Selam arkadaşlar,
Öncelikle iyi dilekleriniz ve yourmlarınız için hepinize teşekkür ederim. Arabam ile neredeyse 3 ayı doldurdum, başımdan geçenleri sırasıyla sizlerle paylaşacağım.
Aracımı aldığımda Osmangazi'den Antalya'ya kadar virajlı sahil yollarında, kuru zeminde test etme fırsatı buldum. Üzerindeki 2012 üretimi Kumho 235/55 R18 lastikler ile hiçbir bakım yaptırmadan çıktığım yolculukta gözlemlediklerim:
+ noktalar
- 1 depo ile virajlı Anamur yollarında, performanslı sürüşte sırasıyla 630-610 km yakıt performansı
- Güven veren frenleme mesafesi
- Rahat koltuklar ve yorulmadan kullanım
- Kuru zeminde ağırlığına ve boş kasasına rağmen şaşırtıcı viraj performansı
- Sade ve kullanışlı ön panel
- noktalar
- 90 km/saat sonrası direksiyonda titreme
- içeri gelen lastik ve rüzgar sesi
- vasat müzik sistemi
- Düşük kalite plastik iç mekan
- Radyo anteninin uzun olması ve yüksek hızlarda uğultu yapması
Sonrasındaysa kıymet bilmez eski sahibinin arabaya verdiği zararları gidermek üzere Antalya sanayi'nin yolunu tuttum. Birtakım çirkin uygulamaları araçtan sökerek yerlerine orjinal parçaları taktırıp, ozon ile güzel bir temizletip, rot balans ayarını yaptırıp Datça'ya yola çıktım.
Datça Sanayi'de bulunan 2 sanatkar ustamla ise arabanın:
- motor yağı
- mazot filtresi
- yağ filtresi
- hava filtresi
- motor kayışı
- triger kayışı değişimini tamamladık.
Araştırmalarım sonucu aracımın orjinal lastiklerinin 255/60 R18 olduğunu öğrendim fakat bu ölçüde istediğim A/T lastiği bulamayınca Tire Size Calculator - Compare Tire Sizes | Tacoma World adresinden sağlama yaparak aracıma 265/60 R18 Cooper AT3 lastik taktım. Şunu belirmeliyimki lastik araca çok yakışmasına, viraj performansının oldukça artmasına, arazide dahada canavarlaşmasına rağmen ölçü büyük geldi ve lastiğim çamurluğa sürtmeye başladı. Bende istinat ayarlarını değiştirerek turdan kaybetmeyi göze aldım ve lastiğimi kullanmaya devam ettim.
İşte herşey bundan sonra değişmeye başladı ve racıma alışmanın verdiği özgüven ile daha çok araziye çıkmaya başladım. Bu anlamda ranger kelimenin tam anlamıyla bir canavar (ilk 4x4 pick-up'ım olduğunu ve diğer markaları deneyimlemediğimi unutmayınız lütfen
) Datça ve Adrasan civarında çamurlu, taşlı ve kumlu yollarda beni hiç hayal kırıklığına uğratmadı (lastik basınç ayarı bilmemem, arazi sürüş tekniği ve tecrube eksikliğim göz önüne alınırsa) geçtiğimiz haftalarda başıma kötü şeyler gelmeye başladı;
- Adrasan'da aracımla kuma saplandım, çıkarmamız yaklaşık 2 saat sürdü ve bu esnada 4L vites 1 de iken çok zorladık, fakat kumdan çıktıkta sonra eve dönüş yolunda hiç bir problem yoktu
- Adrasan dönüşü, kasamda 6 çuval portakal dolu iken Kaş yollarında performanslı bir sürüş esnasında arabamın O/D ışığı kendi kendine yanıp sönmeye ve araç 5. vitese geçmemeye başladı. Kontağı kapattıkta sonra ışık sönüyor fakat 10 km sonra tekrar yanıp sönmeye başlıyordu
- Arkasından yaklaşık 200 km sora motor arıza ışığı yanmaya başladı
- aracım lastik değişiminden beri 380- 420- 390 km normal sürüşte full depo ile berbat yakıt performansı sergiliyor
- sabahları aracımı çalıştırdığımda arabanın altından sürtünme sesleri geliyor, motor ısındıktan sonra bir miktar azalıyor
- arka tekerleklerden kuş sesi gibi bir ses geliyor frene basınca kesiliyor
- direksiyondan bazen sürtünme sesi geliyor, belli bir zamanı yok
- lastikler tam kırmada geri dönüşlerde sürtme yapıyor
- 120 km sonrası balans yaptırmama rağmen direksiyonda titreme başladı
- Silindirlerden 2.sinde mazot geri dönüş kaçırdı
Yarın aracımı Bodrum FORD servise Helvacıoğlu'na götüreceğim bakalım ne sorun bulacaklar. Ben kendi adıma otomatik şanzıman probleminden çekiniyorum..
Diğer yandan 3.000 T verdiğim lastiklerimi 255/60 R18 ile değiştirmek istiyorum veya aracı torsiyon ile istinat ayarlarını orjinal haline getirip lastikler sürtmeyecek şekilde yükseltip açı probleminin üstesinden gelmeye çalışacağım. Bana şans dileyin, kıymetli öneri ve eleştirilerinizi benimle paylayırsanız sevinirim.
Sevgiler
Cihan
Öncelikle iyi dilekleriniz ve yourmlarınız için hepinize teşekkür ederim. Arabam ile neredeyse 3 ayı doldurdum, başımdan geçenleri sırasıyla sizlerle paylaşacağım.
Aracımı aldığımda Osmangazi'den Antalya'ya kadar virajlı sahil yollarında, kuru zeminde test etme fırsatı buldum. Üzerindeki 2012 üretimi Kumho 235/55 R18 lastikler ile hiçbir bakım yaptırmadan çıktığım yolculukta gözlemlediklerim:
+ noktalar
- 1 depo ile virajlı Anamur yollarında, performanslı sürüşte sırasıyla 630-610 km yakıt performansı
- Güven veren frenleme mesafesi
- Rahat koltuklar ve yorulmadan kullanım
- Kuru zeminde ağırlığına ve boş kasasına rağmen şaşırtıcı viraj performansı
- Sade ve kullanışlı ön panel
- noktalar
- 90 km/saat sonrası direksiyonda titreme
- içeri gelen lastik ve rüzgar sesi
- vasat müzik sistemi
- Düşük kalite plastik iç mekan
- Radyo anteninin uzun olması ve yüksek hızlarda uğultu yapması
Sonrasındaysa kıymet bilmez eski sahibinin arabaya verdiği zararları gidermek üzere Antalya sanayi'nin yolunu tuttum. Birtakım çirkin uygulamaları araçtan sökerek yerlerine orjinal parçaları taktırıp, ozon ile güzel bir temizletip, rot balans ayarını yaptırıp Datça'ya yola çıktım.
Datça Sanayi'de bulunan 2 sanatkar ustamla ise arabanın:
- motor yağı
- mazot filtresi
- yağ filtresi
- hava filtresi
- motor kayışı
- triger kayışı değişimini tamamladık.
Araştırmalarım sonucu aracımın orjinal lastiklerinin 255/60 R18 olduğunu öğrendim fakat bu ölçüde istediğim A/T lastiği bulamayınca Tire Size Calculator - Compare Tire Sizes | Tacoma World adresinden sağlama yaparak aracıma 265/60 R18 Cooper AT3 lastik taktım. Şunu belirmeliyimki lastik araca çok yakışmasına, viraj performansının oldukça artmasına, arazide dahada canavarlaşmasına rağmen ölçü büyük geldi ve lastiğim çamurluğa sürtmeye başladı. Bende istinat ayarlarını değiştirerek turdan kaybetmeyi göze aldım ve lastiğimi kullanmaya devam ettim.
İşte herşey bundan sonra değişmeye başladı ve racıma alışmanın verdiği özgüven ile daha çok araziye çıkmaya başladım. Bu anlamda ranger kelimenin tam anlamıyla bir canavar (ilk 4x4 pick-up'ım olduğunu ve diğer markaları deneyimlemediğimi unutmayınız lütfen
- Adrasan'da aracımla kuma saplandım, çıkarmamız yaklaşık 2 saat sürdü ve bu esnada 4L vites 1 de iken çok zorladık, fakat kumdan çıktıkta sonra eve dönüş yolunda hiç bir problem yoktu
- Adrasan dönüşü, kasamda 6 çuval portakal dolu iken Kaş yollarında performanslı bir sürüş esnasında arabamın O/D ışığı kendi kendine yanıp sönmeye ve araç 5. vitese geçmemeye başladı. Kontağı kapattıkta sonra ışık sönüyor fakat 10 km sonra tekrar yanıp sönmeye başlıyordu
- Arkasından yaklaşık 200 km sora motor arıza ışığı yanmaya başladı
- aracım lastik değişiminden beri 380- 420- 390 km normal sürüşte full depo ile berbat yakıt performansı sergiliyor
- sabahları aracımı çalıştırdığımda arabanın altından sürtünme sesleri geliyor, motor ısındıktan sonra bir miktar azalıyor
- arka tekerleklerden kuş sesi gibi bir ses geliyor frene basınca kesiliyor
- direksiyondan bazen sürtünme sesi geliyor, belli bir zamanı yok
- lastikler tam kırmada geri dönüşlerde sürtme yapıyor
- 120 km sonrası balans yaptırmama rağmen direksiyonda titreme başladı
- Silindirlerden 2.sinde mazot geri dönüş kaçırdı
Yarın aracımı Bodrum FORD servise Helvacıoğlu'na götüreceğim bakalım ne sorun bulacaklar. Ben kendi adıma otomatik şanzıman probleminden çekiniyorum..
Diğer yandan 3.000 T verdiğim lastiklerimi 255/60 R18 ile değiştirmek istiyorum veya aracı torsiyon ile istinat ayarlarını orjinal haline getirip lastikler sürtmeyecek şekilde yükseltip açı probleminin üstesinden gelmeye çalışacağım. Bana şans dileyin, kıymetli öneri ve eleştirilerinizi benimle paylayırsanız sevinirim.
Sevgiler
Cihan
Son düzenleme: