4X4 ÇİFTKABİN PİKAPLARIN ARAÇ SINIFI

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan olcaykarakaya Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 92,822

Etiketler

Ynt: 4X4 ÇİFTKABİN PİKAPLARIN ARAÇ SINIFI

Merhabalar, ben ruhsatı yeni çıkarttım, üzerinde N1 yazıyor.
Araç 2007 L200 4x4 A/T
 


Ynt: 4X4 ÇİFTKABİN PİKAPLARIN ARAÇ SINIFI

Aslında devlet bizim araçlar hakkında ikilem yaşıyor. Vergi alırken 4x4 muamelesi yapıyor, işine geldiği zaman kamyonet muamelesi yapıyor (zorunlu trafik sigortası, köprü ve bulvar yasakları, muayene periyodu).

"Kullanım şekli" gibi saçma sapan bir ifade yer alıyor ruhsatta, kısmetse birdahakine "sane ne" yazdıracağım. Sen devlet olarak belirlemişsin zaten benim aracı kullanma şeklimi!!!

Adamlar yurtdışında utanmasalar tanklarla off-road yapacaklar, bizim devlet halen kamyonetin amacını belirleyemedi!
 



Ynt: 4X4 ÇİFTKABİN PİKAPLARIN ARAÇ SINIFI

Caspian Tiger' Alıntı:
Aslında devlet bizim araçlar hakkında ikilem yaşıyor. Vergi alırken 4x4 muamelesi yapıyor, işine geldiği zaman kamyonet muamelesi yapıyor (zorunlu trafik sigortası, köprü ve bulvar yasakları, muayene periyodu).

"Kullanım şekli" gibi saçma sapan bir ifade yer alıyor ruhsatta, kısmetse birdahakine "sane ne" yazdıracağım. Sen devlet olarak belirlemişsin zaten benim aracı kullanma şeklimi!!!

Adamlar yurtdışında utanmasalar tanklarla off-road yapacaklar, bizim devlet halen kamyonetin amacını belirleyemedi!

aynen katılıyorum hergün ayrı ayrı şeyler çıkarıyolar... birde uygulamada problem...
 

Ynt: 4X4 ÇİFTKABİN PİKAPLARIN ARAÇ SINIFI

Caspian Tiger' Alıntı:
Aslında devlet bizim araçlar hakkında ikilem yaşıyor. Vergi alırken 4x4 muamelesi yapıyor, işine geldiği zaman kamyonet muamelesi yapıyor (zorunlu trafik sigortası, köprü ve bulvar yasakları, muayene periyodu).

"Kullanım şekli" gibi saçma sapan bir ifade yer alıyor ruhsatta, kısmetse birdahakine "sane ne" yazdıracağım. Sen devlet olarak belirlemişsin zaten benim aracı kullanma şeklimi!!!

Adamlar yurtdışında utanmasalar tanklarla off-road yapacaklar, bizim devlet halen kamyonetin amacını belirleyemedi!

%100 katılıyorum arabamın aynısını devlet 10 sene sonra benden alıyor zaten...
 

Ynt: 4X4 ÇİFTKABİN PİKAPLARIN ARAÇ SINIFI

Merhaba.

4x4'cülerin yorumuna... aşağıdaki davada davacı vatandaş (şirket) davayı kazanmış. fakat aracını sadece yük taşır şeklinde netleştirerek. peki biz de bu netleştirmeyi yapamıyor muyuz? 4x4'cü herkes dava etse bence emsal taşkil eder ve milyarlarca vergi ödemiyor olabiliriz.

TC.
AYDIN
BÖLGE İDARE MAHKEMESİ

Esas No:2007/...
Karar No:2007/...
İTİRAZ EDEN (DAVACI) :
VEKİLİ :
KARŞI TARAF (DAVALI) :
İSTEMİN ÖZETİ : Davacı şirkete ait 09 AL 838 plakalı araç nedeniyle 2003 ve 2004/1-2 dönemine ilişkin motorlu taşıtlar vergisinin tahsili amacıyla düzenlenen 14.08.2006 tarih ve 5874 takip nolu ödeme emrinin iptali stemiye açılan davada; 197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu'nun 2. maddesinin 7. bendinde; arazi taşıtı, "karayollarında yolcu veya yük taşıyabilecek şekilde imal edilmiş olmakla beraber bütün tekerlekleri motordan güç alan veya alabilen motorlu araçtır" şeklinde, 10. bendinde de kamyonet, "izin verilebilen azami yüklü ağırlığı 3,5 tonu geçmeyen ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu araçtır" biçiminde tanımlanmış, 5. maddesinde; otomobil, kaptıkaçtı, arazi taşıtları ve benzerleri ile motosikletlerin (I) sayılı tarifeye göre vergilendirileceği, 6. maddesinde; (I) sayılı tarife dışındaki araçların (II) sayılı tarifeye göre vergilendirileceği ve 9. maddesinde ise; motorlu taşıtlar vergisinin, taşıtların kayıt ve tescilinin yapıldığı yerin vergi dairesi tarafından her yıl Ocak ayının başında yıllık olarak tahakkuk ettirilmiş sayılacağı, şu kadar ki, yıl içinde bu Kanunun 10 ve 11. maddeleri gereğince, vergi miktarlarında bir değişiklik olması halinde, bu değişikliğe göre ödenecek verginin, değişiklik, takvim yılının ilk altı ayında yapılmış ise takip eden son altı aylık dönemin başında, son altı ayında yapılmış ise takip eden takvim yılı başında tahakkuk ettirilmiş sayılacağı, tahakkuk ettirilen verginin, ayrıca mükellefe tebliğ olunmayacağı ve verginin tahakkuk ettirilen günde tebliğ edilmiş sayılacağı hükümlerine yer verildiği, dava dosyasının incelenmesinden; davacı şirkete ait 09 AL 838 plakalı, 2004 model, Ford Ranger 4x4 DC XLT GP marka, çift kabin aracın kamyonet niteliğinde olmayıp arazi taşıtı niteliğinde bulunduğundan bahisle 2006/1-2 dönemine ilişkin motorlu taşıtlar vergisinin (II) sayılı listeye göre değil (I) sayılı listeye göre tahsili gerekeceğinden eksik ödenen motorlu taşıtlar vergisinin tahsili amacıyla dava konusu ödeme emrinin düzenlendiği, olayda, söz konusu aracın; yukarıda belirtilen 197 sayılı Kanunun 2/7. maddesi uyarınca, yolcu veya yük taşıyabilecek şekilde imal edilmiş olmakla beraber bütün tekerlekleri motordan güç alan veya alabilen yani 4x4 niteliğinde bulunması, yine aynı Kanunun 2/10. maddesi gereğince de kamyonetin, yük taşımak için imal edilmiş araç olarak nitelendirilip söz konusu aracın yük yanında yolcu taşımak için de kullanılabilmesi ve kanunda açık tanımı yapılmış olan arazi taşıtı için (I) sayılı tarifede özel düzenleme bulunması karşısında, Ford Ranger 4x4 DC XLT GP marka aracın arazi taşıtı olduğu anlaşıldığından, eksik ödenen motorlu taşıtlar vergisinin tahsili amacıyla düzenlenen ödeme emrinde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine ilişkin Aydın Vergi Mahkemesi'nce tek hakimli olarak verilen 13/03/2007 tarih ve E:2006/1189, K:2007/315 sayılı kararın; kanun gereğince tahakkuk eden ve ödenen vergiler için ek tahakkuk yapılması halinde bunun mükellefe bildirilmesi gerektiği, uyuşmazlık konusu aracın arazi taşıtı olmadığı ve itiraz konusu kararın hukuka aykırı olduğu ileri sürülerek itirazen incelenip bozulması istenilmektedir.
SAVUNMANIN ÖZETİ : Söz konusu aracın niteliğinin arazi taşıtı olduğu, bu nedenle (II) sayılı listeye göre değil (I) sayılı listeye göre vergilendirilmesi gerektiğinden bahisle eksik ödenen motorlu taşıtlar vergisinin tahsili amacıyla düzenlenen ödeme emrinde hukuka aykırılık bulunmadığı ve istemin reddi gerektiği savunulmaktadır.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Hükmü veren Aydın Bölge İdare Mahkemesi'nce işin gereği görüşüldü:
Dava, davacıya ait aracın II sayılı tarifeye göre vergilendirilmesi gerektiği iddiasıyla I sayılı tarifeye göre vergilendirilmesine ilişkin ödeme emrinin iptali istemiyle açılmıştır.
197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu’nun 2.maddesinde bu kanun kapsamına giren taşıtların tanımı yapılmış olup; arazi taşıtının, karayollarında yolcu veya yük taşıyabilecek şekilde imal edilmiş ve bütün tekerlekleri motordan güç alan veya alabilen motorlu araç olduğu, kamyonetin, izin verilebilen azami yüklü ağırlığı 3,5 tonu geçmeyen ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu araç olduğu belirtilmiştir.
Anılan kanunun Vergileme Ölçü ve Kriterleri başlıklı 5.maddesinde de arazi taşıtının I sayılı tarifeye, kamyonetin ise II sayılı tarifeye göre vergilendirileceği gösterilmiştir.
Uyuşmazlığa konu 2004 model, Ford marka Ranger 4X4 DC XLT GP tipi, çift kabin kamyonet cinsi araç 4x4 özelliğine (her tekerin motordan ayrı ayrı güç olması) sahip ise de, kamyonet için II sayılı tarifede özel düzenleme olduğu, I sayılı tarifede yer alan “arazi taşıtı” kavramının genel bir kavramı ifade ettiği, II sayılı tarifenin münhasıran yük ve yolcu taşıma işlevine sahip araçları kapsadığı, uyuşmazlığa konu aracın yük taşıma amacına yönelik olduğunun açık olduğu, ayrıca tescil belgesinde “kamyonet” olarak yer aldığı anlaşıldığından II sayılı tarife uyarınca vergilendirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
Bu nedenle I sayılı tarife esas alınarak yapılan tahakkuk işleminde hukuka uyarlık görülmemiştir.
Açıklanan nedenlerle; davacı itirazının kabulü ile Aydın Vergi Mahkemesi’nin 13/03/2007 tarih ve E:2006/1189, K:2007/315 sayılı kararının bozulmasına, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 45/4. maddesi uyarınca işin esasına geçilerek davanın kabulüne, dava konusu ödeme emrinin iptaline, aşağıda dökümü gösterilen 53,30-YTL yargılama giderinin davalı idareden alınıp davacıya verilmesine, posta ücretinden artan kısmın istemi halinde davacıya iadesine, 20/06/2007 tarihinde oyçokluğuyla karar verildi.
BAŞKAN

ÜYE

(X)

38005
YARGILAMA GİDERLERİ:
I-Mahkeme Safhası
Başvuru Harcı : 12,20
Posta Gideri : 16,00
II-İtiraz Safhası
Başvuru Harcı : 13,10
Posta Gideri : 12,00
TOPLAM : 53,30 -YTL
38005
AZLIK OYU:
Uyuşmazlık, davacı adına kayıtlı taşıtın motorlu Taşıtlar Vergisi’nin hesabında 197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu’nun 5.maddedeki (I) sayılı tarifenin mi, 6.maddedeki (II) sayılı tarifenin mi esas alınacağına ilişkindir.Bu manada, 28.10.2003 tarihli “Araç Trafik Tescil Müracaat ve İşlem Formu”nda özellikleri “çift kabinli kamyonet” Ford Ranger 4x4 DC XLT GP olarak yazılı aracın arazi taşıtı mı, kamyonet mi olduğunun belirlenmesi önem kazanmaktadır.
197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin “Tanımlar” başlıklı 2.maddesinin 7.bendinde, arazi taşıtı; karayollarında yolucu veya yük taşıyabilecek şekilde imal edilmiş olmakla beraber bütün tekerlekleri motordan güç alan veya alabilen motorlu taşıt olarak, 10.bendinde, kamyonet; izin verilebilen azami yüklü ağırlığı 3.5 tonu geçmeyen ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu araç olarak tanımlanmıştır.
Davacı Araç Trafik İşlem Formu’nda yazılı özelliklerine göre bu tanımlar içinde aracın arazi taşıtı tanımına uyduğu ve arazi taşıtı olarak da anılan Yasa’nın 5.maddesindeki (I) sayılı tarifeye göre vergilendirilmesi gerektiği açık olup, bu tarife esas alınarak davalı idarece eksik ödenen motorlu taşıtlar vergisinin tahsili için düzenlenen ödeme emrinde hukuki isabetsizlik bulunmadığından kararın onanması gerekirken aksi yönde kararın bozularak davanın kabulü şeklinde verilen çoğunluk kararına katılmıyorum.
ÜYE
 

Merhabalar,

2007 model Mitsubishi L200 4x4 aracım var ve ruhsatta "Cinsi: Kamyonet (Çift Kabinli)", sınıfı ise "N1G" olarak görünüyor. MTV öderken 2016 yılında bana 1.886TL vergi tahakkuk ediyor, yani arazi taşıtı olarak sınıflandırılıyor.

Ancak kanun der ki; otomobil ve arazi taşıtlarının yıllık MTV'si güncel kasko bedelinin %5'inden yüksek, bir aşağıdaki dilimden vergilendirilir. Aracımın kasko bedeli 34.500 TL, %5'i ise 1.725 TL. Yani bu durumda 2001cc-2500cc hacimli arazi araçları için 12-15 yaş aralığındaki 1.127 TL alınması gerekiyor.

Sigortacıma gerekli kasko tespit belgesini doldurttum, dilekçemi de yazıp vergi dairesine gideceğim ancak aynı kanunda "Kamyon, kamyonet, otobüs ve minibüsler bu indirimden faydalanamazlar" diye ayrı bir madde daha var. O kadar fazla mağduriyetin üzerine devletin gelip de "sen kamyonetsin, indirim talep edemezsin" demesinden endişeleniyorum. Vergilendirmem arazi taşıtı üzerinden yapılıyor ama aynı sınıfa tanınmış avantajı da pek tabii işine geldiği için kamyonet üzerinden değerlendirip reddedebilirler.

Bakalım yine de deneyip göreceğim. Hatta reddedilirsem de yukarıdaki dava sonucunu emsal gösterip bir dava da ben açacağım. Enayi yerine konup bu kadar mağdur edilmekten sıkıldım. Yıllık ödediğim radar cezası 1500 lirayı buluyor. 1600 lira hiçbir hasarım olmamasına rağmen zorunlu sigortaya verdim. 1900 lira MTV'ye gidiyor. Araç zaten 12lt/100km yakıyor. Aldığım mazotun %90'ı vergi. Verdiğim 1 kuruş vergiyi geri alma şansım olursa sonuna kadar uğraşacağım!
 

Selamlar,

Karayolları Trafik Yönetmeliği'nde der ki;

Karayolları Trafik Kanununda ve bu Yönetmelikte yazılı kayıt ve şartlar dışında ve aksine bir işaret bulunmadıkça yol durumlarına göre römorksuz araç cinsleri için saatteki asgari ve azami hız sınırları aşağıda gösterilmiştir.

[xtable=34x@]
{tbody}
{tr}
{td=10x@}ARAÇ CİNSİ{/td}
{td} YERLEŞİM YERİ İÇİNDE {/td}
{td=10x@} ŞEHİRLERARASI ÇİFT YÖNLÜ KARAYOLLARINDA {/td}
{td=10x@} BÖLÜNMÜŞ YOLLARDA {/td}
{td=10x@} OTOYOLLARDA{/td}
{/tr}
{tr}
{td=10x@}Kamyonet (N1), N1G){/td}
{td}50{/td}
{td=10x@} 80{/td}
{td=10x@} 85{/td}
{td=10x@} 95{/td}
{/tr}
{tr}
{td=10x@}
(Ek satır:RG-21/3/2012-28240)
Panelvan (N1){/td}

{td}50{/td}
{td=10x@} 85{/td}
{td=10x@} 100{/td}
{td=10x@} 110{/td}
{/tr}
{/tbody}
[/xtable]

Aynı yönetmelikte "c) Araçlara ilişkin tanımlar (Değişik: RG-11/04/2003-25076) " başlığı altında 4.maddede Kamyonetin tanımı yapılıyor.

4) Kamyonet: (Değişik:RG-21/3/2012-28240) Azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramı geçmeyen ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu taşıttır. Sürücü ve yanındaki oturma yerleri dışında başka oturma yeri de bulunabilen, sürücü bölümü gövde ile birleşik kamyonetlere panelvan:cool: denir.

Benim aracım çift kabin pikap, 4x2,
Ruhsatta cinsi:Kamyonet (N1), Kullanım şekli: Hususi, Yük Nakli yazıyor.

RG-21/3/2012-28240'a istinaden benim aracıma yönetmelikte panelvan deniyor, ve vergi ödemesinde de panelvan olarak ödeme yapıyorum.

Sonuç olarak hız sınırlarımız panelvan olarak belirtilen limitler dahilindedir.

İtirazlar:smiley:
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,881
Mesajlar
1,525,012
Kayıtlı Üye Sayımız
166,669
Kaydolan Son Üyemiz
yavuz60

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst