4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan karavancı78 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 47,034
Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

''Yılbaşında rahat durmayıp İzmit Aytepe'ye çıkalım dedik, 60 cm kar vardı; bazı yolları dozer açmış bazıları fotoğrafta görüldüğü gibi...araçta michelin kar lastiği artı bir takım zincir var; çoğu yerde sıkıntı yaşatmadı ancak yokuş yukarı çıkarken bir yerde kaldık...bir saat uğraşıp çıktık...acaba yokuş yukarı çıkarken zincir arka tekerlerde mi olmalıydı yoksa dört tekerde de mi?? ''

gittiğiniz yerde 60 cm kar üstünde kar lastiği iş yapmaz..

mt olmalıydı yada en azından at olmalıydı..yumuşak kar'ı camur gibi kabul edin diş gecirmesi gerekir lastiğin..

kar için uzunca bir alt muhafazanız olmalıydı..2 metre civarı..skil plate deniyor..bu arac altına kar toplanıp aracın altının oturmasını engelliyor.. ,,şanzımanın orada altta adeta bir kardan adam oluşur o kadar karda sürerseniz..
bu zımbırtı kaydırak gibim kar üstünde kaymanızı saglar..

1 takım zinçir varmış onunda yeri ön olmalıydı derim

motorun agırlıgından dolayı önden daha saglam basar hem çekiş hem de direksiyon acısından mantıklı olur..arkada zinçir yok ise tek mahsuru.. virajlarda frenli girerseniz kayıp spin atabilir ..

yeni nesil range rover - land roverler 4 tekerde zinçir ile geziyorlar görüyoruz benzeri yerlerde kiralık zinçir muhabbetide var ölçünüze uygunu varmıdır bilemiyecem ama pek cok 4x4 'e veriyorlar..
awd aracda 4 tekerde zinçir daha saglam olur..
ön deki zinçirle asvalt ta pek yürümemek lazım ön difler arkaya göre daha kibar oluyor genelde ama sizde sabit dingil var pek problem olmaz sanırım.. :smiley:
 

Etiketler
Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Merhaba,

Nivada 4 tekere zincir takıp karda denedim 1.5 saat kadar zorladıktan sonra kaput ızgarasından siyah dumanlar çıktığını gördüm :smiley: Gerçi aracın altı kara sürtükten sonra zincirinde bir faydası yok.
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

oncelikle ceker tekerlere , 4 tekerde cekiyorsa ikinci oncelik manevra yapan tekerlere ( tabii ki on) , ucuncu oncelik fren oncelikli tekerlere ( buda on tekerler cunku arka tekerler limitorle kontrollu basinc alir ) dorduncu oncelik agirlik merkezinin yakin oldugu tekerlere ( sizin aracinizin agirliginin cogu onde oldugundan on tekerlere) benden bu kadar oncelik sirasini uzatabilecek bilgiler varsa seve seve okurum
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

şu plastik kar paletlerine ne diyorsunuz? normal yol kullanımında büyük araç üzerinde ilk elden dayanıklılık açısından deneyimi olan varmı? zaten kış lasitğim var ancak polisin ikna olması için birşeyle rolması gerekiyor araçta.
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

b0170910faefd30b0e1068004162c937.jpg

da665debafe0b651fb268926bdb5b7c0.jpg

Grand Cherokee ZJ kullanma kılavuzu sadece arka tekerleklere zincir takın der...
"Install chains on rear tires only"
Selamlar...


GT-I8552 cihazımdan gönderildi
 



Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Az önce bende aynı şekilde kullanma Kılavuzu'na baktım.
Sadece arkaya Takın diyor, önlere takmayın araca zarar verir diyor.
Ayrıca kesinlikle merkezi kilit yapın der buzda ya da aşırı kaygan zeminde.

Mümkünse ABS iptal iyi olur.

Araç LC120
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

95 ve öncesi ZJ1 lerde 15 numaralı 3amp sigortayı sökerseniz abs ve rölesi iptal olur, abs ışığı yanar, abs çalışmaz...
Sigortayı taktığınız anda düzelir...
Kesinlikle uygulayın, dağ başında canınız kurtuluyor, tecrübeyle sabittir

Çamur, kar gibi gevşek zeminde absli araç tekerlek aralıklı döndüğü için önüne birikinti yapmaz. Düz giderken Durmaz...
Abs zaten duruş mesafenizi kısaltmaz, kazık frende dönüş yapmanızı sağlar...
Bazı 4x4 makinalar low konuma geçince abs otomatik iptal ediyor...

GT-I8552 cihazımdan gönderildi
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Bunlar 4 çeker, traktör değil. 60 cm yükseklikte kar olan yerde arabanın ne işi var helikopterle mi indirdiniz? Bu işte bir yanlışlık var (fotoğrafa bakarsak ta orda yol üzerinde en fazla 30 cm kar var gibi gözüküyor, bunun 10cm'i sıkışıp tekerlek altında kalsa yükseltme kiti olan bir araç bir ihtimal ordan yol alabilir... biraz maceralı olur tabi.). Bu arada asıl sorunun cevabı: sürekli 4 çekerse en temizi zincir takılmaz, ya da mecbursanız dördüne birden takılır. Yok çekiş sistemi ayrılabiliyorsa o zaman aracı 4 çekere almadığınız sürece çekiş hangi taraftaysa oraya takabilirsiniz.
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??



sakyuz' Alıntı:
.............
...... Bu arada asıl sorunun cevabı: sürekli 4 çekerse en temizi zincir takılmaz, ya da mecbursanız dördüne birden takılır. Yok çekiş sistemi ayrılabiliyorsa o zaman aracı 4 çekere almadığınız sürece çekiş hangi taraftaysa oraya takabilirsiniz.

Valla bu aracın üreticisi sadece arka tekerlere takın demiş... "only" kelimesini kullanmış...
Bir bildikleri vardır... ;)

Aktarma sanzmaninda viskozkaplin var...
Hi konumda viskoz kaplin arka saftta anlamsız fazla dönüş hissettiğinde devreye giriyor ve sanzmandan gelen torku on saftada aktarmaya başlıyor...
Low konumda ise viskoz kaplin devamlı kilitleniyor ve tork hem on safta hem arka safta DEVAMLİ aktarılıyor....
Hatta "kaygan olmayan zeminlerde ve dönüşlerde low konum kullanmaktan kaçının, aktarma sanzmanin kirarsiniz" diyede uyarilari var...
Viskoz iki safti kilitledigide saftlarda dönüş farkı olması gerktiginde, viskoz zarar görüyor (zorda olsa)

Bu nedenle önlere zincir taktırmıyorki zorlanma anında patinaj imkanı olsun, viskoz zarar görmesin...

Doğru lastikli bir makina defransiyel yerden yuksekligi 40cm ise 60cm karda yardira yardira rahat 4x4 yürür...
Fakat karın üstünün taze donmamis olması gerekiyor...

Yıllar önce, çok tecrubesisken şöyle bir gezimiz var... Allah korudu...
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=48139.0

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Bugün başımıza gelen olaydan sonra 4 tekere de zincir lazım diyorum.
Nissan QX4 2000 model sol ön ve sağ arka olarak çapraz zincir taktım. Zincirli lastikler hareket etmezken zincirsiz lastikler patinaja düştü. Sonuç: traktör ile çektik
 



Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Konudaki ilk mesaja ithafen bende mesajımı tekrarlıyorum.

Standart araçlarınızda kitap ne diyorsa o.

Ancak çoğumuzun aracı standart değil ki buna lastik çapı da dahildir. Bu durumda 4 tekere zincir takılması gerekir.

Hatta mahmuzlu zincir kullanıyorum gerektiğinde.

Yaşadıklarıma istinaden şahsi yorumumdur.


Twitter : Overland_Tr
Instagram : overland_turkey
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Hepinize zaman ayırıp cevapladığınız için teşekkür ederim.Garanti olsun diye artık iki takım zincir ve küreği bagaja yerleştirdim.vinç taktırmak istemediğim için trifor veya el vinci gibi kullanabilecegim hi jack krikolara bakıyorum ancak videolardan kullanmasının epey zor olduğu anlaşılıyor.Bakalım araştırmaya devam...saygılar
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

trek71' Alıntı:
Bugün başımıza gelen olaydan sonra 4 tekere de zincir lazım diyorum.
Nissan QX4 2000 model sol ön ve sağ arka olarak çapraz zincir taktım. Zincirli lastikler hareket etmezken zincirsiz lastikler patinaja düştü. Sonuç: traktör ile çektik
Defransiyelin görevi gücü kolay dönen tekerleğe aktarmaktir...
Dolayisi tork sol tekerleğe veya sadce sağ tekerleğe aktarılır...
Dolayisi ile bir aracın yoldan kopmadan dönmesi mümkün olur (dönüşlerde taraf tekerleklerin dönüş sayısı farklı olduğu için)
Bundan dolayı aynı akstaki tek tekerleğe zincir takmak veya tek terlege kar lastiği takmak hareketi iyilestirecegine imkansız hale getirir...
Güç Defransiyelin görevi itibariyle sadece zincir olmayan, tutunmayan lastiğe aktarılır...
Doğru olan aynı akstaki iki tekerleğe birden zincir takmaktir, tek zincir varsa hiç takilmaz...

Tabi bu yazdıklarım zincir kullanacağınız aksta def klidi olmaması kaydiyla geçerli...
Kilit varsa defransiyelde veya çekiş kontrol sistemi varsa araç tek zincir fayda sağlayabilir..

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

karavancı78' Alıntı:
Hepinize zaman ayırıp cevapladığınız için teşekkür ederim.Garanti olsun diye artık iki takım zincir ve küreği bagaja yerleştirdim.vinç taktırmak istemediğim için trifor veya el vinci gibi kullanabilecegim hi jack krikolara bakıyorum ancak videolardan kullanmasının epey zor olduğu anlaşılıyor.Bakalım araştırmaya devam...saygılar
Trifor, el vinci veya hi jack...
Aracı çok kısa mesafe kipirdatmaniza imkan verir...
Bunlar yeterli olabilir ama bunları doğru yere bağlayıp, halat kurulmalarini yapmak ve el gücü ile calistirmak çok zahmetli ve zaman alır...
Hele kötü hava şartlarında battiginizda bunlarla uğraşmak çok zor, bir surude zaman kaybedersiniz...
Dağ başında basimuza gelecek aksiliklerde zaman en önemli degerimiz...
Zaman geçtikçe hava kararır, yardıma ulaşmamız zorlaşır. Hava gittikçe sertlesir...
:smiley: her geçen dakika kurtlar biraz daha yaklasir :smiley:
Bence vakit kaybetmeden vinç donanımını araştırmalıniz....
Inaniz diğer sistemler hiç kullanışlı değil...
Veya vinc gerektirecek risk almayacaksıniz... Tek araç gitmeyeceksiniz...
Emek vakit ve nakit harcayacagıniz bir vinci akuple etmek, araziye çok cikmiyorsaniz bile gün gelir hayatınızı kurtarır...
Tekrar edeyim...
Her geçen dakika kurtlar biraz daha yaklaşır :smiley:

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

Bizim QX4'DE def kilit var mi artık emin değilim. Olması lazım diye biliyorum. geçen gün ağır devirde arka tekerlere zincir takmistim, önler patinaja düştü arkalar kipirdamadi bile. O yüzden bugün ön-arka çapraz zincir denemesi yapmıştım; gene yemedi. Off Road cu değilim, karavan çekme kapsamında kullanıyorum
 



Ynt: 4x4'lerde Zincir Öne Mi Arkaya Mı Yoksa Dört Tekere De Mi Takılmalı??

trek71' Alıntı:
Bizim QX4'DE def kilit var mi artık emin değilim. Olması lazım diye biliyorum. geçen gün ağır devirde arka tekerlere zincir takmistim, önler patinaja düştü arkalar kipirdamadi bile. O yüzden bugün ön-arka çapraz zincir denemesi yapmıştım; gene yemedi. Off Road cu değilim, karavan çekme kapsamında kullanıyorum
Orta defransiyelde yani arazi sanzmaninda yani aktarma kutusunda (transfer case) kilit yok...
Arka saft donemeyince tüm tork kolay dönen ön şafta aktarılmış...
Zinciri arkaya taksaydiniz da aynı şey olacaktı...
Sadece onlere tork gidecekti...
Cadillac escalede de aynı :smiley:
Ne yapılabilirdi..
2 çekiş modda çekiş olan aksın tekerleklerine zincir takilabilirdi... Dolayisi ile diğer aksa torkun kacmasi mümkün olmazdi...
4 tekerlege zincir takilabilirdi...
Traction control var ise, bu lowda iptal oluyor olabilir. (Agresif gaza basmak gerektiği durumlar sebebiyle)
Veya abs low range de iptal ediyor olabilir (land cruiserler gibi) . Abs kapanınca absden bilgi alarak hareket eden tc de iptal olmuş oluyor..
4high range varsa, traction control varsa hangi tekerlekte zincir olursa olsun 4high da yürürdü makina...
Tc patinaj yapan tekerleğe fren yaptırır dolayisi ile mekanik olarak güç diğer tekerlere aktarilirdi...
Esp de aynı işi yapar... Yani espli araçta tek zincir zorda olsa iş yapar...
Siz Lowa aldığınız için elektronik çekiş kontrol sisteminiz kapanmış, orta kilit olmadığı içinde tum tork bostaki tekerlekte aktarılmış...

Aks defransiyellerinde kilit olduğunu anlamak için...
2 tekerlegide liftte veya krikoyla kaldirin... Tek tekerleği elle dondurun. Diğer tekerlek aynı yönde dönerse kilit var, diğer tekerlek ters yönde dönerse kilit yoktur...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,057
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst