2001 Model Lr Discovery Td5 Düzeltme Ve Yenileme Çalışmaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan troyexplorer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 584
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 125,240

Etiketler

Bugun gözümü karartıp şanzuman şalter temizlik ve mil keçesinin değişimi işine giriştim hayırlısıyla...
Şalterin üstü yağ ile toprak karışımı katmanla kaplıydı , bu katman ordayken tam üstünden akan klima suyunun içine girmesi imkansız ötesi , zaten şalterde problem yoktu...
Güzelce temizledim , ek yerine sika çekicem sudan korumak için , bide kabloların spral hortumunu yenilicem , içini açmayı düşünmüyorum , tertemiz olduğundan eminim
Yarın şanzumanı komple temizlicem, mil keçesi değiştirme işi bekliyecek biraz , tornada bi aparat yaptırmam lazım çünkü
 

Şu şalteri söküp içini açıp temizleyip yerine takmanın işçiliği 400 lira beyler , sürüne sürüne 3 gün uğraşırım o parayı vermem
Şalter mili keçe değiştirme işi akıllara zarar ,şanzuman aşağıya inecek dediler , sadece şanzumanı aşağıya indirme işçiliği 1500 lira , inmeden nasıl değişir göstericem yurdumuzun ustalarına...
 






Milin ucundan kupaya mesafe 2 cm , çekiç sallamak için mesafe yok yani...
Keçe nin dış çapı 18 milim, milin freze dişlisinin çapı 10 milim...
içi 10 milim dışı 18 milim 2,7 cm uzunluğunda tornada aparat yaptırdım, 2,7 cm uzunlukta mile kafadan girmeyeceğinden 2 ye böldürdüm ....
Keçeyi ve yatağı yağladım ,bu 2 parçayı mile gönderdim , sıkarken mil dönmesin diye tutmak için vites kolunu taktım , üstüne somunu taktım, mille kupa arasına takoz sıkıştırdım sebebi yük mile binecek içerde bağlantısı nasıl bilmiyorum geri gelme ihtimaline karşı takoz koydum, vidayı sıktım keçeyi eşit şekilde içeriye itti....
Not: bu işlemleri yaparken kolu spral telden sökmeyin , sonra vites ayarı yapmak için uğraşırsınız... yine ayar kaçmaması için şalteride söktüğünüz posizyonda geri monte etmeniz gerekiyor , sağa sola oynatma payı var , vidanın bastığı yerler iz yapmış şalterde aynı yere denk getirip sıkın...
Bu işlem için şanzuman aşağıya inecek diyen ustaların bu fotografları gözüne sokun...
 
Son düzenleme:

Akşam şalteri sikalıcam ona vakit kalmadı, yarına kadar kurur , onuda takarım , sonra herşeyin çalışıp çalışmadığı kontrol , daha sonrada şanzuman kartelini söküp , şanzumanın filtresini ve kartel contasını yenileyeceğim , yağınıda değiştircem tabiki.. bugunluk bu kadar...
 

Kaptan bu XYZ Şanzuman Hareket Sensörü değilmi?
 



Süleyman abi,kapattıracaksın dükkanları bu gidişle...Helal olsun
 




Pozisyon müşürünün ek yerini su girmesine önlem olarak sikaladım, kablosuna yeni spral koruma taktım, onun üstünede plastik bant sardım...
Yerine montajladım söktüğüm ayarlarda , test ettim vitesi doğru yerde gösteriyor sıkıntı yok...
Sıra şanzuman fitresi ve yağını değiştirmekte...
Bu arada keçeyi yatakla sıfır çakmıştım , biraz daha içeri ittim , nedeni daha önce değiştirmişler bunu keçe orjinal değildi çıkan, belkide tam yerinde değildi o yüzden erken bozuldu hem test etmiş oluruz...
 



Şanzuman filtre ve yağ değiştirme işide tamam
içinden çıkan yağın rengi hala kızıl bu iyiye işaret ...
Karteldeki magnet görevini yapmış...
4 litre mobil dexron 3 yağ koyabildim, daha fazla almadı, biraz dolaşıp tekrar değiştiririm , toplamda 9 litreye yakın yağ olması lazım şanzuman sisteminde
 

SON KONULAR - FORUM