2006 Grand Vitara 2.0 AT (Yeni kasa) - Problemler ve bilgi ihtiyacı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan osiris12 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,747

osiris12

Ana Kamp
Mesajlar
73
Tepkime Puanı
0
Yer
Kırklareli
Merhaba Arkadaşlar,

2006 Suzuki Grand Vitara 2.0 AT (full versiyon) sahibiyim. Arabamı ikinci el olarak 2009 yılında aldım ve üç yılda yaklaşık 65.000 km. kadar kullandım.
Aracım aynı zamanda Sıralı sistem Atiker LPG ile geldi. Gazla kullanmak oldukça ekonomik ama şimdi ikinci kez Silindir kapağı tamirine girdi.
Sadece bu da değil. Kısaca anlatmak ve tecrübeli ve teknik konuda bilgili arakdaşlardan bazı yardım taleplerim olacak.

Aracı 2009 Ekim'de 74.000 km.'de aldım ve 15 gün sonra motor teklemeye başladı. Ayrıca çok kısa sürede arıza ışığı yaktı.
Özel serviste ustalar bunun bu arabanın gazla kullanılmasında kaçınılmaz olduğunu ve bölgedeki bütün LPG'li GV'lerde aynı sorunun olduğunu söylediler.
Aynı bilgiyi Suzuki Yetkili Servis de verdi. Neyse dedim ve devam ettim.

Birkaç bin km. sonra motor teklemeye başladı ve bu şekilde kullanmaya devam ettim. Arasıra stop etmeler v.s.
En sonunda yetkili Suzuki serviste sibop taşlama yapıldı ama kısa süre sonra problemler tekrar başladı.

Nihayet bir özel serviste Silindir Kapağı'na bir takim müdehaleler yapıldı, siboplar değişti v.s. yani küçük bir kapak rektefiye.
Sorun çözüldü. 1200 TL masraf çıktı. Bunu da nasılsa gazdan tasarruf edeceğim diyerek kabul ettim.

Yaklaşık 50.000 km. ve iki buçuk yıl kadar sorunsuzca kullandım. Ta ki bir kaç ay önce yine ufaktan problemler başlayana kadar.
Birkaç kez çok ani frenle dururken araç stop etmeye başladı. Rektefiye zamanının yaklaştığını düşündüm.

Neyse. Gelelim asıl soruna. 1.5 ay önce motor veya alt takım bölgesinden uğultu gelmeye başladı. Lastikler eskimişti ve bundan olabilir dendi, değiştirdim.
Balatalar değişmeli dendi, değiştirdim. Yağlar dendi, değiştirdim. V.s.

En son alt takımdan -takır tukur şeklinde- gürültüler gelmeye başlayınca şanzumana bakıldı bir şey yok Ve diferansiyele bakıldı ki dağılmış.
Ön diferansiyel Ayna Mahruti, İstavroz Dişlileri, Aks Dişlileri v.s. komple dağılmış denildi.

Ankara'dan Oto Selahattin "elimde var" dedi ve 41x8 ölüçülerinde komple diferansiyel gönderdi ama oysa eski modelmiş ve uymadı geri gitti.
(İlgili davranışları için Selahattin Bey ve kardeşi Uğur Bey'e çok teşekkür ederim.)
Bir daha da uygun bir diferansiyel bulunamadı.

Ustayla düşünüp ön diferansiyeli iptal edip (bağlantılı parçalar, şaft, kollar v.s.) iki çekerde deneyelim dedik.
Usta ilgili aks bilyalarının boşluk yapmasını önleyecek parçalar yaptırıp taktı ve bu şekilde kullanmaya başladım.
Hali hazırda 1500 km. kadardır böyle kullanıyordum ki, tekrar motor teklemeye başladı. Dün silindir kapağı tekrar söküldü ve rektefiyeye gitti.

Şimdi biriki konuda bilgi ve yardım talep ediyorum.

1. Aracı ön diferansiyel sökülü olarak kullanmak (ki ancak diferansiyel kilitli olarak kullanabiliyoruz. normal 4H'ta araç hareket etmiyor) aracın başka biryerine zarar verir mi?
Aslında arkadan itişli olarak kullanmak aracı rahatlattı ve yakıt tasarrufu da sağladı saptadığım kadarıyla. Ama uzun vadede (ki komple diferansiyel bulmak kısa vadede görünmüyor gibi) araca zarar verir mi sizce?

2. Mevcut diferansiyeli paçacılara gönderip toplatmak mantıklı olur mu yoksa orijinal ve çıkma bir diferansiyel bulmayı mı beklemeliyim? Maliyetler ne seviyededir acaba?

3. Eğer komple gazı söktürüp sadece benzinle kullanmaya geçsem herhangi bir problem olur mu? Bazı yerlerde aracın gaz söküldükten sonra motorda probleme yol açabileceği söyleniyordu.

İlgili ve bilgili arkadaşlardan görüşlerini iletmelerini rica ediyorum.
Rahim Yalçıntaş
 

Etiketler
Ynt: 2006 Grand Vitara 2.0 AT (Yeni kasa) - Problemler ve bilgi ihtiyacı

Aracınızı EN AZ 3-4 yıl daha kullanacağınızı farzederek, naçizane önerim:
1- Bu sorunuzu daha tecrübeli forumdaşlar yanıtlyabilir. Benim bilgim yok.
2- Önce orjinalinin fiyatını öğrenip, çıkmaları araştırıp, sağlam ve temiz çıkma bulunamazsa, yetkili serviste orjinali ile değiştirmeniz.
3- Atiker sistemi söktürüp, yerine montaj kalitesi ile kendini kanıtlamış bir serviste Prins-VSI + Prins Valve Care System taktırmanız.
Ön diferansiyelin çıkma veya orjinal fiyatını bilmiyorum AMA EĞER 1.000 TL civarında ise, takılmasının işçiliği + önerdiğim Prins-VSI + Prins Valve Care System ile birlikte fiyatı 5.000TL'yi bulur.

Aracnızı birkaç yıl daha kullanMAyacaksanız, ahlaki olması için ön diferansiyelin değişmesi gerektiğini belirterek,
piyasa rayicinin 2.000 - 3.000 TL altına satıp bu sorunlardan ebediyen kurtulmak da bir çözüm olabilir.
 

Ynt: 2006 Grand Vitara 2.0 AT (Yeni kasa) - Problemler ve bilgi ihtiyacı

BRAVEHEART' Alıntı:
Aracınızı EN AZ 3-4 yıl daha kullanacağınızı farzederek, naçizane önerim:
1- Bu sorunuzu daha tecrübeli forumdaşlar yanıtlyabilir. Benim bilgim yok.
2- Önce orjinalinin fiyatını öğrenip, çıkmaları araştırıp, sağlam ve temiz çıkma bulunamazsa, yetkili serviste orjinali ile değiştirmeniz.
3- Atiker sistemi söktürüp, yerine montaj kalitesi ile kendini kanıtlamış bir serviste Prins-VSI + Prins Valve Care System taktırmanız.
Ön diferansiyelin çıkma veya orjinal fiyatını bilmiyorum AMA EĞER 1.000 TL civarında ise, takılmasının işçiliği + önerdiğim Prins-VSI + Prins Valve Care System ile birlikte fiyatı 5.000TL'yi bulur.

Aracnızı birkaç yıl daha kullanMAyacaksanız, ahlaki olması için ön diferansiyelin değişmesi gerektiğini belirterek,
piyasa rayicinin 2.000 - 3.000 TL altına satıp bu sorunlardan ebediyen kurtulmak da bir çözüm olabilir.

Tekrar teşekkür ederim. Bilgiler ve tavsiyeler için eksik olmayın.

SunOto Dursun Usta ile konuştum, kendisi ilk sorumla ilgili olarak sorun olmayacağını söyledi.
İçim biraz rahatladı. En azından diferansiyel sorununu çözene kadar böyle kullanacağım sanırım.
 

Ynt: 2006 Grand Vitara 2.0 AT (Yeni kasa) - Problemler ve bilgi ihtiyacı

Antalya'da ÇEVİK OTO var. Çıkmacı, bizim eski Vitara'nın bir çok parçası bulunuyor.
Allah kolaylık versin, sorunlarınız için.
Sırf bu LPG sorunlarından korktuğum için, benzinle biniyorum
Aracım 1.6 JLX , şu an 300 bini geçti. Motor sıkıntısı hiç yaşamadım.
Sadece kendi yaptığım gibi LPG yi tamamen söktürüp, mümkün olduğunca sakin sürüşle benzinde ekonomi yapmayı önereceğim.
 

Ynt: 2006 Grand Vitara 2.0 AT (Yeni kasa) - Problemler ve bilgi ihtiyacı

BRAVEHEART' Alıntı:
Aracınızı EN AZ 3-4 yıl daha kullanacağınızı farzederek, naçizane önerim:
1- Bu sorunuzu daha tecrübeli forumdaşlar yanıtlyabilir. Benim bilgim yok.
2- Önce orjinalinin fiyatını öğrenip, çıkmaları araştırıp, sağlam ve temiz çıkma bulunamazsa, yetkili serviste orjinali ile değiştirmeniz.
3- Atiker sistemi söktürüp, yerine montaj kalitesi ile kendini kanıtlamış bir serviste Prins-VSI + Prins Valve Care System taktırmanız.
Ön diferansiyelin çıkma veya orjinal fiyatını bilmiyorum AMA EĞER 1.000 TL civarında ise, takılmasının işçiliği + önerdiğim Prins-VSI + Prins Valve Care System ile birlikte fiyatı 5.000TL'yi bulur.

Aracnızı birkaç yıl daha kullanMAyacaksanız, ahlaki olması için ön diferansiyelin değişmesi gerektiğini belirterek,
piyasa rayicinin 2.000 - 3.000 TL altına satıp bu sorunlardan ebediyen kurtulmak da bir çözüm olabilir.
Merhabalar 3. sırada bahsettiğiniz valf koruma sistemli lpg kiti aracın sübaplarını bu sistemi yaktırdıktan sonra kaç km korur? mesela xtraillerde bu valf korumalı kit yoksa 35000 40000 sonra sübap değişmesi gerekiyormuş ama varsa 60000 km sonra değişmesi gerekiyormuş yani geciktiriyor sadece. tamamen ortadan kaldırmıyor sizin aracınızda bu kit varmı varsa siz bu kiti ne kadardır kullanıyorsunuz ve herhangi bir sıkıntı çıkardımı? bu kitin suzukilerde valfi nekadar koruduğunu araştırdınızmı? bilgilendirirseniz sevinirim
 



Ynt: 2006 Grand Vitara 2.0 AT (Yeni kasa) - Problemler ve bilgi ihtiyacı

Ben 2004 model Honda Civic 1.6 VTEC aracımda Prins-VSI LPG dönüşüm kitini kullanıyorum. Dönüşümü yaptırdığım 2008 yılında, Valve Care System Türkiye'de yoktu, bu nedenle taktırma şansım olmAdı. Dönüşümden yıllar sonra da uygulanabiliyor gerçi AMA danıştığım ustalar bu model Civic'lerde gerekli olMAdığını söylediler. Prins-Türkiye resmi distribitörlüğünü İPRAGAZ aldıktan sonra Valve Care System daha kolay ulaşılır oldu. Benim Valve Care System'in SUZUKI'lerdeki yararı hakkındaki bilgilerim, resmi veya özel teknik belgelere dayanmıyor ne yazık ki. ZATEN; "Valve Care System uygulanırsa, X marka aracın A modelinin subaplarını, şu kadar km korur" gibi KESİN bir ifadenin, herhangi bir teknik dökümanda yer alabileceğine de HİÇ ihtimal verMİyorum AMA birşey kesin: Prins Valve Care System SUZUKI G.V'lar gibi magnezyum alaşımlı subapları olan araçlarda (ELBETTE teknik olarak doğru montaj şartı ile) on binlerce km subaplarda LPG kaynaklı sorunları önlüyor. Bu amaçla geliştirilmiş, bunun için var...
 

Ynt: 2006 Grand Vitara 2.0 AT (Yeni kasa) - Problemler ve bilgi ihtiyacı

BRAVEHEART' Alıntı:
Ben 2004 model Honda Civic 1.6 VTEC aracımda Prins-VSI LPG dönüşüm kitini kullanıyorum. Dönüşümü yaptırdığım 2008 yılında, Valve Care System Türkiye'de yoktu, bu nedenle taktırma şansım olmAdı. Dönüşümden yıllar sonra da uygulanabiliyor gerçi AMA danıştığım ustalar bu model Civic'lerde gerekli olMAdığını söylediler. Prins-Türkiye resmi distribitörlüğünü İPRAGAZ aldıktan sonra Valve Care System daha kolay ulaşılır oldu. Benim Valve Care System'in SUZUKI'lerdeki yararı hakkındaki bilgilerim, resmi veya özel teknik belgelere dayanmıyor ne yazık ki. ZATEN; "Valve Care System uygulanırsa, X marka aracın A modelinin subaplarını, şu kadar km korur" gibi KESİN bir ifadenin, herhangi bir teknik dökümanda yer alabileceğine de HİÇ ihtimal verMİyorum AMA birşey kesin: Prins Valve Care System SUZUKI G.V'lar gibi magnezyum alaşımlı subapları olan araçlarda (ELBETTE teknik olarak doğru montaj şartı ile) on binlerce km subaplarda LPG kaynaklı sorunları önlüyor. Bu amaçla geliştirilmiş, bunun için var...
Öncelikle teşekkür ederim .yani lpg magnezyum alaşımlı sübaplara zarar veriyor bu tip sübap olan araçlara valve care sistem tercih etmek gerekiyor bunu da öğrenmiş olduk.peki magnezyum alaşım olmayan sübapların alaşımları nedir bir bilginiz varmı? mesela civic in alaşımı nedir bendede crv var 98 tahminimce sübapların alaşımı aynıdır bende aracım hakkında bir bilgi daha öğrenmiş olurum :smiley: Magnezyum alşımın tercih sebebi diğer alaşımın tercih sebebi nedir? birde lpg ile uyum sağlamayan araçlara baktığım da mesela volkswagen motor bloğu veya kapağı genelde alüminyum alaşım olan araçlar malum alüminyüm çabuk ısınan bir alaşım lpg ninde benzinden daha yanıcı olduğu yükek ısı oluşturduğu aşikar benim kanım alüninyum alaşım bloklarda lpg sıkıntı çıkarıyor genelde. Gv nın motor blok motor veya motor alaşımı nedir? selamlar
 

Ynt: 2006 Grand Vitara 2.0 AT (Yeni kasa) - Problemler ve bilgi ihtiyacı

[quote author=KILINÇ]
... peki magnezyum alaşım olmayan sübapların alaşımları nedir bir bilginiz varmı? mesela civic in alaşımı nedir ... Magnezyum alşımın tercih sebebi diğer alaşımın tercih sebebi nedir? ... Gv nın motor blok motor veya motor alaşımı nedir?[/quote]
Kimyager veya motor üreticisi olmadığımdan bu sorularınıza yanıt vermem mümkün değil !
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,838
Mesajlar
1,531,410
Kayıtlı Üye Sayımız
166,940
Kaydolan Son Üyemiz
acelyakaratas

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst