Ynt: 2007 MODEL PAJERO 3.2 DID ACİL TAVSİYELERİNİZ
Herkese merhaba,
Benim de 2008 3.2 Did Pajero aracım var. DPF ( Diesel Particulate Filter ) gerçekten 2007-2009 arası Pajero'larda sorun olabiliyor. Her zaman eurodizel almak ( kırsal motorini artık istesek de alamıyoruz ) , yağ değişimine dikkat etmek ve düşük kül oranlı yağ kullanmak filtrenin ömrünü uzatmak için yapılması gerekenler. Normalde filtre dolmaya başladığında ECU fazladan yakıt göndererek egzost içinde sıcaklığı çok artırarak birikmiş kurumları yakmaya çalışıyor. Bu rejenerasyonun başlaması için en azından 60 km/s ile yolculuk ediyor olmanız gerekiyor. Ekzosttan çıkan gazlar o kadar sıcak oluyor ki , düşük sıcaklıkta ormanda çalı çırpı tutuşmasın diye böyle bir önlem düşünmüşler. Benim araçta da 4 senede 3 kere arıza ışığı yandı. Böyle olunca limp moda geçiyor ve belli bir güç kesilmesi yapıyor. Çözüm paralı yola çıkıp 10-15 dakika sabit hızda 90-100km/s ile gitmek. Ben de her seferinde işe yaradı ama eğer sizinki tamamen doldu ise Kartal'da İlfer Oto'ya bir baktırmanızı tavsiye ederim. Geçen hafta İlyas Bey ile sohbet ederken 2007 model bir araçta DPF'yi iptal edip arıza ışığını da söndürdüklerini ve araçın artık hem daha az yakan hem de daha iyi giden bir araç olduğundan bahsetti. Telefonları 0216 389 88 21 . Umarım en az maliyet ile sorununuza çözüm bulursunuz. 2009 yılından sonra Mitsubishi hatadan döndü ve aktif DPF'yi Pajerolardan kaldırdı. Her araçta olan katalizör tabir edilen pasif filtreye döndü.
Selamlar,
Sinan Paksoy