schweps
Zirve
- Mesajlar
- 1,827
- Tepkime Puanı
- 71
Merhabalar,
Araca yakın zamanda bir turbo basınç göstergesi taktım. Turbo çıkışından enjeksiyon pompası üstündeki diyaframa giden ince hortuma Tee koyup içeriye göstergeyi taşıdım. Beraberinde bir de EGT dedikleri, egzoz gaz sıcaklığını ölçen sensör ve göstergesini almıştım. Amaç turbo waste gate kontrol çubuğunda ve enjeksiyon pompasında ufak ayarlamalar ile performansı biraz artırmak. Ayarlamalar sonrasında egzoz gazı sıcaklığı 700C üzerine çıkarsa motora zarar vereceğini okudum.
Henüz bu ayarlamalara girişmeden, motorun mevcut durumunu gözlemliyorum.
Bakım manuelinde, turbo çıkışından alınan branşman ile basınç kontrolünün nasıl yapılacağı tarif ediliyor.
Bir yokuşta sabit hızda 2500-3000d/d arasında 13,5-15,5 psi (0,95-1,09bar) basınç görmek gerekiyor diye okuyunca bir de vdo devir göstergesi aldım Devir göstergesinin alternatöre ve karank kasnağı ile alternatör kasnağı çap oranına göre yapılan bir hesaplama ile seçilen bir switch ayarı var. Bunu doğru yaptığımı düşünüyorum ama yine de kuşkularım var. Şöyle ki; aracın dişli oranları ve lastik çapına göre Discovery Yavuz'un YVZ Gear uygulamasında hangi devirde aracın hangi hızda olması gerektiği bilgilerini bir kenara not edip düz yolda sabit devirde (2500-3000 gibi) gps ve aracın kendi göstergesi ile hız bilgilerini aldım. Pek uyumlu çıkmadı. Bu ayrı bir konu ama yorumlarınızı beklerim.
Turbo basıncına gelirsek, eğimli bir yolda ya da düz yolda gaza yüklendiğimde 15 psi basıncı görüyorum. Ama özellikle 3.vites ve üzerinde. Geçen akşam dik bir yokuşta 2.viteste de 13psi civarı gördüm 3000devirde. Ama arazide, 1.viteste araca yüklenirken turbo basıncı hiç bu değerlere yaklaşmıyor. 4000 devirde filan 10psi görüyor diyebilirim.
Bu konuda görüşleriniz nedir?
http://www.landroverblogger.com/land-rover-tdi-tuning-200-300-tdi
Araca yakın zamanda bir turbo basınç göstergesi taktım. Turbo çıkışından enjeksiyon pompası üstündeki diyaframa giden ince hortuma Tee koyup içeriye göstergeyi taşıdım. Beraberinde bir de EGT dedikleri, egzoz gaz sıcaklığını ölçen sensör ve göstergesini almıştım. Amaç turbo waste gate kontrol çubuğunda ve enjeksiyon pompasında ufak ayarlamalar ile performansı biraz artırmak. Ayarlamalar sonrasında egzoz gazı sıcaklığı 700C üzerine çıkarsa motora zarar vereceğini okudum.
Henüz bu ayarlamalara girişmeden, motorun mevcut durumunu gözlemliyorum.
Bakım manuelinde, turbo çıkışından alınan branşman ile basınç kontrolünün nasıl yapılacağı tarif ediliyor.
Bir yokuşta sabit hızda 2500-3000d/d arasında 13,5-15,5 psi (0,95-1,09bar) basınç görmek gerekiyor diye okuyunca bir de vdo devir göstergesi aldım Devir göstergesinin alternatöre ve karank kasnağı ile alternatör kasnağı çap oranına göre yapılan bir hesaplama ile seçilen bir switch ayarı var. Bunu doğru yaptığımı düşünüyorum ama yine de kuşkularım var. Şöyle ki; aracın dişli oranları ve lastik çapına göre Discovery Yavuz'un YVZ Gear uygulamasında hangi devirde aracın hangi hızda olması gerektiği bilgilerini bir kenara not edip düz yolda sabit devirde (2500-3000 gibi) gps ve aracın kendi göstergesi ile hız bilgilerini aldım. Pek uyumlu çıkmadı. Bu ayrı bir konu ama yorumlarınızı beklerim.
Turbo basıncına gelirsek, eğimli bir yolda ya da düz yolda gaza yüklendiğimde 15 psi basıncı görüyorum. Ama özellikle 3.vites ve üzerinde. Geçen akşam dik bir yokuşta 2.viteste de 13psi civarı gördüm 3000devirde. Ama arazide, 1.viteste araca yüklenirken turbo basıncı hiç bu değerlere yaklaşmıyor. 4000 devirde filan 10psi görüyor diyebilirim.
Bu konuda görüşleriniz nedir?
http://www.landroverblogger.com/land-rover-tdi-tuning-200-300-tdi