sorun olmasın asfaltta gitsin bir yandan ama yokuşlarda kasılmasın diye yeni bulacağımız Dana 44'lerin ayna mahrutisini ne önerirsiniz ? Asfalt kullanımı göz önünde bulundurularak, çünkü araziye çıkmıyoruz pek zorlanmıyoruz aleti :smiley:


Ya da hepsini birden değiştirmeye gerek var mıdır ? Yani sadece ayna mahruti ya da şanzıman ile oynayarak sorunları çözebilir miyiz ki ?

Ayrıca bütün bu değişiklikler olduktan sonra 3.8 motor yetersiz kalır mı heavy duty şanzıman, ayna mahruti ve 37'liklere yeter mi gücü ?

Bir de bu işler için İzmirde önerebileceğiniz bir yer var mı ?


Aşağıda da bir resmini koydum bizimkinin, beni aydınlatırsanız çok sevinirim.

15032012001.jpg
 

Etiketler
Ynt: 77 CJ5 3.8 I6, T150 4.10 Ayna Mahruti. Tavsiyeleriniz nedir ?

asfalt ağırlıklı kullanıcaksanız t 19a hevy duty şanzıman ve 41 10 oran iyi ollur diye düşünüyorum
 

Ynt: 77 CJ5 3.8 I6, T150 4.10 Ayna Mahruti. Tavsiyeleriniz nedir ?

Peki motor bunları taşır mı acaba ? Dik yokuşlarda falan ??


Ayrıca 4.10 oranı olan şuanki ayna ve mahrutim wagoneer veya scout dana 44lere uymuyor galiba, daha kalınmış ?
 

Ynt: 77 CJ5 3.8 I6, T150 4.10 Ayna Mahruti. Tavsiyeleriniz nedir ?

hayır o defransiyellere uymaz hevy duty şanzımanın avantajı kalkıştır zaten 1.vites oranı 6.32 olduğu için kalkarken 3 ileriye göre baya rahat kalkar asfaltta 41 e 10 oran iyi olur diye düşünüyorum ama araziye gircekseniz 47 11 yada daha ağır bir oran şeçmeniz lazım motor kaldırır sonuçta dişlelerin oranı ve lastik ebadı ayarlanıcak neden 37 ye geçiyorsunuz 37 ile bi çok sorun ortaya çıkıcaktır..
 

Ynt: 77 CJ5 3.8 I6, T150 4.10 Ayna Mahruti. Tavsiyeleriniz nedir ?

Göze hitap eden bir araç yapma planındayız. Zaten birkaç yıldır günlük kullanıyorum, daha da devam ederim günlük olarak kullanmaya genciz ondan :D


O zaman ağır ayna mahrutiye gerek yok heavy duty şanzıman sorunları çözer bana da öyle geliyordu iyi oldu tasdikledik, teşekkürler.


37 için 4" lift kit yeter mi yoksa + 2" Body lift ister mi ? Pitman kolu fren boruları gibi şeyler de değişecek galiba araştırıyorum aylardır yavaş yavaş oturuyor taşlar yerine :smiley: Bunların dışında ne gibi sorunlar bekler bizi ?
 



Ynt: 77 CJ5 3.8 I6, T150 4.10 Ayna Mahruti. Tavsiyeleriniz nedir ?

2 " body lift ister ewet ama dana44 e geçmenizide tavsiye ederim neden diye sorarsanız orjinal cjnin amc 20 defransiyelin aksları zayıftır ayrıca 37 yi takınca çok yükselikcek araba yükseklik ve genişliği orantılamak lazım hevy duty şapkalı akslar ve flanşlar ile bu sorun çözülebilir ayrıca t19 4 ileri şanzıman takılınca şaft kısalıcak ve açı iyice dikleşicek buda ayrı bir sorun..
 

Ynt: 77 CJ5 3.8 I6, T150 4.10 Ayna Mahruti. Tavsiyeleriniz nedir ?

Evet dana 44 arıyoruz zaten wagoneer veya scout özellikle iyice genişlesin diye.


Şaft açısının dikleşmesi ne gibi bir sorun onu anlayamadım, nasıl önüne geçilir ?
Şanzımanı biraz aşağı alıma olayı vardı bu o sebepten dolayı yapılıyordu ?
 

Ynt: 77 CJ5 3.8 I6, T150 4.10 Ayna Mahruti. Tavsiyeleriniz nedir ?

şaft dikleştiği için masfalı kırıyor kasılmadan dolayı ama çift parça mafsallar var 37 lastiğe geçen arkadaşlara sormak lazım..
 


Ynt: 77 CJ5 3.8 I6, T150 4.10 Ayna Mahruti. Tavsiyeleriniz nedir ?

arkadaşım ben 38.12.50 .15 süper snayper lastik taktım sanjuman kaizer t18 41.10 difransiyel aracım gayet başarılı her şartlarda uygun bence bi bunu araştır kısa orana gerek yok her şey şanjuman saygılar
 



Ynt: 77 CJ5 3.8 I6, T150 4.10 Ayna Mahruti. Tavsiyeleriniz nedir ?

T18 veya T19A çok sağlam bir şanzumandır elindeki 3 ileri şanzumanın arazi şanzumanıyla birlikte araya flanş koyarak yapmalısın,elindeki cj5 diffleri ile cj8 difleri arasında 10 cm genişlik farkı olur,eğer internatıonal scout diff bulursan genişliği cj8 ile aynıdır ama cj8 e göre 2 kat sağlamdır,wagooner dana 44 alırsan tadilatsız takamazsın ve cj8 dende scouttanda daha geniştir,motorun gayet güçlü bir motor,eğer arazi ağırlıklı kullanacaksan ayna mahrutini 5 üzerine çıkarmalısın,hem asfalt hem arazi ise 41/10 idealdir ama arazide kalkışta ayagının gaz ayarını biraz yükseltmelisin...bu konu ile ilgili sitede çok sağlam kaynaklar bulacaksın

kolay gelsin...
 

Ynt: 77 CJ5 3.8 I6, T150 4.10 Ayna Mahruti. Tavsiyeleriniz nedir ?

ugrasmayın flansla , uydurmayla T18 ve Dana 20 hazır ı verelım takın kırılmaz diff lerlede oynamayi 1.vites 6 , 2.ites 3 kusur 3 ve dort seri oranli
 

Ynt: 77 CJ5 3.8 I6, T150 4.10 Ayna Mahruti. Tavsiyeleriniz nedir ?

Bende çok istiyorum 37 lastikli bir CJ olsun bu yazda nasip olmadı bakalım seneye belki olur :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,053
Mesajlar
1,528,008
Kayıtlı Üye Sayımız
166,796
Kaydolan Son Üyemiz
SemihK

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst