Dolaplar yatak zemin derken bir yandanda elektrik altyapısı da hazırlık aşamasında devem etti
2 ad lifepo4 100 ah akü 40 ah mppt 2 x 245w halfcut mono kristal panel dc dc şarjer temel elektrik sistemim
panelleri yaptığım tavan Sepetine hem vida hem polyüretan malzemw ile yapıştırarak monte ettim tavanda gerekli ölçüde delik delip buat içerisinden geçirerek iyi bir izalasyon yaparak kabloları iç mekana aldım
Sistemim tamamen 12v üzerine kurulu güneş panellerim seri olarak mppt ye bağlı arada olası bir duruma karşı dc otomatik bir sigorta ile mppt ye bağlı tüm kablolama çekilecek yük hesaplanarak önce akü üzerinden 4 lü bir sigorta ile dağılıp oradan karavanın sağına ayrı sol arkaya ayrı invertere ayrı ve sol ön yaşam alanı tarfına ayrıvtoplam yüke uygun sigortalarla dağılıyor sonrası bağlı olduğu donanıma göre ikinci bir sigorta panosundan cihazlara uygun güçteki sigorta ve kablolarla dağılıyor böylece ana 3 grup sonrasında daha küçük güçteki cihazları rahatca beslemiş oluyor
İşim geregi kullandığım ürünlerin bazılarını direk bazılarını revize ederek tüm cihazlarda telefon araç multimedyası ve sesli komutla çalışacak bir düzen kurdum
Tüm sistem 12v üzerine kurulunca harici enerji aldığım durumlarda tüm aracı idare edecek ve ayrıca akülerimide şarj edebilmek için yaklaşık 200 ah bir pover suply sisteme dahil ettim
Bir pako şalterle Karavan konumunda yaşam akülerim karavanı besliyor klimam araç şarj dinamo ve aküsünden
seyir halinde iken çalışıyor (şarj dinamom 120 ah) istersemde bir akü seçme şalteriyle karavan aküsü yada araç seçimi yapabiliyorum Araç çalıştığı anda dc dc yaşam akülerime destek şarj oluyor
Pako şalter harici 220 konumunda iken klima dahil tüm sistem power suply dan besleniyor Aküler tamamen boşa çıkıp aynı dc dc psu üzerinden aküleri şarja başlıyor
Sistemi tasarlarken en uygun dc dc basit mantık çalışan bir dc dc tercih ettim işimi kolaylaştırdı
Klima akü seçici şaltere kadar 35mm2 kablo çekince araya bir marş rölesi ialve edip olası acil bir akü bitme durumunda anlık olarak bir buton ile araça direk takviye yapabiliyorum
Pako şalter koltuk altında kalınca harici elektrik almak ve sökmek biraz zahmetli oldu minderi kaldır koltuğu kaldır şalteri çevir
Geçen haftada ona bir aktüatör yapıp küçük bir motor yardımıyla 220v enerji gekince şalter harici enerji konumuna 220 v kesilince tekrar karavan konumuna artık otomatik olarak dönüyor
Elektrik ile ilgili pek foto çekmemişim genelde video var bir platformda paylaşıp buradan linklerini paylaşırım
Ayrıca Karmaşık gözüken kablolar sonradan toparlandı
Ekli dosyayı görüntüle 644683
Ekli dosyayı görüntüle 644684
Ekli dosyayı görüntüle 644685
Ekli dosyayı görüntüle 644688
Ekli dosyayı görüntüle 644689