2.5 Benzinli Defender

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Baki Ö. Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 59
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,278
Ynt: 2.5 Benzinli Defender

vosdost' Alıntı:
sılındır kapagı catlak ıse. Cıkma taslanmamıs ve kaynagı olmayan bır kapak bulmanız gerekır. Cıkma fıyatları 400-500 cıvarı. Sılındır kapagı sokulmusken
1- segman kurtarırsa segmanı yenıleyın.
2. kol burcunu ve kol yatagını mutlaka yenıleyın.
3. Sılındır kapagına celık yuva caktırın. Lpg ye daha dayanıklıdır.
4. Sıboblar ınceyse bır takım yenı sıbob alın
ilginize teşekkürler
doğrudur aracım herşeyiyle orijinal fakat ben sorunun radyatörde olduğunu düşünmüyorum çünkü araçtaki suda kayboluyor zannedersem egsozdan atıyor
 

Etiketler
Ynt: 2.5 Benzinli Defender

kaptan10' Alıntı:
ilginize teşekkürler
doğrudur aracım herşeyiyle orijinal fakat ben sorunun radyatörde olduğunu düşünmüyorum çünkü araçtaki suda kayboluyor zannedersem egsozdan atıyor

Eksozdan sürekli su atıyorsa conta yanıktır. Araç soğukken eksozdan çıkan su normaldir.
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

vosdost' Alıntı:
Eksozdan sürekli su atıyorsa conta yanıktır. Araç soğukken eksozdan çıkan su normaldir.
ekzostan buhar eklinde attığını düünüyorum yoksa onca su nereye kaybolucakki
soğukken su atması normaldir onuda biliyorum benim aklımı karıştıran suyun yağada karışması aracın yağı yakması ve bu arada suyunda kaybolması acaba deediğiniz gibi conta yanıksa bu dediklerim olurmu
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

buradan arkadaşlara bir soru daha
88 kasa 70 li modellerdeki bir land rover benzinli motor silindir kapağı 93 model bnzinliye olurmu?
 




Ynt: 2.5 Benzinli Defender

2250 cc 88 kasa benzinli. 93 model benzinli 2500 cc. motor blokları birbirine çok benzer. uyacağını zannetmiyorum.
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

emrahmarti' Alıntı:
Evet, Reha beyin verimlilikten kastettiği olay bu, 2,5 benzinli motor ile 3,5 v8 motor hemen hemen aynı tüketim değerlerine sahip olmalarına karşın sahip oldukları beygir gücü ve tork arasında çok büyük farklar var.

2,5 benzinli motora 3,5 veya 3,9 v8 motor uygulayabilmek için bazı tadilatlara gidilmesi gerekecektir. En basit örnek araç üzerindeki şanzımanı kullanmayı düşünürseniz şanzımanın priz direk boyunda bir oynama yapılması gerekecektir.

Ben hem 2,5 benzin hem de 3,5 V8 kullandım. Bir ara her ikisine birden sahiptim. Benim ölçümlerim de Reha Bey'in söylediği şekilde. 2,5 Benzin de yaklaşık 17-18 lt yakıyordum. 3,5 V8 'de otobanda 22lt, araziye girdiğimde ise çok daha yüksek yakıyorum.
Fazla yaktığımı düşünerek, karbüratör ve distribütör bakımı yaptırdım, avans ayarını yptırdım, ateşleme kablolarını ve bujileri değiştirdim, ayrıca motor komple revizyona girdi, rektifiye v.s, nafile. Hala aynı yakıyor. Hiç 16lt tüketim görmedim - sırrı ne ise acilen paylaşmanızı rica ederim.

Selamlar,

Metin
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

herkese selamlar
defender 3.5 lt v8 lerde iki tip şanz var lt 77 ve rn 380.tahminimce 95 ten sonraki modellerde rn 380 kullanıldı.zira benim aracım 97 model ve rn 380 var.önceki modellerden farklı olarak fabrika çıkışı ön arka disk fren ve ince freze akslar kullanılmış.
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

tricknick' Alıntı:
Ben hem 2,5 benzin hem de 3,5 V8 kullandım. Bir ara her ikisine birden sahiptim. Benim ölçümlerim de Reha Bey'in söylediği şekilde. 2,5 Benzin de yaklaşık 17-18 lt yakıyordum. 3,5 V8 'de otobanda 22lt, araziye girdiğimde ise çok daha yüksek yakıyorum.
Fazla yaktığımı düşünerek, karbüratör ve distribütör bakımı yaptırdım, avans ayarını yptırdım, ateşleme kablolarını ve bujileri değiştirdim, ayrıca motor komple revizyona girdi, rektifiye v.s, nafile. Hala aynı yakıyor. Hiç 16lt tüketim görmedim - sırrı ne ise acilen paylaşmanızı rica ederim.

Selamlar,

Metin

Merhaba Metin bey,

Bizim aracımız 1990 model Discovery. 3,5 v8 motorları Discovery'lere uygularken ateşleme sistemini değiştirmişler.

Defender ve Range Roverlarda iki farklı sistem vardır. Biri karbüratörlü klasik sistem diğeri flapper akışmetreli elektronik ateşlemeli sistem. Bizim Discovery'de ise hotwire akışmetreli sistem var. Bu sistem 3,9 v8 motorlu Discoverylerde kullanılan sistem ile aynı.

Yakıt tüketimlerindeki fark bundan kaynaklanıyor olabilir. Hafta sonu İstanbul'a gidip geldim otobanda LPĞ tüketimi 20lt/100km oldu. Araçta şu anda 2" yükseltme 275/70/16 BFG AT lastikler var.

İyi günler. Emrah
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

emrahmarti' Alıntı:
Merhaba Metin bey,

Bizim aracımız 1990 model Discovery. 3,5 v8 motorları Discovery'lere uygularken ateşleme sistemini değiştirmişler.

Defender ve Range Roverlarda iki farklı sistem vardır. Biri karbüratörlü klasik sistem diğeri flapper akışmetreli elektronik ateşlemeli sistem. Bizim Discovery'de ise hotwire akışmetreli sistem var. Bu sistem 3,9 v8 motorlu Discoverylerde kullanılan sistem ile aynı.

Yakıt tüketimlerindeki fark bundan kaynaklanıyor olabilir. Hafta sonu İstanbul'a gidip geldim otobanda LPĞ tüketimi 20lt/100km oldu. Araçta şu anda 2" yükseltme 275/70/16 BFG AT lastikler var.

İyi günler. Emrah

OK. Elektronik ateşleme fark yaratıyor olması normal. Yine yazdığınız şekilde kullanılan lastiğin cinsi ve çapı da önemli bir etken. Şu anda kullandığınız lastikler 275mm taban genişliği olan 31" çapında lastikler. Ben 235mm taban, 33" lastik kullanıyorum (ya çok agresif desenli Silverstone MT-117 yada Lassa OK-144).

Mantık olarak daha yüksek çapı olan lastiği çevirmek için harcayacağınız enerji küçük çaplı olandan fazla olmalı. Bir de deseni AT den MT ye çevirince de sanırım bir fark yaratmalı. Yanlız taban genişliği arttıkça da sarfiyat artmalı diye düşünüyorum.
 



Ynt: 2.5 Benzinli Defender

tricknick' Alıntı:
OK. Elektronik ateşleme fark yaratıyor olması normal. Yine yazdığınız şekilde kullanılan lastiğin cinsi ve çapı da önemli bir etken. Şu anda kullandığınız lastikler 275mm taban genişliği olan 31" çapında lastikler. Ben 235mm taban, 33" lastik kullanıyorum (ya çok agresif desenli Silverstone MT-117 yada Lassa OK-144).

Mantık olarak daha yüksek çapı olan lastiği çevirmek için harcayacağınız enerji küçük çaplı olandan fazla olmalı. Bir de deseni AT den MT ye çevirince de sanırım bir fark yaratmalı. Yanlız taban genişliği arttıkça da sarfiyat artmalı diye düşünüyorum.

Lastik ebatları ve deseni dışında şanzıman tipi, arazi ve ayna mahruti oranlarıda aracın performansı ve yakıt tüketiminde etkili olacaktır.
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

emrahmarti' Alıntı:
Lastik ebatları ve deseni dışında şanzıman tipi, arazi ve ayna mahruti oranlarıda aracın performansı ve yakıt tüketiminde etkili olacaktır.

Çok doğru. Ben LT77 şanzıman ve yanılmıyorsam 1.41 oranı kullanıyorum.
 


Ynt: 2.5 Benzinli Defender

emrahmarti' Alıntı:
Bende de LT77 şanzıman var ama arazi oranım 1,22.

Bu arada şimdi fark ettim, sadece elektronik ateşleme değil, sizin araba ayrıca enjeksiyon sistemine sahip. Benim Defender karbüratörlü. Zaten buradan ciddi bir fark olması doğal. Lastik, şazıman v.s. yakıt besleme sisteminin yanında çok ufak bir etki yapar.

Sonuç olarak siz 16 lt yakıyorken benim 20-22 lt yakmam bu durumda normal.
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

tricknick' Alıntı:
Bu arada şimdi fark ettim, sadece elektronik ateşleme değil, sizin araba ayrıca enjeksiyon sistemine sahip. Benim Defender karbüratörlü. Zaten buradan ciddi bir fark olması doğal. Lastik, şazıman v.s. yakıt besleme sisteminin yanında çok ufak bir etki yapar.

Sonuç olarak siz 16 lt yakıyorken benim 20-22 lt yakmam bu durumda normal.

abi arabanda LPG var mı? madem karbüratörlü dönüşüm ucuz olduğundan çok çabuk amorti eder.

Ben hiç benzinde ölçüm yapamadım bu arada, sizde de oluyor mu, kışın hatırı sayılır daha çok yakıyor araba, ya da çok geziyorum :smiley:

Bir de bizim motorlarda ekonomik gitmek için hangi devirlerde seyretmeli?
 



Ynt: 2.5 Benzinli Defender

ozcour' Alıntı:
abi arabanda LPG var mı? madem karbüratörlü dönüşüm ucuz olduğundan çok çabuk amorti eder.

Ben hiç benzinde ölçüm yapamadım bu arada, sizde de oluyor mu, kışın hatırı sayılır daha çok yakıyor araba, ya da çok geziyorum :smiley:

Bir de bizim motorlarda ekonomik gitmek için hangi devirlerde seyretmeli?
LPG yok. Taktıramıyorum. Araba kapalı otopark ta duruyor. LPG taktırırsam otoparka giremeyeceğim.
Bu arada, benimki de kışın biraz daha fazla yakıyor. Nedenini bilemedim. Hava daha soğuk diye olabilirmi? Soğuk motor daha fazla tüketir. Gerçi termostatı değiştirip 74 derece taktım. Bakalım na kadar yakacak.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,226
Kayıtlı Üye Sayımız
166,537
Kaydolan Son Üyemiz
emrecnblat

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst