300 Tdi - Water Cooling Temp., Cylinder Head Temp. & Expansion Tank Water Levelling Alarm

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Voyagers Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,308
Değerli Dostlar, Yorumlarınız için teşekkür ederim.

Yorumlarınızın altına alıntı şeklinde cevap yazdım ama çıkmıyor. Umarı bu mesajda çıkar.


Göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederim.
Umarım faydalı olur ilgilenen arkadaşlar için.

Bu uygulamaları aracınıza yapmak ister ve yardıma ihtiyacınız olursa seve seve yardımcı olurum.

Saygılarımla.
Murat
Göstergelerde okunan sıcaklıklara bir iki örnek verebilir misiniz?

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
 

Etiketler

Tabiki,

(Cylinder Head Temp.) CHT : 73 - 81 °C seyir esnasında.
65 - 75 °C rolantide.
85 - 88 °C de tırmanış veya ağır devirde.

CWT : genel görüşüm şudur; yukarıda sıcaklıklardan 5 ile 8 derece daha aşağıda düşünebilirsiniz. Henüz CWT'in CHT'ı geçtiğini hiç görmedim. Genellikle en yakın fark 2 °C en geniş fark ise 9-10 °C oluyor. Yani ;

CWT : 70 - 75 °C seyir esnasında
: 63 - 68 °C rolanitde
: 81 - 85 °C tırmanış veya ağır devirde.

Ekrandaki ETWL ikaz lambası, geçen hafta tüm soğutma sistemi (radyatör dahil) hortumlarını yenilediğimde saf su / antifreeze karışımı biraz az kaldığından ekradan ara sıra yanıp yanıp söndü.

Özellikle kısa frenlemelerde su ileri hareket ettiğinde ışık yanıp yanıp sönüyordu hasılaslı olarak. Eksik suyu tamamlayınca ikaz lambası hiçbir şekilde yanmıyor artık.

Saygılar
Murat
Benim araçta da, sensörü motor bloğunda olan dijital hazır bir sistem var. Normal seyirde 81-83C civarındayken, yokuş tırmanırken, özellikle yazın uzun yokuşlarda 93-95C okuduğum oluyor.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
 

Öncelikle şunun belirtmek isterim; mesajlarımda düzeltme yapamıyorum. Server'de bir problem var herhalde.

Yazın 93 ila 95 olması çok normal diye düşünüyorum. Bildiğim kadarı ile Silindir Kapağı Contası 100 + °C üzrinde yanıyor ve üst kapakta bombelenme oluyor diye biliyorum.

Peki sensörünüz tam olarak motor bloğunun neresinde ?
 

Öncelikle şunun belirtmek isterim; mesajlarımda düzeltme yapamıyorum. Server'de bir problem var herhalde.

Yazın 93 ila 95 olması çok normal diye düşünüyorum. Bildiğim kadarı ile Silindir Kapağı Contası 100 + °C üzrinde yanıyor ve üst kapakta bombelenme oluyor diye biliyorum.

Peki sensörünüz tam olarak motor bloğunun neresinde ?
Emin değilim, bakmam lazım.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
 





Yeri çok önemli.

Egzos tarafında ise değişir pompa tarafında ise doğru veri okur.

Bir arkadaşımın sensörü egzos tarafında (nasıl bende bilmiyorum) ondan değer beklenenden çok yukarıda.

Araç nedir ? Model motor
300 tdi da yeri orjinalde hazır.

Saygılar
 


Alıntı yapınca çıkmıyor yazılanlar.
Araç 2005 model 110 hardtop, 300tdi motor var.
Sensörün yerine henüz bakamadım.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
 



Evet alıntı çıkmıyor.

Başka bir motor olsaydı yorum yapamazdım ama naçizane 300 Tdi bilgim ile 93°C ile 95°C' ler bence oldukça ideal sıcaklıklar. Sensörün yeri ise silindir kapağı, 1 numaralı enjektörün altında silindir kapağının en alt noktasında yani head gasket' e en yakın noktada.

Hafta sonunu 1000 m rakımlı Kocaeli - Bursa sınırındaki Menevşe yaylasında geçirdim. Araç rampalarda bir ara zorlandı. Bu, sensörleri taktıktan sonraki ile doğa gezimdi. Yanımda kalibrasyonlu Infra-Red ısı ölçer cihazımı da götürmüştüm. Hava çok güzeldi Sıkcalık 22 °C civarıydı. Sensörlerde CHT 100 °C iken (hatta bir ara kısa süreli 101 °C ila 102 °C arası oldu.) CWT ise 88 °C civarıydı. Bu değerler Sensörlerden okuduğum sıcaklıklar.

Yaylaya tırmanışta bir anlık durup Kalibrasyonu cihaz ile yaptığım doğrulamada ;

CHT' in gerçek cıcaklığı 96 °C ile 98°C iken (yani CHT sensörü + 6 °C) civarı
CWT ise 84°C ile 86 °C arasıydı. (CWT ise + 7 °C civarı ölçüyor)

Bu faktörlere göre sensörlerin buzzer (ses-ikazı) alarmlarını yukarıdaki faktöre göre ayarladım.

Genel olarak, dağlık bölgedeki Low-range geisizinde CHT arazinin durumuna bağlı olarak 88 °C ila 96°C arası geziyor , CWT ise 78°C ile 82°C ciavarlarındaydı .

Dönüş yolunda Gebze - Şekerpıar E80 TEM oto yolunda aracı biraz zorlarım (120 - 130 km/h) o ara CHT 92,3 °C, CWT ise 82,2 °C idi. Ancak o zaman fotoğrafını çekip paylaşmak aklıma geldi.


Bu arada Sayın Schweps Bey (isminizi bilmiyorum.) Aracınız, u şan kitabını büyük bir keyifle okuduğum Ali Bey'İn meşhur Lando'su değil mi forumda görmüştüm, şimdi hatırladım. Çok uzun zamandır Gezenbilir'e girmiyorum. Nerede ikamet ediyorsunuz ? Yakınlardaysınız o meşhur aracı gelip görmek isterim yüksek müsaadenizle

Saygılarımla.
Murat

20171202_162653.jpg


20171203_003328.jpg
 

Merhaba Murat Bey,
Kdz.Ereğli'de yaşıyorum. Fırsatınız olursa buyrun gelin, tanışmış oluruz. Ben de sizin pop-up roof aracınızı merak ettim :smiley:
Fotoğraftaki ızgara stepneye tutturulanlardan sanırım. Hazır mı yoksa siz mi kestirdiniz?

İnfra red termometreler, yüzeyin durumuna ve malzemesine göre değişen okumalar yapılabilir. Yani yanıltabilir.
Bir sensör de EGR flanşının oraya takıp egzos gazı sıcaklığını da izlemekte fayda var. 700C sıcaklık değerini aşmamak gerektiğini okumuştum bir yerde.
Bazen uzun yokuşlarda, vitese bağlı olarak motor bloğu ve egzos gazı sıcaklıkları farklı davranış gösterebiliyor. Daha doğrusu egzos gazı sıcaklığı kimi durumlarda çok hızlı bir artabiliyor.
Vites düşürmek için referans alıyorum ben.
Dizel pompası üzerinden yapılan, çekişe ve sarfiyata yönelik bir iki ayar var. Bu ayarların sonuçlarını gözlemlemek için de takıyor yabancılar bu sensörleri.

Şenol Eşiyok

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
 

Şenol Bey,

Tanıştığıma memnun oldum. Yolumuz o taraflara düşerse mutlaka uğrayacağız. Sizinde yolunuz bu taraflara düşerse bekleriz.

EGR'den egsoz sıcaklığı için daha yüksek bir sıcaklık sensörüne (muhtemelen heat-proof) ihtiyaç duyulabilir. Önemini Andrew Pierre st. White adında meşhur bir overlander'ın bir programında kendisi dile getirmişti. Kullanılan egzos contasının yan sanayi bir parça değilde orjinal üreticiden kullanılması gerektiğini söylüyordu ısı transferinin tehlikesinden ve öneminden de bahsetmişti.

Evet haklısınız IR çok net bir sonuç vermez. İç sıcaklığı kıyas anlamında ölçebileceğim bir ekipman ne yazıkki çok zor. Bende birde direk temaslı metal yüzey sıcaklığını ölçen bir cihaz daha var oda kalibrasyonlu. Onunlada deneyeceğim. Bir nebzede olsa doğruluk açısında değerleri okumak istiyorum.

Dizel pompa üzeriden yapılan ayarları bende bir youtube kanalında izlemiştimizlemişti ne denli güvenilir yada ne denli etkili bilemiyorum.

Vallahi o meşhur Hardtop'u çok merak ediyorum. Forumda yaptığınız güncellemeleride gördüm ve tek tek resimlere baktım. Elinizden güzel işler geliyor. Vallahi bravo. 5. kapıdaki uygulama ile tekerlerin arkasındaki paçalıklara yaptığınız anti-mud mı diyeyim mud-proof mı diyeyim bilemedim ama çok güzel olmuşlar diğer uygulamalarınız gibi. Banada bir iki ilham kaynağı oldu. Müsadenizle çalacağım :smiley:.

Bendeki Pop-Up Roof Tent ile BBQ spears wheel tamamiyle replika. Orjinal değiller.

Tahmin edersinizki bugün Alu-cab gibi RRConcept gibi bir çok firmalari bu Pop-up uygulamalar çok ciddi maliyetlerde sunuyorlar piyasaya ürünlerini. Istanbul Tuzla'da iki arkadaş bu pop-up'ın üretimini yapıyorlar ve ben üretimlerinin ilk temsilcisiyim. Montajını ve ekstra bir iki üretim gereksinimini 2 ayda Derya Turan ve Mustafa Korkut (Tafa) arkadaşlarımın yarımları ile kendi garajlarında tamamladık.

BBQ Spear Wheel (Front-Runner'dan) replika. Kendim çizdim, lazercide kestirdim ve büktürdüm. Malzeme 304 paslanmaz. Ayaklar ise Aliminyum.

Umarım ilk fırsatta yüz yüze, araç araca karşılaşırız.

Saygılarımla
Murat
 





Öncelikle şunun belirtmek isterim; mesajlarımda düzeltme yapamıyorum. Server'de bir problem var herhalde.

Yazın 93 ila 95 olması çok normal diye düşünüyorum. Bildiğim kadarı ile Silindir Kapağı Contası 100 + °C üzrinde yanıyor ve üst kapakta bombelenme oluyor diye biliyorum.

Peki sensörünüz tam olarak motor bloğunun neresinde ?

Merhaba,
Ancak dün bakabildim. Şase pabucu gibi bağlanan sensörlerden var. Motorun arka kısmında, üst kapak üzerindeki bir dişli deliğe 10mm civata ile bağlı.
Sizin sensör montajı için kullandığınız delik te kör delik, yani içeriye açılmıyor değil mi?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,066
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst