Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??
Arkadaşımız araçlardaki mekanik,elektronik sistemi gayet güzel açıklamış.
Bu bilgiler ışığında,sonraki etkinliklerinizde daha uygun davranabilirsiniz.
Araçtaki yapıyı bilirseniz davranışınızı ona göre belirler,batıktan çıkarsınız.
Kırk yıldır yollarda,dağlarda,karda,buzda,kumda çok araç kullandım.
Eğer alt yapıyı bilirseniz biraz da tecrübe ile zevkle yol alabilirsiniz.
Bazı bilgilerimi aktarayım,belki bunlarında faydası olabilir.
Trifor hem çok insan gücü ister hem ağırdır ve hem de ucuz değildir.
Trifor diye mekanik gergiye diyorsanız o da iş görür ama güçsüzdür.
Eskiden zincirli ceraskal kullanan çoktu ve işe yarıyordu.
Hi jack uygun metal tamponunuz varsa kolaydır,yoksa epey zorlar.
O zaman tekerlek aparatı olsa bile takması vs biraz uğraştırır.
Hatta triforla yapacağınız işin büyük kısmını hi jack ile de yaparsınız.
Vinçten imtina etmenizin sebebi vize,ruhsat sorunları ise seyyar yapın.
Hızlıca monte edilebilen bir paylaşım olmuştu daha önce burada.
3000 lb lik vinç ile Duster'ı battığı yerden bayağı iyi çıkarmışlardı.
3-4000 lb vinç trifordan az yer kaplar,hafif,ucuz ve kullanışlıdır.
Elbette güçlü triforun tonajını tutmaz ama acil durumda işe yarar.
Son olarak,vinç,trifor,ceraskal ne olursa olsun makara bulundurun.
Her halukarda makara bahsettiğimiz bu aletlerin gücünü artıracaktır.
U kilit,strap,yedek halat,kürek bir gün mutlaka işe yarar.
Offroad yapmadığım aracımda çok sayıda bagaj gergi lastiği bulunduruyorum.
Tüm araçlarda marketlerde satılan iri tuzdan üç beş kilo bulundurmak lazım.
Çift torba içinde onu da bulunduruyorum.Kar lastiği bile olsa buzda gerekebilir.
Bunlar zincir takmadan halledilebilecek çözümlerden sayılabilir.
Şimdilik bu kadar,umarım bilmeyenin işine yarayacak bilgilerdir.
Arkadaşımız araçlardaki mekanik,elektronik sistemi gayet güzel açıklamış.
Bu bilgiler ışığında,sonraki etkinliklerinizde daha uygun davranabilirsiniz.
Araçtaki yapıyı bilirseniz davranışınızı ona göre belirler,batıktan çıkarsınız.
Kırk yıldır yollarda,dağlarda,karda,buzda,kumda çok araç kullandım.
Eğer alt yapıyı bilirseniz biraz da tecrübe ile zevkle yol alabilirsiniz.
Bazı bilgilerimi aktarayım,belki bunlarında faydası olabilir.
Trifor hem çok insan gücü ister hem ağırdır ve hem de ucuz değildir.
Trifor diye mekanik gergiye diyorsanız o da iş görür ama güçsüzdür.
Eskiden zincirli ceraskal kullanan çoktu ve işe yarıyordu.
Hi jack uygun metal tamponunuz varsa kolaydır,yoksa epey zorlar.
O zaman tekerlek aparatı olsa bile takması vs biraz uğraştırır.
Hatta triforla yapacağınız işin büyük kısmını hi jack ile de yaparsınız.
Vinçten imtina etmenizin sebebi vize,ruhsat sorunları ise seyyar yapın.
Hızlıca monte edilebilen bir paylaşım olmuştu daha önce burada.
3000 lb lik vinç ile Duster'ı battığı yerden bayağı iyi çıkarmışlardı.
3-4000 lb vinç trifordan az yer kaplar,hafif,ucuz ve kullanışlıdır.
Elbette güçlü triforun tonajını tutmaz ama acil durumda işe yarar.
Son olarak,vinç,trifor,ceraskal ne olursa olsun makara bulundurun.
Her halukarda makara bahsettiğimiz bu aletlerin gücünü artıracaktır.
U kilit,strap,yedek halat,kürek bir gün mutlaka işe yarar.
Offroad yapmadığım aracımda çok sayıda bagaj gergi lastiği bulunduruyorum.
Tüm araçlarda marketlerde satılan iri tuzdan üç beş kilo bulundurmak lazım.
Çift torba içinde onu da bulunduruyorum.Kar lastiği bile olsa buzda gerekebilir.
Bunlar zincir takmadan halledilebilecek çözümlerden sayılabilir.
Şimdilik bu kadar,umarım bilmeyenin işine yarayacak bilgilerdir.