1994 4.0 Zj Stop Etme Ve Çalışmama Sorunu.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mutluyalcin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,812

mutluyalcin

Yeni Üye
Mesajlar
6
Tepkime Puanı
5
Herkese Merhaba;

Aracım 1994 model 4.0 Zj Loredo modeldir.

Aracıma ben almadan önce tek nokta dedikleri bir gaz sistemi yapılmış. Sıralı gaz sistemi yok.

Aracımla giderken araç birden stop ediyor ve çalışmıyor.

Tespitler:
- Çok sıcak havalarda özellikle sıklaşıyor.
-Trafikte iken (Fan termiği iptal edilip direk motora kaynak yapılarak sürekli çalışması sağlanmış) hararet sıcak havalarda daha çok yükseliyor. Stop ediyor ve çalışmıyor.
-Hızlı giderken (90 120km/s) hız ile giderken yapmıyor. Dur kalk yaptığımda tam kalkış esnasında stop ediyor.
-Elektrik kesmiyor kontak açık olduğundan gösterge ışıkları yanıyor.
-Araç gazda da olsa benzindede olsa stop etme sorunu oluyor.
-Bazen stop ettiğinde 2. Marşa basışımda hemen çalışıyor, bazende akü bitene kadar bassamda nafile, çalışmıyor. 1-2 saat sonra aktarma yapıyorum başka bir araçtan tek marşta çalışıyor.

Yapılan ve denenen işlemler:

Ankarada yaşıyorum, göstermediğim amerikan ve suv ustası kalmadı, forumlarda söylenen işlemlerin hemen hemen hepsini yaptırdım sorunum çözülmedi. Yinede yaptıklarımı sırası ile yazayım.

-Gaz beynine gaz gönderen valfin elektrik beslemesine 5 ayaklı bir röle takılmıştı. Bu röle bazen geçirmiyordu. Bir oto elektrik ve gaz ustası bu rölenin bağlanma amacını çözemedim buna gerek yok dedi. Röle kontağı sürekli aç kapa yaptığında yani arızalandığında araç bir gaz bir benzine geçiş yapıp boğuluyor dedi. Bu röle sana sıkıntı yaşatır dedi ve iptal etti , kabloları direk bağladı.

-Bir motor ustası Boğaz kelebeği temizliği yapılması gerekiyor dedi. Rolentide dalgalanmalar meydana geliyordu, bazen stop eder gibi oluyordu. Boğaz kelebeğini temizlettirdim. Stop eder gibi olma sorunu çözüldü, fakat Vites P de iken benzinde de gazda da 800 1000 devir arasında rolenti sürekli oynuyor.( D de iken bu dalgalanma olmuyor)

-Şaşmaz oto sanayide bir amerikan ustası, bu araçlarda rolenti motoru var akün zayıf ve yetersiz ise Vakumlamayı doğru yapamıyor olabilir dedi. Sıfır Akü aldım taktım.

-Ateşleme ile ilgili olabilir dedi başka bir usta. Bujileri ve kablolarını değiştirdim.

Hala arıza çözülmedi.

Kış boyunca aracı aktif kullandım. Böyle bir sorun ile karşılaşmadım. Benim kendi tespitim bu sorunun sıcak havalarda hararetin yükselmesi ile alakalı olabileceğini düşünüyorum, ancak aynı sıkıntıyı yaşayanların tecrübelerini paylaşmasını rica ediyorum.

Harareti düşük tutmak için fan yetersiz kalıyor olabilir belki diye düşünüyorum.( Fan termiği iptal edilip direk motor dönüşüne kaynatıldığı için)

Hararetin düşük kalması için ne yapabilirim? Önerilerinizi rica ediyorum.

Ankaraya yeni taşındım. Bu araçtan anlayan güvenilir bir usta varsa tanıdığınız paylaşabilirsez çok memnun olurum.

Şimdiden yardımcı olan, tavsiye-Öneri de bulunan herkese teşekkür ediyorum.
 

Etiketler
Uzaktan tespit yapmak gerçekten zor.Termiğin iptal edilip fanın direk bağlanması fan devri açısından harareti yükseltmez,çünkü fan hep dönebileceği max devirde dönüyor.Ama motora da gereksiz bir yük bindirir.
Hararet varsa sorunu soğutma sisteminde aramak gerekir.Radyatörün durumu nasıl? Radyatörün önünde klima radyatörü var.Onun aralıklarının tıkanıp eğilmesi bile soğutma performansını düşürür.Fanın davlumbazı yerinde mi? Yerindeysede sağlam mı?Yerinizde olsam lpg yi iptal eder,soğutma sistemini yenilerdim.Radyatör ve termostatı değiştirip fanı olması gerektiği gibi termikli hale getirirdim.
 

@VolkanGurcan Hocam, Bugün tekrar sanaiye gittim. 2 Ustada araca bilgisayarla bağlanıp arızanın ne olduğuna bakılması lazım dedi. Arabada OBD soketi varmı yokmu baktık ama bulamadık. Bu modellere OBD bağlantısı yapılabiliyor mu ? Yapılıyorsa soketi nerdedir? Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

Birde Radyatör ne durumda demişsiniz. Araç 6 aydır bende. Radyatörüne hiç baktırmadım. Bu pazar günü biryerle görüştüm. Aracı oraya bırakıcam Radyatör şişleme diye bir işlem varmış sanırım. Oksijen kaynağı ile radyatörün su giriş ve çıkış kısmını açıp su kanallarına şiş sokarak temizliyorlarmış. O işlemi yapacaklar. Termostat düzgün çalışıyor mu onada bakacaklar. Bunuda yapalım bakalım sorun ne çözülecek mi. Bende ne çıkacağını merakla bekliyorum.
 


OBD var ama eski nesil.OBD 1 diye geçer.Çoğu yerde olan bluetooth lu cihazlar uymaz.
Bir oto beyinciye sordum obd nin nerede olduğunu elindeki cihaz gösteriyormuş. Aşağıdaki resimler ihtiyacı olana yardımcı olabilir. Teşekkürler Volkan hocam yinede.

DFBC9853-2D67-46C2-9DBD-7AB7661F9CDE.jpeg


1C900B5E-009E-4E33-A9D6-4454411E083D.jpeg
 



94'lerde eski tip obd var. ona drb cihazı uymaz. farklı bir cihaz ile bakılabilir ki, o da herkes de olmaz. Onunla uğraşağına kontaktan hata kodu alman daha mantıklı. 5 kere aç kapa yap kontağı, 5.'den sonra km sayacında hata kodları sırasıyla çıkar. 11-55 başlangıç-kapanış onları dikkate alma. onların arasında çıkan kodları yaz buraya. en azından bir fikir sahibi olabiliriz.

ama anladığım kadarıyla aracın çok kurcalanmış. böyle araçları adam etmesi çok çok zor. insanlar genelde ucuza kaçıp böyle sıkıntılı araç alıyorlar ama sonra toplayana kadar akla karayı seçiyorlar. naçizane tavsiyem bir an evvel satıp elden çıkarmaya bak. bu sorunu çözsen bile ilerde çıkabilecek muhtemel daha bir çok sorun olacaktır.

ha bütçe ve zaman sorunum yok, elimde de çok iyi bir usta var diyorsan, birkaç ay sanayiye yapacağın düzenli ziyaretlerle bir miktar toplayabilirsin :smiley: ama o sanayi ziyaretleri hiç bitmeyecektir :smiley: her gittiğinde "bu son" desen de, o son olmayacaktır :smiley: tecrübeyle sabittir :D
 

Tekrar herkese selam;

Aracı Ankarada HMC garage diye bir amerikancıya götürdüm, cihaza bağladı. Sorun cihaz bağlıyken seyir halinde tekrar oldu. Krank sensörü hatası verdi. Krank sensörünü 600 tl + 350 tl işçilikle değiştirdiler. Aracı teslim aldım stop etme sorunu çözüldü. Ertesi gün sabah marş bastım araç hem lpg de hemde benzinde soğukken patlatma yapıyor gaz yemiyor, stop ediyor. Hava filtresi kapağını hava hortumlarını yerinden çıkartıyor. Isındıktan sonra sıkıntısız çalışıyor. Motor soğukken patlatma yapmasının sebebi ne olabilir. Arabaya durmadan para harcıyorum hala sıkıntım çözülmedi. Isınınca stop edip kalma problemi şimdide motor soğuklen patlatma yapma olayına döndü. Lpg ciye gittim lpg elektrik tesisatını yenilettim hava ayarını gaz ayarını yaptırdım. Sorun benzindeykende oluyor. Kafayl yedirecek araba bana. Bilgisi tecrübesi olanlar paylaşabilirse çok sevinirim. Arızanın oluştuğu ana ait videoyu aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

 
Son düzenleme:

Tekrar herkese selam;

Aracı Ankarada HMC garage diye bir amerikancıya götürdüm, cihaza bağladı. Sorun cihaz bağlıyken seyir halinde tekrar oldu. Krank sensörü hatası verdi. Krank sensörünü 600 tl + 350 tl işçilikle değiştirdiler. Aracı teslim aldım stop etme sorunu çözüldü. Ertesi gün sabah marş bastım araç hem lpg de hemde benzinde soğukken patlatma yapıyor gaz yemiyor, stop ediyor. Hava filtresi kapağını hava hortumlarını yerinden çıkartıyor. Isındıktan sonra sıkıntısız çalışıyor. Motor soğukken patlatma yapmasının sebebi ne olabilir. Arabaya durmadan para harcıyorum hala sıkıntım çözülmedi. Isınınca stop edip kalma problemi şimdide motor soğuklen patlatma yapma olayına döndü. Lpg ciye gittim lpg elektrik tesisatını yenilettim hava ayarını gaz ayarını yaptırdım. Sorun benzindeykende oluyor. Kafayl yedirecek araba bana. Bilgisi tecrübesi olanlar paylaşabilirse çok sevinirim. Arızanın oluştuğu ana ait videoyu aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.
 

Tekrar herkese selam;

Arkadaşlar sorunum çözüldü sonunda. Bu sorunu yaşayan arkadaşlar mutlaka olacaktır. Arızanın nasıl çözüldüğünü anlatacağım.

Krank sensörü değişimi yapılmadan önce aracım ısınınca hararet hafif yükseldiğinde stop ediyor ve çalışmıyordu.

Üzerinden Sökülen mopar marka orjinal sensörü sökülüp yerine wells marka krank sensörü takıldı. Bu defada stop etme arızası çözüldü ancak, Motor 1 gün bekleyip stop edince, benzinde de lpgde de patlatma yapmaya başladı. Yani soğukken patlatma yapıyordu.

Ankara Şaşmaz sanayide toplam 4-5 tane amerikan araçlara bakan dükkan var, hepsini gezdim. Çok video izledim bu arıza ile alakalı. Her usta ayrı birşey söyledi. Kafanızı çok fazla karıştırmadan, Maddi olarak hırpalanmadan İzlemeniz gereken yolu söylüyorum.

1- Öncelikle aracınızı OBD1 Konnektörü ve beyind bağlantı cihazı olan bir dükkana gitmelisiniz. Ankarada şaşmazda bu cihaz benim araştırmalarıma göre sadece HMC Garage ve Akgün de var. Başka yerde varsada bilmiyorum. 5 defa hızlı şekilde kontak aç kapa yaptığınızda da motor arıza ışığı ile hata kodlarını size veriyor. Diyelim 1 kere motor arıza ışığı yandı söndü 2 saniye bekledi sonra 2 defa 1 sn aralıkla yandı söndü bu 12 demek. 12 kodu arıza tarama başlangıcı demek bunu kahle almayın. Bundan sonra 3 saniye bekleyip bir sonraki hata kodunun ilk rakamı için lamba yanıp sönecek. 2 kere 1 sn aralıkla yandı söndü, 2 sn bekledi 7 defa 1 sn aralıkla yandı söndü bu 27 demek oluyor. Karşılığı ise enjektör hatası. Google a grand cherokee 4.0 zj error codes yazarsanız hata kodu listesi karşınıza çıkacaktır.

2-Cihazla aracınıza bağlandıktan sonra daha önce oluşmuş bütün hataları ustanız silecek. Size tekrar biraz araçla dolaş gel diyecek. Tekrar hata vermişmi, verdiyse hangi hataları verdi diye bakacak.

3- Hem benzin hemde lpg de Stop etme sorununa sebep olan arıza kodları zaten belli. ( 1 krank sensörü, 2 ısı müşürü, 3 Ateşleme bobini, 4 Distribütör kapağı)

4-Eğer cihaz hatalar silindikten sonra bu yazdıklarıma bağlı bir hata veriyorsa o parçaların değişmesi yada onarılması gerekiyor. Benim aracımın verdiği hata krank sensörüydü. Hata kodu 11.

Sonuç; Sıfır takılan krank sensörü arızalı çıktı. Yine aynı marka ve kodlu Wells marka başka bir sensör takıldı, sıcakken stop etme ve soğukken patlatma sorunu çözüldü.

Sensör ile motorun sıcak soğuk ilişkisi nedir diye merak edenler olacaktır. Bu sensörün içerisinde bir elektonik okuyucu ve ısıtıcı var. Eğer sensör arızalı ise motor sıcaklığı yada sıcak havalardan etkileniyor, doğru okuma yapamıyor ve fakir karşımı yada ateşleme sırasını karıştırıp stop etme sorununa sebep oluyor. Eğer sensör sağlam sensör içerisindeki ısıtıcı bozuksa, motor soğukken sensörün montajının yapıldığı yer belli bir ısıya gelene kadar patırdama, patlama yapıyor. O bölge ısındıktan sonra sensörün içerisindeki ısıtıcının yerine motor sıcaklığı ile sensör ısındığından okumayı düzgün yapmaya başlıyor ve patlama kesiliyor. ( Sadece ısıtıcısı bozuk olan krank sensörü 11 hata kodunu vermeyebiliyor.)

Birçok izlediğim videoda sente ayarından, avans ayarından, distribütör kapağından, tevzi makarasından, ateşleme bobininden, buji ve buji kablolarından, boğaz kelebeğinden, yanma odasının manifolta bağlantı noktalarındaki contaların aşınmasından bu arızaların kaynaklanabileceğini söylüyorlar.

*1994 model grand cherokee 4.0 zj araçların krank ve eksantirik dişlisini bağlayan trigeri kayışlı yani esnek değilde, zincirli olduğundan sente atlama durumu kolay kolay olmuyormuş. Kayışlı olsa bile triger değişimlerinden sente ayarı gerekiyormuş. Bu araçlarda gerek yok. Sorununun bu olamaz boşuna kendinizi parçalamayın.

*1994 model grand cherokee 4.0 zj araçlarda distribütör kapağının altında bulunan avans ayar civatası olmaz dedi iyi bir usta. Olsa bile bu araçlarda avans ayarına gerek olmaz, çünkü tevzi makarasının dönüş kontrolünü, ateşleme hız ve kontrolünü krank sensöründen aldığı bilgilere göre beyin ayarlıyor otomatik dedi.

*Distribütör kapağı ve tevzi makarasının 2 tane vidası var içerisi oksitlenmişti. Vidaları söküp, buji kablolarını sökmeden, ince bir zımpara ile zımparalayıp, balata spreyi ile güzelce temizledim, zor bir işlem değil. Kendinizde yapıp arızanız çözülecekmi diye deneyebilirsiniz.

*Ateşleme bobini arızasını aracınız veriyorsa, ateşleme bobinini değiştirmeniz gerekebilir.

*Bujiler eskimiş, ucuna sıvı geldiyse steşleme yapamaz değişmesi gerekebilir.

*Buji kablolarının buji başı ve distribütör kapağına bağlantı yerlerininin içinde gevşeme olabilir. Pense ile hafif sıkarak takabilirsiniz.

*Boğaz kelebeği patlamalardan dolayı aşırı kurum bağlıyor. Düzenli olarak arada komtrol edip temizlemek lazım. Yine balata spreyi ile hava filtresinden buğaz kelebeğinin üstüne bağlanan kalın hortumu sökünce gözle görülür, elle ulaşılabilir bir yerde zaten. Kendinizde direk temizleyebilirsiniz.

Umarım faydalı bi konu olmuştur. Bu arıza saç baş yoldurtur. O noktaya sizde gelmeyin diye uzun uzun anlatmampaylaşmak istedim. İyi forumlar herkese. 🙋🏻‍♂️
 




@mutluyalcin ,
Her ne kadar sizin aracınıza sahip olmasamda, Hem sorununuzu yazıp, hem sorununuzu çözdükten sonra bu araca sahip olanlarında bilgilenmesi amacıyla çok detaylı açıklamaları yazmak için verdiğiniz emeğe saygımdan dolayı size teşekkür ederim.
 

krank pozisyon sensörü ve kam mili pozisyon sensörlerinde 3 kablo olur. hal sensörüdür zaten. manyetik alanın değişimini ölçer. abs sensör de öyle çalışır. cnc tezgahlardaki konum sensörleri de. hiçbirisi ısıtıcı ile ilgil değildir. 5 volt girer, sinyal ucundan çıkar. ısıtıcı sadece oksijen sensöründe olur o da bazı tiplerde. ancak yan sanayi sensörler arızalı olabiliyorlar. wells kötü mal değildir ama denk geldi belki de.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst