Evet alıntı çıkmıyor.
Başka bir motor olsaydı yorum yapamazdım ama naçizane 300 Tdi bilgim ile 93°C ile 95°C' ler bence oldukça ideal sıcaklıklar. Sensörün yeri ise silindir kapağı, 1 numaralı enjektörün altında silindir kapağının en alt noktasında yani head gasket' e en yakın noktada.
Hafta sonunu 1000 m rakımlı Kocaeli - Bursa sınırındaki Menevşe yaylasında geçirdim. Araç rampalarda bir ara zorlandı. Bu, sensörleri taktıktan sonraki ile doğa gezimdi. Yanımda kalibrasyonlu Infra-Red ısı ölçer cihazımı da götürmüştüm. Hava çok güzeldi Sıkcalık 22 °C civarıydı. Sensörlerde CHT 100 °C iken (hatta bir ara kısa süreli 101 °C ila 102 °C arası oldu.) CWT ise 88 °C civarıydı. Bu değerler Sensörlerden okuduğum sıcaklıklar.
Yaylaya tırmanışta bir anlık durup Kalibrasyonu cihaz ile yaptığım doğrulamada ;
CHT' in gerçek cıcaklığı 96 °C ile 98°C iken (yani CHT sensörü + 6 °C) civarı
CWT ise 84°C ile 86 °C arasıydı. (CWT ise + 7 °C civarı ölçüyor)
Bu faktörlere göre sensörlerin buzzer (ses-ikazı) alarmlarını yukarıdaki faktöre göre ayarladım.
Genel olarak, dağlık bölgedeki Low-range geisizinde CHT arazinin durumuna bağlı olarak 88 °C ila 96°C arası geziyor , CWT ise 78°C ile 82°C ciavarlarındaydı .
Dönüş yolunda Gebze - Şekerpıar E80 TEM oto yolunda aracı biraz zorlarım (120 - 130 km/h) o ara CHT 92,3 °C, CWT ise 82,2 °C idi. Ancak o zaman fotoğrafını çekip paylaşmak aklıma geldi.
Bu arada Sayın Schweps Bey (isminizi bilmiyorum.) Aracınız, u şan kitabını büyük bir keyifle okuduğum Ali Bey'İn meşhur Lando'su değil mi forumda görmüştüm, şimdi hatırladım. Çok uzun zamandır Gezenbilir'e girmiyorum. Nerede ikamet ediyorsunuz ? Yakınlardaysınız o meşhur aracı gelip görmek isterim yüksek müsaadenizle
Saygılarımla.
Murat