Ynt: 300 TDI
Onur Bey;
Yeni bir araç alıyor olsaydınız, tabii ki 300TDI'lı alın derdim. Bir önceki sahibinin ne yaptığını ve ne kadar başarıl bir motor işlemi geçirdiğini bilemezdiniz, dolayısı ile bilindik motorun daha iyi oturtulduğunu varsayacaktım. Olmadı beğenmezseniz, 300TDI'yı satar, Ford takardınız. Ama siz var olan aracınıza motor takmak istiyorsunuz. O nedenle, önerim doğrudan Ford Puma ZSD-424 kodlu 2.4lt 4 silindir TDCI motor takmanız olacaktır. Mert'in dediği gibi, kafanıza esen yakıtı veya sıvıyı motora atamayabilirsiniz. ama bu motor 300TDI'ya göre,
- daha kuvvetli (hem ilk kalkışta hem de turbo devreye girince),
- daha sessiz,
- Common Rail,
- yedek parçası daha ucuz.
- ilk alım parası daha az. (çıkma puma İstanbul'da 4000 ytl, 300TDI 8000 YTL. bi rivayet Ankara'da 6000 ytl... ama doğrulatamadım. Sivas'ta bir yer çıplak motoru 5500 YTL'ye satıyor, eski motorunuzu da 2000 YTL'ye alıyor.)
Her iki motor da, LR tarafından kullanılmış motorlar. Puma'ya geçerken dikkat edilecek en önemli konu, uzman usta bulmak. 300TDI'yı çoğu usta takabilir, lakin Puma'yı LR şanzımana uydurmak işçilik ve beceri isteyecektir.
Şanzımanınızı değiştirmenize gerek yok. Ama eğer durumunuz varsa, 1000-1500 YTL üste para vererek R380 almanızda fayda var. Hazır motor sökülmüşken, hem işçilik parasından hem de zamandan kurtarırsınız.
Sonuçta kafanız hangisi ile rahatsa onu yapın. motoru satın alıp takmaya başlayınca geri dönmesi zor ve maliyetli olur.