1990 Model 80 Seri (Fully Loaded)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan OffRoader-EB Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 241
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,928

OffRoader-EB

Önünüzde seçenek varsa, az kullanılan yoldan gidin
Mesajlar
340
Tepkime Puanı
2
Yer
İstanbul
Genel Özellik : Uzun expeditionlar için hazırlanmış, hiçbir elektronik kontrol ünitesi olmayan tam mekanik araç.

Süspansiyon : OME LTR Amortisörler, Önde OME Std+110 Kg yay, Arkada OME Std+400 Kg yay, Caster düzeltme kiti, OME direksiyon amortisörü (2" Lift)
Lastikler ve Jantlar : Goodyear Wrangler MT/R 285/75/16, AEZ Namib 16"x8" 6x139,7
Motor : 1HZ üzerine Safari Turbo kiti ve Safari Intercooler kiti, orijinal Turbo motor ile atmosferik motor arasındaki farklı tüm parçalar. Turbo basıncı max. 0,64 bar. Bu kit zor arazi şartlarında çalışmak üzere tasarlanmıştır,
204 PS-436Nm ( Motor Yağı : Castrol Magnatec Dizel / Yakıt : Total Eurodiesel )
Soğutma ve Havalandırma : 10" Precleaner ile Safari Snorkel, Yağlı hava filitresi, Aluminyum Dubai Spec. Radyatör, Subaru Impreza kaput havalandırma, Modifiye önpancur (Vinç pancur önüne gelmemektedir.)
Yakıt depoları : 95Lt standart + 167Lt ek depo, her ikisinde ayrı ayrı çalıştırabilme özelliği, su ayırıcı ünite.
Lastik Taşıyıcı : Kaymar
Roof Rack : ARB, Rüzgar deflektörü, aluminyum spot taşıma çerçevesi.
Diferansiyel : Önde ve arkada %100 kilitlenebilir ARB kilitler, ortada standart kilit, kompresör
Şanzuman : 5 ileri manuel standart şanzuman
Frenler : Ön ve arkada Disk (1998 Model 80 serisi Fren ve komple dingil aplikasyonu)
Kaplamalar : 8mm duraluminyum N4 şanzuman kaplama, 8mm duraluminyum N4 motor kaplama
Rock Silder : 6mm bükümlü saç. Sasi bağlantılı
Ön tampon ve Vinç : 12000 lb Warn, 4mm 3 parçalı sac tampon
Navigaston : Garmin 2810 + Notebook üzerinde çalışan Garmin PC versiyonu, 3G USB ile internet bağlantısı
İzolasyon : Tabanda 15mm Neopren kauçık köpüğü
Koltuklar : Önde modifiye edilmiş Mercedes SL koltukları, arkada standart koltuk
Direksiyon Simidi, Vites Kolları, Pedallar : Sparco
Hi Jack : Hi-Lift 160cm
Aküler : 2x110 Ah standart tesisat. Marş motoru 24V ile çevrilmektedir. Araç genelinde 12V kullanılmaktadır.
Aksesuarlar : Orijinal buzluklu buzdolabı, Kahve Makinesi, Inverter, Müzik Tesisatı (Ipod girişli) ve Avadanlıklar, Göstergeler, Notebook montaj adaptörü.
Servis : Standart parçalar Toyota orjinal parçalarıdır. Bakımlar Toyo Garaj (Vecih Usta) tarafından yapılmaktadır.
Güvenlik : 52mmx3mm dikişsiz çelik çekme borudan mamul Roll Cage

Araç Maliyeti : 106 000 USD

İlk modifikasyon 370 000 km, Turbo aplikasyonu 410 000 km - araç şu anda 445 000 km dedir ve kompresyon ölçümleri şaşırtıcıdır.

34 EB 057.jpg
 

Etiketler

Ynt: 1990 Model 80 Seri (Fully Loaded)

İşteeeee benim aracım.Arkadaşlar ben bu aracı yaklaşık 3 senedir arıyorum.Namını çok duymuştum ve 4x4 Freelife dergisinde(Şuan Yok)özelliklerini okuduğumda gözlerime inanamamıştım.Hayalim bu araçdan yapmaktı fakat Türkiye koşulları işte elimden geldiği kadar,getirtebildiklerimle bende aracıma birşeyler yaptım.Bana aracımın tek olduğunu söylediklerinde HAYIR birtane daha var ama henüz canlı olarak görmedim ama o daha iyi derdim,işte o araç bu araç.Fotoğraflar birşey belli etmiyor aracı canlı görünce nedemek istediğimi anlarsınız ;D ;D ;D

Ersun hocam daha resim bekliyoruz bukadar kesmez.Tekrar MAŞALLAH.
 

Ynt: 1990 Model 80 Seri (Fully Loaded)

Tuğsan sağolasın. Senin araç da tamamdır. Eksikler varsa onları da beraber toparlarız. Yokuş yukarı o çamurda lastiksiz ve direksiyonsuz aracı çıkardık ya (gerçi 6x7 çeker sayılırız - ben arkadan itişli ve kilitli destek olmaya çalıştım) biz bunlarla dünyanın öteki ucuna da gideriz.
Balçıkta Petlas'ta iyi çözümmüş. Ben de bunu öğrenmiş oldum :smiley:

Senin aracın bir eşi de benim ortağımda var. O da orijinal maksimum bir araç (ön-arka %100 kilit-çift depo, çift klima, buzdolabı, vinç, stepne taşıyıcı orjinal). O aracın özellikleri de şöyle :
Standart özellikleri dışında ilave olarak OME 3" kit (nitro-tüpsüz amortisör seti+yaylar), Caster düzeltme kiti, Safari Snorkel, Goodyear MT/R 315/70/16 lastikler var.
 

Ynt: 1990 Model 80 Seri (Fully Loaded)

Abi zaten sen arkadan destek vermesen JCB bile o yokuşda senin aracı çıkaramaz,Resimleri bekliyorum. ;D ;D ;D
 



Ynt: 1990 Model 80 Seri (Fully Loaded)

Evrim resimleri
1. Evrim-0 / İlk hali
2. Evrim-2 / Arazi Modifikasyonları - "Tampon olmuş mu?" testi Fethiye-Akdağ 2400m
3. Evrim-1
4. Evrim-3 / Ağırlığı değiştirecek herşey takılmış. Sispansiyon hesabı yapılabilir durumda...
5. Evrim-4 / Süspansiyon Montajı tamamlandıktan sonra

FET 093 (Large).jpg


EA 046 (Large).jpg


KLP 012 (Large).jpg
 

Ynt: 1990 Model 80 Seri (Fully Loaded)

1. Evrim-4 / ARB Kilitler ve Lastik Ebadı seçimleri
2. Evrim-5 / Motor Modifikasyonu öncesi
3. Evrim-6 / Motor Modifikasyonları sonrası
4. Evrim-6 / Motor
 


Ynt: 1990 Model 80 Seri (Fully Loaded)

Ersun un aracı Ankara dan alıp geldiği günü dün gibi hatırlıyorum..Antalya da Türkiye rallisinde görevliydik...
Ersuncum Esas Daihatsu nun resimlerini de göndersene...o da esaslı bir ekipman deposuydu..
 

Ynt: 1990 Model 80 Seri (Fully Loaded)

Daihatsu'nun bagajı küçük diye bir büyüğüne geçtim :D
Bu arabayla da çok uğraştım ama orijinal parçası bile problemdi... değil modifiye parça bulmak. Feroza'nın altyapısı zaten Toyota tarafından dizayn edilmiş. Ama torksuz motor yüzünden sürekli gazlaya gazlaya engel geçmek gereksiz risk oluyor.
Feroza alınca; bir Toyota edinene kadar onu olduğu gibi kullanmak en akıllıcası :smiley:

28.07.2002 Pist 003.jpg
 




Ynt: 1990 Model 80 Seri (Fully Loaded)

yanlız tuğsanı ve aracı tebrik etmek gerek, o yokuşu senle nasıl çıktı anlamadım, daha doğrusu ilk defa böyle bişi gördüm
 

Ynt: 1990 Model 80 Seri (Fully Loaded)

Abi,araca binince dedimki;Kardeşini ormanın ortasında bırakmayacaksın,aleme rezil olmayalım,kurda kuşa yem olmasın,yüzümü kara çıkartma dedim.Oda saolsun kırmadı beni ve Ersununda arkadan desteğiyle çıkarttık. ;D ;DBu arada yeni bir oyun bulduk galiba?Aracına güvenen başka aracı o yokuşda çıkartmaya çalışsın nasıl fikir ama? :D
 

Ynt: 1990 Model 80 Seri (Fully Loaded)

Ya inanır mısınız? Halatı bağlayıp arabaya binince çok anlamsız gelmişti. Birçok araç zar zor çıkarken biz lastiksiz 3.2 tonluk aracı bu çamurda yokuş yukarı nasıl çekeceğiz diyordum içimden. Bir de direksiyon yok. Olan lastik tam sağ yapıp kalmış. Olacak iş değildi gerçekten. Ama yürüyünce sanki düz yolda gider gibi rahattık. Süper operasyondu... Heytem abi bu araba onun kıymetini bilecek birine verilir ancak. Sen iste yeter ki... Bu arada parça listesi masada...Düşünüyorum kara kara ... Bugün aldın aldın :D
 

Ynt: 1990 Model 80 Seri (Fully Loaded)

Şu esneyen strap'lere çok laf söylüyordum...Haksızlık etmişim...Çeken aracın ilk hareketini çok rahatlatıyor...Hemen sipariş vermem lazım 6tonluk 4m ve 6m (2 adet)
Çok compact gezi oldu. Çift makara gördük. 1 km balçık gördük. Yokuş yukarı operasyonu gördük. Benim arabanın yüklenmesi bile tez olur. Çekicinin kasa neredeyse yere değiyor. Çekiciyi Tuğsan çekiyor. Çekici sırtındaki yük altında ezilmiş. Çekiciye de helal olsun valla. O yağmurda kolay iş değildi onunki de...
 



Ynt: 1990 Model 80 Seri (Fully Loaded)

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=25650.0

Buradan detaylı bilgi alabilirsin Ersun.Halat zaten 10 ton kapasiteli gerisini sen ayarla.(Boy+Adet)

Benim bu halatla ilk karşılaşmam,bizim kulüpdeki Hüseyin abi (Avşar) sayesinde oldu.Yarış günü etap bitmiş ormandan çıkmaya çalışıyorum,bizimkinden daha dik bir rampa düşün.Araçda da AT lastikler var.Hüseyin abi durdurdu beni,yarışda kalan aracıda yola kadar götür dedi.Bende;abi zaten kendim zor gidiyorum bunu nasıl götüreceğim deyince,bana yurtdışından aldıkları,bu halatı taktı ve gazla dedi.Ben gazladım,dikiz aynasına baktım ve araç arkamda geliyor ama yok gibi sanki.Sonra neredeyse alacakken bu halattan,bu firmayı buldum ve aynısını yapacaklarını ve yarı fiyatına dediler.Sonuç mükemmel ürün +yarı fiyat.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,929
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst