4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan karavancı78 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 47,034
Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Arkadaşımız araçlardaki mekanik,elektronik sistemi gayet güzel açıklamış.
Bu bilgiler ışığında,sonraki etkinliklerinizde daha uygun davranabilirsiniz.
Araçtaki yapıyı bilirseniz davranışınızı ona göre belirler,batıktan çıkarsınız.

Kırk yıldır yollarda,dağlarda,karda,buzda,kumda çok araç kullandım.
Eğer alt yapıyı bilirseniz biraz da tecrübe ile zevkle yol alabilirsiniz.
Bazı bilgilerimi aktarayım,belki bunlarında faydası olabilir.

Trifor hem çok insan gücü ister hem ağırdır ve hem de ucuz değildir.
Trifor diye mekanik gergiye diyorsanız o da iş görür ama güçsüzdür.
Eskiden zincirli ceraskal kullanan çoktu ve işe yarıyordu.

Hi jack uygun metal tamponunuz varsa kolaydır,yoksa epey zorlar.
O zaman tekerlek aparatı olsa bile takması vs biraz uğraştırır.
Hatta triforla yapacağınız işin büyük kısmını hi jack ile de yaparsınız.

Vinçten imtina etmenizin sebebi vize,ruhsat sorunları ise seyyar yapın.
Hızlıca monte edilebilen bir paylaşım olmuştu daha önce burada.
3000 lb lik vinç ile Duster'ı battığı yerden bayağı iyi çıkarmışlardı.

3-4000 lb vinç trifordan az yer kaplar,hafif,ucuz ve kullanışlıdır.
Elbette güçlü triforun tonajını tutmaz ama acil durumda işe yarar.

Son olarak,vinç,trifor,ceraskal ne olursa olsun makara bulundurun.
Her halukarda makara bahsettiğimiz bu aletlerin gücünü artıracaktır.
U kilit,strap,yedek halat,kürek bir gün mutlaka işe yarar.

Offroad yapmadığım aracımda çok sayıda bagaj gergi lastiği bulunduruyorum.
Tüm araçlarda marketlerde satılan iri tuzdan üç beş kilo bulundurmak lazım.
Çift torba içinde onu da bulunduruyorum.Kar lastiği bile olsa buzda gerekebilir.
Bunlar zincir takmadan halledilebilecek çözümlerden sayılabilir.
Şimdilik bu kadar,umarım bilmeyenin işine yarayacak bilgilerdir.
 

Etiketler
Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

trek71' Alıntı:
Bugün başımıza gelen olaydan sonra 4 tekere de zincir lazım diyorum.
Nissan QX4 2000 model sol ön ve sağ arka olarak çapraz zincir taktım. Zincirli lastikler hareket etmezken zincirsiz lastikler patinaja düştü. Sonuç: traktör ile çektik

pathfinder ile aynı ise arka defransiyel de kilit vardır.turuncu etiketi olur. çok başarılı bir çekiş sistemi var o araçların. herhalde lasitkle rçok iyi değildi ondan takıldınız. ben o aracın standart hali ve AT tekerlekleri ile abuk subuk çamurlu yerlere ve derin kara girmiştim ve hiçbir problem yaşamamıştım.
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Çok teşekkürler; ben epey aydınlandım. Demek ki araca göre şerbet vermek lazım!
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

QX4 pathy ile neredeyse aynı, '00 pathy ile farkı all-wheel-drive olmasıymış. Galiba '01den itibaren tamamen aynılar. Bizimkinde 3.3lt VG33E 168hp motor var; lastikler de standard kış lastiği (yeni).
Muhtemelen doğrudan janta monte edilen zincir çözümlerinden alacağım; biraz pahalı ama iki de bir sök-tak zor.
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Valla bu aracın üreticisi sadece arka tekerlere takın demiş... "only" kelimesini kullanmış...
Bir bildikleri vardır... ;)

Aktarma sanzmaninda viskozkaplin var...
Hi konumda viskoz kaplin arka saftta anlamsız fazla dönüş hissettiğinde devreye giriyor ve sanzmandan gelen torku on saftada aktarmaya başlıyor...

o aracın üreticisi öyle diyorsa öyledir. ben bugüne kadar sadece japon arabaları kullandım, hiçbirinde de viscous coupling denen şeyden yoktu, düz mantık diferansiyel koyuyorlar, bazen otomatik kilitli oluyor bazen o da olmuyor.

neyse bence 4x4 üzerinde zincir biraz aşırıya kaçan bir aksesuar. polis sorarsa diye bagajda bulundurulabilir, bence tek kullanım alanı bu. bunun dışında zincir lazım olduysa zaten baş belası biryerde dolaşıyorsunuzdur, öyle yollarda çok dolaşırsanız zincirden daha fazlası da lazım olur ilerleyen günlerde, ve lazım olduğunda ustayı/servisi/çekiciyi vs arayacak telefon hatları da dağın başında çalışmaz. ha uydu telefonu denen birşey var tabi... onu da akılda bulundurmak lazım.
 



Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

QX4 kitapçığında lastiklere 28psi basın diyor ama iki sene sonra bunu 31psi olarak düzelttiler. Saha verileri ise genel kullanım için 35psi ideal diyor. Yani bu manuellerde ufak tefek hatalar olabiliyor.
Sürtünme katsayısı 0'a yaklastiginda ne yapsan boq; o yüzden ben işi sağlama alacağım.

Bir amarok testinde görmüştüm: tekerin biri boşta diğerleri kaya ustundeydi. Boştaki teker yere basmadan donmuyordu; bütün güç diğer tekerlere aktarılmıştı. O nasıl oluyor anlamadım. Defransiyel kilidinin o işe yaradığını düşünmüştüm hep.
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

elektronik kontrollü kilitli defransiyeller ve aktarma sistemleri var. mesela jeep "quadra drive II". videolarına bakabilirsiniz. araç çapraz olarak askıda kalıyor ve yürümeye devam ediyor.
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Sayın Bahadır Bey, evet tahmin ettiğiniz gibi vinçten imtina etmemin sebebi ruhsat işlemleri, offroad tampon taktırmak da istemiyorum, aracın fabrika çıkışı halini seviyorum zaten ağırlıklı offroad değil karavan çekmek amaçlı kullanıyorum ama bazen yoldışı yerlerde buluyoruz tabi kendimizi, sökülebilen bir elektrikli vinç daha önce hiç duymamıştım, bulabilirsem kesinlikle ilgimi çeker, marka verebilir misiniz veya önceki paylaşımın linki olsa...buradaki paylaşımlar tam olarak amacına ulaşıyor kannatindeyim... Bizim gibi yeni başlayanlar için süper...teşekkür ederim
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Ben de portatif vinç düşünüyorum; bir tane görmüştüm: standart bir vinç için bir kasa yapılıyor sonra bu kasa aracın hem önüne hem de arkasına takabilecek şekilde araç şasisine uygun aparat takılıyor. Elektrik için de ayrıca kalın kablo çekiliyor. İlk fırsatta yaptırmak lazım. Sonra da etrafta bir ağaç bulunması için dua edeceğiz :smiley:
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Sayın Murat ve sayın Tolga,bazı bilgileri paylaşıyorum.
Linki bulamadım ama çok basit bir sistemdi kısaca paylaşayım.

Aracınızın çekme ve çekilme demirlerine uygun,basit aparat yapılıyor.
Bu aparata 300-500 TL ye 3000 veya 4000 librelik elektrikli vinç takılıyor.
Uzun akü aktarma kablosu ile arka ve öne yetişecek elektrik sağlanıyor.

4000 librelik vinç 1800 kg çeker,makara ile bunu iki katına çıkarabilirsiniz.
Zaten büyük vinç istemediğiniz için bu sizi kurtarmaya yetecektir.
Çok batmışsanız vinci olan bir arkadaşınızı yada traktörü çağırırsınız.

Ağaç yada kaya olmayan yerdeyseniz derin bir çukur açıp istepnenizi gömünüz.
Sabit nokta aparatı taşıyabiliyorsanız en güzeli odur tabii ki,yoksa diye yazdım.
Kum,kar,bataklık gibi yerlerde aparatın dahi işe yaramama riski vardır.

Kürek her zaman işe yarar bir yardımcıdır.Kum paleti,hi jack her şeyin yeri ayrıdır.
Bunlara rağmen kalmayacak araç yoktur.Tank,traktör,excavatör bile batabilir.
Kalmayacak araç oraya gitmeyen araçtır,bu işin zevkli yanı da bazen kalmaktır.

Yedek halat ve strap uzun mesafeler için önemli bir yardımcıdır,her zaman olmalı.
Vinçlerde kopma riskine karşı halatın üstüne örtü,battaniye,paspas vs koyunuz.
Kopan halat çelikse öldürebilir,sentetikler en fazla yaralar ya da acıtır.

Bazı bilgilerimi paylaştım.Umarım faydası olur.
 



Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Çok faydalı oldu; vinç kapasitesi konusunda olaya nasıl yaklaşmalı. Benim aracım 2 ton; karavan da 1.3 ton gelir. Bunları saplandığımız noktada ayrı ayrı çektiğimizi düşünelim. Tabii havaya kaldırmadığımız için araç ağırlıkları bir yere kadar önemli olacak. ..pratikte 1800kg yeterli mi?
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Sayın Tolga,vinç için en az iki kat güçlü olması tercih edilir.
Sizin durumunuzda en azından altı tonluk vinci seçmeniz önerilir.
Ben altı tonluk,üç kat güçlü olanı tercih ettim ama çok ağır oldu.

Neden iki kat güçlü olan derseniz,araç iki ton zaten.
Bir de battığı zaman yerdekileri küreyeceğini düşünün.
O zaman çok ağırlık yüklenecek ve çekemeyecektir.

İki kat güçlü olanlarda bile sıkıntı yaşanması durumuna karşı üç kat daha iyidir.
Bu mantığı kullandım ama yine de vinç motorunu korumak adına makara şarttır.
Bir de vincin kısa süreli çalıştırılıp,az dinlendirilmesi ömrü açısından gereklidir.
Sonra tekrar tekrar az dinlendirip çekme yapılarak araç kurtarılır.

Siz kalıcı vinç istemediğiniz için basit batmalarda önerdiğim vinç ile kolayca çıkarsınız.
Kabaca yazayım,okkalı battığınızda bahsettiğimiz hafif vinçler de işe yaramaz zaten.
Aracın vinçsiz olduğunu düşünün,hafif vinç kuvvetli on adamın gücüne eşittir.

Trifor düşünceniz güzel ama oldukça ağır ve ucuz olmayan bir alternatiftir.
Ayrıca küçük değildir,bagajda mini vinçten daha fazla yer kaplayacağı da malum.
Kurma süresi,kurtarma esnasında çok yavaş ilerlemesi,güç istemesi de var.

Yazdıklarımla sizi trifordan uzak tutuyormuş izlenimi edindim ama zor olduğu için.
Sizi kendi tecrübeme göre yönlendirmeye çalışıyorum.Kalıcı olanı doğru olanı aslında.
Daha önce yazan arkadaşlardan da trifor hakkında aynı fikirde olanlar vardı.
Aklın yolu bir lütfen yanlış anlamayın.Yine de ben bunlara razıyım derseniz olur.
Trifor için yeriniz,gücünüz,bütçeniz müsaitse neden olmasın,yavaş ama işini yapar.
Kolay gelsin.
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Merhaba;

bahsettiğiniz portatif vincin Goliath marka olanını buldum 3500 LB ... vinç çekse bile halatı çok ince göründü gözüme...malum bizim araçların boş hali 2 ton...peki normal tampona takılan sabit vinci aynı mantıkla portatif kullanmak mümkün olabilir mi?? daha önce denenmiş midir acaba??
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Evet,benim vincim Goliath 13000 lb ve 43 kg sadece kendisi.
Alt tabla,ön roller ile ~60 kg geliyor ve çok zorlanıyorum artık.
Yan demirleri,gergiler,projektör barı,bağlantı pimleri 100 kg geçiyor.
Bunların hepsi portatif,arkaya da benzer şeyler yapacaktım,vazgeçtim.
Çok ağır,zorlanıyorum,fıtık ameliyatı oldum ve yaş 55 artık sabite dönücem.

3500 lb vinç 1590 kg çeker,incedir,kırılgandır,kopabilir,risklidir.
Ancak önceden yazdığım gibi 8-10 adamın itme gücüne denktir.
Basit ama tek başınıza çıkamayacağınız yerlerde sizi kurtarır.
Zincir konusunu bulandırdık,özür diliyorum.İsterseniz özelden yazışalım.
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Suzuki gv. 3 kapı aracımın kullanma kılavuzuna baktım, sadece arka tekerlere takın zinciri gerektiğinde diyor.
 



Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

ankara feci soğuk bu ara. eşimin doğumu vs derken sürekli karda ve buzda 4 çeker kullandım. lasitkler 3. senesindeki kışlık tekerler. buna rağmen yokuş çıkışları ve karlı inişlerde sıkıntı yaşamadım. ancak frenlemede eskiyen tekerler yaşlarını gayet net şekilde gösteriyorlar. buna göre bence zincir kesinlikle ön tekerlere takılmalı. plastik kar paletlerinden aldım, ne kalitede bilmiyorum, bir sonraki karlı havada test edeceğim. fırsat olmadı.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,057
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst