2006 Nissan Pathfinder 2.5 Dci---- Doğa Gezgini ---- Tokat

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DOĞA GEZGİNİ Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 53
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,980
Ben Almusluyum. İstanbul Ümraniye de oturuyorum. Yaz aylarında 2-3 hafta Almus a gidip balık yayla piknik eziyor kendimize geliyoruz. Sonra dönüp bir yıl sonraki Almus tatilini hayal ederek İstanbul un trafiğine gömülüyoruz..
Sanırım siz Tokat civarında yaşıyor sunuz?
 

Etiketler
2006 padi yi 3 senedir kullaniyorum st hali ile arazide rakibi pajero bence

Padi tc de değeri bilinmeyen Bi cevher bence sadece 2 inch spacer ile cok cok iyi oluyor uygun lastiklerle....


Sent by Rider 76
 


Ulaşılabilecek olanlar suzsuki grand vitara, honda crv falan ama benim istediğim iç hacme sahip değiller. Benim de kafama en iyi yatan pathfinder fakat bazı forumlarda motoru tatminkar değil ve bozuluyor gibi yorumlar var.
2014 yılında elimde 2007 model yeni kasa 5 kapı grand vitara vardı. 1.9 DDİS motor 130 bg, fiyat ve görsellik açısından gayet makul bir araç uzak doğulu oda ama süspansiyonu baya sertti, arazide tatmin edici ancak asfaltta hele uzun yolda insanı çok yoruyordu.. hatta bu yüzden araca ses izolasyonu yapmayı ciddi bir şekilde düşündüğüm bir dönemde aracı sattım.. "bazı forumlarda motoru tatminkar değil ve bozuluyor gibi yorumlar var" 174 bg ve 402 nm torkluk bir aracın arkasına kamyon bağlasan çeker nitekim internette buzlu yolda tır çeken pathfinderin videosuda var.. bazı arkadaşlar arazi araçlarından sanırım gti performansı yada passat konforu arıyorlar herhalde. maalesef hem konfor hem de arazi de rahat hareket ikisi beraber olmuyo.. birisini aldığında birisini bırakmak zorundasın... kullandığımız araçlar kul yapısı elbette bozulacak tamir usta görecek bu yüzden en doğru kıyaslama piyasadaki diğer arazi araçlarına kıyasla sanayiye ne kadar sıklıkla gittiğidir bence. ustaların birçoğu çok sık sanayiye girmediği için ne pathfinderi nede suzuki gibi araçları usta tabiriyle "japon arabalarını" çok iyi tanımazlar, hatta pek çok sorununuzu değil çözmek teşhis bile koyamazlar ( tecrübeyle sabittir).. amerikan ve ingiliz arabalarının ne kadar masraflı olduğunu bir çok arkadaşımda görmüştüm.. açıkçası ben çok memnunum aracımdam.. suzukide nissan gibi arazide çok iyidi 1.5 sene kullanmıştım her hafta en az iki üç günüm arazide olmasına rağmen satarken bakmıştım amartisörlerde en ufak yağ kaçağı yoktu, daha ne olsun.. benim için rahatlık önemli diyorsan hocam ve bir ayağında arazide olacaksa inan bana pathfinder insanı gayet memnun eder..
 




Açıklamalar için çok tşk. Ben de sizinle aynı fikirdeyim. Hem asfalt hem arazide mükemmellik aynı anda olmuyor. Path bence de fiyat, on off road performans, iç hacim, dış görünüm, iç mean konfor gibi özellikleri en iyi optimize eden seçenek olabilir. Yalnız motorları rahat 300,000 e kadar gider mi acaba. Tşk
 

Benim ki suan 226 binde, kontrollerinin sonucuna bakarsak satmazsam eger uzun bir muddet kullanmaya devam edecegim goruluyor..

SM-G313HY cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Benimki 146 binde yetkili servis disinda bakıma sokmuyorum bugüne kadar bir sıkıntı yaratmadi bana servisin soyledigi bakimlari aksatmazsan rahat 300 bin




Sent by Rider 76
 





Konunun üstünden uzun süre geçmiş araç hala sizdemi bilmiyorum ama ben yinede konuyla ilgili bilgilerimi sizinle paylaşmak istedim belki başka bir arkadaşa yardımcı olabiliriz..pathfinder r51 kasalarda clarion pn-2715 eb600 modelinde bir cihaz var..bu cihaz 2 parçadan oluşuyor alt kısmı radyo,anfi vs..üst kısmı ise değiştirici cd mekanizması..eğer yanlış bilmiyorsam infiniti marka ve renault marka araçların bazılarında da bu mekanizma mevcut..türkiyede var bulmak çok zor değil 500 tl fiyatı var..çinde de mevcut buyrun link AliExpress Mobile - Global Online Shopping for Apparel, Phones, Computers, Electronics, Fashion and more şunu belirtmek isterim bu mekanizma damper denilen 4 tane silikon benzeri bir plastik malzemeyle kasanın içine asılı vaziyette zamanla bu malzeme işlevselliğini kaybediyor ve mekanizma doğru çalışmıyor sadece bu damperlerde değişirse işe yaratabilir içini açıp bakmakta fayda var..damper için link :AliExpress Mobile - Global Online Shopping for Apparel, Phones, Computers, Electronics, Fashion and more umarım geçte olsa yardımcı olabilmişimdir..r51 kasa pathfinder ile ilgili her türlü sorununuza yardımcı olabilirim..saygılar
 

Sayın Doğa Gezgini ,
oncelikle paylaşımlarınız icin teşekkürler.Bende patfinder almak üzereyim.Verdiğiniz bilgiler benim icin aydınlatıcı oldu.Umraniye de olduğunuzu yazmışsınız bende Ümraniye Hisar hastanesine yakın calişiyorum eğer yakındaysanız görüşmek isterim.
ilker
 

sayın orhun99 değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
İstanbul Ümraniye de olduğunu belirten benim kıymetli hemşerim DAĞBAYIR99 'du.. onunlada forum da ki paylaşımlarım vesilesiyle tanışma imkanı bulmuştuk.
pathfinder almak üzere olduğunuzu belirtmişsiniz; öncelikle türkiyede maalesef değeri gerçekten bilinmeyen ancak alt yapısı itibari ile gerçek bir arazi aracı almak üzere olduğunuzu belirtmek isterim.
bu arada aracı geçen ay sattım.. alan arkadaşımıza da güle güle kullanmak nasip olsun. alırken nasıl beğenerek ve içime sinerek aldıysam satarken de o kadar üzüldüm gerçekten. ama maalesef Tokatta yeterince usta desteği bulamamam ve ayrıca en ufak parçası için sürekli istanbula sipariş vermem gibi bazı beni yoran mevzulardan dolayı sattım aracı. ancak istanbulda oturuyo olsaydım siz gibi, kesinlikle uzun yıllar boyunca gerekli bakımlarını yaptırıp kullanacağım temizlikte bir araçtı.. size nacizane tavsiyem servisten önce sanayide pathfinderi iyi tanıyan bir ustayı şimdiden tespit etmeniz.. sormak istediğiniz şeyleri yine burdan sorabilirsiniz.. vakit buldukça cevap yazarım. saygılar
 

Cok tskler cevabınız icin.Sunu sormak isterim aracı daha almadım kontrol etmem gereken konular nelerdir özellikle.
 

Cok tskler cevabınız icin.Sunu sormak isterim aracı daha almadım kontrol etmem gereken konular nelerdir özellikle.
şunu belirterek başlamak istiyorum; bilmeyenlerinde yorum yapmaktan geri durmadığı bazı forum sayfalarında bu aracın kronik sorunu olduğundan falan bahsedilmiş, bu durumun gerçekle alakası yok..olsa idi eğer mutlaka benimde zikretmem gerekirdi.. bildiğiniz üzere pathfinder navara ile aynı motora sahip bir arazi aracı. bildiğim kadarıyla 2006-2008 arası euro4 motora sahip üst modellerde euro5 motor var. yakıt olarak aman aman bir fark olmasada euro4 daha müsrif ve euro5' e göre biraz da gürültülü çalışır.. ilanda olan arabaların km si yüksek olacağından mutlaka triger zincir (aracın kullanımına bağlı 150 yada 180 bin de mutlaka değişmeli,bazıları ses yapmadan değiştirilmez der inanmayın) değişiminin yapılıp yapılmadığını, enjektörlerin durumu (meme değişimi olmuşmu,yada temizlik yapılmışmı, eğer bunlar yapılmadı ise siyah duman, fazla yakıt ve güç kaybı daha gürültülü çalışma olur), orjinal turboyu revüze edipte aslı gibi yerine koyan ustaya ben pek rastlamadım, o nedenle eğer turbo işlem gördü dikiş tutmadı yada sorunlu bir turbosu varsa ( malum egzos gazıyla döndüğü için turbo çarkları kurum bağlar) ıslık çalar gaza yüklendiğinizde ( ustalar ötmede derler) ve güç kaybı çok barizdir.
malum otomatik bir araç, şanzımanına mutlaka anlayan birileri bakmalı, ben aracın vites geçişleri gayet sesiz ve vuruntu kesinlikle yoktu..
araçta üç ayrı differansiyel var ön orta ve arka, yağ değişimleri yapılmışmı ( tabi tabi demelerine kesinlikle aldanmayın) mutlaka sorun, uygun olmayan yağ konuldu ise yada uzun süredir değişim yapılmadı ise uğultu yapar..
aracın differansiyeli 2H( sadece arkadan itiş), auto (akıllı dört çeker dedikleri), 4H ( hızlı diff kilit, kar,buz, orta arazi şartları) birde 4LO ( LSD, tam arazi diff., bu varsa bir araçta gerçek arazi aracıdır o, birçoğu dünya para verip lsd taktrırlar, pathfinder de var bazıları yok falan desede bilin siz).. bu diff geçişlerini uygun koşullarda mutlaka ama mutlaka deneyin ve tatmin olun..
yazlık lastiklerle pathfinder de sürata bağlı artan titreme kesinlikle olmaz , varsa eğer ya lastik balansı yada çok fazla ise titreme şaft balansından dır.. hafif yada biraz dişli lastiklerde yüksek hıza bağlı artan uğultu ve hafif titreme normaldir..
pathfinderin şasi ve şasi başlantıları çok sağlamdır. yani sorunsuz bir pathfinder in alt takımından lıkırtı tokurtu yada kasislerde sizi rahatsız eden bir sürüş olmaz gayet rahattır. viraja hızlı girdiğinizde normalde olmayan bir uğultu sesi geliyorsa, araç ne tarafına yattığında geliyorsa o tarafın lastik bilyesi dağılmıştır. pathfinder de bilye takım halinde yani porya takımı halinde bulursunuz.
4H ye alın ve tam sol yada tam sağla kalkış yapmaya çalışın tam gaz yapmadan, hafif kasılarak dönmesi normal ancak dönerken katur kutur bişeyler oluyorsa mutemelen akislerin işi bitmiştir. bu durum direksiyon düz ve düz yolda da düzelmiyorsa sadece 4x4 de geliyorsa ön diff. mutlaka elden geçmeli (biraz masraflı olur bu işlemde)..
aracın navigasyon sistemi var ancak dvd de türkiye haritası olmadığından ve maalesef güncelleme mümkün değil bu nedenle orjinal sistemde navigasyon kullanamazsınız.. büyük dokunmatik olmayan ekranı yol bilgisayarı radyo 6 lı cd changer ve gps ayrıca geri görüş kamerayı kullanmaya imkan sağlıyor. usb yada aux yok.
şimdilik aklıma gelenler bunlar, ama sizin özellikle merak ettiğiniz araçla alakalı durum olursa yine yardımcı olmaya çalışırım saygılar