1991 Model Kia Besta 4x4 Panelvan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dopamin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 102
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 80,231
Önlerde kilit var da, orta arka kilit durumu nedir bu araçlarda?
Sürekli dört çeker değil bu araç gerektiğinde iki çeker kullanılabiliniyor öndeki kilit porya kilidi iki çeker giderken ön aks ve difeeransiyeli dönmemesi için tekerlek ile irtibatı kesiyor sürtünmeyi azaltarak yakıt ekonomisi sağlamak amaçlı porya kilidi diferansiyel kilidi demek değildir diferansiyel kilitleri limited slip yani aşırı yükte kaçırıp aksın kırılmasını engelleyen sistem birde %100 olanı var bu karşılıklı olarak aksı tamamen kilitler kaçırma yoktur aşırı zorlamada aksı kırar yani iki çeşit olarak ön ve arka diferansiyele uygulanır
 

Etiketler
Teşekkürler cevap için, LSD ile tam kilit farkını biliyordum da bu araçta bu durumda kilit yok diye düşünebiliriz galiba? Arkada yok biliyorum, önler de 2wd iken aksları otomatik ayırsın diye, 4x4 modda ön tekerler arası bi kilitleme yok anladığım kadarıyla. Transfer kutusundan 4H ya da 4L seçilince ortayı kilitliyor mu peki?

4x4, 5 metreyi aşmayan uzunlukta camper yapma hayalim var da, arada gündelik de kullanacağım, şehir içi ve arazide dar yollarla haşır neşir olacağım diye de daha uzun istemiyorum. T5 kısa şasi sevdasından vazgeçip Besta'ya mı yönelsem düşüncesindeyim. T5e de yükseltme ve lastik düşünüyordum, çok keyif verirse ömürlük araç yaparım dersem de ilerde kilitli haldex ve pop up tavan gibi aşırı harcamalar yaparım diye düşünmüştüm.

Besta'da 5-7 cm yükseltme, lastik ve orta+arka tam kilitle off road da baya başarılı olur. T5 e razıydım zaten Besta hayli hayli tatmin eder. Daha büyük araş ya da defender ambülans falan da gündelik kullanımı zorlar, yakıtı üzer gibi. Benim araç hanıma geçecek o yüzden gerektiğinde gündelik araç olarak da kullanacağım.
 
Son düzenleme:



Şöyle izah etmek daha doğru olur üzerindeki yavru transfer kutusunu 4H 4L Hangi pozisyona alırsanız araç hareket edip ön aks mili dönmeye başladığı anda tekerlekteki otomatik porya kilitleri tık sesi ile birlikte kilitlenir araç dört çeker olur aracı arazi vitesinden çıkartınca 3-5 metre geri gitmelisiniz porya kilidnin açılp teker ile aks milinin bağlantısının kesilebilmesi için zaten aracı arazi vitesınden çıkartınca ana sanzuman ile irtibatını kesmiştik porya kilidi de ön aks mili ile tekerleğin irtibatını kestiği için ön diferansiyel ve yavru transfer kutusu boşuna dönmeyerek yakıt tasarrufu sağlayacak ve güç kaybına neden olmayacaktır umarım izah edebilmişimdir saygılarım ile
 
Son düzenleme:



2.7 motor nasıldır, şu anda bi tane ilanda var 2.7 si, sağlık bakanlığı çıkması değil anladığım kadarıyla, beyaz değil.
 

2.7 motor nasıldır, şu anda bi tane ilanda var 2.7 si, sağlık bakanlığı çıkması değil anladığım kadarıyla, beyaz değil.
İskenderun gümrüğünden çıkma diye biliyorum harman kia ankara tarafından ordulu bir tamirci arkadaşımıza satılmış idi bizdeki 2.2 lerden daha yeni model olan hi bestalardan nasıl olduğuna gelince daha yeni daha iyidir diyeceğim umarım öyledir