Teşekkürler...
Valla tanışmak için bir problem yok, tabiki olabilir ama benim işim izin bakımından biraz sıkıntılı , heleki ilkbahar yaz döneminde dahada sıkıntılı herhangi bir organizasyona katılmam çok zor...
Siz bulunduğum yere ziyarete gelebilirseniz , tanışırız , gün içinde Anadoluhisarındayım , uzak değilseniz buyrun gelin
Bir bilgilendirme daha yapayim;
Yurt dışından buraya gönderim yapan firmalardan birşey aldığımızda aldığımız şeyin ebatlarına göre kargo ücreti çıkıyor bildiğimiz üzere , hem bu kargo parasından yırtmak için hemde vergiden yırtmak için yurtdışında yakını olanlar , yurt dışındaki adreslere yönlendirebiliyor
Bunu biliyordum ama sadece Almanyada var sanıyordum şöyleki;
Atıyorum Türkiyeye gönderim yapan ingiliz firmasından bişey aldınız ve ingilterede bi adrese yönlendirmek isteyince fiyat hemen değişiyor, % 20 fark biniyor üstüne , bunun açıklaması , yurt dışına gönderince o ülkedeki vergiden muaf oluyor
Dolayısıyla ha kargo ücreti ödemişiniz buraya gelmiş, ha orda bi adrese yönlendirdiniz rakam aynı kalıyor, kargo ücretide tamamen o alınmayan vergiye endexli diye tahmin ediyorum , çünkü değer arttıkça kargo ücreti aynı doğrultuda artıyor
Velasıl vergi çıkmayacak şeyleri yurt dışında adrese yönlendirmeyin hiç farkeden bişey yok maliyet açısından
Sadece burda gümrükte vergi kısmı kalıyor geriye oda % 18 değer üzerinden
Atıyorum , 430 liralık bişey aldınız 70 lira vergisi var
Ben yazılım yaptırmadım, yaptırmayıda düşünmüyorum
Yazılım maliyeti 1000 lira civarında sanırım
Alt devirleri canlandırıyor, yakıt da düşüyor diyorlar ama bana göre o kısmı hikaye, yani hem alt devirler canlanacak hemde az yakacak kısmı yakıt düşmesiyle doğru orantılı değil olamazda
Ben ihtiyaç duymuyorum açıkçası , motor ömrünü kısaltmayı gözardı ediyorsanız yaptırabilirsiniz
Tabi bazı araçlarda offroad donanımıyla birlikte artan ağırlaşmayla ve, daha yüksek dişli lastiklerle hantallaşma hat safhaya ulaşınca kaçınılmaz olabiliyor , standart donanımda tamamen fuzuli
Egr valfini iptal etmek için aparat, daha önce egr girişinin hortumunu çıkardım baktım, tıkanma yok ama kurumla yağ buharı birbirine karışmış zift gibi bi katman oluşmuş
Egr valfinin çok faydalı bişey olduğunu düşünmüyorum , yani şöyleki aracın performansını arttırmak için intercoler var neden var motorun emdiği havayı soğutmak için var iyi güzel sen gel intercolerdan sonra egr valfi koy yanmış egsozu yeniden motora gönder, ee nerde kaldı intercolerın görevi hiç oldu gitti, emiş yolunu kirletmeside cabası
Velasıl egr yi iptal edicem bu aparatta iptal etme kiti egr vanası çıkıcak bu düz boru takılacak oraya , egsoz çıkışından gelen boruda çıkacak manifolttaki çıkış ağzıda yine aparatla kapatılacak , bu işe yarıyor
Tabi ingiliz bu benim düşündüğümü düşünmüş sonradan, 2003 modelden sonra egsozdan gelen boru hattı üzerine soğutma sistemi ilave etmiş, oda mevcut soğutma suyuyla soğuyor , dolayısyla 80 dereceye kadar soğutabilir oda.
Benim araba 2001 model egr hattı soğutucusu yok, motor sıcaklığı ,egsoz harareti arttıkça yanma odasında gerekli olan oksijen daha sıcak gidiyor buda külliyen performans düşüklüğü yapıyor, ama 2003 model olsaydı yine iptal ederdim