1. Sürekli 4WD sistemleri ile gerektiğinde devreye giren 4WD sistemleri arasındaki farklar nelerdir ?
____________________________________________________________________________
Sürekli 4WD sistemlerinde, ön ve arka kardan millerinin (şaftların) farklı hızlarda dönmesini ve böylece normal sürüş koşullarında aracın kuru zeminlere tutunmasını sağlayan bir merkezi diferansiyel bulunmaktadır. Gerektiğinde devreye giren dört tekerlekten çekiş sistemlerinde merkezi diferansiyel kullanılmamakta ve ön ile arka kardan milleri (şaftlar) birbirlerine kilitlenmektedir. Gerektiğinde devreye giren dört tekerlekten çekiş sistemi ile donatılmış bir araçta normal sürüş koşullarında iki tekerlekten çekiş konumu kullanılmalı, 4WD konumuna sadece arazi koşulları ile ıslak ve kaygan zeminlerde geçilmelidir.
2. Gerektiğinde devreye giren dört tekerlekten çekiş sistemi neden kuru zeminlerde kullanılamamaktadır ?
_________________________________________________________________________________
Gerektiğinde devreye giren 4WD sistemlerinde ön ve arka kardan milleri birbirlerine kilitlenerek tek bir tahrik ünitesi oluşturmakta ve diferansiyel, ön ile arka kardan milleri arasında görev yapmamaktadır.Bu sistem kuru zeminlerde ya da virajlı yollarda uzun süre kullanıldığında güç aktarma sistemi gürültülü bir şekilde çalışmakta ve araç zorlanarak (diş atlatarak)ilerlemektedir (kasılmaktadır). Bu durum sistemin aşırı derecede ısınmasına ve arızalanmasına neden olabilmektedir.
3. Diş Atlatma (Zıplama) neden kaynaklanmaktadır ?
_______________________________________
Virajlarda, her bir tekerlek dönüş dairesi üzerinde farklı bir yarı çapta hareket ederek diğerlerinden farklı bir hızda dönmekte ve farklı bir mesafe kat etmektedir. Aracın ön ve arka aksları birbirlerine kilitlenmiş durumda iken kuru bir zemin üzerinde viraja girildiğinde tekerleklerin hızları arasındaki fark güç aktarma sisteminin kasılmasına neden olmakta ve tekerleklerden biri yola tutunmamaya başladığında bu kasılma bir darbe sesine ya da aracın sarsılmasına yol açacak şekilde boşalmaktadır.
4. 4WD Yüksek Hız (High Range) Kademesine herhangi bir hızda geçilebilir mi ?
____________________________________________________________
4WD Yüksek Hız Kademesine araç durduktan sonra geçilebileceği gibi araç hareket halinde iken de geçilebilmektedir. Araç hareket halinde ise bu konuma geçilebilmesi için hızının 88 km/saatten düşük olması gerekmektedir.
5. 4WD Yüksek Hız Kademesinde ne kadar süreyle kullanabilirim ?
__________________________________________________
Yol koşulları uygun olduğu sürece aracınızı istediğiniz kadar 4WD Yüksek Hız Kademesinde kullanabilirsiniz.
6. 4WD Yüksek Hız Kademesinde ne kadar hız yapabilirim ?
_____________________________________________
Aracınızı yol koşullarının izin verdiğinden daha hızlı kullanmamalısınız.
7. 4WD Düşük Hız (Low Range) Kademesi nedir ?
______________________________________
4WD Düşük Hız Kademesi yola tutunma kabiliyetinin ve çekiş gücünün artırılması gerektiğinde geçici olarak kullanılmak üzere geliştirilmiş bir sistemdir. Ön ve arka kardan milleri birbirlerine kilitlenmekte ve motor gücü, tork değerini birkaç kat artıran farklı bir dişli düzeneği üzerinden aktarılmaktadır. Düşük hız kademesine geçerken ve bu konumdan çıkarken aracın hızı 3-5 km/saatten daha fazla olmamalı ve bu kademe normal sürüş koşullarında kullanılmamalıdır.
8. 4WD Düşük Hız Kademesine herhangi bir hızda geçebilir miyim ?
___________________________________________________
Hayır. Aracın hızı 3-5 km/s iken otomatik şanzımanlı araçlarda şanzımanı Boş konuma alınız, düz şanzımanlı araçlarda ise debriyaj pedalına basınız. Araç 3-5 km/s hızla boşta ilerlerken arazi şanzımanı kolunu ilk olarak sıkıca Boş (Neutral) konuma daha sonra da Düşük Hız (Low Range) Konumuna getiriniz.
9. 4WD Düşük Hız Kademesinde ne kadar hız yapabilirim ?
____________________________________________
Aracın hızı 40 km/saati geçmemelidir.
10. Araç durduktan sonra 4WD Düşük Hız Kademesine geçebilir miyim ?
_______________________________________________________
Araç tamamen durduktan sonra 4WD Düşük Hız Kademesine geçmeniz ya da bu konumdan çıkmanız mümkündür, ancak dişlilerin dişleri aynı hizada olmayacağından biraz güçlük çekebilirsiniz. Dişlilerinin aynı hizaya gelmesi ve geçiş işleminin tamamlanması için birkaç kez deneme yapınız. 4WD Düşük Hız kademesine, araç 3-5 km/s hızla ilerlerken geçilmesi önerilmektedir. Aracın hızı 3-5 km/saatten daha fazla ise 4WD Düşük Hız Kademesine geçmeye ya da bu konumdan çıkmaya teşebbüs etmeyiniz.
Jeep Clup