Yatak iskeleti güçlendirildi ve ara kayıtlar atıldı.
Su depoları alındı. Su depoları için karaköy perşembe pazarına gittim. 4 tane 100Lt lik depo aldım. 2 tanesi kirli su için olacak ve aracın altına takılacak. Diğer 2 tanesi için bagajın içine konulacak ve temiz su olarak kullanılacak.
Bu dolabının kapağının açılış yönü değiştirildi.
Ekli dosyayı görüntüle 519231
Ekli dosyayı görüntüle 519232
Ekli dosyayı görüntüle 519233
Ekli dosyayı görüntüle 519234
Ekli dosyayı görüntüle 519235
Ekli dosyayı görüntüle 519236
Merhaba, kapaklı olana benziyor. Bauhousedan almıştım onları sonrasında aşağıdaki gibi bir ara kablo yaptımEkli dosyayı görüntüle 519407
Resimde gördüğümüz, karavanınızdaki 220 volt elektrik bağlantısı dikkatimi ҫekti. Ҫok önemli olduğu iҫin soruyorum. Bu bağlantı așağida resmini gördüklerimizden hangisine benziyor?
Doğrusunu yaptığınızı tahmin etsem de emin olmak iҫin soruyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 519408
Bu kabloda önce canlı ucu (beyaz olan) elektriğe bağlarsanız carpılma riskiniz vardır. Aman dikkat hocamMerhaba, kapaklı olana benziyor. Bauhousedan almıştım onları sonrasında aşağıdaki gibi bir ara kablo yaptım
Ekli dosyayı görüntüle 519414
Daha dikkatli olacağım, ilginize teşekkür ederim.Bu kabloda önce canlı ucu (beyaz olan) elektriğe bağlarsanız carpılma riskiniz vardır. Aman dikkat hocam
Merhaba, kapaklı olana benziyor. Bauhousedan almıştım onları sonrasında aşağıdaki gibi bir ara kablo yaptım
Ekli dosyayı görüntüle 519414
Kendi yaptığınız (kendiniz yapınız, ҫünkü böyle bir kablo olmaması lazım) kablonuzda iki tane fiș var. Ama bir kabloda bir tane fiș bir tanede priz olması lazım. 220 voltluk sistemde iki tarafıda fiș olan bir kablo kullanmak ҫok tehlikeli. Ҫünkü her iki uҫtada elektrik yüklü uҫlar aҫıkta duruyor. Bir anlık dalgınlık felaketle sonuҫlanabilir. Bu tehlikeyi önlemek iҫin karavanın dıșındaki bağlantı farklı yapılır.
Karavanın dıșında priz böyle olmalı: Bu prizlerde de uҫlar dıșarda ama elektrik yüklü değiller. Elektriği siz uzatma kablosuyla getirip bu prize veriyorsunuz. Getirdiğiniz kabloyu böyle bir prize takılınca, elektrik yüklü uҫlar örtülmüș olur.
Ekli dosyayı görüntüle 519427
Uzatma kablosu da böyle olması lazım: Așağıdaki kabloda elimizde tașıdığımız sol taraftaki prizde elektrik olsa da uҫlar saklı olduğu iҫin tehlikeli olmaz.
Ekli dosyayı görüntüle 519429
Kolay gelsin, iyi ҫalıșmalar.
Motokaravanınızla zevkli seyahatler, çocuklarınızla güzel anılar biriktirmenizi dilerim. Arka kapıyı iptal edip ihtiyacınıza uygun şekilde dizayn etmişsiniz. Genelde bu tip tadilatlarda yan kayar kapıların korunduğunu görüyorum. Neden iptal edilip karavan kapısı takılmamasını merak ediyorum. Hem açma kapama sesi hem gevşakliğe bağlı seyirde ses yapması ve ısı izolasyonu hendikap değilmi?
Kayar kapı kullanımda dahamı fonksiyonel? Ekstra ne avantaj sağlıyor.
Ayrıca camları karavanlarda tercih edilen pleksi tip yapmama nedeni daha pahalı olmasımıdır?
Merhaba, güzel temmenileriniz için teşekkürler.
Arka kapaklar seyahat esnasında çok ses yapıyordu. Bunun dışında yatak bölümüne toz gelmemesi ve temiz kalması için kapalı olmasının daha iyi olacağını düşünerek kapak sistemini değiştirdir. Bu kapak sistemini kendi imkanlarımızla yaptık. Nurullah usta akrabamdır onunda yardımıyla demir maliyetine sistemi değiştirdik sayesinde.
Sürgülü kapı konusunu bizde düşündük aslında, fakat hem maliyet hemde yapacak usta bulma konuları nedeni ile bundan vazgeçtik. Ama en büyük sebep tabiki maliyettir.
Sürgülü kapı ağır olduğundan açma kapaması daha zor oluyor fakat ilerleyen sürecte kapının otomatik açılıp kapanmasını sağlayan mekanizmayı taktırmayı düşünüyorum. Hatta küçük bir çocuğumuz var araç yüksek olduğu için inip binmekte zorlanıyor bu nedenle otomatik açılan kapı ile birlikte çalışan basamakta yaptırmayı planlıyorum.
Camlarda karavan camı kullanmamamızın nedenide maliyetleri düşürmek içindir. Pleksi camlar sıcak-soğuk konusunda daha avantajlı deniyordu.Daha kullanışlıda olabilirler ama bazı şeylerden fedakarlık etmek zorundayız ki bütçemizi fazla aşmadan karavanı yapabilelim
İyi günler dilerim
Herşey gönlünüzce gelişsin, işiniz rast gitsin.