2004-2006 Arası Pajero3 3.2 Did Tavsiye Eder Misiniz?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EL_Guapo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,530

Kamp & günlük kullanım amaçlı, senelerce problemsiz & ucuza yürütmek için en mantıklısı hangisi?

  • 2004-2006 Pajero 3.2 DID

    Kullanılan: 4 33.3%
  • 2005-2007 Grand Cherokee 3.0 CRD

    Kullanılan: 3 25.0%
  • 2005-2008 Pathfinder 2.5 TDI

    Kullanılan: 2 16.7%
  • 2012-2015 Rexton 2.0 e-XDI W

    Kullanılan: 3 25.0%

  • Kullanılan toplam oy
    12

EL_Guapo

Araştır, Bilene sor, Bildiğini paylaş...
Mesajlar
171
Tepkime Puanı
59
Yaş
50
Yer
İstanbul
Herkese merhaba,

Tüm konu başlıklarını okudum ve görebildiğim kadarı ile herkes Pajero3 3.2 DID’lerin çok iyi araçlar olduğu konusunda hemfikir fakat hemen hemen herkes parçalarının çok aşırı pahalı olmasından veya bulunamamasından müzdarip ve şikayetçi. Hatta 1-2 üyemiz ilk başta çok övdükleri araçlarını bu sorunlardan ve ayrıca ustaların oyuncağı haline gelmekten dolayı lanet olsun diyecek kadar sıkılıp satmışlar. Görebildiğim kadarı ile piyasada bu araçtan anlayan düzgün ve dürüst ustada pek yok.

Ben ileride kamp, hafif offroad, günlük kullanım ve sahibi olduğumuz at’ı çekmek için bir SUV araç almak istiyorum ve bu araç da düşündüklerim arasında.

Her ne kadar muazzam bir araç dahi olsa da yukarıdaki sebeplerden dolayı oluşabilecek masrafları beni ürküttü.

Ben alacağım aracı evladiyelik almak, motorunu ve yürürünü en düzgün ve problemsiz şekle getirmek, sıkıntı yaşamak, veya yolda kalmak istemiyorum. Tabii bunu yapmaya çalışırken de keseyi patlatmamak çok önemli. 90-100 bin bir araca verip üstüne bir o kadar da harcamak çok mantıksız olur.

Benim diğer alternatiflerim 2006-2008 arası Grand Cherokee 3.0 CRD veya 2006-2008 arası Pathfinder 2.5 TDI. Aslında 2012-2015 arası Rexton’da karar kılmıştım ama önceden bu diğer alternatiflerle aynı olan aracın fiyatları son birkaç aydır tabiri caizse patladı gitti. Ben de o fiyatlara da çıkmak istemediğimden elemek zorunda kaldım. Ben aracı alacağım zamana dek ileride fiyatlarda değişiklik olursa yeniden düşünebilirim. Şimdilik alacağım zamana kadar en doğru aracı bulmak için araştırmalara ve devam.

Bu bağlamda sizlerin düşünceleri nedir, Pajeroyu tavsiye eder misiniz yoksa hiç bulaşmamak, başka bir araca yönlenmek daha mı iyi olur?

Şimdiden herkese teşekkürler.
 
Son düzenleme:


bu araç da görünüm olarak çok iyi.
ama takip ettiğim dönemde gördüğüm çoğu aracın ya motoru yapılmıştı ya da şanzımanı.
bu da beni soğuttu.
Merhaba Mauvais,
Yazılarınızı sürekli takip ediyorum ve herkese yardımcı olmaya gayret gösteriyorsunuz, sitenin aktif ve paylaşmayı seven üyelerindensiniz, öncelikle bundan dolayı teşekkür ederim.

Benim gördüğüm kadarı ile bahsi geçen 3 aracın da genel olarak km’leri hep çok yüksek. 250.000’in altında araç yok gibi, ekseriyet 350.000 civarlarında, arada 450-500.000 km’nin üzerinde olanlarda var. (tabii saatleri ile oynanmadıysa) Araçların 14-15 yaşlarında olduğunu düşünürsek aslında normal gibi. Bir insan yılda ortalama 20.000 km. yapsa 250.000 km’ye gelir, 25.000 km. yapsa 350.000’e gelir.

Bu km’ler bu araçlar için çok mudur bilemiyorum? Herhalde herhangi bir araç için çok denilebilir, masraflar çıkartması da beklenir. Burada devreye araçların ne kadar iyi bakıldıkları, servis geçmişlerinin olup olmadığı devreye giriyor. Şimdi işin kritik noktası da burada başlıyor.

Servis geçmişli araçlara sahip olan kişiler araçlar aynı km.’lerde olsa bile 40.000 ile 50.000 TL. fazla fiyat istiyorlar. O zaman da şu soru ortaya çıkıyor acaba fazla para verip ne olduğu belli olanı mı almalı ya da ucuz olana yönelip ekspertiz sonucuna göre çok büyük sıkıntısı olmayanı alıp aradaki bütçeyi motor, şanzıman, enjektör, mazot filtresi, süspansiyonlar, burçlar vs. vs.’de mi kullanmak daha mantıklıdır. 40-50.000 TL. bu araçların revizyonu için yeterli midir?

Benim forumdan okuduğuma göre Pajero’nun parçaları çok pahalı ve piyasada da pek bulunamıyor. Bu bütçe yeterli olmayabilir, mazallah ciddi bir sıkıntı çıkarsa 100.000’lik olmakta var, fazlası da. Pathfinder ve Cherokee için tam emin değilim. Onların da parçaları muhakkak ucuz değildir ama o kadar çok bahsedilmiş ki sanıyorum Pajero’nun ki ayrı bir seviyede.

Pathfinder hakkında da satış rakamları çok az ve parçası bulunabilir mi diye düşünüyorsun ama kullanıcılar çoğu parçasının Navara ile aynı olduğundan sıkıntı çıkmaz diyorlar, biraz rahatlatıyor.

Grand Cherokee için ise negatif diyebileceğimiz durum, genelde Amerikancılara karşı olan önyargı. Bunların Japonlara nispeten daha fazla sorun çıkarttığı, çok fazla sanayide zaman geçirildiğinden ve bunalttığı söyleniyor. Bildiğimden veya tecrübe ettiğimden değil okuduklarımdan yola çıkarak söylüyorum, yanlışım varsa düzeltin lütfen. Bir diğer yandan 3.0 CRD’nin daha sorunsuz olduğu da söyleniyor. Motor dışındaki yerlerini bilemiyorum, motorun Mercedes olmasından kaynaklı olası bir arızada masrafın nerelere çıkabileceğini tahmin edemiyorum.

Yani işin sonu hakikaten zor bir seçim. 3 araçta aslında genel olarak çok sağlam, uzun km’ler devirebilecek tarzda araçlar gibi gözüküyor. Sıkıntıyı yaratan, olası ciddi bir problemde çıkacak masrafların altında kalıp kalmamak düşüncesi.

Araçlar arasında Pathfinder devasal bagajı ile öne çıkıyor, Cherokee performansı ile, Pajero ise arazi yetenekleri ile önde gibi.
 
Son düzenleme:

rica ederim, elimden geldiğince tecrübe ve gözlemlerimi paylaşıyorum.
bir de sizin gibi detaylı incelemeler yapan kişilerle araç incelemesi / fikir alış verişi daha keyifli oluyor.

pajero bana göre riskli grupta, zaten siz de risk nedenlerini yazdınız. benim şu ana kadar öğrendiğim tecrübe ustan -servisin yoksa bu tip araçlara girilmeyeceği yönünde.
buna bir de yedek parça sıkıntısı eklenince olay zorlaşıyor.

WH ve Path için konuşursak kaporta ve mekanik parça sıkıntısı bildiğim kadarı ile yok.
mekanik olarak sağlam araçlar.
WH motoru parçasını bulmak zaten çocuk oyuncağı, diğer mekanik parçalar da en kötü ihtimalle usa dan getirtiliyor.
servisi de mevcut. araç güçlü, yolda hızlanması ve yol tutuşu ile mutlu ediyor. path kadar geniş değil.

kısaca her iki aracın da kendine göre +/- mevcut, bu da ihtiyaçlara göre seçim yapılması gerektiğini gösteriyor.

her iki araç için de motor toplamak fln hemen hemen aynı paralar, çıkma parça da bulunuyor, evveliyatı temiz yüksek km li bir araç olabilir.
WH ın şanzımanı çok yüksek torka dayanıklı olan SRT lerde kullanılan amerikan şanzıman, kolay kolay bozulmaz bir insan evladının elinde. tabi bakımlı araçlar için bu lafım..
path şanzımanı hakkında bilgim yok.

mesela WH da turbo bozulsa @KLL daha önce bir yol önermişti, yeni tip turbo takmak yönünde, bu da aracın gücünü 260 hp lere fln taşıyordu yanlış hatırlamıyorsam, bu işlem bile çok mantıklı, biraz uğraş istiyor tabi..

sonuç olarak pajero ben de baktım, çok az kullandım da, araç ağır gelmişti bana, parça vs sorunları da eklenince en iyi iki seçenek bu araçlar.
 

rica ederim, elimden geldiğince tecrübe ve gözlemlerimi paylaşıyorum.
bir de sizin gibi detaylı incelemeler yapan kişilerle araç incelemesi / fikir alış verişi daha keyifli oluyor.

pajero bana göre riskli grupta, zaten siz de risk nedenlerini yazdınız. benim şu ana kadar öğrendiğim tecrübe ustan -servisin yoksa bu tip araçlara girilmeyeceği yönünde.
buna bir de yedek parça sıkıntısı eklenince olay zorlaşıyor.

WH ve Path için konuşursak kaporta ve mekanik parça sıkıntısı bildiğim kadarı ile yok.
mekanik olarak sağlam araçlar.
WH motoru parçasını bulmak zaten çocuk oyuncağı, diğer mekanik parçalar da en kötü ihtimalle usa dan getirtiliyor.
servisi de mevcut. araç güçlü, yolda hızlanması ve yol tutuşu ile mutlu ediyor. path kadar geniş değil.

kısaca her iki aracın da kendine göre +/- mevcut, bu da ihtiyaçlara göre seçim yapılması gerektiğini gösteriyor.

her iki araç için de motor toplamak fln hemen hemen aynı paralar, çıkma parça da bulunuyor, evveliyatı temiz yüksek km li bir araç olabilir.
WH ın şanzımanı çok yüksek torka dayanıklı olan SRT lerde kullanılan amerikan şanzıman, kolay kolay bozulmaz bir insan evladının elinde. tabi bakımlı araçlar için bu lafım..
path şanzımanı hakkında bilgim yok.

mesela WH da turbo bozulsa @KLL daha önce bir yol önermişti, yeni tip turbo takmak yönünde, bu da aracın gücünü 260 hp lere fln taşıyordu yanlış hatırlamıyorsam, bu işlem bile çok mantıklı, biraz uğraş istiyor tabi..

sonuç olarak pajero ben de baktım, çok az kullandım da, araç ağır gelmişti bana, parça vs sorunları da eklenince en iyi iki seçenek bu araçlar.

Şimdi siz sorunca Pathfinder’ın şanzımanını araştırdım. Jatco markaymış. Jatco’da 5R05 kod ile geçiyor ve bir çok araçta kullanılan çok sağlam bir ünite. Nissan’daki kod karşılığı RE5R05A, Subaru’da ise 5EAT olarak geçiyor.

Yalnız şanzımanı araştırırken gezindiğim sitelerde aşağıda kendi notlarım için maddelediğim çok acayip bir bilgiye denk geldim. Sizin bu konu hakkında bir bilginiz var mı? Olmazsa bunu Pathfinder altında da açayım, insanlar faydalansın
  • Vites kutusunun bozulma problemi çok yaşanan kronik bir problem. Bunun sebebi ise radyatör’ün 80.000 mil civarı (130.000 km) bozulması ve içten vites kutusuna doğru sıvı sızdırması. Bu da tamiri çok pahalı olan vites kutusunun bozulmasına sebep veriyor. Nissan bu durumu nedense pek kabullenmemiş ve bu sıkıntıyı gidermek için araçları geri çağırmamış. Ustaların bu içten sızdırma yapan radyatördeki problemi bilmesi ve tespit etmesi de çok zor. Dolayısı ile aslında çok sağlam bir yapıya sahip olan Jatco RE5R05A kodlu vites kutusu tamir edilse bile esas arızayı yaratan radyatör değiştirilmezse aynı problem ileride tekrarlanacaktır. Burada problemli olan vites kutusu değil, radyatördür.
Bilgiyi referans aldığım web sayfaları :

2007 Nissan Pathfinder, Frontier, and Xterra's Jatco RE5R01A, RE5R05A, RL4R01A and RE4R01A Problems From a Defective Radiator | Guy's Automotive : Service - Auto Repair - Collision Center

VE

Coolant leaks are destroying Nissan transmissions at an alarming rate.
 



mesela WH da turbo bozulsa @KLL daha önce bir yol önermişti, yeni tip turbo takmak yönünde, bu da aracın gücünü 260 hp lere fln taşıyordu yanlış hatırlamıyorsam, bu işlem bile çok mantıklı, biraz uğraş istiyor tabi..
[/QUOTE]

Sevgili KLL,
Rica etsem turbo ile alakalı önerdiğiniz yolun link’ini bir kez daha buradan paylaşabilir misiniz?
 

Vites kutusunun bozulma problemi çok yaşanan kronik bir problem. Bunun sebebi ise radyatör’ün 80.000 mil civarı (130.000 km) bozulması ve içten vites kutusuna doğru sıvı sızdırması. Bu da tamiri çok pahalı olan vites kutusunun bozulmasına sebep veriyor. Nissan bu durumu nedense pek kabullenmemiş ve bu sıkıntıyı gidermek için araçları geri çağırmamış. Ustaların bu içten sızdırma yapan radyatördeki problemi bilmesi ve tespit etmesi de çok zor. Dolayısı ile aslında çok sağlam bir yapıya sahip olan Jatco RE5R05A kodlu vites kutusu tamir edilse bile esas arızayı yaratan radyatör değiştirilmezse aynı problem ileride tekrarlanacaktır. Burada problemli olan vites kutusu değil, radyatördür.
çok faydalı bir bilgi olmuş.
bence de nissan sayfasında bunu paylaşın, sorun yaşamamış olanlar ya da sorun yaşamış, tamir ettirmiş ama aynı sorunu yaşama ihtimali olanlara faydalı olur.

dediğim gibi ilanlarda hep görüyordum şanzıman revizyon görmüş diye, demek sebebi buymuş..
 

Bir MITSUBISHI ustası der ki;2007 öncesi 3.2 did modelin de kronik sorun olan pompa arızası için yetkili servis in verdiği fiyat 50 bin tl bu rakam sadece tamir takım kiti fiyatı:eek::eek: adı bende saklı.L200 ÜM var yana yakıla 2007 sonrası 3.2 pajero almak isterim ama TIRSİREMMMM:p:p.USTA der ki her araç pompadan arıza yapacak diye bir durum yok ama alırsan böyle bir duruma da hazırlık lı ol dedi.OFFF OFFFF içiç yanıyor 3.2 PAJERO için içim.:yum::yum::yum::yum::yum::yum::yum::yum:
 

Bir MITSUBISHI ustası der ki;2007 öncesi 3.2 did modelin de kronik sorun olan pompa arızası için yetkili servis in verdiği fiyat 50 bin tl bu rakam sadece tamir takım kiti fiyatı:eek::eek: adı bende saklı.L200 ÜM var yana yakıla 2007 sonrası 3.2 pajero almak isterim ama TIRSİREMMMM:p:p.USTA der ki her araç pompadan arıza yapacak diye bir durum yok ama alırsan böyle bir duruma da hazırlık lı ol dedi.OFFF OFFFF içiç yanıyor 3.2 PAJERO için içim.:yum::yum::yum::yum::yum::yum::yum::yum:
Aman diyim, o ne yaa?
 




Merhaba Mauvais,
Yazılarınızı sürekli takip ediyorum ve herkese yardımcı olmaya gayret gösteriyorsunuz, sitenin aktif ve paylaşmayı seven üyelerindensiniz, öncelikle bundan dolayı teşekkür ederim.

Benim gördüğüm kadarı ile bahsi geçen 3 aracın da genel olarak km’leri hep çok yüksek. 250.000’in altında araç yok gibi, ekseriyet 350.000 civarlarında, arada 450-500.000 km’nin üzerinde olanlarda var. (tabii saatleri ile oynanmadıysa) Araçların 14-15 yaşlarında olduğunu düşünürsek aslında normal gibi. Bir insan yılda ortalama 20.000 km. yapsa 250.000 km’ye gelir, 25.000 km. yapsa 350.000’e gelir.

Bu km’ler bu araçlar için çok mudur bilemiyorum? Herhalde herhangi bir araç için çok denilebilir, masraflar çıkartması da beklenir. Burada devreye araçların ne kadar iyi bakıldıkları, servis geçmişlerinin olup olmadığı devreye giriyor. Şimdi işin kritik noktası da burada başlıyor.

Servis geçmişli araçlara sahip olan kişiler araçlar aynı km.’lerde olsa bile 40.000 ile 50.000 TL. fazla fiyat istiyorlar. O zaman da şu soru ortaya çıkıyor acaba fazla para verip ne olduğu belli olanı mı almalı ya da ucuz olana yönelip ekspertiz sonucuna göre çok büyük sıkıntısı olmayanı alıp aradaki bütçeyi motor, şanzıman, enjektör, mazot filtresi, süspansiyonlar, burçlar vs. vs.’de mi kullanmak daha mantıklıdır. 40-50.000 TL. bu araçların revizyonu için yeterli midir?

Benim forumdan okuduğuma göre Pajero’nun parçaları çok pahalı ve piyasada da pek bulunamıyor. Bu bütçe yeterli olmayabilir, mazallah ciddi bir sıkıntı çıkarsa 100.000’lik olmakta var, fazlası da. Pathfinder ve Cherokee için tam emin değilim. Onların da parçaları muhakkak ucuz değildir ama o kadar çok bahsedilmiş ki sanıyorum Pajero’nun ki ayrı bir seviyede.

Pathfinder hakkında da satış rakamları çok az ve parçası bulunabilir mi diye düşünüyorsun ama kullanıcılar çoğu parçasının Navara ile aynı olduğundan sıkıntı çıkmaz diyorlar, biraz rahatlatıyor.

Grand Cherokee için ise negatif diyebileceğimiz durum, genelde Amerikancılara karşı olan önyargı. Bunların Japonlara nispeten daha fazla sorun çıkarttığı, çok fazla sanayide zaman geçirildiğinden ve bunalttığı söyleniyor. Bildiğimden veya tecrübe ettiğimden değil okuduklarımdan yola çıkarak söylüyorum, yanlışım varsa düzeltin lütfen. Bir diğer yandan 3.0 CRD’nin daha sorunsuz olduğu da söyleniyor. Motor dışındaki yerlerini bilemiyorum, motorun Mercedes olmasından kaynaklı olası bir arızada masrafın nerelere çıkabileceğini tahmin edemiyorum.

Yani işin sonu hakikaten zor bir seçim. 3 araçta aslında genel olarak çok sağlam, uzun km’ler devirebilecek tarzda araçlar gibi gözüküyor. Sıkıntıyı yaratan, olası ciddi bir problemde çıkacak masrafların altında kalıp kalmamak düşüncesi.

Araçlar arasında Pathfinder devasal bagajı ile öne çıkıyor, Cherokee performansı ile, Pajero ise arazi yetenekleri ile önde gibi.
Maaşım 12 000 tl mitsubishi pojero kullana bilirmiyim,benzin dert diyil
 

Önce ben cevap yazayım??2007 den beri mitsubishi kullanıyorum,2007 den 2015 in sonuna kadar v6 3000 benzinli uzun şase pajero kullandım tek kelime ile ŞAHANE bir araba idi.94 model hiç bir konforu olmayan bir araçtı.camlar bile manuel sadece elektrikli ayna ve klima vardı,tabiki elektronik donanım olmayınca sorun da fazla çıkmıyor yıllarca büyük masraf çıkmadan kullanıyorsunuz ama arkası makaslı olduğu için arkan koltuktakiler hoplayıver çekirge oynuyordu.?mitsubishi servisi veren özel servisler parça buluyor sıkıntı yok,aksaray da yedek parçacılar bir dünya var onlarda yardımcı olur ama unutmayın ki parça ucuz OLMAZ bu memlekette niyetiniz gezi yapayım,%30 offroad(ağır değil)olsun derseniz pajero süper bir araba,çok elektronik donanım risk oluyor her zaman ama sürekli problem çıkartır diye de bir kaide yok.Bu yazdıklarım her marka 4x4 ARAÇ için geçerlidir.pajeronun super select şanzumanı onu bazı markalar için de bir adım öne çıkartıyor bazen.pajero 3.2 did modeli benim hasta olduğum bir türdür?,ön arka bağımsız süspansiyon olması arka difflock olması arkada oturanların tavana zıplamaması gibi artıları çok olan bir araç,hafif offroad ve gezi için şahane bir alet ama yetkili servisin pompa tamir takım fiyatınına 50 bin tl demesi???bütün hayallerimi yıktı tabiki her ay pompa arızası vermez her sene pompa yı tamir etmezsin ama 50 bin tl ye insan aracına güzel bir arazi donanımı yapar.NİSSAN da çok iyi ve sağlam bir araç şahsen durum müsait olunca temiz bulursam alıp 35 lik lastik takıp gezi ve hafif offroad düşünmüyor değilim,şimdi diyeceksin ki 35 lik lastik ve hafif offroad?,çok pis bir huyum var bulunsun ama kullanma,illaki aracım yerden yüksek olacak ne yapalım HUY işte.?cherokee de iyi bir araç sıkıntı olmaz,japonlara göre parça bulması çok daha kolay dır,çok iyi ve bilinen bir ustası ile konuştum 2002 kare kasa alabilirsen çok daha iyi olur dedi,2002 öncesi kare kasalarda iyi ama 2002 daha iyi dedi.ucuz parça derdine düşersen LADA NİVA derim,ufacık,tefecik her yere girer çıkar ama aileye gelmez.TERCİH size kalmış aklıma şu an gelen her haltı yazdım üç arabada çok iyi istersen özelden de yazabilirsiniz fikir olarak yardımcı olurum.
 

Önce ben cevap yazayım??2007 den beri mitsubishi kullanıyorum,2007 den 2015 in sonuna kadar v6 3000 benzinli uzun şase pajero kullandım tek kelime ile ŞAHANE bir araba idi.94 model hiç bir konforu olmayan bir araçtı.camlar bile manuel sadece elektrikli ayna ve klima vardı,tabiki elektronik donanım olmayınca sorun da fazla çıkmıyor yıllarca büyük masraf çıkmadan kullanıyorsunuz ama arkası makaslı olduğu için arkan koltuktakiler hoplayıver çekirge oynuyordu.?mitsubishi servisi veren özel servisler parça buluyor sıkıntı yok,aksaray da yedek parçacılar bir dünya var onlarda yardımcı olur ama unutmayın ki parça ucuz OLMAZ bu memlekette niyetiniz gezi yapayım,%30 offroad(ağır değil)olsun derseniz pajero süper bir araba,çok elektronik donanım risk oluyor her zaman ama sürekli problem çıkartır diye de bir kaide yok.Bu yazdıklarım her marka 4x4 ARAÇ için geçerlidir.pajeronun super select şanzumanı onu bazı markalar için de bir adım öne çıkartıyor bazen.pajero 3.2 did modeli benim hasta olduğum bir türdür?,ön arka bağımsız süspansiyon olması arka difflock olması arkada oturanların tavana zıplamaması gibi artıları çok olan bir araç,hafif offroad ve gezi için şahane bir alet ama yetkili servisin pompa tamir takım fiyatınına 50 bin tl demesi???bütün hayallerimi yıktı tabiki her ay pompa arızası vermez her sene pompa yı tamir etmezsin ama 50 bin tl ye insan aracına güzel bir arazi donanımı yapar.NİSSAN da çok iyi ve sağlam bir araç şahsen durum müsait olunca temiz bulursam alıp 35 lik lastik takıp gezi ve hafif offroad düşünmüyor değilim,şimdi diyeceksin ki 35 lik lastik ve hafif offroad?,çok pis bir huyum var bulunsun ama kullanma,illaki aracım yerden yüksek olacak ne yapalım HUY işte.?cherokee de iyi bir araç sıkıntı olmaz,japonlara göre parça bulması çok daha kolay dır,çok iyi ve bilinen bir ustası ile konuştum 2002 kare kasa alabilirsen çok daha iyi olur dedi,2002 öncesi kare kasalarda iyi ama 2002 daha iyi dedi.ucuz parça derdine düşersen LADA NİVA derim,ufacık,tefecik her yere girer çıkar ama aileye gelmez.TERCİH size kalmış aklıma şu an gelen her haltı yazdım üç arabada çok iyi istersen özelden de yazabilirsiniz fikir olarak yardımcı olurum.
Çok teşekkür ederim.3.2 did ne demek? Dizelmi ?
 





Azerbaycan da yaşıyorsan daha ne beklersin yeğenim,hiç düşünme direk benzinli al hatta 3.5 v6 al şahane bir alet derim,dizel yakıt çok da temiz olmuyor o yüzden ara da bir sıkıntı çıkartıyor,keşke ben de azerbaycan da yaşasaydım ahhhhh ahhhhhh.?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,675
Mesajlar
1,521,970
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

SON KONULAR



Geri
Üst