2.5 Benzinli Defender

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Baki Ö. Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 59
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,278
Ynt: 2.5 Benzinli Defender

byhunter' Alıntı:
benzinli bineceksem v8 3.5 binerim daha iyi nedeni ise
atak,güçlü,seri (rn 380 şanzuman) sarfiyatı ise pek fark etmiyor.hemen hemen aynı
yanlız iyi bir lpg kiti takılmalı dual çıkışı olan veya çift regülatör mesela
2.5 benzinlide kullandım çok fark var çok

Selamlar,
V8 ile 2.5 benzin arasındaki yakıt farkı "pek fark etmiyor" seklinde aciklanamaz. V8 bir arac, en az 20lt. civarında yakar, 2.5 benzin ise 15-16lt. Ayrıca, iki aracin arasinda cok ciddi vergi farkı vardır.

Ancak, "işin parasal boyutu önemli degil" diyorsanız, birsey diyemeyecegim, iyi gunler, reha
 

Etiketler
Ynt: 2.5 Benzinli Defender

Reha Bey,teşekkürler.
Peki LPG kiti takılması durumunda yine aynı motor için verimsiz diyebilir miyiz? Tabi yine 83 hp güç üretecek ama LPG nin düşük maliyeti hiç olmazsa durumu kurtarmaz mı?
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

denizakvaryumu' Alıntı:
Reha Bey,teşekkürler.
Peki LPG kiti takılması durumunda yine aynı motor için verimsiz diyebilir miyiz? Tabi yine 83 hp güç üretecek ama LPG nin düşük maliyeti hiç olmazsa durumu kurtarmaz mı?

Selamlar,
"teknik" olarak baktıgınızda "ne kadar yakıt veriyorsunuz? ne alıyorsunuz?" cumlesinin karsılığı değişmiyor ;-(

Ama haklısınız, en azından finansal olarak "daha verimli" diyebiliriz.. reha
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

emrahmarti' Alıntı:
3,5 v8 motorlarda 2,5 dizeller ile aynı şanzımanı yani lt 77 şanzımanı kullanıyorlar ve eski teknolojiye sahipler.

r380 şanzıman ise 3,9 v8 motolar ile kullanılmaya başlanmıştır.

v8 3.5 un ana şanzımanı lt 77 doğru ama arazi şanzımanı seri öyle olması gerek 83 beygir ile 135 beygir motora aynı şanzımanı kullanmazlar diye biliyorum.
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

reha' Alıntı:
Selamlar,
V8 ile 2.5 benzin arasındaki yakıt farkı "pek fark etmiyor" seklinde aciklanamaz. V8 bir arac, en az 20lt. civarında yakar, 2.5 benzin ise 15-16lt. Ayrıca, iki aracin arasinda cok ciddi vergi farkı vardır.

Ancak, "işin parasal boyutu önemli degil" diyorsanız, birsey diyemeyecegim, iyi gunler, reha

merhaba reha bey 2.5 benzinli 80 litre benzin 400 km yapıyor v8 3.5 defender de aynı km yi yapıyor ciddi bir fark yok olsa dahi küçük bir fark olur.
o farkta 135-83 =52 beygire, dört teker disk frene, ve seri şanzımana tekabül ediyor ayrıca keyifli bir sürüş zevkine, tercihler her zaman farklılıklar göstermiştir bize düşen
ise tercihlere saygı duymaktır. selamlar.
 



Ynt: 2.5 Benzinli Defender

byhunter' Alıntı:
merhaba reha bey 2.5 benzinli 80 litre benzin 400 km yapıyor v8 3.5 defender de aynı km yi yapıyor ciddi bir fark yok olsa dahi küçük bir fark olur.
o farkta 135-83 =52 beygire, dört teker disk frene, ve seri şanzımana tekabül ediyor ayrıca keyifli bir sürüş zevkine, tercihler her zaman farklılıklar göstermiştir bize düşen
ise tercihlere saygı duymaktır. selamlar.

Selamlar,
oncelikle, çok haklısınız... tercihler kişilerin "bekletilerine ve şartlarına" göre değiştiği için bu konuda tartışma yapmak bence de doğru bir yaklaşım değil. Bizlerin vazifesi, tecrübelemizi paylaşarak "bilinçli" kararlar verilmesine katkıda bulunmak. Ben 2 sene 2.5 benzinli Defender kullandım. Bu sure zarfında sarfiyatım 15-16lt. idi (bugun itibarı ile kaç liraya karşılık geldiğini bilemiyorum tabii) ve 3.9Lt. V8 motorun da 20lt. yaktığını biliyorum, ama 3.5Lt V8 yakışını bilmiyorum.
İşin konfor konusunda çok haklısınız ama %25 yakıt tüketimi ciddi bir rakkam, ama "bence" tabii.. Ayrıca, tekerleklerin disk fren olması ve sanziman ayrı konular. Zira, 3.5lt V8 araclarda LT77 mi? yoksa R380 mi var bilmiyorum (bence LT77 takılı model de var, R380' de) . Disk frenler de, Defender'da sonradan yapılan değişiklikler.

iyi günler dilerim,reha
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

byhunter' Alıntı:
v8 3.5 un ana şanzımanı lt 77 doğru ama arazi şanzımanı seri öyle olması gerek 83 beygir ile 135 beygir motora aynı şanzımanı kullanmazlar diye biliyorum.

Arazi şanzımanı defenderlar ile aynı yani lt230 kodlu şanzıman. Ama bu şanzımanında 3 farklı dişli oranı var. 1,22 - 1,41 - 1,66 şeklinde.

3,5 v8 motorlarda arazi şanzımanın dişli oranı 1,22. Defenderlarda 1,41 ve 1,66 oranlı arazi şanzımanları var ama hangi motorda hangi orana sahip bir bilgim yok.
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

reha' Alıntı:
Selamlar,
oncelikle, çok haklısınız... tercihler kişilerin "bekletilerine ve şartlarına" göre değiştiği için bu konuda tartışma yapmak bence de doğru bir yaklaşım değil. Bizlerin vazifesi, tecrübelemizi paylaşarak "bilinçli" kararlar verilmesine katkıda bulunmak. Ben 2 sene 2.5 benzinli Defender kullandım. Bu sure zarfında sarfiyatım 15-16lt. idi (bugun itibarı ile kaç liraya karşılık geldiğini bilemiyorum tabii) ve 3.9Lt. V8 motorun da 20lt. yaktığını biliyorum, ama 3.5Lt V8 yakışını bilmiyorum.
İşin konfor konusunda çok haklısınız ama %25 yakıt tüketimi ciddi bir rakkam, ama "bence" tabii.. Ayrıca, tekerleklerin disk fren olması ve sanziman ayrı konular. Zira, 3.5lt V8 araclarda LT77 mi? yoksa R380 mi var bilmiyorum (bence LT77 takılı model de var, R380' de) . Disk frenler de, Defender'da sonradan yapılan değişiklikler.

iyi günler dilerim,reha

Merhaba Reha bey,

3.5 v8 motorlara sahip discovery ve defenderlarda lt77 şanzıman var. R380 şanzımamı uygulayabilmek için bazı tadilatların yapılması gerekmekte.

Benim sahip olduğum 3.5 v8 Discovery 100km de 16 lt benzin, 20 lt lpg yakmakta.
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

emrahmarti' Alıntı:
Arazi şanzımanı defenderlar ile aynı yani lt230 kodlu şanzıman. Ama bu şanzımanında 3 farklı dişli oranı var. 1,22 - 1,41 - 1,66 şeklinde.

3,5 v8 motorlarda arazi şanzımanın dişli oranı 1,22. Defenderlarda 1,41 ve 1,66 oranlı arazi şanzımanları var ama hangi motorda hangi orana sahip bir bilgim yok.

Selam Emrah,
aslında istediginiz motorda istediginiz oranı kullanabiliyorsunuz (degisen sadece bir disli) . Bu aractan beklentileriniz ile orantılı. Discovery V8, Defender V8 1.22 kullanıyor. Defender 300Tdi 1,41 ve Defender benzin ve düz dizel 1.66 oranı kullanıyor. Ben Puma motorumda once 1.41 taktım ama arac cok bagırıp , yüksek devirde gidince 1,22'ye geçtim. Ve hatta 1.00 oranlı özel dişliler de bulunabiliyor.. iyi günler dilerim, reha
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

reha' Alıntı:
Selamlar,
oncelikle, çok haklısınız... tercihler kişilerin "bekletilerine ve şartlarına" göre değiştiği için bu konuda tartışma yapmak bence de doğru bir yaklaşım değil. Bizlerin vazifesi, tecrübelemizi paylaşarak "bilinçli" kararlar verilmesine katkıda bulunmak. Ben 2 sene 2.5 benzinli Defender kullandım. Bu sure zarfında sarfiyatım 15-16lt. idi (bugun itibarı ile kaç liraya karşılık geldiğini bilemiyorum tabii) ve 3.9Lt. V8 motorun da 20lt. yaktığını biliyorum, ama 3.5Lt V8 yakışını bilmiyorum.
İşin konfor konusunda çok haklısınız ama %25 yakıt tüketimi ciddi bir rakkam, ama "bence" tabii.. Ayrıca, tekerleklerin disk fren olması ve sanziman ayrı konular. Zira, 3.5lt V8 araclarda LT77 mi? yoksa R380 mi var bilmiyorum (bence LT77 takılı model de var, R380' de) . Disk frenler de, Defender'da sonradan yapılan değişiklikler.

iyi günler dilerim,reha

reha bey yorumlarınıza katılıyorum yerinde tespitlerde bulunmuşsunuz yanlız dört teker disk frenler orjinal olarak 1994 modellerin bazılarında olmak kaydıyla daha sonraları kullanılmaya başlanmıştır diye biliyorum.
 



Ynt: 2.5 Benzinli Defender

emrahmarti' Alıntı:
Merhaba Reha bey,

3.5 v8 motorlara sahip discovery ve defenderlarda lt77 şanzıman var. R380 şanzımamı uygulayabilmek için bazı tadilatların yapılması gerekmekte.

Benim sahip olduğum 3.5 v8 Discovery 100km de 16 lt benzin, 20 lt lpg yakmakta.

Selam
Defender'in (aslında genel olarak LRnin) en iyi tarafıi Lego gibi istediginiz deişiklikler ile istediginiz konfigurasyona ulasabilmeniz. Ornegin, Defender'da 300Tdi motoru kullananların cogu LT77, bir bolumu ise R380 sanziman kullanıyor. Evet haklısınız, sanzimanı degistirdiginizde priz-direk degisikligi gerekiyor ama ustalar artık çok rahat yapıyorlar bu degisikligi. Suanda ben de LT77 kullanıyorum ama ucuza bir R380 bulursam degistirmeyi dusunuyorum. Benim aracım da, arka frenler kampana idi, birara onu da disk frene degistirdik.

Sonuc, bu aracta ne isterseniz ve "oderseniz" onu alabiliyorsunuz.. Ayrıca, 3.5Lt V8'in 16Lt. yakması iyi bir rakkam, bu da 2.5 benzinlinin verimsizligini acikliyor. iyi gunler dilerim, reha
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

reha' Alıntı:
Ayrıca, 3.5Lt V8'in 16Lt. yakması iyi bir rakkam, bu da 2.5 benzinlinin verimsizligini acikliyor. iyi gunler dilerim, reha

Forumdaki etkinliklere bakınca Naci Beyin Tiny sini videodan izlerken işte defender 110 bu dedim.

Reha Beyin "verimlilik" dediği olay bu sanırım.

Bu durumda verimlilik açısından; dizellerin son hedefi puma motorken, benzinli 110 defenderlerin son hedefi V8 olacak sanırım, tabii LPG li olarak .

Benzinli Def.110 ların sonradan V8 e geçmelerinde bir sorun oluyor mur???
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

denizakvaryumu' Alıntı:
Forumdaki etkinliklere bakınca Naci Beyin Tiny sini videodan izlerken işte defender 110 bu dedim.

Reha Beyin "verimlilik" dediği olay bu sanırım.

Bu durumda verimlilik açısından; dizellerin son hedefi puma motorken, benzinli 110 defenderlerin son hedefi V8 olacak sanırım, tabii LPG li olarak .

Benzinli Def.110 ların sonradan V8 e geçmelerinde bir sorun oluyor mur???

Evet, Reha beyin verimlilikten kastettiği olay bu, 2,5 benzinli motor ile 3,5 v8 motor hemen hemen aynı tüketim değerlerine sahip olmalarına karşın sahip oldukları beygir gücü ve tork arasında çok büyük farklar var.

2,5 benzinli motora 3,5 veya 3,9 v8 motor uygulayabilmek için bazı tadilatlara gidilmesi gerekecektir. En basit örnek araç üzerindeki şanzımanı kullanmayı düşünürseniz şanzımanın priz direk boyunda bir oynama yapılması gerekecektir.
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

Selam
ben balıkesirden fahri uzun zaman dır sitenizi uzaktan olsada takip etmekteyim
bende lr hastası biri olarak beş altı ay öncesinde 93 model benzinli lar sahibi oldum
aracım çok temiz bildiğim bir arç idi tapu dairesinden ihale yöntemi ile aldım
fakat bir sıkıntı var o da tahminimce aracın silindir kapağı çatlak yağa su veriyor ne yapmamı önerirsiniz
araca puma motor uygulamaya kalksak bize ne gibi bir maliyet çıkar acaba
 

Ynt: 2.5 Benzinli Defender

kaptan10' Alıntı:
Selam
ben balıkesirden fahri uzun zaman dır sitenizi uzaktan olsada takip etmekteyim
bende lr hastası biri olarak beş altı ay öncesinde 93 model benzinli lar sahibi oldum
aracım çok temiz bildiğim bir arç idi tapu dairesinden ihale yöntemi ile aldım
fakat bir sıkıntı var o da tahminimce aracın silindir kapağı çatlak yağa su veriyor ne yapmamı önerirsiniz
araca puma motor uygulamaya kalksak bize ne gibi bir maliyet çıkar acaba

Puma motor için daha önce açılmış konular var maliyet ve evrak işlerini oralardan takip edebilirsiniz,
yaga su olayına gelince kapagı söktürmeden önce sanırım radyatörünüz yeni tip eger orjinalse radyatörde farklı kanallarda yag ve su dolaşıyor radyatöedeki içsel bir kaçak yaga su veya suya yag karışmasına sebeb oluyor.
 



Ynt: 2.5 Benzinli Defender

sılındır kapagı catlak ıse. Cıkma taslanmamıs ve kaynagı olmayan bır kapak bulmanız gerekır. Cıkma fıyatları 400-500 cıvarı. Sılındır kapagı sokulmusken
1- segman kurtarırsa segmanı yenıleyın.
2. kol burcunu ve kol yatagını mutlaka yenıleyın.
3. Sılındır kapagına celık yuva caktırın. Lpg ye daha dayanıklıdır.
4. Sıboblar ınceyse bır takım yenı sıbob alın
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,226
Kayıtlı Üye Sayımız
166,537
Kaydolan Son Üyemiz
emrecnblat

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst