750 Kg Altı (ruhsatsız) Çekme Karavan İle Trakfik Kazası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kaledogan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,429
Ben yorumlarınıza katılmıyorum 01 belgesi sadece sahiplik belgesidir Trafige çıkma belgesi fln değildir.Öyle olsa onlarada ruhsat çıkartın denir Sadece araç için çekilebilir olmadı yeterlidir.
 

O1,O2, M,N, M1,N1,M2,M1G ,N2 vs gibi harflerle tanımlamalar araç tescil belgesinde aracın cinsini gösteren harf,rakam gurubudur.. O1,O2,O3 olarak tanımlanan araç cinsleri romorklardır. Ağırlıklarına göre sınıflandırılır. Bu romorkları çeken araçlar romork çekmeye trafik mevzuatı gereğince uygunsa O1 sınıfı romork çekerken meydana gelen kazada hem araçtan , hem de romorktan dolayı karşı tarafa verilen hasarlar trafik sigortası tarafından karşılanır ( Alkol , eksik belge vs gibi mevzuat aykırı durumlar harici ) , Mevzuata uygun çekici araçların çektiği O2 ve O3 sınıfı romorklar ile karışılan kazada ise küçük bir fark var O2 ve O3 sınıfı romorklar tescile tabii olduğu için bu tip romork katarı ile karışılan kazada çeken aracın tescil belgesi ve çekilen romorkun tescil belgesi ile birlikte kaza raporuna işlenir ve karşı tarafa verilen hasar çeken aracın trafik sigortası tarafından karşılanır ( kaza , hasar ,kusur yönlerinden herkesin bildiği şekilde ) . Kasko konusuna gelince maalesef O1 sınıfı romork , karavan araçların tescil belgesi olmadığından dolayı bunları sigorta şirketi kasko yapmıyor bu konuda bir sıkıntı var. O2 ve O3 sınıfı romorkların tescil belgesi bulunduğundan bu romorkları sigorta şirketleri kasko yapıyor. ( Hasar durumunda mevzuata uygun araçlarla çekilmesi durumunda hasar ödemesinde sorun olmuyor )
Benim nacizane fikrime göre O1 sınıfı tescile tabi olmayan romork , karavanların da münferiden olmasa bile çeken araçla birlikte değerlendirilebileceği bir kasko sistemi düzenlenebilir ve bu konu hallolabilir ancak bildiğim kadarıyla durum bu , O1 sınıf romork , karavanları kasko kapsamına alan sigorta var mı bilmiyorum kasko yaptırabilen olduysa buradan yazabilirse biz de bilgilenmiş oluruz.
Ayrıca bir konuyu daha dile getirmek istiyorum.Her ne kadar O1 belgeli 750 kg altı azami yüklü ağırlığa sahip olan romork ve karavanlar tescile tabi olmasalar da bunların trafiğe çıkarılmaları için TİP onayı belgesi şartı mutlaka getirilmeli. Plansız hesapsız profil , boru , iki tekerle yapılmış bir sürü yük ve tekne taşıyan romorklar trafikte cirit atıyor , son zamanlarda bunlara bir de saçma sapan yapılmış karavanları da ekleyince yollarda bir sürü saatsiz bomba dolaşıyor. Yanlış anlaşılmasın nadiren de içlerinde kaliteli yapılmış olanları da var bunları ayrı değerlendiriyorum ama bir denetim ve uygunluk kriteri olmalı iş çığrından çıkmaya başladı ve artık bir çözüm bulunup konu denetlenmeli , kazalar olup canların yanması beklenmemeli , ama maalesef ülkemizde olan olduktan sonra birileri yaralanıp hatta öldükten sonra alandaki boşluğu görmek adeti var , iş işten geçtikten sonra kamu otoriteleri ancak uyanıyor.
 

O1,O2, M,N, M1,N1,M2,M1G ,N2 vs gibi harflerle tanımlamalar araç tescil belgesinde aracın cinsini gösteren harf,rakam gurubudur.. O1,O2,O3 olarak tanımlanan araç cinsleri romorklardır. Ağırlıklarına göre sınıflandırılır. Bu romorkları çeken araçlar romork çekmeye trafik mevzuatı gereğince uygunsa O1 sınıfı romork çekerken meydana gelen kazada hem araçtan , hem de romorktan dolayı karşı tarafa verilen hasarlar trafik sigortası tarafından karşılanır ( Alkol , eksik belge vs gibi mevzuat aykırı durumlar harici ) , Mevzuata uygun çekici araçların çektiği O2 ve O3 sınıfı romorklar ile karışılan kazada ise küçük bir fark var O2 ve O3 sınıfı romorklar tescile tabii olduğu için bu tip romork katarı ile karışılan kazada çeken aracın tescil belgesi ve çekilen romorkun tescil belgesi ile birlikte kaza raporuna işlenir ve karşı tarafa verilen hasar çeken aracın trafik sigortası tarafından karşılanır ( kaza , hasar ,kusur yönlerinden herkesin bildiği şekilde ) . Kasko konusuna gelince maalesef O1 sınıfı romork , karavan araçların tescil belgesi olmadığından dolayı bunları sigorta şirketi kasko yapmıyor bu konuda bir sıkıntı var. O2 ve O3 sınıfı romorkların tescil belgesi bulunduğundan bu romorkları sigorta şirketleri kasko yapıyor. ( Hasar durumunda mevzuata uygun araçlarla çekilmesi durumunda hasar ödemesinde sorun olmuyor )
Benim nacizane fikrime göre O1 sınıfı tescile tabi olmayan romork , karavanların da münferiden olmasa bile çeken araçla birlikte değerlendirilebileceği bir kasko sistemi düzenlenebilir ve bu konu hallolabilir ancak bildiğim kadarıyla durum bu , O1 sınıf romork , karavanları kasko kapsamına alan sigorta var mı bilmiyorum kasko yaptırabilen olduysa buradan yazabilirse biz de bilgilenmiş oluruz.
Ayrıca bir konuyu daha dile getirmek istiyorum.Her ne kadar O1 belgeli 750 kg altı azami yüklü ağırlığa sahip olan romork ve karavanlar tescile tabi olmasalar da bunların trafiğe çıkarılmaları için TİP onayı belgesi şartı mutlaka getirilmeli. Plansız hesapsız profil , boru , iki tekerle yapılmış bir sürü yük ve tekne taşıyan romorklar trafikte cirit atıyor , son zamanlarda bunlara bir de saçma sapan yapılmış karavanları da ekleyince yollarda bir sürü saatsiz bomba dolaşıyor. Yanlış anlaşılmasın nadiren de içlerinde kaliteli yapılmış olanları da var bunları ayrı değerlendiriyorum ama bir denetim ve uygunluk kriteri olmalı iş çığrından çıkmaya başladı ve artık bir çözüm bulunup konu denetlenmeli , kazalar olup canların yanması beklenmemeli , ama maalesef ülkemizde olan olduktan sonra birileri yaralanıp hatta öldükten sonra alandaki boşluğu görmek adeti var , iş işten geçtikten sonra kamu otoriteleri ancak uyanıyor.
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Ben de 01 belgeli çekme bir karavan almak üzereyim.Yapımı henüz devam ediyor. İnşaallah bir aksilik çıkmazsa 1 mayısta teslim alacağız. Beklerken çeki demirini KASKO POLİÇESİNE işlettim. Benim merak ettiğim, karavanla seyir halinde iken, karavan kaplinden ayrıldı ve kendi başına seyrini sürdürerek gidip bir araca, veya herhangi birseye çarparak hasar verdi. Bu durumda aracın sigortası mı devreye girip zararı karşılıyor, yoksa tam da bu durumlar için karavanın bir sigortası mı olması gerekiyor veya sigorta olabiliyor mu? Çünkü en muhtemel öngörülemeyen kaza tipi bu olsa gerek. Araca takılı iken bir kaza durumunda manevrayı takılı olduğu araç yaptıracağı için kaza sorumluluğu da onda olması gerekir. Tırlar da durum böyle. Takılı iken dorsenin manevra sorumluluğu çekicidedir. Boşta iken bir yokuşta felan freni boşalır hareket edip kendi başına bir şeye çarparsa, kendi sigortası olduğu için zararı karşılar. ASIL SORU BU.
KARAVAN SEYİR HALİNDE İKEN DE MANEVRASINI KENDİSİ YAPAMAYACAĞI İÇİN TIRLAR GİBİ OLMASI GEREKMİYOR MU?
Bilgisi olan varsa şimdiden teşekkür ederim.
 

01 Sınıfı araçlar da 2025 yılından itibaren tescile tabi olacak. Muayene periyodu 1 yıl olan tüm karavanların muayene periyodunun da 2 yıla hatta 3 yıla çıkarılması gündemde. O1 tanımı aracın sınıfını betimler. Aracın üst yapı kodu römorklarda (DC-xx) römork karavanlarda ise (SE) olarak tanımlanmıştır. Tip Onay belgesinde sınıfının O1, cinsinin de Römork Karavan SE olarak tanımlanmış olması gerekir. Ne yönetmeliğe uyuluyor ne de konunun farkında değiller. Römork olarak DC99 koduyla karavan tanımı yazılıyor. üst yapı kodu karavanda DC olarak gösterilemez bu hatalı uygulamayı da yaptığım uyarı üzerine 2025 yılında yeni yönetmelikte dikkate alacaklarını belirttiler. Belgesiz merdiven altı imalatlar için nasıl bir kolaylık sağlanacağı konusunda net bir şey şimdilik söylemek zor. Sigortaya gelince çeki topuzu ruhsatına işlenmiş araçların uzantısı olarak kaskoya beyanda bulunduğunuzda onu da ekletiyorsunuz ve Allah uzak etsin bir kazada eklenti aracın fatura bedeli üzerinden kloz işleme alınıyor. Mühendislikten yoksun ben yaptım oldu imalatı römork ve karavanların trafikte ne gibi risk taşıdığını ve bu riskin nasıl sigorta edileceğine acente karar verecektir.
 

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Ben de 01 belgeli çekme bir karavan almak üzereyim.Yapımı henüz devam ediyor. İnşaallah bir aksilik çıkmazsa 1 mayısta teslim alacağız. Beklerken çeki demirini KASKO POLİÇESİNE işlettim. Benim merak ettiğim, karavanla seyir halinde iken, karavan kaplinden ayrıldı ve kendi başına seyrini sürdürerek gidip bir araca, veya herhangi birseye çarparak hasar verdi. Bu durumda aracın sigortası mı devreye girip zararı karşılıyor, yoksa tam da bu durumlar için karavanın bir sigortası mı olması gerekiyor veya sigorta olabiliyor mu? Çünkü en muhtemel öngörülemeyen kaza tipi bu olsa gerek. Araca takılı iken bir kaza durumunda manevrayı takılı olduğu araç yaptıracağı için kaza sorumluluğu da onda olması gerekir. Tırlar da durum böyle. Takılı iken dorsenin manevra sorumluluğu çekicidedir. Boşta iken bir yokuşta felan freni boşalır hareket edip kendi başına bir şeye çarparsa, kendi sigortası olduğu için zararı karşılar. ASIL SORU BU.
KARAVAN SEYİR HALİNDE İKEN DE MANEVRASINI KENDİSİ YAPAMAYACAĞI İÇİN TIRLAR GİBİ OLMASI GEREKMİYOR MU?
Bilgisi olan varsa şimdiden teşekkür ederim.
“Davacının şaşkını derdini mübaşire anlatır” misali sorunuzun doğru muhatabı sigorta acentesidir.

Kaskonuza çeki demirini işlettiğinize göre muhatap bir acenteniz var demektir.

O1 Römork Karavan (SE) aldığınıza göre aracınızın mevcut kaskosuna karavanınıza da işlettireceksiniz.

Tip Onay Belgesi ve faturasının ibrazı istenecektir.

Tip onay belgesinde dikkat etmeniz gereken detay Sınıfı “O1” Cinsinin de Römork Karavan (SE) olarak düzenlenmiş olmasıdır.

Piyasada kimi belgelerde cinsi Römork Karavan (DC) olarak işlendiği görülmekte, bu hatalı bir tanımlamadır.

(DC) Kodu aracın römork olduğuna işaret eder. DC kodunun yanında sayı belirtilmesi gerekir.
Bu sayı römork şasesinin üst yapısını belirtir. Örneklersek DC1 = Platform. DC2 =Açık Kasa, DC3 = Kapalı Kasa, DC6 = Perdeli Brandalı, DC10 = Damper, DC11 = Tanker, DC13 = Canlı hayvan (Beygir vs), DC21 = Tekne taşıyıcı, DC99 = Listede yer almayan diğer üst yapılar.

Belge düzenleyenler listede belirtilmeyen üst yapılar içerisine karavanı da sokup kimisi Römork Karavan DC99 koduyla hatalı tanımlama yapmaktadır zira yönetmelikte açıkça belirtildiği üzere Römork Karavanlar (SE) koduyla tanımlanmak mecburiyetindedir.

Kafalar öyle karışık hale gelmiş ki bazı O2 ruhsatlarda cins bölümünde Römork Karavan DC tanımıyla tescil edilip ruhsat düzenlendiği görülmektedir. DC kodunun yanında üst yapı numarası işlenmemişse aracın cinsinin tanımlanmamış olduğu gerçeğinin farkında bile değil bunu düzenleyenler.

Kaldı ki kullanım amacı dahi yanlış işlenmekte. Kimisi "Yük nakli hususi" kimisi "yolcu nakli hususi" şeklinde düzenlenebiliyor. Yönetmelikte römorkta yolcu taşınamayacağı açıkça yer almakta. Karavanda da yük taşınması yasak zira yük sadece DC kodlu römorklarda taşınabilir.

Kısaca bilinçsizlik ve özensizlik uygulamada her şeyin birbirine karıştırılmasıyla çorbaya dönüşmüş. Tüm bu sakillikleri örnekleriyle, mevzuat maddeleriyle belgeleyerek hazırladığım dosya ile muhatap bakanlıklara bildirdim. Sanıyorum 2025 yılında çıkacağı bildirilen yeni yönetmelikte bunların tamamı düzeltilmiş olacak.
 
Son düzenleme:



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,812
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst