750 Kg. Alti Karavanlara Ruhsat Zorunlu Olacakmiş...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cevizkabugu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 35
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,833
Hukuken yanlış bu ifadeler, yazan arkadaşımız konunun detaylarını bilmediğini düşünüyorum.

KTK ki durum ile bunun direk alakası yoktur. KTK araçların karayolundaki durumunu düzenler. araçların imalat ve piyasaya sunulması (arzı) farklı bir husustur.

Motorlu Araçların ve Bunlar İçin Tasarlanan Römorklar, Sistemler, Aksamlar ve Ayrı Teknik Ünitelerin imalatı ve güvenliği ile ilgili bir çok mevzuat vardır. Bunlarla durum ilgilidir.

Bir taşıtın KTK ancak trafikteki durumunu düzenler imalattaki hiç bir hususa etkili değildir. Dolayısı ile aykırı bir durum yoktur. 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun çerçevesinde yönetmelikler düzenlenir. AB uyum çerçevesinde AT ile yapılan anayasa hükmünde olan uluslararası anlaşmalar çerçevesinde AB normları (sistemde AT olarak geçer) mutlak uygulanır. Dolayısı ile imalatta AB normu dışında iş yapılamaz.

AB müktesebatı çerçevesinde Tip onay belgesi zaten olmalıdır. Bu çerçevede karavanda kullanılan şase, fren sistemi, torsiyon, aydınlatma vs. hepsi norma uygun olmalıdır. Mesela geri vites lambası E9 normunda olmalıdır. yan aydınlatma E22 olmalıdır. gibi

O1 belgeli karavan zaten olmaz. Olamaz. Bu maalesef hukuki değildi.
Bu nedenle bu konuda insanlar mağdur olmasın mutlaka alınan firmalara müracaat edin.

Tip onay belgesi aracın tamamı için verilir. Olmadığı zaman zaten araç kayda alınamaz. Bu öncede böyledir. Şase nin ayrı uygunluk belgesi vardır. (üst yapı için

AB normlarına uygunluk gerekir. Bu sadece gövdede değil birleşenlerde de aranır.

Şu aşamada tip onay belgesi olmayanın tescil imkanı yoktur. Ayrıca yönetmelikteki, teblliğdeki ve AB normlarındaki tüm şartlar sağlanmalıdır. Bu bir af değildir. Bunu sağlamaları çok zor. Piyasada plakalı olanlarda M1SE olarak plakalandırılmamış durumdadır. İleride bu konuda da çalışma yapılacak bir kısım araç muayeneden geçemeyecektir. Özellikle yerli O2 olarak alan kişiler firmalardan bunu talep etmelidir.

750 kg altı kalmayanlar zaten 10 yıllık süreye tabi olmayacaktır. Yolda tartıldığınızda 750 kg üstü çıkarsanız direk aracın men edilmesi gerekecektir.

Hata bu güne kadar bu işin denetlenmemesidir. Mevzuat asılda geçmişte de aynıdır.
 

Etiketler
Hukuken yanlış bu ifadeler, yazan arkadaşımız konunun detaylarını bilmediğini düşünüyorum.

KTK ki durum ile bunun direk alakası yoktur. KTK araçların karayolundaki durumunu düzenler. araçların imalat ve piyasaya sunulması (arzı) farklı bir husustur.

Motorlu Araçların ve Bunlar İçin Tasarlanan Römorklar, Sistemler, Aksamlar ve Ayrı Teknik Ünitelerin imalatı ve güvenliği ile ilgili bir çok mevzuat vardır. Bunlarla durum ilgilidir.

Bir taşıtın KTK ancak trafikteki durumunu düzenler imalattaki hiç bir hususa etkili değildir. Dolayısı ile aykırı bir durum yoktur. 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun çerçevesinde yönetmelikler düzenlenir. AB uyum çerçevesinde AT ile yapılan anayasa hükmünde olan uluslararası anlaşmalar çerçevesinde AB normları (sistemde AT olarak geçer) mutlak uygulanır. Dolayısı ile imalatta AB normu dışında iş yapılamaz.

AB müktesebatı çerçevesinde Tip onay belgesi zaten olmalıdır. Bu çerçevede karavanda kullanılan şase, fren sistemi, torsiyon, aydınlatma vs. hepsi norma uygun olmalıdır. Mesela geri vites lambası E9 normunda olmalıdır. yan aydınlatma E22 olmalıdır. gibi

O1 belgeli karavan zaten olmaz. Olamaz. Bu maalesef hukuki değildi.
Bu nedenle bu konuda insanlar mağdur olmasın mutlaka alınan firmalara müracaat edin.

Tip onay belgesi aracın tamamı için verilir. Olmadığı zaman zaten araç kayda alınamaz. Bu öncede böyledir. Şase nin ayrı uygunluk belgesi vardır. (üst yapı için

AB normlarına uygunluk gerekir. Bu sadece gövdede değil birleşenlerde de aranır.

Şu aşamada tip onay belgesi olmayanın tescil imkanı yoktur. Ayrıca yönetmelikteki, teblliğdeki ve AB normlarındaki tüm şartlar sağlanmalıdır. Bu bir af değildir. Bunu sağlamaları çok zor. Piyasada plakalı olanlarda M1SE olarak plakalandırılmamış durumdadır. İleride bu konuda da çalışma yapılacak bir kısım araç muayeneden geçemeyecektir. Özellikle yerli O2 olarak alan kişiler firmalardan bunu talep etmelidir.

750 kg altı kalmayanlar zaten 10 yıllık süreye tabi olmayacaktır. Yolda tartıldığınızda 750 kg üstü çıkarsanız direk aracın men edilmesi gerekecektir.

Hata bu güne kadar bu işin denetlenmemesidir. Mevzuat asılda geçmişte de aynıdır.
 

Hukuken yanlış bu ifadeler, yazan arkadaşımız konunun detaylarını bilmediğini düşünüyorum.

KTK ki durum ile bunun direk alakası yoktur. KTK araçların karayolundaki durumunu düzenler. araçların imalat ve piyasaya sunulması (arzı) farklı bir husustur.

Motorlu Araçların ve Bunlar İçin Tasarlanan Römorklar, Sistemler, Aksamlar ve Ayrı Teknik Ünitelerin imalatı ve güvenliği ile ilgili bir çok mevzuat vardır. Bunlarla durum ilgilidir.

Bir taşıtın KTK ancak trafikteki durumunu düzenler imalattaki hiç bir hususa etkili değildir. Dolayısı ile aykırı bir durum yoktur. 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun çerçevesinde yönetmelikler düzenlenir. AB uyum çerçevesinde AT ile yapılan anayasa hükmünde olan uluslararası anlaşmalar çerçevesinde AB normları (sistemde AT olarak geçer) mutlak uygulanır. Dolayısı ile imalatta AB normu dışında iş yapılamaz.

AB müktesebatı çerçevesinde Tip onay belgesi zaten olmalıdır. Bu çerçevede karavanda kullanılan şase, fren sistemi, torsiyon, aydınlatma vs. hepsi norma uygun olmalıdır. Mesela geri vites lambası E9 normunda olmalıdır. yan aydınlatma E22 olmalıdır. gibi

O1 belgeli karavan zaten olmaz. Olamaz. Bu maalesef hukuki değildi.
Bu nedenle bu konuda insanlar mağdur olmasın mutlaka alınan firmalara müracaat edin.

Tip onay belgesi aracın tamamı için verilir. Olmadığı zaman zaten araç kayda alınamaz. Bu öncede böyledir. Şase nin ayrı uygunluk belgesi vardır. (üst yapı için

AB normlarına uygunluk gerekir. Bu sadece gövdede değil birleşenlerde de aranır.

Şu aşamada tip onay belgesi olmayanın tescil imkanı yoktur. Ayrıca yönetmelikteki, teblliğdeki ve AB normlarındaki tüm şartlar sağlanmalıdır. Bu bir af değildir. Bunu sağlamaları çok zor. Piyasada plakalı olanlarda M1SE olarak plakalandırılmamış durumdadır. İleride bu konuda da çalışma yapılacak bir kısım araç muayeneden geçemeyecektir. Özellikle yerli O2 olarak alan kişiler firmalardan bunu talep etmelidir.

750 kg altı kalmayanlar zaten 10 yıllık süreye tabi olmayacaktır. Yolda tartıldığınızda 750 kg üstü çıkarsanız direk aracın men edilmesi gerekecektir.

Hata bu güne kadar bu işin denetlenmemesidir. Mevzuat asılda geçmişte de aynıdır.
 

Hukuken yanlış bu ifadeler, yazan arkadaşımız konunun detaylarını bilmediğini düşünüyorum.

KTK ki durum ile bunun direk alakası yoktur. KTK araçların karayolundaki durumunu düzenler. araçların imalat ve piyasaya sunulması (arzı) farklı bir husustur.

Motorlu Araçların ve Bunlar İçin Tasarlanan Römorklar, Sistemler, Aksamlar ve Ayrı Teknik Ünitelerin imalatı ve güvenliği ile ilgili bir çok mevzuat vardır. Bunlarla durum ilgilidir.

Bir taşıtın KTK ancak trafikteki durumunu düzenler imalattaki hiç bir hususa etkili değildir. Dolayısı ile aykırı bir durum yoktur. 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun çerçevesinde yönetmelikler düzenlenir. AB uyum çerçevesinde AT ile yapılan anayasa hükmünde olan uluslararası anlaşmalar çerçevesinde AB normları (sistemde AT olarak geçer) mutlak uygulanır. Dolayısı ile imalatta AB normu dışında iş yapılamaz.

AB müktesebatı çerçevesinde Tip onay belgesi zaten olmalıdır. Bu çerçevede karavanda kullanılan şase, fren sistemi, torsiyon, aydınlatma vs. hepsi norma uygun olmalıdır. Mesela geri vites lambası E9 normunda olmalıdır. yan aydınlatma E22 olmalıdır. gibi

O1 belgeli karavan zaten olmaz. Olamaz. Bu maalesef hukuki değildi.
Bu nedenle bu konuda insanlar mağdur olmasın mutlaka alınan firmalara müracaat edin.

Tip onay belgesi aracın tamamı için verilir. Olmadığı zaman zaten araç kayda alınamaz. Bu öncede böyledir. Şase nin ayrı uygunluk belgesi vardır. (üst yapı için

AB normlarına uygunluk gerekir. Bu sadece gövdede değil birleşenlerde de aranır.

Şu aşamada tip onay belgesi olmayanın tescil imkanı yoktur. Ayrıca yönetmelikteki, teblliğdeki ve AB normlarındaki tüm şartlar sağlanmalıdır. Bu bir af değildir. Bunu sağlamaları çok zor. Piyasada plakalı olanlarda M1SE olarak plakalandırılmamış durumdadır. İleride bu konuda da çalışma yapılacak bir kısım araç muayeneden geçemeyecektir. Özellikle yerli O2 olarak alan kişiler firmalardan bunu talep etmelidir.

750 kg altı kalmayanlar zaten 10 yıllık süreye tabi olmayacaktır. Yolda tartıldığınızda 750 kg üstü çıkarsanız direk aracın men edilmesi gerekecektir.

Hata bu güne kadar bu işin denetlenmemesidir. Mevzuat asılda geçmişte de aynıdır.