osiris12
Ana Kamp
Merhaba Arkadaşlar,
2006 Suzuki Grand Vitara 2.0 AT (full versiyon) sahibiyim. Arabamı ikinci el olarak 2009 yılında aldım ve üç yılda yaklaşık 65.000 km. kadar kullandım.
Aracım aynı zamanda Sıralı sistem Atiker LPG ile geldi. Gazla kullanmak oldukça ekonomik ama şimdi ikinci kez Silindir kapağı tamirine girdi.
Sadece bu da değil. Kısaca anlatmak ve tecrübeli ve teknik konuda bilgili arakdaşlardan bazı yardım taleplerim olacak.
Aracı 2009 Ekim'de 74.000 km.'de aldım ve 15 gün sonra motor teklemeye başladı. Ayrıca çok kısa sürede arıza ışığı yaktı.
Özel serviste ustalar bunun bu arabanın gazla kullanılmasında kaçınılmaz olduğunu ve bölgedeki bütün LPG'li GV'lerde aynı sorunun olduğunu söylediler.
Aynı bilgiyi Suzuki Yetkili Servis de verdi. Neyse dedim ve devam ettim.
Birkaç bin km. sonra motor teklemeye başladı ve bu şekilde kullanmaya devam ettim. Arasıra stop etmeler v.s.
En sonunda yetkili Suzuki serviste sibop taşlama yapıldı ama kısa süre sonra problemler tekrar başladı.
Nihayet bir özel serviste Silindir Kapağı'na bir takim müdehaleler yapıldı, siboplar değişti v.s. yani küçük bir kapak rektefiye.
Sorun çözüldü. 1200 TL masraf çıktı. Bunu da nasılsa gazdan tasarruf edeceğim diyerek kabul ettim.
Yaklaşık 50.000 km. ve iki buçuk yıl kadar sorunsuzca kullandım. Ta ki bir kaç ay önce yine ufaktan problemler başlayana kadar.
Birkaç kez çok ani frenle dururken araç stop etmeye başladı. Rektefiye zamanının yaklaştığını düşündüm.
Neyse. Gelelim asıl soruna. 1.5 ay önce motor veya alt takım bölgesinden uğultu gelmeye başladı. Lastikler eskimişti ve bundan olabilir dendi, değiştirdim.
Balatalar değişmeli dendi, değiştirdim. Yağlar dendi, değiştirdim. V.s.
En son alt takımdan -takır tukur şeklinde- gürültüler gelmeye başlayınca şanzumana bakıldı bir şey yok Ve diferansiyele bakıldı ki dağılmış.
Ön diferansiyel Ayna Mahruti, İstavroz Dişlileri, Aks Dişlileri v.s. komple dağılmış denildi.
Ankara'dan Oto Selahattin "elimde var" dedi ve 41x8 ölüçülerinde komple diferansiyel gönderdi ama oysa eski modelmiş ve uymadı geri gitti.
(İlgili davranışları için Selahattin Bey ve kardeşi Uğur Bey'e çok teşekkür ederim.)
Bir daha da uygun bir diferansiyel bulunamadı.
Ustayla düşünüp ön diferansiyeli iptal edip (bağlantılı parçalar, şaft, kollar v.s.) iki çekerde deneyelim dedik.
Usta ilgili aks bilyalarının boşluk yapmasını önleyecek parçalar yaptırıp taktı ve bu şekilde kullanmaya başladım.
Hali hazırda 1500 km. kadardır böyle kullanıyordum ki, tekrar motor teklemeye başladı. Dün silindir kapağı tekrar söküldü ve rektefiyeye gitti.
Şimdi biriki konuda bilgi ve yardım talep ediyorum.
1. Aracı ön diferansiyel sökülü olarak kullanmak (ki ancak diferansiyel kilitli olarak kullanabiliyoruz. normal 4H'ta araç hareket etmiyor) aracın başka biryerine zarar verir mi?
Aslında arkadan itişli olarak kullanmak aracı rahatlattı ve yakıt tasarrufu da sağladı saptadığım kadarıyla. Ama uzun vadede (ki komple diferansiyel bulmak kısa vadede görünmüyor gibi) araca zarar verir mi sizce?
2. Mevcut diferansiyeli paçacılara gönderip toplatmak mantıklı olur mu yoksa orijinal ve çıkma bir diferansiyel bulmayı mı beklemeliyim? Maliyetler ne seviyededir acaba?
3. Eğer komple gazı söktürüp sadece benzinle kullanmaya geçsem herhangi bir problem olur mu? Bazı yerlerde aracın gaz söküldükten sonra motorda probleme yol açabileceği söyleniyordu.
İlgili ve bilgili arkadaşlardan görüşlerini iletmelerini rica ediyorum.
Rahim Yalçıntaş
2006 Suzuki Grand Vitara 2.0 AT (full versiyon) sahibiyim. Arabamı ikinci el olarak 2009 yılında aldım ve üç yılda yaklaşık 65.000 km. kadar kullandım.
Aracım aynı zamanda Sıralı sistem Atiker LPG ile geldi. Gazla kullanmak oldukça ekonomik ama şimdi ikinci kez Silindir kapağı tamirine girdi.
Sadece bu da değil. Kısaca anlatmak ve tecrübeli ve teknik konuda bilgili arakdaşlardan bazı yardım taleplerim olacak.
Aracı 2009 Ekim'de 74.000 km.'de aldım ve 15 gün sonra motor teklemeye başladı. Ayrıca çok kısa sürede arıza ışığı yaktı.
Özel serviste ustalar bunun bu arabanın gazla kullanılmasında kaçınılmaz olduğunu ve bölgedeki bütün LPG'li GV'lerde aynı sorunun olduğunu söylediler.
Aynı bilgiyi Suzuki Yetkili Servis de verdi. Neyse dedim ve devam ettim.
Birkaç bin km. sonra motor teklemeye başladı ve bu şekilde kullanmaya devam ettim. Arasıra stop etmeler v.s.
En sonunda yetkili Suzuki serviste sibop taşlama yapıldı ama kısa süre sonra problemler tekrar başladı.
Nihayet bir özel serviste Silindir Kapağı'na bir takim müdehaleler yapıldı, siboplar değişti v.s. yani küçük bir kapak rektefiye.
Sorun çözüldü. 1200 TL masraf çıktı. Bunu da nasılsa gazdan tasarruf edeceğim diyerek kabul ettim.
Yaklaşık 50.000 km. ve iki buçuk yıl kadar sorunsuzca kullandım. Ta ki bir kaç ay önce yine ufaktan problemler başlayana kadar.
Birkaç kez çok ani frenle dururken araç stop etmeye başladı. Rektefiye zamanının yaklaştığını düşündüm.
Neyse. Gelelim asıl soruna. 1.5 ay önce motor veya alt takım bölgesinden uğultu gelmeye başladı. Lastikler eskimişti ve bundan olabilir dendi, değiştirdim.
Balatalar değişmeli dendi, değiştirdim. Yağlar dendi, değiştirdim. V.s.
En son alt takımdan -takır tukur şeklinde- gürültüler gelmeye başlayınca şanzumana bakıldı bir şey yok Ve diferansiyele bakıldı ki dağılmış.
Ön diferansiyel Ayna Mahruti, İstavroz Dişlileri, Aks Dişlileri v.s. komple dağılmış denildi.
Ankara'dan Oto Selahattin "elimde var" dedi ve 41x8 ölüçülerinde komple diferansiyel gönderdi ama oysa eski modelmiş ve uymadı geri gitti.
(İlgili davranışları için Selahattin Bey ve kardeşi Uğur Bey'e çok teşekkür ederim.)
Bir daha da uygun bir diferansiyel bulunamadı.
Ustayla düşünüp ön diferansiyeli iptal edip (bağlantılı parçalar, şaft, kollar v.s.) iki çekerde deneyelim dedik.
Usta ilgili aks bilyalarının boşluk yapmasını önleyecek parçalar yaptırıp taktı ve bu şekilde kullanmaya başladım.
Hali hazırda 1500 km. kadardır böyle kullanıyordum ki, tekrar motor teklemeye başladı. Dün silindir kapağı tekrar söküldü ve rektefiyeye gitti.
Şimdi biriki konuda bilgi ve yardım talep ediyorum.
1. Aracı ön diferansiyel sökülü olarak kullanmak (ki ancak diferansiyel kilitli olarak kullanabiliyoruz. normal 4H'ta araç hareket etmiyor) aracın başka biryerine zarar verir mi?
Aslında arkadan itişli olarak kullanmak aracı rahatlattı ve yakıt tasarrufu da sağladı saptadığım kadarıyla. Ama uzun vadede (ki komple diferansiyel bulmak kısa vadede görünmüyor gibi) araca zarar verir mi sizce?
2. Mevcut diferansiyeli paçacılara gönderip toplatmak mantıklı olur mu yoksa orijinal ve çıkma bir diferansiyel bulmayı mı beklemeliyim? Maliyetler ne seviyededir acaba?
3. Eğer komple gazı söktürüp sadece benzinle kullanmaya geçsem herhangi bir problem olur mu? Bazı yerlerde aracın gaz söküldükten sonra motorda probleme yol açabileceği söyleniyordu.
İlgili ve bilgili arkadaşlardan görüşlerini iletmelerini rica ediyorum.
Rahim Yalçıntaş

