2006 Grand Vitara XL7 TD Modifiyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oguz1134 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 202
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 50,697

oguz1134

Zirve
Mesajlar
1,573
Tepkime Puanı
63
Yer
İSTANBUL/büyükcekmece
Suzukinin cıkardıgı şaseli + arazi şanzımanlı en son modeli ..hatta en yeni modelide diyebiliriz.. ;)

ruhsat'tada arazi aracıdır yazıyor.. ;) tesadüfe bak. ;D ..ama bence bu aracla piknik işi bile zor.. ::smiley:

bu aracın en kötü yanı ..>> uzaklaşma acısı<< ilk önce arkası oturup arka altını vurup >çömlegini< kırıyor ezip büzüyor..

benim daha arazi siftahım yok sadece hesap kitap aşamasındayım bir girişip bitirip cıkacam ..ama neler yapacagım 'ı bilemez durumdayım.. ???

yakıt deposu muhafazası depoya yapışmış haşat vaziyette girrip birde ben degdirsem arazide deposuz kalacam.. ??? ::smiley:

vitaralarda kullanılan aynı sistem depo muhafazası var .

>>saglam degişik..2 tonluk araca göre yeni bir şey tezgahlamam lazım..bu konuda fikri olan..?

hımbıl +hantal bunu da chip tununıg re-map sistemi ile cözmeyi planladım..
sadece ford minibüs + 50nc kamyonlara kafa gösterip sol cekebiliyorum ;) ..otomobillere bulaşmayıp onları kendi hallerine bırakıyorum.. ;D ;D

bunlar aracın diger vitaralara göre - yönleri idi.!

digerlerinde olmayan tek + yönü ise uzun yol konforu. :smiley:

uzun yolda 403 ötobüs şöförü gibi hissedip binlerce km.yi yorulmadan sarsılmadan gidebiliyorsunuz..tır,kamyon,ötobüs,,vs. gibilerini yüksek süratte solladıgınızda siz..degil..onlar sarsılıyor..müthiş bir güven veriyor..

araca exterm kitler taksanızda uzunlugundan dolayı tam bir arazi aracı olamaz..süspansiyondan yükseltmek aracın aerodinamiğini bozup uzunyolda dengesiz düşük süratlerle gitmeyi istemiyorum..

süspansiyonu ellemeden kupadan yükseltip..içine ..>> 30,4 inc lastik takmayı hedefledim..buda defransiyellerimi yerden 4,2 cm kaldracak ..kupadan 3 cm düşünüyorum..olmzsa süspansiyonada 1-2-3 cm yi gecmeyen uygulamalar yapmak zorunda kalırsam yapıcam..
>>yapmamak..idealim.. ;)
bir ata sözümümü ne var..şöylekii..>> sıcanın sidigi denize fayda.. ;) ..bir şeyler deneyecem..ileriki zamanlarda .. ;D

dif degişikiği chip tunıngden sonra gerekli olursa yapıcam.. ;)

benim şahsi hırdavatım cayım tüpüm..vs arac 2 tonu gecer vaziyette..ona vinçdir demir tampondur vs agırlık yapıçı civata bilem ilave etmeyi düşünmüyorum..3 tonluk defender lere dönmiyeyim..batınca paletli arac cagırmak zorunda kalmıyayım.. ;D

>>buda benim Gutup Ayusu..>>
782419779cn.jpg

DSCF1723.jpg



>>
>> hür türlü fikre ihtiyacım.var..? kafam bulanık ..! yardım ..derim.. :smiley: bu aracın hub<>camurluk dodiği arası 43 cm ..vitaralardan 3 cm yüksek.. ;) doğuştan..önde döküm bloklu dizel motordan dolayı anormalde bir agırlık söz konusu ön benim tespitlerime göre yaylardan 3 cm kapatmış..yani göçmüş durumda onu telefi edecek bir takoz araya sıkıştırıcam tabii.. ;) ::smiley:

bence bu arac kumdan da uzak durmalı batarsa fena batar derim.. ;) bagaj da bagaj diye kudurduk..! al sana bagaj..aldık ..şimdi degişik..problemlerimiz oldu çözmeye calışacaz..

tavsiyelerinizi bekliyorum.. :smiley:
 

Etiketler

XL7 dediğimiz araca bana kalırsa bir şey yapmamalı efendice binmeli, tecrübe konuşuyor :smiley:
Yöresel bir deyim ile "kedi yavrusunu çok ellersen cır cır olurmuş" ;D Netekim ben cır cır yapıp komple ön defransiyelle atlatmıştım.

Bindikçe binesin geliyor merete, yakıt da az ;)
 

veteriner' Alıntı:
Abi, Mehmet Becce'nin fikrini aldın mı?
Zor yollardakinin benzeri bir şey yakışır sana. Gerçi uzun yol konforu demişsin ama, aşırı bozulmaz heralde...
Omnes viae Romam ducunt
Bütün yollar Roma'ya çıkar! ;D

M.Becce hoplayan zıplayıp uçupda konan araclar yaratıyor..ön taraf ta bir amartisörler uyguluyor..bir hortumla arkaya dogru giden bşka bir tüpü var içine havamı gazmı bir şeyler basıp olagan üstü işler yapıyor.. ;) ve sonrası tek parca kalıp kupayı alan arabaların arkasından hep o cıkıyor.. ::smiley: ;) da..duymasın aramızda kalsın bence hiç piknikçi aracı hazırlamamıştır..derim.. ;D ;D ben artık piknıkçiyim.. ;) çamursuz ,kuru,temiz ortamlarda takılacam..

Zor yollardakinin durumu farklı lastik lassadan arac trt den mazot..bilmem kimden ..pilot fena degil 8-10 kupası olan becce vs.. ::smiley: kimse elini cebine atmıyor..falan..

trt ye pullu bi dilekce yazıyım..bakim..piknikçi lazı m mı kısa metrej bişeyler cekim..diyorum..

onlar ayakkabı degiştirir gibi arac degiştiriyorlar..mali + teknik acıdan durumları benden iyi görünüyor..burdan bakınca..en azından .

uzun lafın kısası bu aracta tek şey var..oda konfor bi tek onu bozmıyacam..kit takınca asvalttan uzaklaşacak..ama arazide de istedigim işi yapamaz zaten önü agır olduğundan devekuşu misali ilk burnunu camura gömecek cıkar cıkarbilirsen..

1100 kg lik 1.6 jlx başka..1850kg. lik xl7 td cok başka..1350 kg lik v6 bile cok az agır diye kumda gitmiyor gömülüyorlarmış..mesela..ben kumda oynamadım fazla bilmem ama ..bilenleri öyle der.. :smiley:
v6 morolimi bozuyor..zaten ona binin ce kendimi wrx pilotu sanıyorum.. :smiley: bundan sonra bana iyi gelmiyor..biyere yapışmadan elden cıkarmalı..
 

camouflage' Alıntı:
XL7 dediğimiz araca bana kalırsa bir şey yapmamalı efendice binmeli, tecrübe konuşuyor :smiley:
Yöresel bir deyim ile "kedi yavrusunu çok ellersen cır cır olurmuş" ;D Netekim ben cır cır yapıp komple ön defransiyelle atlatmıştım.

Bindikçe binesin geliyor merete, yakıt da az ;)

az daha aynışey başıma gelecekti ..!

40-50 km ile giderken arziye aldım ufaktan bir küt etti..

sonra tekrar denedim.. gene 20 km gibi süratle hareket halinde iken ..pat küt bişeyleyler yaptı ön dif veya şanzıman aşagıya düşmüş gibi sesler cıkardı ..durupda degişirse problem yok giderkenki işe aklım almadı ..
durupda degişiyorum arazi vitesini..tövbe o ufak kolu ellemecem.. ;D ;D
 




oguz1134' Alıntı:
ön taraf ta bir amartisörler uyguluyor..bir hortumla arkaya dogru giden bşka bir tüpü var içine havamı gazmı bir şeyler basıp olagan üstü işler yapıyor.. ;)
abi şimdi güleceksin ama anlayamadım, burası işin esprisi mi gerçekten ön amortisöre bir uygulama mı yapıyor, bilmediğimiz?

camouflage' Alıntı:
komple ön defransiyelle atlatmıştım.
olay neydi abi, kilit veya ayna-mahruti denemesi mi?
 


>abi şimdi güleceksin ama anlayamadım, burası işin esprisi mi gerçekten ön amortisöre bir uygulama mı yapıyor, bilmediğimiz?

gülünecek bir şey yok ;) egerki varsa evvela kendime gülmem lazım tam bende anladım dersem yalan olur.. ;) anladıgımı anlatayım ön lere yarışan araclara 2+2 4 amortisör takardı gördüklerim..eskiden ..
bu son gördüğümüde izah etmişti sag olsunda kafamda kalmadı hatta 4 binmi..6 binmi euro falanmış o zımbırtılar kamyon amortısörü gibi ucu siboblu içine bir şey..? basılan cınsten..anlatabildim..insallah..
 

AL1820' Alıntı:
Oğuz bey hayırlı olsun
v6 yı sattınızmı?
sizce iyi durumda bir xl7 ne kadar eder?

burayı bir acıyım..iyi durudaki bir xl7 satılık degil zaten..sahibi satmaz ömürlükde biner..piyasadaki satılık ların hepsi sorunlu..kazlalı değişenli boyalı.vs.. hepside galericilerin elinde.kilometreleri siliyorlar..1-2 parca boya var dediklerinde saglam 8 parca macun cekiç yemiş oluyorlar(ama boya yokmuş makinayla size hemen oracıkda ispat etmeleride söz konusu) + bonus olarakda km silimi söz konusu..

postaneden e devlet şifresi alıp egm den plaka sorgulama yapsın almak isteyen alıçı arkadaşlarım..egerki sahibinden satan olursa ne zaman aldığı belli oluyor yürütemeip sattıgıda ortaya cıkıyor.. ;)
5664 mesaj cekince hasar sayısı asar paraları cıkıyor..bazaende bir şekil yapıp cıkmamasını saglıyorlar o zamanda trafik sigortası acentesi bir arkaşdan yardım alınarak şase nodan sorgulanmalı..
+tüv de gecmiş km leri mesaj atıyor..

arz talep meselesi diyede bir şey var şu ara ederinden en az bir 5000 fazlasına gidiyor..10000 fazla cekenide var..
ben rengine tav oldum sedefli beyaz..fazla ödedim..rakam bende kalsın..fiyatları şişmesin derim..şisecegi kadar şişmiş zaten..

>>v6 yı sattınızmı?

biri tabanca biri tüfek..şimdilik degil ama satacam sanırım..

kitabını okuyupda bilinçli yapmak hep bana ters.. ;D boza boza ögrenmekmi hoş anlmadım ama ben böyleyim..hareket halinde 4h a tereyag gibi girip cıkıyor.benim derdim 4L ye gecirmek olunca ön dif + şanzıman aşagıya düşüp infilak ediyormuş haberiniz olsun derim.. ;D ;D
 



Evet Abdullah bey, Suzuki forumda da bahsettiğim üzere ön defransiyeli kilitli yapma çalışmalarında istavroz dişlisi gurubu denen dalga moturu parçalama ile sona ermişti.
 

xl7kullanıcıları cok fazla fikir verdiniz..kafam karııştı.. ???

paylaşım yok..! her kes bildiğini kendine saklıyacak doğru anladımsa..! ;) sorun degil size uydum..gitti.. ;)

benim için cokda sorun degil ben bu deveyi ne yapar yapar güderim.. ??? :( :( :(
 

oğuz abi öncelikle aracın hayırlı olsun,mükemmel bir araç almışsın ve gerçekten çok temiz gözüküyor..


şu modifiye işine gelince şu işe birlikte girelim de ben de senin bilgilerinden faydalanayım..


ben aracı standart haliyle arazide denedim elbet çok abartılı değildi denediğim yerler ama yinede safkan bir suzuki ne kadar kötü olabilir ki arazide?


bana kalırsa ilk yapılması gereken işlem bir alt muhafaza ve vinç..sonrasında kupa yükseltme ve çok fazla olmamak kaydıyla get ile bir yükseltme sonrasında da 225 75 16 bir lastik artık mt ya da at o da tercih meselesi..


aracın benim gördüğüm kadarıyla (en azından benim aracım öyle) ilk kalkıştaki hantallığı haricinde ivmelenmesi gayet başarılı ama elbette bir v6 değil..


yakıtıda gerçekten çok çok iyi 240 tl ye dolan bir depo ile istanbul şehir içerisinde yaklaşık 850-900 km gidiyorum..


şu chip tuning işi içinde kafanı ağrıtacağım senin..


bu arada enjektörlerini söktürüp temizlettim çekişi yakıtı çok değişti aracın tavsiye ederim..
 

plakamı 34 yaptım ..ruhsatlar emniyette ..ben ruhsatsız geziyorum.. ;D

havuzlu pas pas aldım.

bagaj havuzu aldım..

başkada bir şey yapmadım.. ;) beyaz'da kuş kakaları fena görünüyor yıkatamadım bile öyle gidip geliyorum şimdilik.. :smiley:
 




Çiçeği burnunda xl-7 sahibi olarak yapılacak her türlü modifiyeyi takip edeceğim. Amacım aracımı en azından ucundan da olsa araziye girebilecek konuma getirmek. Zaten koca makinayla off-road 'a girme niyetim yok. Biraz derin karda, piknikte rahat dolaşabileyim yeter. (Modifiye piknik-gezi aracı... :smiley: )
Öte yandan mevcut çekişiyle (bence) ayna mahruti değişimi olmaksızın lastik büyütmeyi kesinlikle kaldırabileceğini düşünmüyorum. Geçen gün Hereke'nin dik bayırında durup birine yol verdim, yeniden kaldırayım derken stop ettirdim. (Araba 4 kişi + bagaj yüklüydü, yine de kendimden utandım... :( ) Ayna mahruti değişmeden lastik büyürse sık sık debriyaj değiştiririm gibi geliyor. Ama bir taraftan da altı yere epeyce yakın, üstelik araç da uzun. Lastik büyütmeden altını sürtmemek de imkansız gibi. Sanki en güzeli 80-85 yanaklı lastik + kitle yükseltme + uygun ayna-mahruti değişimi + chip gibi duruyor. Tabi chip haricini siz bilen abilerimizden feyz almayı düşünüyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,752
Mesajlar
1,523,193
Kayıtlı Üye Sayımız
166,565
Kaydolan Son Üyemiz
ömer sarıhan

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst