mutluyalcin
Yeni Üye
- Mesajlar
- 6
- Tepkime Puanı
- 4
Herkese Merhaba;
Aracım 1994 model 4.0 Zj Loredo modeldir.
Aracıma ben almadan önce tek nokta dedikleri bir gaz sistemi yapılmış. Sıralı gaz sistemi yok.
Aracımla giderken araç birden stop ediyor ve çalışmıyor.
Tespitler:
- Çok sıcak havalarda özellikle sıklaşıyor.
-Trafikte iken (Fan termiği iptal edilip direk motora kaynak yapılarak sürekli çalışması sağlanmış) hararet sıcak havalarda daha çok yükseliyor. Stop ediyor ve çalışmıyor.
-Hızlı giderken (90 120km/s) hız ile giderken yapmıyor. Dur kalk yaptığımda tam kalkış esnasında stop ediyor.
-Elektrik kesmiyor kontak açık olduğundan gösterge ışıkları yanıyor.
-Araç gazda da olsa benzindede olsa stop etme sorunu oluyor.
-Bazen stop ettiğinde 2. Marşa basışımda hemen çalışıyor, bazende akü bitene kadar bassamda nafile, çalışmıyor. 1-2 saat sonra aktarma yapıyorum başka bir araçtan tek marşta çalışıyor.
Yapılan ve denenen işlemler:
Ankarada yaşıyorum, göstermediğim amerikan ve suv ustası kalmadı, forumlarda söylenen işlemlerin hemen hemen hepsini yaptırdım sorunum çözülmedi. Yinede yaptıklarımı sırası ile yazayım.
-Gaz beynine gaz gönderen valfin elektrik beslemesine 5 ayaklı bir röle takılmıştı. Bu röle bazen geçirmiyordu. Bir oto elektrik ve gaz ustası bu rölenin bağlanma amacını çözemedim buna gerek yok dedi. Röle kontağı sürekli aç kapa yaptığında yani arızalandığında araç bir gaz bir benzine geçiş yapıp boğuluyor dedi. Bu röle sana sıkıntı yaşatır dedi ve iptal etti , kabloları direk bağladı.
-Bir motor ustası Boğaz kelebeği temizliği yapılması gerekiyor dedi. Rolentide dalgalanmalar meydana geliyordu, bazen stop eder gibi oluyordu. Boğaz kelebeğini temizlettirdim. Stop eder gibi olma sorunu çözüldü, fakat Vites P de iken benzinde de gazda da 800 1000 devir arasında rolenti sürekli oynuyor.( D de iken bu dalgalanma olmuyor)
-Şaşmaz oto sanayide bir amerikan ustası, bu araçlarda rolenti motoru var akün zayıf ve yetersiz ise Vakumlamayı doğru yapamıyor olabilir dedi. Sıfır Akü aldım taktım.
-Ateşleme ile ilgili olabilir dedi başka bir usta. Bujileri ve kablolarını değiştirdim.
Hala arıza çözülmedi.
Kış boyunca aracı aktif kullandım. Böyle bir sorun ile karşılaşmadım. Benim kendi tespitim bu sorunun sıcak havalarda hararetin yükselmesi ile alakalı olabileceğini düşünüyorum, ancak aynı sıkıntıyı yaşayanların tecrübelerini paylaşmasını rica ediyorum.
Harareti düşük tutmak için fan yetersiz kalıyor olabilir belki diye düşünüyorum.( Fan termiği iptal edilip direk motor dönüşüne kaynatıldığı için)
Hararetin düşük kalması için ne yapabilirim? Önerilerinizi rica ediyorum.
Ankaraya yeni taşındım. Bu araçtan anlayan güvenilir bir usta varsa tanıdığınız paylaşabilirsez çok memnun olurum.
Şimdiden yardımcı olan, tavsiye-Öneri de bulunan herkese teşekkür ediyorum.
Aracım 1994 model 4.0 Zj Loredo modeldir.
Aracıma ben almadan önce tek nokta dedikleri bir gaz sistemi yapılmış. Sıralı gaz sistemi yok.
Aracımla giderken araç birden stop ediyor ve çalışmıyor.
Tespitler:
- Çok sıcak havalarda özellikle sıklaşıyor.
-Trafikte iken (Fan termiği iptal edilip direk motora kaynak yapılarak sürekli çalışması sağlanmış) hararet sıcak havalarda daha çok yükseliyor. Stop ediyor ve çalışmıyor.
-Hızlı giderken (90 120km/s) hız ile giderken yapmıyor. Dur kalk yaptığımda tam kalkış esnasında stop ediyor.
-Elektrik kesmiyor kontak açık olduğundan gösterge ışıkları yanıyor.
-Araç gazda da olsa benzindede olsa stop etme sorunu oluyor.
-Bazen stop ettiğinde 2. Marşa basışımda hemen çalışıyor, bazende akü bitene kadar bassamda nafile, çalışmıyor. 1-2 saat sonra aktarma yapıyorum başka bir araçtan tek marşta çalışıyor.
Yapılan ve denenen işlemler:
Ankarada yaşıyorum, göstermediğim amerikan ve suv ustası kalmadı, forumlarda söylenen işlemlerin hemen hemen hepsini yaptırdım sorunum çözülmedi. Yinede yaptıklarımı sırası ile yazayım.
-Gaz beynine gaz gönderen valfin elektrik beslemesine 5 ayaklı bir röle takılmıştı. Bu röle bazen geçirmiyordu. Bir oto elektrik ve gaz ustası bu rölenin bağlanma amacını çözemedim buna gerek yok dedi. Röle kontağı sürekli aç kapa yaptığında yani arızalandığında araç bir gaz bir benzine geçiş yapıp boğuluyor dedi. Bu röle sana sıkıntı yaşatır dedi ve iptal etti , kabloları direk bağladı.
-Bir motor ustası Boğaz kelebeği temizliği yapılması gerekiyor dedi. Rolentide dalgalanmalar meydana geliyordu, bazen stop eder gibi oluyordu. Boğaz kelebeğini temizlettirdim. Stop eder gibi olma sorunu çözüldü, fakat Vites P de iken benzinde de gazda da 800 1000 devir arasında rolenti sürekli oynuyor.( D de iken bu dalgalanma olmuyor)
-Şaşmaz oto sanayide bir amerikan ustası, bu araçlarda rolenti motoru var akün zayıf ve yetersiz ise Vakumlamayı doğru yapamıyor olabilir dedi. Sıfır Akü aldım taktım.
-Ateşleme ile ilgili olabilir dedi başka bir usta. Bujileri ve kablolarını değiştirdim.
Hala arıza çözülmedi.
Kış boyunca aracı aktif kullandım. Böyle bir sorun ile karşılaşmadım. Benim kendi tespitim bu sorunun sıcak havalarda hararetin yükselmesi ile alakalı olabileceğini düşünüyorum, ancak aynı sıkıntıyı yaşayanların tecrübelerini paylaşmasını rica ediyorum.
Harareti düşük tutmak için fan yetersiz kalıyor olabilir belki diye düşünüyorum.( Fan termiği iptal edilip direk motor dönüşüne kaynatıldığı için)
Hararetin düşük kalması için ne yapabilirim? Önerilerinizi rica ediyorum.
Ankaraya yeni taşındım. Bu araçtan anlayan güvenilir bir usta varsa tanıdığınız paylaşabilirsez çok memnun olurum.
Şimdiden yardımcı olan, tavsiye-Öneri de bulunan herkese teşekkür ediyorum.