Levent Altun
Leon
Merhabalar... Ben 43 yaşında, rally, motocross,offroad ve enduro tecrübesi olan direksiyonda çok uzun yollar yapmış bir müzisyenim. Offroad tecrübem tamamen Amerikan araçlarla oldu. İnanılmaz benzin paraları harcaması ve parça sıkıntılarından sonra tamamen Uzakdoğu 4x4'ler üzerinde duruyorum. O yüzden yukarıdaki başlıkta yapmayı planladığım çılgın tur için hangi aracı kullanmalıyım? 'ın cevabı için siz değerli forum üyelerine danışmak istedim.
Eşim ve 20 aylık kızımla gerçekleştirmeyi düşündüğüm bu turun detaylarını paylaşayım sizlerle...
Antalya'nın 100 km batısında küçük bir otelim var. Tura buradan başlayacağım. Van-Saray'dan İran'a geçip Tahran Kum üzerinden güneyde Basra körfezi kıyısındaki Bandar Abbas'a ulaşmak ilk hedef. Pakistan'la ilgili kötü haberler alıyorum o yüzden Pakistan iptal oldu bizim için. Bandar Abbas'tan zaman zaman Hindistan Mumbai'ye (eski Bombay) feribot seferleri varmış. Ancak henüz bu tarihlerde yapıldığının konfirmasyonunu alamadığım için ikinci feribot seçeneği Dubai- Mumbai üzerinde de çalışıyorum. Hindistan neredeyse bir kıta büyüklüğünde. Mumbai'den Goa'ya geçeceğiz. Goa'dan Yeni Delhi üzerinden Nepal Katmandu'ya oradan da Pochara'ya geçeceğiz. Pochara'dan tekrar Hindistan oradan Bangladeş. Myammar(eski Burma) geçit vermez bir kale gibi Çin'e kadar uzadığı ve Çin'le beraber karayolu geçişine izin vermedikleri için Bangladeş'ten feribotla Malezya Kuala Lumpur, Malezya'da 5 ayrı lokasyon ziyareti akabinde Tayland, Tayland'ta 11 lokasyon sonrasında sırasıyla Laos 5 lokasyon, Kamboçya 3 lokasyon ,Filipinlerin Palawan adası 11 lokasyon, tekrar Malezya ancak Borneo adası tarafı, oradan Endonezya Borneo'su oradan Bali adası dahil 12 lokasyon Endonezya'da ziyaret. Finalde de becerebilirsek Darwin Avustralya, oradan da dünyanın en sert parkurlarından kabul edilen Darwin-Sidney etabı. Ama Avustralya'dan çok emin değiliz. Oradaki akrabalarımızın çalışması ve aracımızla girişe yasal bir engel var mı yok mu emin değiliz. Çünkü Avustralya fikri henüz çok yeni...
Bu tarz bir yolculuk için düşündüğümüz araç 4x4 kamyonet. Bazı etaplarda çok fazla yük olması olasılığı, bütçemiz, dayanıklılık gibi kriterler sonucu çift kabin, otomatik(35.000 km vites atarak geçmez diye düşündüm ama), vinç ve ön koruma tamponu, arka tampon, hard top, portbagaj ve tavan kafesi, şnorkel asfalt ve çamura gelecek yarı offroad yarı yol lastikler, Caretta karavan tarzı mini karavan ya da açık mutfak içeren hazır çadır donanımlı offroad römork, navigasyon gibi tedarikleri yapmaya başlıyorum. Marka model ya da başka önerilere açığım. Bu donanımı ülkemizde yapabileceğim gibi Hindistan'a uçarak inanılmaz ucuza Land Cruiser 2012 gibi seçeneklerle tura oradan başlayıp tekrar Hindistan'da bitirebilirim. Hindistan, Nepal, Tayland, Bangladeş, Malezya, Endonezya ve Avustralya'da direksiyonların sağda olması sanki bu seçeneği daha mantıklı kılmaya başladı. Tabii değerli önerilerinize göre son kararımızı vereceğiz ailecek...
Tavsiyelerinizin tamamı benim için çok değerli. Şimdiden herkese teşekkür ediyorum. Sevgiler...
Eşim ve 20 aylık kızımla gerçekleştirmeyi düşündüğüm bu turun detaylarını paylaşayım sizlerle...
Antalya'nın 100 km batısında küçük bir otelim var. Tura buradan başlayacağım. Van-Saray'dan İran'a geçip Tahran Kum üzerinden güneyde Basra körfezi kıyısındaki Bandar Abbas'a ulaşmak ilk hedef. Pakistan'la ilgili kötü haberler alıyorum o yüzden Pakistan iptal oldu bizim için. Bandar Abbas'tan zaman zaman Hindistan Mumbai'ye (eski Bombay) feribot seferleri varmış. Ancak henüz bu tarihlerde yapıldığının konfirmasyonunu alamadığım için ikinci feribot seçeneği Dubai- Mumbai üzerinde de çalışıyorum. Hindistan neredeyse bir kıta büyüklüğünde. Mumbai'den Goa'ya geçeceğiz. Goa'dan Yeni Delhi üzerinden Nepal Katmandu'ya oradan da Pochara'ya geçeceğiz. Pochara'dan tekrar Hindistan oradan Bangladeş. Myammar(eski Burma) geçit vermez bir kale gibi Çin'e kadar uzadığı ve Çin'le beraber karayolu geçişine izin vermedikleri için Bangladeş'ten feribotla Malezya Kuala Lumpur, Malezya'da 5 ayrı lokasyon ziyareti akabinde Tayland, Tayland'ta 11 lokasyon sonrasında sırasıyla Laos 5 lokasyon, Kamboçya 3 lokasyon ,Filipinlerin Palawan adası 11 lokasyon, tekrar Malezya ancak Borneo adası tarafı, oradan Endonezya Borneo'su oradan Bali adası dahil 12 lokasyon Endonezya'da ziyaret. Finalde de becerebilirsek Darwin Avustralya, oradan da dünyanın en sert parkurlarından kabul edilen Darwin-Sidney etabı. Ama Avustralya'dan çok emin değiliz. Oradaki akrabalarımızın çalışması ve aracımızla girişe yasal bir engel var mı yok mu emin değiliz. Çünkü Avustralya fikri henüz çok yeni...
Bu tarz bir yolculuk için düşündüğümüz araç 4x4 kamyonet. Bazı etaplarda çok fazla yük olması olasılığı, bütçemiz, dayanıklılık gibi kriterler sonucu çift kabin, otomatik(35.000 km vites atarak geçmez diye düşündüm ama), vinç ve ön koruma tamponu, arka tampon, hard top, portbagaj ve tavan kafesi, şnorkel asfalt ve çamura gelecek yarı offroad yarı yol lastikler, Caretta karavan tarzı mini karavan ya da açık mutfak içeren hazır çadır donanımlı offroad römork, navigasyon gibi tedarikleri yapmaya başlıyorum. Marka model ya da başka önerilere açığım. Bu donanımı ülkemizde yapabileceğim gibi Hindistan'a uçarak inanılmaz ucuza Land Cruiser 2012 gibi seçeneklerle tura oradan başlayıp tekrar Hindistan'da bitirebilirim. Hindistan, Nepal, Tayland, Bangladeş, Malezya, Endonezya ve Avustralya'da direksiyonların sağda olması sanki bu seçeneği daha mantıklı kılmaya başladı. Tabii değerli önerilerinize göre son kararımızı vereceğiz ailecek...
Tavsiyelerinizin tamamı benim için çok değerli. Şimdiden herkese teşekkür ediyorum. Sevgiler...