750 Kg. Alti Karavanlara Ruhsat Zorunlu Olacakmiş...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cevizkabugu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,971
DÖvlet babanın paraya ihtiyacı var, meteliğe kurşun çakıyoo.. Son kredi kartı limiti 100.000 üstü = 750 panç operasyonu da suya düşürüldü..

Heeee..!!!! diyosunuzki bir şekilde evrak felan olmasa da muhtarın vereceği bir imzalı kağıdı evrak haline getirip bir şekilde bir katakulli ile ruhsatı verecekler, mangırı cebe indiracekler... Heee...!!! anladıııııımm... Ben den kaçmaz....!!!!

Tamam da mangır bizden çıkacak.. kaça çıkacak muayene TÜV ve TSE filan acabaa.. Sonuçta elimizde bir ruhsat olacak ama bizi ne kadar yolacak..??
 

Etiketler
Okuyunca çok güldüm zira Hurşit Güneş aklıma geldi CHP'li Güneş'ten gülme krizine sokan sözler!

Endişelenmeyin, çok merak ediyorsanız geçmişte evraksız teknelerin nasıl kayıt altına alındığını sorgulayın muhtemelen benzer yöntem uygulanacaktır.

Sanıyorum 1983 yılıydı. Kendime ikinci elden bir balıkçı kayığı ile römorkunu satın aldım. Römorkun ruhsatı kayıp, baṣka da bir belgesi yoktu.

1983 yılında römorkta tüv gerekmiyordu ama ruhsat çıkarmak için Tüv‘e gitmem gerekti. Tüv görevlisi römorkun ṣasi numarası üzerinden gerekli bütün bilgilere ulaṣtı. Yalnız tekerlerin ayarlarının yapılmasını istedi. 30 km uzaktaki, römorku üreten firmaya gittim. Firma sahibi römorku görünce ṣaṣırdı. Çünkü römorku uzun yıllar önce yapmıṣtı. Ayarları yaptı ve nasıl yapıldığını da bana gösterdi.

Neden bunları yazdıklarıma gelince. Yakında, Türkiye’den gelen emekli maaṣım için SGK’ya bir yaṣam belgesi göndermem lazım. Yaṣam belgesini yaṣadığım yerdeki nüfus dairesinden alacağım, tercümana gidip tercüme ettireceğim, Türk Konsolosluğuna gidip onaylatacağım ve posta ile SGK’ya göndereceğim.

Türkiye’de yaṣayan, Alman emekli kurumundan emekli maaṣı alan Türk emekliler de Alman emeklilik kurumuna yaṣam belgesi gönderiyorlar. Yalnız onların iṣi kolay. Evlerinde telefonlarıyla, yaṣadıklarını dijital olarak Alman emeklilik sigortasına ispat edebiliyorlar.
 

Diyelim ki ruhsat çıkarttık.. Her yıl muayene için 2080 tl. yılbaşından sonra da 3200 tl. ödeyeceğiz..

2. olarakta çekme karavanlardan her sene 2000 tl. vergi alırlar mı..???..
 

Diyelim ki ruhsat çıkarttık.. Her yıl muayene için 2080 tl. yılbaşından sonra da 3200 tl. ödeyeceğiz..

2. olarakta çekme karavanlardan her sene 2000 tl. vergi alırlar mı..???..
O sınıfı motorsuz taşıtlar vergiye tabi değildir.
Yeni yılda çıkarılacağı ifade edilen yeni yönetmelikte kanuna aykırılıkların da düzeltileceği belirtiliyor.
Konu trafik kanunu madde 3 de yer alan "KAMP TAŞITI" Tanımının tescilde uygulanmasıyla çözülebilecektir.
Şayet Motorlu Karavan SA ve Römork Karavan SE koduyla Kamp Taşıtı olarak tescili yapılırsa Ulaştırma Bakanlığı da periyodik muayeneyi 2 yılda bir şeklinde düzeltecek.
Vergi, harç vs ödenmesi gereken rakamların yük olarak görülmesi kişiye göre değişir.
Örneklemenin doğru yapılablmesi için günlük sigaraya veya dışarda yenen yemek bedeli ile orantılanması algımızın değişmesine katkı sağlayacaktır.
 

Çekme karavanları 3 yıl hatta 5 yılda bir muayene yapmak daha mantıklı değil mi.??

Şahsen ben de çekme kullanıyorum.. Senede yaptığı kilometre son derece düşük 200-300 km yol anca yapıyorum senede..

Çekme karavanla her yıl binlerce km. yapacak kişi sayısı çok çok azdır.. Sonuçta ilk yıl 2-3 bin km. yapan bir yeni karavancı 2. ve 3. yıl 500km geçmez genelde..
 



Çekme karavanları 3 yıl hatta 5 yılda bir muayene yapmak daha mantıklı değil mi.??

Şahsen ben de çekme kullanıyorum.. Senede yaptığı kilometre son derece düşük 200-300 km yol anca yapıyorum senede..

Çekme karavanla her yıl binlerce km. yapacak kişi sayısı çok çok azdır.. Sonuçta ilk yıl 2-3 bin km. yapan bir yeni karavancı 2. ve 3. yıl 500km geçmez genelde..
Önce tanımı doğru ifade edelim Çekme değil Römork Karavan.

Taşıtların yürür mekaniğinin durduğu yerde de yıprandığı, vasfını yitirdiği bilinir. Kullanılmasa da mesela motor yağı değişir. Bu nedenle kontrolü gerekir Ki taşıt muayenesi bu açıdan önemlidir.

yılda 300 km yol yapan römork karavanın halk arasındaki adı "çökme karavandır" özellikle orman kamplarında yerinden dahi kıpırdatılmadan kullanılan türleri de vardır.

Size bunca soru sorduran ve bir nevi dert sahibi yapan bu hobinizden bence kurtulun, çok konforlu şişme çadır konseptini incelemenizi öneririm.
 


Nisan 2021 yılında yaklaşık 3 yıl önce , tüm karavanların ruhsata tabi olacağını hatta 2022 yılında satılan O1 tip karavanların ruhsatlı olarak satılacağının duyumunu almıştım..

Duyumu alınca hemen buraya konu açmıştım, genelde böyle bişeyin olmadığı yönünde de yorumlar olmuştu.. Sonunda beklenen yönetmelik çıktı, hayırlı olsun..

Gerekli miydi bu yönetmelik.. Bana göre gerekli.. Olması gerekir diye düşünüyorum.. Tüm karavanların ruhsatlandırılması en azından elimizde bir sahiplik belgesi olması güzel olur diye düşünüyorum..
 

Nisan 2021 yılında yaklaşık 3 yıl önce , tüm karavanların ruhsata tabi olacağını hatta 2022 yılında satılan O1 tip karavanların ruhsatlı olarak satılacağının duyumunu almıştım..

Duyumu alınca hemen buraya konu açmıştım, genelde böyle bişeyin olmadığı yönünde de yorumlar olmuştu.. Sonunda beklenen yönetmelik çıktı, hayırlı olsun..

Gerekli miydi bu yönetmelik.. Bana göre gerekli.. Olması gerekir diye düşünüyorum.. Tüm karavanların ruhsatlandırılması en azından elimizde bir sahiplik belgesi olması güzel olur diye düşünüyorum..
Merhaba,

Bu yönetmelik bence de iyi olacaktır. Merdivenaltı ürünlerin önlenmesi gerekir diye düşünüyorum. Artık bütün karavanlar zorunlu olarak uygunluk belgeli olacak. Bu iyi bir şey...
 

Merdivanaltı üretim karavanlar çok sıkıntı yaşayacak gibi geliyor bana.. Büyük ihtimalle ruhsat alamayacaklar.. Durum böyle olunca da bir yerlere ya çökme karavan olacaklar ya da tavuk kümesi olacaklar..
 





Adalet Bakanlığı’nca düzenlenen ve 4 Aralık 2024 tarih 32742 Sayılı Resmî Gazetede yayınlanan “Araçların Satış, Devir ve Tescil Hizmetlerinin Yürütülmesi Hakkında Yönetmelik salt O1 Kategorisi Römork Karavanlara değil tüm römork ve hafif römorklar ile engelli taşıtlara yöneliktir.


Noterlerde yaşanan tescil ve satış sorunlarını gidermeyi amaçlayan bu yönetmeliğin işlerlik kazanabilmesi; İçişleri Bakanlığı, Sanayi Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı Yönetmeliklerindeki Kanuna aykırılıkların düzeltilmesiyle mümkündür.


2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nu dayanak göstererek Yönetmelik yayınlayan 6 Bakanlık var.


Araçların Satış, Devir ve Tescil Hizmetlerinin Yürütülmesi Hakkında Yönetmelik Adalet Bakanlığınca 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu dayanak gösterilerek yayınlanmıştır.


Yönetmeliğin 3.Madde b) bendi 26.Fıkrası; Özel amaçlı taşıtları tanımlamaktadır
(Değişik:RG-29/12/2022-32058) Özel Amaçlı Taşıt: Özel amaçla insan veya eşya taşımak için imal edilmiş olan ve itfaiye, ambulans (SC), naklen yayın ve kayıt (radyo, sinema, televizyon), kütüphane, motorlu karavan (SA), tekerlekli sandalye ile binilebilen (SH), römork karavan (SE), seyyar vinçler (SF), özel grup (SG) ve dolly (SJ), zırhlı araç (SB), araştırma, cenaze nakil araçları (SD), mobil numune alma aracı ile bozuk veya hasara uğramış taşıt ve araçları çekmek, taşımak veya kaldırmak gibi özel işlerde kullanılan araçtır. Tanımını yapmıştır.


Peki Karayolları Trafik Kanunu “Özel Amaçlı Taşıt” tanımında “Motorlu Karavan SA ve Römork Karavan SE” Var mı?

YOK! Evet YOK!

Peki Kanunda ne var? Kamp Taşıtı VAR

Peki İçişleri Bakanlığınca yayınlanan Karayolları Trafik Kanunu dayanak gösterilerek gene içişleri Bakanlığınca yayınlanan Karayolları Trafik Yönetmeliğinde durum nedir?

Bu yönetmelikte de Römork Karavan SE YOK.

İçişleri Bakanlığı kendi yönetmeliğinde Motorlu Karavan SA tanımını da KANUNA AYKIRI düzenlemiştir.

Düğme baştan yanlış iliklenince Sanayi Bakanlığı Tip Onay Yönetmeliğini Kanuna Aykırı düzenlemiştir.


Tip Onay Yönetmeliği Kanuna Aykırı düzenlenince Adalet Bakanlığı’da kaçınılmaz olarak Kanuna Aykırı Yönetmelik yayınlamıştır.


2025 Yılında İçişleri Bakanlığı Trafik Yönetmeliğindeki Kanuna aykırılıkları düzelteceğini bildirmiştir.


Sanayi Bakanlığı da buna uygun olarak Yönetmeliğini düzeltmek durumundadır.


Bu düzeltmeler yapılmadan KANUNA UYGUN TESCİL VE RUHSATLANDIRMA YAPILAMAZ.


Merdiven altı üretim yapan firma karavanlarının ARTES sistemine kaydı mümkün olamayacaktır. Vatandaşın endişelendirecek bir durum söz konusu değildir zira 2035 yılına kadar eskisi gibi çeken araç plakası takılı dolaşacaklardır. 10 yıl içinde zaten bunlar çöp olacaktır.


Önümüzdeki süreçte muhtemelen kayıtsız tekneleri kayıt altına alınmasına yönelik yapılan düzenleme benzeri bir düzenleme yapılması da kayıtsız karavanlar için söz konusu olabilir.


Bakanlıkların Bürokratlarınca yapılan açıklamalara göre 2025 yılı başında yayınlanması beklenen yönetmelik değişikleri beklenmelidir.


Son uyarı Tip Onay belgesi karavan üst yapısını belgeleyen bir evrak değildir. Şasenin karayoluna uygunluk belgesidir.
 





  1. O1 Kategorisi Karavan ve Römorkların Tescili Zorunlu Oldu!​

  2. Yönetmelik Resmi Gazetede Yayınlanarak Yürürlüleğe Girdi.​

    O1 kategorisi karavan ve römorkların tescil edilerek plaka ve ruhsat çıkarılması gerekliliği Araçların Satış, Devir ve Tescil İşlemlerinin Yürütülmesi hakkındaki yönetmelikte yapılan 4 aralık 2024 tarihli değişiklik ile zorunlu hale geldi.
  3. O1 Belgeli Karavanlar Ne Zamana Kadar Tescil Edilmeli?​

    Yönetmelik değişikliği ile 1 Ocak 2025 tarihinden önce üretilen karavanlar 1 Ocak 2035 tarihinde kadar tescil edilmelidir. 1 Ocak 2025 tarihinden sonra üretilen karavanlar ise 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren tescil edilmek zorundadır.
  4. O1 Belgesi ARTES İşlemleri Nasıl Yapılır?​

    Üreticiler 1 Ocak 2025 tarihinden önce üretilen karavanlara ait uygunluk belgelerini ARTES sistemine işlemek zorundadır. 1 Ocak 2025 tarihinden sonra üretilen karavanlar/römorklar ise direk ARTES sistemi üzerinden işleme alınmalıdır. Karavan sahipleri ise ARTES kaydı yapılan karavanlarının tescilini bir önceki soruda verilen tarihlere göre yaptırmalıdır.
  5. Uygunluk Belgesini Bulamıyorum Ne Yapmalıyım?​

    Mevcut durumda mücbir sebeplerden dolayı uygunluk belgesine ulaşamayan karavan kullanıcıları için bir düzenleme yapılacak ve tescile ait süreçleri belirlenecek. Bakanlıklar bu konuda yönetmelik yayınlayacak.
  6. O1 Kategorisi Karavanlarda Muayene Zorunlu Oldu mu?​

    Evet. Araç Muayene İstasyonlarının Açılması, İşletilmesi ve Araç Muayenesi Hakkındaki Yönetmelik kapsamında O1 kategorisi römorklar da 1 yaşından itibaren her yıl muayeneye gidecek. Muayene mevzuatı araç kategorisine göre ayrım yapmamakta.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,735
Mesajlar
1,522,898
Kayıtlı Üye Sayımız
166,555
Kaydolan Son Üyemiz
07ZirveNet

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst