Ynt: 5,2 ile son zamlarla(2280 KURUŞ) lpg 1 lt ile ne kadar yol gidiyorsunuz
tarıkkk' Alıntı:
48 litre tankın hepsnını dolmayacagını mantık calıstırarak hesaplama yaparsak eger yani şöyle basın durumundan dolayı 48 litre lpg tankının 8-9 lıtre kadarı dolmuyor yanı 39 litre üzerinden yapın bakalım bide hesabınızı ne cıkıcak ?? sizin hesap dogru dogru olmasınada ben ızahımda 48 lıtre lpg tankımın tamnamen doluymus gıbısını solemısoldum sanırım hesabım dogrudur 55 kurus cıvarında marşa basmaktayım kimi zaman dahada düşürebiliyorum bu oranı ama hafta sonu sadece benzinle kullandım 100 tl benzin ile 90 km gittim belkıde dahada gidebılırdım ama yolda kalmamak ıcın rıske atmadım kendımı
Benzinde en sağlıklı nasıl ölçeriz:
Depoyu, kapakta yakıtı görecek kadar doldururuz, km sıfırlarız...
yarım depo v.s. gideriz,
herhangi bi pompadan, gene kapakta yakıtı görecek kadar doldururuz...
Kaç litre aldıysa, o kadar litre ile sayacın yazdığı kadar km gitmişizdir....
(Araç km sayaçları, orjinal ebat lastikte olsa, sıfır araçta olsa -+%2-3 yanlış gösterir, çok detaydır bu, önemli değil)
Ama lpg ölçümünü aynı şekilde yapmamız yanlıştır....
Güvenlik açısından lpg depoları %80 doldurulmalıdır maksimum....
Eğer şamandıra düzgün çalışıyorsa %80 tank dolduğunda lpg alımını kesecektir...
Ama bazı benzinciler -çoğu- fazla yakıt basabilmek için pompalarının basınçlarını yüksek tutuyor...
Basıncı kasıtlı yüksek olan pompa
alışı kapatmaya çalışan şamandıranın mekanik gücünü yeniyor
ve
deponun %80' inden daha fazla dolacak kadar lpg basıyor....
(Bu şamandıramızı bozar, benzincinin yaptığı namussuzluktur)
Dolayısı ile her pompanın basıncı aynı olmayabilir, hatta her pompanın her zaman basıncıda aynı olmayabilir...
Yani, depoyu doldurduk, km sıfırladık... Şamandıra %80 dolulukta kesmeyi becerdi.... 80 litre depoda 64 litre lpg var...
120 km gittik...
Başka pompadan veya (basıncı değişmiş aynı pompadan) gene şamandıra kesene kadar lpg aldık...
30 litre lpg de şamandıra kapattı...
30 litre ile 120km, yani 100 km de 25lt lpg yaktığımızı düşünebiliriz, ama....
Ama,
Bu bizim 100 km' de 25 litre yaktığımızı göstermez...
Ya
ikinci lpg aldığımız pompanın basıncı yüksekse
ve
Şamandıranın mekanik gücünü yenip depoyu %85 doldurduysa...
Toplamda 64 litreyle hesabıyla başladığımız işi 69 litreyle hesaplayarak bitirmişizdir...
Dolayısı ile,
Yanlış ölçüm olmuştur...
Lpg' de doğru ölçüm,
Depodaki Lpg bitip, araç normal sürüş koşullarında LPG bittiği için benzine otomatik geçsin...
Yakıt olmadığı için Lpg ile çalışmayan araca
atıyorum, 50 litre lpg alalım... Km sayacını sıfırlayalım...
50 litre yakıt bitene kadar, yani lpg sistemimiz yakıt bittiği için -gene normal kullanım şartlarında- benzine otomatik atsın...
O anda km sayacına bakalım... Diyelimki 220 km gitmişiz...
220 km de 50 litre lpg yakmışızdır....
100 km de 100x50/220: 22,7 litre lpg yakmışızdır...
Ama,
Lpg den benzine otomatik geçişinde
herzaman
depoda kalmış olan aynı litrede olduğunu zannetmiyorum....
Lpg depoları, şamandıraları v.s. çok hassas değil...
Otomatik benzine geçiş depoda kalan lpg' ye göre değil, sistem basıncına görede olabilir yani...
Bunu Güven abi daha iyi açıklar...
Fakat, bu şekil test, marka bile olsa, ne idüğü belirsiz pompalardan yapacağımız testten daha sağlıklı sonuç verecektir bize...
Bu testi üç kere yapalım...
Üçünün ortalamasını alalım...
Doğruya en yakın değer budur...