50.000 Tl. Butceye Hangisi? Defender/cruiser/pajero/patrol/discovery/touareg

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EL_Guapo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 35
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,270

EL_Guapo

Araştır, Bilene sor, Bildiğini paylaş...
Mesajlar
171
Tepkime Puanı
59
Yaş
50
Yer
İstanbul
Merhabalar,

İlk hedefimiz olan ailecek çıkılan kamp gezileri ve bu gezilerde ulaşılmak istenilen ücra köşelerdeki göller, şelaleler, yaylalara gidilen yollarda yasanacak hafif/orta maksatli off road icin bir arac almak istiyoruz. Ailemizde gunluk kullanim icin Clio'muz var. Almak istediğimiz araç öncelikle gezilerimizde kullanilacak, arada sirada da ihtiyaç olursa şehir içinde kullanılabilecek. Daha önceden off road araç tecrübemiz yok.

Sizce 50.000 TL.'lik bir bütçe ile ucuzundan bir Dizel Defender 110 alip, motorunu ve tum yürür aksamini yapip, icini revizyondan gecirip modernlestirmek mi daha dogru olur. Belki bütce kalirsa disina da gorsel eklemeler yapilabilir. Yol konforunu arttirmak icin standart suspansiyonlari havali suspansiyonlar ile degistirilebilir (işe yarar mı, etkisi olur mu bilmiyorum)

Veya butcenin tamamina yakin bir parayla Land Crusiser, Pajero, Patrol, Discovery veya bu forumlarda cok bahsedilen ve arazi kabiliyeti fena bulunmayan (ağır off road'cular hariç) Touareg'e mi yonelmek daha dogru olur? Touareg için bütçeye biraz daha katkı yapmak gerekecektir.

Belirttigim gibi öncelik kamp ve hafif/orta çaptaki off road'lar. Amacim bizi yolda birakmayacak, sürekli tamircilerde gezdirmeyecek, anormal mazot harcamayacak, yol konforu da olan bir araç satin almak veya Defender'ı bu istenilenlere yaklaştırmak.

Defender icin bazi forumlarda ihalelerden de uygun fiyata arac bulunabildigi yaziyor, belki bunlar da kovalanabilir ve bütceye katki sağlanabilir.

Aslinda Defender disindaki grubun bize daha uygun oldugunu biliyorum fakat bu butcedeki bu tip araclar en az 250.000 ile 500.000 km. arasinda ve tum butce araca harcaninca geriye motoru bile revize edecek para kalmiyor. Yolda kalırız veya memnun kalmayız diye korkuyorum

Cok bir ikilemde kalinca bir bilene sormak farz oldu. Yardimci olabilirseniz cok sevinirim.​
 

merhaba,

ben kısaca özet geçeyim;

Sizce 50.000 TL.'lik bir bütçe ile ucuzundan bir Dizel Defender 110 alip, motorunu ve tum yürür aksamini yapip, icini revizyondan gecirip modernlestirmek mi daha dogru olur. Belki bütce kalirsa disina da gorsel eklemeler yapilabilir. Yol konforunu arttirmak icin standart suspansiyonlari havali suspansiyonlar ile degistirilebilir (işe yarar mı, etkisi olur mu bilmiyorum)

50 bin TL ye dizel orijinal 5 kapılı ( kamyonetten çevirme değil) otomobil ruhsatlı bif def bulma şansınız zaten pek yok, üstüne de aldıktan sonra tamir , bakım ve iyileştirme adı altında en az bir 10 bin daha da ekleyin ki yukarıda yazdıklarınızın yarısını bile yapamazsınız, sıfır BF KO2 AT lastik 750 tl den başlıyor mesela.. defender başlıklarını çok iyi okuyun derim..

Veya butcenin tamamina yakin bir parayla Land Crusiser, Pajero, Patrol, Discovery veya bu forumlarda cok bahsedilen ve arazi kabiliyeti fena bulunmayan (ağır off road'cular hariç) Touareg'e mi yonelmek daha dogru olur? Touareg için bütçeye biraz daha katkı yapmak gerekecektir.

tuareg o fiyata zaten yok, olan da ya arızalıdır ya da ağır hasar kayıtlı, ayrıca off road a uygun araç da değil.
land pajero vs gibi araçlar 98-2002 civarında bulunabilir, onlarda da kenarda en az 10 bin yine olmalı ki sorunları halledilsin.

bu durumda geriye pick up lar , suzuki vitara ya da Jeep ZJ ya da XJ kalıyor, (KJ de olabilir)
 


Aslinda Defender disindaki grubun bize daha uygun oldugunu biliyorum fakat bu butcedeki bu tip araclar en az 250.000 ile 500.000 km. arasinda ve tum butce araca harcaninca geriye motoru bile revize edecek para kalmiyor. Yolda kalırız veya memnun kalmayız diye korkuyorum

Cok bir ikilemde kalinca bir bilene sormak farz oldu. Yardimci olabilirseniz cok sevinirim.​

ayrıca yukarıdaki herhangi bir aracın motorunun komple revize / rektefiye edilmesi de günümüz şartlarında 4-5 binden başlar ki (15 binlere kadar çıkar) usta ile aranız iyi olmalı..
 





yanlışş, bence touareg den daha iyi bir araçtır :smiley:, tabi makyajlı versiyonu için konuşuyorum
Hangi makyajlı versiyonu, 2005 sonrası w164 kasalar mı? Benim bahsettiğim 2001-2005 arası modeller. W163 kasa tabir edilen ve şu an kullandığım araç. Sorunsuzluk olarak Touareg'den daha sorunsuzlar evet.
Touareg piyasada sıkıntılı olarak biliniyor ancak bence güzel araç.
Kötü araç yoktur, az votka vardır :smiley:
Ekleme yapayım: Kötü araç yoktur, az BÜTÇE vardır. :smiley:
 
Son düzenleme:

Hangi makyajlı versiyonu, 2005 sonrası w164 kasalar mı? Benim bahsettiğim 2001-2005 arası modeller. W163 kasa tabir edilen ve şu an kullandığım araç. Sorunsuzluk olarak Touareg'den daha sorunsuzlar evet.
Touareg piyasada sıkıntılı olarak biliniyor ancak bence güzel araç.
Kötü araç yoktur, az votka vardır :smiley:
:smiley: :smiley:
benim de dediğim 2001 sonrası modeller, görüntü olarak da daha iyi bence. vw de oyuncak daha fazla, e tabi daha yeni teknoloji de mevcut. ama istemem kolay kolay
 

merhaba,

ben kısaca özet geçeyim;

Sizce 50.000 TL.'lik bir bütçe ile ucuzundan bir Dizel Defender 110 alip, motorunu ve tum yürür aksamini yapip, icini revizyondan gecirip modernlestirmek mi daha dogru olur. Belki bütce kalirsa disina da gorsel eklemeler yapilabilir. Yol konforunu arttirmak icin standart suspansiyonlari havali suspansiyonlar ile degistirilebilir (işe yarar mı, etkisi olur mu bilmiyorum)

50 bin TL ye dizel orijinal 5 kapılı ( kamyonetten çevirme değil) otomobil ruhsatlı bif def bulma şansınız zaten pek yok, üstüne de aldıktan sonra tamir , bakım ve iyileştirme adı altında en az bir 10 bin daha da ekleyin ki yukarıda yazdıklarınızın yarısını bile yapamazsınız, sıfır BF KO2 AT lastik 750 tl den başlıyor mesela.. defender başlıklarını çok iyi okuyun derim..

Veya butcenin tamamina yakin bir parayla Land Crusiser, Pajero, Patrol, Discovery veya bu forumlarda cok bahsedilen ve arazi kabiliyeti fena bulunmayan (ağır off road'cular hariç) Touareg'e mi yonelmek daha dogru olur? Touareg için bütçeye biraz daha katkı yapmak gerekecektir.

tuareg o fiyata zaten yok, olan da ya arızalıdır ya da ağır hasar kayıtlı, ayrıca off road a uygun araç da değil.
land pajero vs gibi araçlar 98-2002 civarında bulunabilir, onlarda da kenarda en az 10 bin yine olmalı ki sorunları halledilsin.

bu durumda geriye pick up lar , suzuki vitara ya da Jeep ZJ ya da XJ kalıyor, (KJ de olabilir)

Cok fazla yorum okuyup, youtube videolari izleyince tipini ve arazi kabiliyetini cok begensemde zannedersem normal yol sartlarindaki elverissizligi, fazla mazot harcamasi gibi sebeplerden Defender'dan vazgececegim.

Touareg ve Disco'da butcemin uzerinde oldugundan elenecekler gibi.

Simdilik daha cok Land Cruiser, Patrol ve Pajero 3'lusune agirlik vermeyi dusunuyorum. Butce dahilinde 30-35'e araclar var. Kimisinde yapili motorlardan da bahsediyor ve hatta uzerlerinde vinc, yukseltme kiti, lastik, projektor vs. olanlar dahi bulunabiliyor gibi. Ama ne kadar guvenilir, fazla masraf cikartir mi bilemiyorum.

Simdi bir diger yandan Duster'in fazlaca övgü aldigini gordum. Yukseltme kiti ve lastikler ile kabiliyeti daha da artiyormus. Bagaj kapasitesinin yetip yetmeyecegini bir arastiracagim. Bu aracin arazi kabiliyeti hakkindaki yorumlarinizi alabilirsem sevinirim.
 

ayrıca yukarıdaki herhangi bir aracın motorunun komple revize / rektefiye edilmesi de günümüz şartlarında 4-5 binden başlar ki (15 binlere kadar çıkar) usta ile aranız iyi olmalı..

Yaklasik 15 senedir binek araclarimin tamirini yapan oldukca durust ve kabiliyetli bir ustam var Allahtan. Eski bir araci alip butce dahilinde bu tur revizyonlara girilebilir. Belki butceyi 60'a zorlarim. Onemli olan araci yaptirdiktan sonra beni yormasin, yolda birakmasin, normal periyodlari dahilinde bakima gotursun.
 

Mercedes ML serilerine de bakabilirsiniz. Bütçeniz civarlarında, parçası bulunur, havalı süspansiyonları olmasa da Touareg muadili bir araçtır.

Bakacagim ama ben bu aracin arazi kabiliyetlerini hic bilmiyorum, nedense karsima da cikmadi. Belki ben dikkat etmemis olabilirim. Bu konuyu da arastiracagim. Ama bir Mercedesin tamiri, bakimlari, parcalari ucuz olmayacaktir diye dusunuyorum.
 



Öyle ise ML (McLaren) serisi hakkında kısa bir bilgilendirme yapalım:
Video: https://youtu.be/f599FIqCpSg


w163 offroad - YouTube

ML320; w163 kasa tabir edilenler, Mercedes'in binek araçlarda da kullandığı ve kendini ispatlamış bir motor olan M112 motor kullanıyor. Ülkemizde ustası(!) da parçası da bulunur. Parçalar pahalı mıdır, parçasına göre değişir. Ancak bir Touareg alıp kullanmayı göze alıyorsanız ML için maliyetiniz daha az olur. Göz korkutacak rakamlar çıkmaz karşınıza.
Sürekli 4 çekerdir . Yardımcı fren sistemi (BAS), abs ve esp standart donanımdır. Orta konsoldan bir tuşla ağır devir (arazi modu) çevirebilirsiniz.
Ön kısım altta bulunan torsion bar sayesinde sanırım 1 inch kadar yükseltilebiliyor başka bir donanım eklemeye gerek kalmadan.
ML270'ler; dizel motor seçeneği. Grand Cherokee'de de kullanılan motor.

Bu araçlar için ülkemizde Off Road aksesuarı bulmak sıkıntılıdır eğer böyle bir düşünceniz varsa. Ağır off road için fayda/maliyet olarak düşünürseniz uygun değildir.

Arazi araçları gönül işi biraz, gönlünüze göre olsun.
 

Öyle ise ML (McLaren) serisi hakkında kısa bir bilgilendirme yapalım:
Video: https://youtu.be/f599FIqCpSg


w163 offroad - YouTube

ML320; w163 kasa tabir edilenler, Mercedes'in binek araçlarda da kullandığı ve kendini ispatlamış bir motor olan M112 motor kullanıyor. Ülkemizde ustası(!) da parçası da bulunur. Parçalar pahalı mıdır, parçasına göre değişir. Ancak bir Touareg alıp kullanmayı göze alıyorsanız ML için maliyetiniz daha az olur. Göz korkutacak rakamlar çıkmaz karşınıza.
Sürekli 4 çekerdir . Yardımcı fren sistemi (BAS), abs ve esp standart donanımdır. Orta konsoldan bir tuşla ağır devir (arazi modu) çevirebilirsiniz.
Ön kısım altta bulunan torsion bar sayesinde sanırım 1 inch kadar yükseltilebiliyor başka bir donanım eklemeye gerek kalmadan.
ML270'ler; dizel motor seçeneği. Grand Cherokee'de de kullanılan motor.

Bu araçlar için ülkemizde Off Road aksesuarı bulmak sıkıntılıdır eğer böyle bir düşünceniz varsa. Ağır off road için fayda/maliyet olarak düşünürseniz uygun değildir.

Arazi araçları gönül işi biraz, gönlünüze göre olsun.
Çok teşekkürler sevgili blaclotus, gayet bilgilendirici paylaşım. Sayende hiç aklımda olmayan bir aracı da takibe aldım. Söylediğine göre mümkünse 2007 ve üstüne bakmak uzun vadede daha az problem çıkartacak gibi ama bu araçlar da bütçenin üzerinde gibi. Sence hangi motorlu olanını özellikle tercih etmek ve hangi donanımlısı daha dolusudur. Ekstra donanım olarak dikkat etmem gereken özellikleri var mıdır? Malum bu lüks segmentlerde ilk alıcıya her ekstra donanım için anormal fahiş fiyattan satış yaparlar ama satmaya kalktın mı pek farkı kalmaz, satabilmek için donanımsızlarla aynı fiyattan satışa çıkartmak durumunda kalırsın.
 

Çok teşekkürler sevgili blaclotus, gayet bilgilendirici paylaşım. Sayende hiç aklımda olmayan bir aracı da takibe aldım. Söylediğine göre mümkünse 2007 ve üstüne bakmak uzun vadede daha az problem çıkartacak gibi ama bu araçlar da bütçenin üzerinde gibi. Sence hangi motorlu olanını özellikle tercih etmek ve hangi donanımlısı daha dolusudur. Ekstra donanım olarak dikkat etmem gereken özellikleri var mıdır? Malum bu lüks segmentlerde ilk alıcıya her ekstra donanım için anormal fahiş fiyattan satış yaparlar ama satmaya kalktın mı pek farkı kalmaz, satabilmek için donanımsızlarla aynı fiyattan satışa çıkartmak durumunda kalırsın.

2005 ve sonrasında çıkan kasalar w164 kasa olarak tabir ediliyor. Makyajlılar ve ikinci nesil ML kategorisindeler. Görünüş ve işlevsellik olarak daha şehirliler. Fiyat olarak da yukarıdalar.
W163 kasa için ise; 2001 ve sonrası modellere yönelmenizi tavsiye ederim. 97 yılında ilk çıktığında bazı elektroniksel sorunlar beraberinde geldi. Zaman içerisinde bu sorunlar halledildi. 2001 öncesi modelleri alamaz mısınız, alabilirsiniz ancak bakımlarına ve bu modellerin bilinen kronik sorunlarının giderilip giderilmediğine bakmalısınız.
W163 kasalarda 2002 yılından itibaren otomatik klima sistemine geçildi ve bazı görsel eklemeler yapıldı.
Motor olarak bu kasalarda benim tercihim benzinli olarak ML320 (3200 cc) ya da ML350 olur.
Bu kasaların en dolu modeli ön iki koltuğu hafızalı ve arka kelebek camları elektrikli açılır olanlar. Elektrikli katlanır ve ısıtmalı aynalar bildiğim kadarıyla standart. Bazılarında yan ve ön koruma demiri oluyor. ML55 AMG olanlarda bu bahsettiklerimin yanında ayrıca direksiyon ahşap kaplama ve göstergeler beyaz zeminli. Motor hacimleri 55 ifadesinden anlaşılacağı üzere yüksek.
Ben 265/65-R17 lastikler ile kullanıyorum ekstra hiçbir yükseltme yapmadan. Yurtdışında off road tarzı kullananlar yine yükseltme yapmadan 275/65-R17 lastikle kullanabildiklerini söylüyorlar. Bu da aracın diğer bir artısı elbet.
 
Son düzenleme:

2005 ve sonrasında çıkan kasalar w164 kasa olarak tabir ediliyor. Makyajlılar ve ikinci nesil ML kategorisindeler. Görünüş ve işlevsellik olarak daha şehirliler. Fiyat olarak da yukarıdalar.
W163 kasa için ise; 2001 ve sonrası modellere yönelmenizi tavsiye ederim. 97 yılında ilk çıktığında bazı elektroniksel sorunlar beraberinde geldi. Zaman içerisinde bu sorunlar halledildi. 2001 öncesi modelleri alamaz mısınız, alabilirsiniz ancak bakımlarına ve bu modellerin bilinen kronik sorunlarının giderilip giderilmediğine bakmalısınız.
W163 kasalarda 2002 yılından itibaren otomatik klima sistemine geçildi ve bazı görsel eklemeler yapıldı.
Motor olarak bu kasalarda benim tercihim benzinli olarak ML320 (3200 cc) ya da ML350 olur.
Bu kasaların en dolu modeli ön iki koltuğu hafızalı ve arka kelebek camları elektrikli açılır olanlar. Elektrikli katlanır ve ısıtmalı aynalar bildiğim kadarıyla standart. Bazılarında yan ve ön koruma demiri oluyor. ML55 AMG olanlarda bu bahsettiklerimin yanında ayrıca direksiyon ahşap kaplama ve göstergeler beyaz zeminli. Motor hacimleri 55 ifadesinden anlaşılacağı üzere yüksek.
Ben 265/65-R17 lastikler ile kullanıyorum ekstra hiçbir yükseltme yapmadan. Yurtdışında off road tarzı kullananlar yine yükseltme yapmadan 275/65-R17 lastikle kullanabildiklerini söylüyorlar. Bu da aracın diğer bir artısı elbet.
Benzinli yerine dizeli tercih ederim açıkçası, dizelde hangi motor daha sorunsuz ve arazi şartlarına uygun bir bilginiz var mı?
 




W163 kasalarda 270cdi ve 400cdi var. Ben dizel olacaksa 270cdi tercih ederim.
W164 kasalarda 280, 320 ve 350 cdi'lar olması gerek.
Sevgili blacklotus, şu aşağıdaki videoları izleyince ML'yi bir kez daha düşünmekte yarar var sanki. Sonuçta çoluk çocuk arada sırada çamurlara griyoruz ve telefonun çekmediği, kervan geçmediği bir yolda kalmak da korkutucu olabilir. Sizlerin deneyimi çok önemli tabii ki ama bu şekilde videolar da var.

https://youtu.be/5KqsABKZwEY
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,098
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst