2016 Toyota Hilüx Lastik Seçimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Gribulut Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 43
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,715

Etiketler

Merhabalar

Bende de Hilux adventure 4X4 var. Aldığım gün orijinal lastikleri aynı ebattaki BFG AT KO2 ile değiştirdim. Bu lastikler 4 mevsim ve aynı zamanda kar lastiği görevi de görüyor. 10 Mart 2016 da aldığım araçta bu lastikleri Ankara'nın kış şartlarında bir yıl kullandım ve hala da kullanıyorum. Lastik hakkındaki izlenimlerim şunlar.

Lastik ıslak zeminde ve yeni yağmur yağma şartlarında bir miktar kayma yapıyor. Nemli havalarda ve ıslak zeminde mutlaka 4x4 modunda kullanmak lazım ve yağmur kar şartlarında asla aracı power modunda kullanmayın. ECON ya da normal modda kullanın. PWR modunda artan tork çok çabuk savrulma yapar. Bu arada aracımın arkasında cam kabin yok ama alümünyum sürgü var. Hanım alışık olmadığı savurma probleminden şikayetçi ama bu ne kadar AT lastikten ne kadar arka kasanın boş olmasından kaynaklanıyor bilemiyorum. Fizik kuralları gereği kasanın boş olması savuranın ana nedenidir ancak lastiklerde bu savrulmayı artıtıp azaltabilir. Kanaattimce AT lastikler ıslak zeminde savrulmayı artırıyor çünkü diş aralığı geniş olduğundan sürtünmesi daha az. Ancak bu savrulma ve kayma sorunu dikkatli kullanım ve ani manevralardan kaçınma ile aşılabilen bir sorun.

Kar performansına gelince. 2016-17 kışı Ankara bolca kar aldı. Evim de oldukça eğimli bir yokuşta. Bu lastiklerin 4 mevsim olması ve her mevsim lastik değiştirme ve depolama derdi olmaması beni çok çekmişti. Ancak gerçek bir kar lastiği beklentim de olmadı. Nitekim yıllardır Land Rover ve CR-V de kullandığım Good Year kış lastiğinin performansı yoktu. Taze karda sorun yok ama sert ve buzlanmış zeminlerdeki performansı gerçek kar lastiklerinin % 70 i kadar diyebilirim. Yine de 4x4 modunda otomobillerin kayıp yoldan çıktığı yerlerde karları yara yara geçip gittim. Şunu iyice anladım ki Hilux kış şartlarında kesinlikle 4x4 olmak zorunda Akdeniz ve Ege'nin sahil bölgelerinde yaşamıyorsanız asla ve asla 4x2 bir Hilux almayın. Benim aracım çok dik eğimli olan bizim sokağın yokuşunu 4x2 ile çıkamazken 4x4 ile sorunsuz çıktı ve şunu da belirtmeliyim ki sokaktaki diğer araçlar kar yerde iken bu yokuşu hiç kullanmadılar arka sokaklardan dolandılar. Bir tek çocukların kızakla kayıp buz haline getirdiği yoldan ikinci vitesle rahatça çıkabildim. Tabi L4 takviye modunu da kullanabilirsiniz fakat bu modda aracın kaydırmazlık fonksiyonu devreden çıkıyor. PWR moda geçmenizi de önermem.

Şurası kesin ki kışın gerçek bir kar lastiği ile çok daha iyi zemine tutunup müthiş bir performans yakalanır. BFG AT yi sadece yaz lastiği olarak kullanıp kasım ayında bir kış lastiği almayı da düşünüyorum. Arabaya camlı kabin taktırıp kışın arkaya bir miktar ağırlık koymak da bir diğer düşüncem.

kazasız belasız yolculuklar dileğiyle
 

Bahsettiğim aracın kış ve yaz şartlarındaki bir kaç resmini paylaşıyorum
IMG_20160802_194623.jpg
IMG_20160802_194623.jpg
IMG_20160802_194623.jpg
IMG_20161013_102738.jpg
IMG_20170129_145353.jpg
 




İşlev bakımından en iyisi aracın kendi orijinal lastik ebadıdır. NOKTA. Bende de Hilux 2016 var. ARB yükseltme kiti (Old Man Emu) ve offroad ön tampon (TJM) taktırdım. Araba biraz yükselince görüntüyü beğenmediğim için arayış içine girdim. Sizin yaptığınız gibi günlerce araştırdım, sağa sola sordum. Bizim araçta +30 offset var. Tekerler biraz dışarı çıksın diye negatif offset tercih ediliyor. Bir de spacer kullananlar var. O konuya hiç girmiyorum. Ama orijinal offset bozulduğu zaman "scrub radius" denen ve Türkçesi sanırım sürtünme yarıçapı olmalı, artıyor. Bu da arabanın sürüşünü vs. oldukça etkiliyor. İnternette scrub radius diye ararsan ne demek istediğimi daha iyi anlarsın. Yani +30 ofsetten -10 offset geçiş 40 mm ilk bir fark yaratıyor ki çok büyük bir değer. Eğer lastik boyutu da artmış ise bir de onun çıkaracağı sorunlar var. Genel olarak %3 ten fazla lastik boyutu artışı önerilmiyor. Lastik boyutu çok artarsa ayna mahruti değişmeli deniyor. Her aracın gidebileceği bir sınır var ondan sonrasında ayna mahruti değişmesi gerekir. O konuya da girmeyeyim en iyisi. Ben kendi öykümü anlatayım. Sağdan soldan duyduklarımızla 285/70/17 -12 offset lastik/jant taktırdım. Tabi sürtünme olmaması için önde çamurluklar çıkarıldı ve ön kısımda biraz çalışma yapıldı. Görüntü çok iyi ve sürtünme yok. Ama işlev dersen orijinal ebat lastik/jant çok daha iyi. NOKTA. Bu nedenle doğaya çıkacağım zaman orijinal ebat lastiklerini takıyorum. Şimdiki aklım olsa kesinlikle araca dokunmazdım. 265/65 lastikler ve orijinal jant en iyi tercih. Hem sürtünme çapı değişmez (scrub radius) hem de lastik boyundaki artış çok önemli değil. Ön çamurlukları çıkarırsanız sürtünme yapmaz. Ama buna da gerek yok, orijinal ebat jant ve lastik en iyisi. NOKTA. Başka bir arayışa girmeyin. Bu konuda çok acı çeken ve 20.000 Tl harcadıktan sonra orijinal lastik/janta dönüş yapan birinin yorumunu okuyorsun. Nereden dönersen kardır. Acı çektiğini gördüm ve benzer şeyleri birkaç ay önce yaşayan biri olarak düşüncelerimi seninle paylaşmak istedim. Artık aracının keyfini çıkarmaya bak.


Sent from my iPad using Tapatalk
 



Merhabalar, 2014 amarok canyon aracım var. şuan üzerine 17 inc orjinal jantlar var. üzerindeki ebatların aynısı olan BF GoodRich lastik almamı tavsiye eder misiniz ? Trabzonda yaşıyorum her haftasonu dağlardayım
 




Deneyimini, tecrübelerini, denemelerini, düşüncelerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkürler.
Bir şekilde 2022 Hilux Adventure 4x4 aldık. Öncelikle offroad merakım veya pick-up sevdam olduğu için değil, öyle denk geldi. Başta sevmedim kamyonet kullanmayı (suzuki vitara istiyordum) ama sonra alıştım.

Antalya'da yaşıyorum. Haftanın 5-6 günü işteyim. Ama iş koşulları gereği (inşaat) bazen araziye de çıkıyorum. Kendime kalan zamanlarda dağlarda kamp vs yapıyorum. Köy kökenli olduğum için daha yüksek kesimlerde olan köye gittiğimde kar, çamur, offroad kendiliğinden oluyor. Yani kısaca aslında tam da böyle bir araca ihtiyacım varmış :smiley:

En son 6 yıl olmuş birinin yazalı :smiley:

Uzattığım için kusura bakmayın, fakat hiçbir şekilde yükseltme, lastik ebadı, süspansiyon vs vs alakası olmayan ben, bu aracı sevince neler yapılabilir modunda araştırmalara giriştim. Eşimle de durumu değerlendirdim. (ki doğayı çok severiz) Tek bir konu değil, her konuda bu konu altında yorum yapan arkadaşlar gibi çokça araştırma yaptım.
Şu anda hiçbir değişiklik yapmış değilim. Ama ilerleyen aylarda "Crawler Anka 300" formatında ama yarı yarıya daha ucuz ve bulunduğum şehirde bu işi yapan "gergin garage" isimli firmaya Canopy Camper yaptıracağım. Arkaya gelecek olan ekstra 250kg yük. (düşünün ki başlarda arkaya yük eklemenin zararı olacağını düşünüyordum)

Bunun üzerine lastik ve süspansiyon, yükseltmeye bakarsak, o kadar çok kafa patlatıp yabancı videolar vs izledim ki, daha dün yolda denk geldiğim bir yere uğrayıp (toyota custom garage isimli) bilgi almak istedim. Adam kendi yaptığı Hilux 2016 4x4'e bindirdi. Üstünde "Ironman nitro" süspansiyon kiti vardı. Ki HILUX kullananlar bilir, bouncy dediğimiz, tümsek, çukurda filan, çat çut zıplar, konforsuzdur. Ben de o kadar araştırdım ki, aralarında hakikaten Ironman'i çok geçebilen yok. (Bir tek tough dog kit var benzer) ama o da bu ülkede zor. O ironman süspansiyonlu araca bindiğimde mahallede turladık, tümsekten geçtik, çukura girdik, ve benim süspansiyonum ile hiçbir fark olmadı. (arka makaslar da dahil) sadece boş araziden geçip yola çıkarken farkı farkettim. Ama o değerli arkadaşında da dediği gibi yükseltmeye veya konfor kiti taktırmaya gerek olmadığını anladım.

Daha sonra kendisi kullanmadığı Hilux için 270/70/r18 lastik jant setini önerdi. Ben de ona %3'ten fazlasının kötü olduğunu söyledim, o da "biz %10 filan kadar fark yapıyoruz bir şey olmuyor" dedi. Doğrudur tabi ki ama ben yine de bu kısımda kendi bilgilerim güvenmek istiyorum. Ve artık sadece lastik değiştireceğim.

Ve lastik için araştırmalarım yine çok derin oldu. Buradaki konuyu da, yine buradaki arkadaşlar gibi derinlemesine incelerken denk geldi. En son BF KO2'nin ıslak zeminde kötü performansından dolayı Trail Terrain versiyonuna bakıyordum (ki daha soft bir lastik olduğu için daha az yakıt tüketimi ve benim gibi %80 şehir %20 offroad için ideal) ama onun da yan kanallarının açık olmadığı için suyu dışarı atma özelliği olmayıp yine yol tutuşta sıkıntısını gördüm. En iyi tercih hem ses, hem yakıt, hem şehiriçi hem offroad için "Continental Terrain Contact AT" olduğunu gördüm. Fakat işte sürekli yabancı videolardan araştırma yapmamın sonucu lastik Türkiyede yok :smiley:
O yüzden döndüm dolaştım BF almayacağım diye kasıyorum. Araştırmalarım sonucu Hankook Dynapro AT2 'ye baktım. Ve benim için çok çok daha iyi olduğunu gördüm. Hatta sonra daha da araştırırken Dynapro ATM 'yi de gördüm. (Daha çok KO2 kıvamında) ama ondan vazgeçtim. Çünkü çoğunluk şehiriçi kullandığım için Dynapro AT2 her türlü yetecektir. Bir de zaten kamp yapmaya gidiyorum, boş tepeleri aşıp, çamura dalmak gibi niyetim yok. Ama kar, çamur vs de dalıcaz bir şekilde kampa gittiğimiz yerlerde de.
Şu anda herhangi bir şey almadım. Lastikler olsun, ekstralar olsun, Canopy Camper olsun, yaptırınca burada paylaşırım.

Son olarak forumda yazan arkadaşlara teşekkürler, ben de lastik olarak 265/65/r18 gidecektim, hiç jantı değiştirmeden ama sanırım boşverip artık -yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi- ORJ ebatlardan gidicem hem Dynapro AT2'den. Hem fiyat uygun, hem performans benim için daha iyi. (şehiriçi ağırlık kullanım) en kötü Dynapro ATM alırdım ama KO2'ye gerek yok. Hem daha pahalı hem de bazı özellikleri hakikaten o paraya bu eksi özellik olmamalı.
 

Deneyimini, tecrübelerini, denemelerini, düşüncelerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkürler.
Bir şekilde 2022 Hilux Adventure 4x4 aldık. Öncelikle offroad merakım veya pick-up sevdam olduğu için değil, öyle denk geldi. Başta sevmedim kamyonet kullanmayı (suzuki vitara istiyordum) ama sonra alıştım.

Antalya'da yaşıyorum. Haftanın 5-6 günü işteyim. Ama iş koşulları gereği (inşaat) bazen araziye de çıkıyorum. Kendime kalan zamanlarda dağlarda kamp vs yapıyorum. Köy kökenli olduğum için daha yüksek kesimlerde olan köye gittiğimde kar, çamur, offroad kendiliğinden oluyor. Yani kısaca aslında tam da böyle bir araca ihtiyacım varmış :smiley:

En son 6 yıl olmuş birinin yazalı :smiley:

Uzattığım için kusura bakmayın, fakat hiçbir şekilde yükseltme, lastik ebadı, süspansiyon vs vs alakası olmayan ben, bu aracı sevince neler yapılabilir modunda araştırmalara giriştim. Eşimle de durumu değerlendirdim. (ki doğayı çok severiz) Tek bir konu değil, her konuda bu konu altında yorum yapan arkadaşlar gibi çokça araştırma yaptım.
Şu anda hiçbir değişiklik yapmış değilim. Ama ilerleyen aylarda "Crawler Anka 300" formatında ama yarı yarıya daha ucuz ve bulunduğum şehirde bu işi yapan "gergin garage" isimli firmaya Canopy Camper yaptıracağım. Arkaya gelecek olan ekstra 250kg yük. (düşünün ki başlarda arkaya yük eklemenin zararı olacağını düşünüyordum)

Bunun üzerine lastik ve süspansiyon, yükseltmeye bakarsak, o kadar çok kafa patlatıp yabancı videolar vs izledim ki, daha dün yolda denk geldiğim bir yere uğrayıp (toyota custom garage isimli) bilgi almak istedim. Adam kendi yaptığı Hilux 2016 4x4'e bindirdi. Üstünde "Ironman nitro" süspansiyon kiti vardı. Ki HILUX kullananlar bilir, bouncy dediğimiz, tümsek, çukurda filan, çat çut zıplar, konforsuzdur. Ben de o kadar araştırdım ki, aralarında hakikaten Ironman'i çok geçebilen yok. (Bir tek tough dog kit var benzer) ama o da bu ülkede zor. O ironman süspansiyonlu araca bindiğimde mahallede turladık, tümsekten geçtik, çukura girdik, ve benim süspansiyonum ile hiçbir fark olmadı. (arka makaslar da dahil) sadece boş araziden geçip yola çıkarken farkı farkettim. Ama o değerli arkadaşında da dediği gibi yükseltmeye veya konfor kiti taktırmaya gerek olmadığını anladım.

Daha sonra kendisi kullanmadığı Hilux için 270/70/r18 lastik jant setini önerdi. Ben de ona %3'ten fazlasının kötü olduğunu söyledim, o da "biz %10 filan kadar fark yapıyoruz bir şey olmuyor" dedi. Doğrudur tabi ki ama ben yine de bu kısımda kendi bilgilerim güvenmek istiyorum. Ve artık sadece lastik değiştireceğim.

Ve lastik için araştırmalarım yine çok derin oldu. Buradaki konuyu da, yine buradaki arkadaşlar gibi derinlemesine incelerken denk geldi. En son BF KO2'nin ıslak zeminde kötü performansından dolayı Trail Terrain versiyonuna bakıyordum (ki daha soft bir lastik olduğu için daha az yakıt tüketimi ve benim gibi %80 şehir %20 offroad için ideal) ama onun da yan kanallarının açık olmadığı için suyu dışarı atma özelliği olmayıp yine yol tutuşta sıkıntısını gördüm. En iyi tercih hem ses, hem yakıt, hem şehiriçi hem offroad için "Continental Terrain Contact AT" olduğunu gördüm. Fakat işte sürekli yabancı videolardan araştırma yapmamın sonucu lastik Türkiyede yok :smiley:
O yüzden döndüm dolaştım BF almayacağım diye kasıyorum. Araştırmalarım sonucu Hankook Dynapro AT2 'ye baktım. Ve benim için çok çok daha iyi olduğunu gördüm. Hatta sonra daha da araştırırken Dynapro ATM 'yi de gördüm. (Daha çok KO2 kıvamında) ama ondan vazgeçtim. Çünkü çoğunluk şehiriçi kullandığım için Dynapro AT2 her türlü yetecektir. Bir de zaten kamp yapmaya gidiyorum, boş tepeleri aşıp, çamura dalmak gibi niyetim yok. Ama kar, çamur vs de dalıcaz bir şekilde kampa gittiğimiz yerlerde de.
Şu anda herhangi bir şey almadım. Lastikler olsun, ekstralar olsun, Canopy Camper olsun, yaptırınca burada paylaşırım.

Son olarak forumda yazan arkadaşlara teşekkürler, ben de lastik olarak 265/65/r18 gidecektim, hiç jantı değiştirmeden ama sanırım boşverip artık -yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi- ORJ ebatlardan gidicem hem Dynapro AT2'den. Hem fiyat uygun, hem performans benim için daha iyi. (şehiriçi ağırlık kullanım) en kötü Dynapro ATM alırdım ama KO2'ye gerek yok. Hem daha pahalı hem de bazı özellikleri hakikaten o paraya bu eksi özellik olmamalı.

6 yıl değil 2 olmuş biri yazalı son :smiley:
Her neyse 2022 HILUX.... Dynapro AT2 265/65 r 18 taktırdım. dönüşlerde ön paçalıklara değdi değecek gibi, kaportacıma söktürüveriyim dedim hazır sanayideyken. Gerek yok dedi, ses gelmiyor zaten, bir zararı olmaz, zaten lastik biraz aşınsın boşluk artar dedi. Dolayısıyla ben de bıraktım. Sıkıntı yaşayacak olursam en fazla paçaları çıkarırım. Fotoğrafları da 265-65-r18 hakkında bilginiz olsun diye paylaşıyorum. Jantı değiştirecekseniz veya lastiği 270-65-r18 gibi alacaksanız, çamurlukta kesmeler yapmanız gerekebilir, ve %3'ten fazla bir değişim olacağı için teknik sıkıntılar baş gösterebilir ileri zamanlarda.

HILUX 1.jpg


HILUX 2.jpg


HILUX 3.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,058
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst