2.7 Crd Grand Cherokee De Gaza Basınca Devrin Düşmemesi.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cenkpala Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,006

Etiketler
işini iyi yapan bir dizel ustası bulmanız lazım. basit bir problem bile olabilir.
 

bugün de hava yaptı herhalde çalışmıyo

Vakum vakum vakum.:smiley: biyerden hava kaçıyor diyorum ya:smiley: (sanki çok anlarmışım gibi)

Neyse google böyle der, biz de yalancısıyız işte, size kolay gelsin. Olur da orjinal yazılımı geri yükletebilirseniz odb cihazı ile tespit edilebilecek vakum kaçağı belirtilerini de (hata kodu dışında) buluruz. Belli bir düzeyin üstünde olmadığı sürece hata kodu vermiyor.
 

işini iyi yapan bir dizel ustası bulmanız lazım. basit bir problem bile olabilir.
dizelden buz gibi soğudum. pompacıda 3 gün kaldı arıza vermedi tek marşta çalıştı. bilgisayardan kontrol edince herşey normal. eve gidip bir gün sonra marşa basınca hemen alıp iki turda stop ediyor. bir yerden mazot hava yapıyor deniyor. anlamadım gitti. sanırım satıp benzinli lpg işine dönsem iyi olacak.
 

sanırım satıp benzinli lpg işine dönsem iyi olacak.

aynı fikirdeyim, arabanın yenisi, o mümkün olamıyorsa yaşlı arabanın ise basit olanı iyidir
 




Sebebi az çok belli olan arızalara el atmanın zorluğundan ben de bir dönem otomatik vitesten soğumuştum.
Diferansiyel mi şanzıman mı az da olsa bir ses yapıyordu, arabada 3 diferansiyel 1 ya da 2 tanesi şanzımanın içinde... şanzımanın kendisi ile ilgili olması muhtemel arızaları da hesaba katarsanız, ayıkla princin taşını.

Biri şanzıman çıkışından ses yapar diyor, öteki diferansiyelden ses yapar diyor, diferansiyelden ses yapar diyen usta şanzımancıya diferansiyelin biri de şanzımanın içinde diyorsun, ha arazi şanzımanı mı? onun çıkmasını kolay bulamayız diyor, alabileceğiniz en iyi cevap "arabayı bize bırakırsanız bakarız". Söküp dağıtmadan hiçbir soruya kesin cevap yok. Yapılacak tamir de biryerlerden "çıkmasını bulmak". Bu arada araba "renault clio" olmadığından o "çıkmalar" da dışarıdan kaçak gelen parçalar piyasada çıkma-mıkma parça yok aslında demişti toyata servisi.
 
Son düzenleme:


enjektörler değişti ve sorun ortadan kalktı.

Geçmiş olsun. Enjektörlerin değişmesi gerektiğine kim karar verdi ve mantık neydi açıkladı mı?
Eski enjektörlerin mazotu atomize ederek püskürtemediği bilinen bir durum da mesela bunun yüksek rolanti ile ilgisi neymiş bilinen birşey mi? Yoksa eski araç 10 yıllık enjektör kesin bozulmuştur mantığı ile mi değişti? (yanlış mantık olduğunu söylemiyorum sadece sonuç deneme yanılma yolu ile mi elde edildi yoksa bildikleri birşey mi vardı merak ettim)
 

araç daha sonra çalışmamaya başladı. enjektörlerden üçü sökülerek teste girdi ve haliyle geçemedi. enjektörler değişti ve sorun bitti.
 



Yani netice itibari ile iş ciddiye binince olaya bir "el atılmış" oldu. Galiba asıl mesele de burda bir el atınca gerisi ya şundadır ya bunda mantığıyla gelmeye başlıyor.
 

Benim aracım da wj 2.7 crd jeep. Rolantide yükselme sonunu ben de yaşamıştım. Sorunun sebebi arkadaşlarında söylediği gibi vakumdu. Bizim araçlarda crouse control vakumla çalışıyor. Sisteme giren kalın hortum yerinden biraz çıkmıştı yerine itince sorun çözüldü. Yakıt filtresinin hemen üstündeki parça.

Mobil cihazımdan gönderildi.
 


dizelden buz gibi soğudum. pompacıda 3 gün kaldı arıza vermedi tek marşta çalıştı. bilgisayardan kontrol edince herşey normal. eve gidip bir gün sonra marşa basınca hemen alıp iki turda stop ediyor. bir yerden mazot hava yapıyor deniyor. anlamadım gitti. sanırım satıp benzinli lpg işine dönsem iyi olacak.
Hocam aynisi bana oldu cildiracaktim ben de neredeyse yakit reguletoru mu nr varmis o degisti sorun duzeldi

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,086
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst