Mazot kütüğü yine mazot kaçırıyor, arkadaşlar siz siz olun parçayı tamir etme yoluna gitmeyin, ben bunu sadece mazot kütüğünde yaptım , oda arabayı aldığım ilk günlerdeydi , acemiliğimize geldi diyelim, sıfır mazot kütüğü parasının yarısını verdim tamirine yine kaçırıyor yine kaçırıyor 400 lira haybeye gitti , şimdi komple yenisini alıcam bi daha sittim sene tamir ettirmem
Rotar filtresi hakkında yanılmışım çalışma sistemi şu şekil;
Filtrenin içine giren milden yağ geliyor ,milin bağlantısı motorun bloğunda biyerlerde orasını göremiyoruz, milden gelen basınçlı yağ filtreyi döndürüyor ve filtrenin altındaki minik iki delikten kazana akıyor ordan da boruyla kartele geri dönüyor, ne boka yaradığı hakkında bi fikrim yok , yağı filtre ediyor desek neden ayretten yağ filtresi var o zaman , anlamadım valla
Filtrenin içine giren milden yağ geliyor ,milin bağlantısı motorun bloğunda biyerlerde orasını göremiyoruz, milden gelen basınçlı yağ filtreyi döndürüyor ve filtrenin altındaki minik iki delikten kazana akıyor ordan da boruyla kartele geri dönüyor, ne boka yaradığı hakkında bi fikrim yok , yağı filtre ediyor desek neden ayretten yağ filtresi var o zaman , anlamadım valla
Land Rover Service Manualinde belirtilen şey;15 mikron altı partikülleri temizlemek için diyor,yani ilk filtre 15 mikron na kadar temizliyormuş.Eski filtreleri alıp partikül ölçümü yaptıran varmı bilmiyorum
Mazot kütüğü yeni masraf çıkardı, o yüzdsn manifolt yıkama işinide ben yapıcam...
Benim deniz makinlerine bakan ustamı aradım , aftercoler olsun , kondese iç petekleri olsun bunla yıkıyormuş ve çokta başarılı imiş sıcak suyla...
Zaten manifolt olayı sakat yanıcı bişeyle temizlememek gerekir
Geçmiş zamanda öküz ustalardan biri manifoltu benzinle temizlemiş , hesapta kurutmuş falan filan ama motoru topladı , marşa bi bastık , stop edebilene aşk olsun , kol çıkartıyordu askalsın , manifoltta kalan benzin kokusuyla ambeleye kalktı ... su iyidir yani...
Sabah yeni orijinal mazot kütüğünü aldım 1000 lira, contasınıda aldım...
Yeni kütüğün montajını yaptım...
Şanzumanın üstünden yağ soğutucusuna giden kablonun koruma spralini değiştirdim dökülüyordu...
Öğlen manifolt temizliğine biraz uğraştım zor iş , kurum la yağ karışınca çözelmeyen bi madde haline gelmiş içine el girmediği için zor olacak , yarın basınçlı suyla denicem bakalım...
Manifolt gözüken yerleri itibariyle tamam gibi , ama henüz son işlemi yapmadım , şişe fırçası arıyorum...
Isıtma bujilerinin plastik kafaları çatlak çatlaktı, lastik bant sardım üzerlerine ...
Rotar filtresinin vidalarını değiştirdim , egsoz egr çıkışıyla, rotarın vida deliklerine klavuz çektim sıkarken yalama olmasın diye
Elinize emeginize saglık. Bu işçilikleri bu kalitede yapmazlar. Ben ne zaman bakım onarım yaptirirken basında durmazsan arkasından bozduklarını evde self servis tamir ediyorum.
Ve sıra intercoler da...
Çıkması için ön panjur çıkıyor , kornaların arkasında komple radyatör sistemini tutan ayakların vidaları var , onlar söküldümü aradan çekip alınıyor
Turboya kadar hortumlarıda söktüm, İntercolerı baş aşağıya 3 saat beklettim yağ akmadı içinden
Toparlayınca üst havadanlığı bağlamadan çalıştırıp, turbodan yağ gelip gelmediğini kontrol edicem
İntercoları çalkalayarak temizliyeceğim başka çaresi yok içine ne koyacağıma henüz karar vermedim