1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan PajeroCat Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 209
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 52,395
Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

Yavaş yavaş uzun yollar bizi bekliyor heralde sevgili günlüğüm..
Altı gün çalışıyor olmanın verdiği zorluklara göğüs gererek en son olarak Bolu Aladağlarda yapılan 3. Gezenbilir festivaline 1986 Nissan Patrol aracımla problemsiz ve arızasız olarak katılmanın mutluluğu içerisindeyim..Yaklaşık 600 Km tutan ve oldukça eğlenceli ve zevkli geçen festival ayrıntıları
ve festivalin tüm resimlerini aşağıdaki linkten görebilirsiniz arkadaşlar..
Karadeniz Ereğliden Sevgilerimle..
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=58602.0;topicseen
 

Etiketler
Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

ve sonunda aracimı makaslara kavis verdirerek yaklaşık olarak 3 inch yükseltmiş bulunuyorum..Karadeniz Ereğli yeni sanayisinde dorse imalatı ve tamiri yapan eskilerin tabiri ile makasçı Aydın olarak bilinen Aydın abi ile beraber bu işe soyunup alnımızın akı ile, üç günlük bir çalışmanın ardından yükseltme işlemini tamamladık..
Konu çalışmanın resimlerini buraya ekliyorum arkadaşlar..
sevgilerimle..

24102010185.jpg


24102010187.jpg


24102010186.jpg


24102010184.jpg


24102010188.jpg
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

Makas sökümüne önce arkadan başladık..Makaslar söküldüğünde durumlarının gayet sağlıklı olduğunu ancak burçların ve burç saplamalarının ve makasa aralarındaki fiberlerin deforme olduğu görülüyordu..

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

24102010191.jpg


24102010192.jpg


24102010193.jpg


24102010194.jpg


24102010195.jpg
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

Bilindiği gibi bizim araçlarda makaslar defransiyelin altından geçiyor arkadaşlar..
Bu yüzden aracı yükseltmenin (Yani kupayı şaseden yükseltmenin) en sağlıklı yolu makaslara uygun ölçüde kavis vermekle
oluyor..Tabiki bu kavis verme işlemi araç kupasını şaseden yükseltse de defransiyel yükselmiyor arkadaşlar..
Bunun içinde yükselmiş olan kupaya daha yüksek yanak lastik takarak yükseltme elde edilebilir.
Benim aracımın üzerinde şu anda 30/9,5/15 lastik takılı..Bu da 235/75/15 ebadına denk gelmekte..
Araç kupadan yükseldiği ve çamurluklar ile lastik arası açıldığından 31/10,5/15 veya daha büyük bir lastik
takılarak araç biraz daha yükseltilebilir..

Ben öncelikle aracın makas bakımını ve makas burç, takoz, saplama ve fiberlerini değiştirerek
makaslara çekiş ile vurarak el yordamı ile kavis verdirtim..
Bu demir dövme olayı çok eskilere dayanan bir gelenek arkadaşlar bildiğiniz gibi ve ülkemizde gerçekten bu işlerle
uğraşan çok az sayıda insan kaldı inanın..55 yaşındaki Aydın usta bundan yaklaşık 40 sene önce başlamış bu işe ve
kendisi 20 sene öncesine kadar Karadenizden Arap ülkelerine giden kamyonların ve dorselerin makaslarını yaparmış..
Kendisini seçmemin en büyük nedeni budur ve gerçekten demir işçiliği konusunda çok fazla deneyime sahip olmasıdır..

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

24102010196.jpg


24102010188.jpg


24102010189.jpg


24102010190.jpg


24102010197.jpg
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..


[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

24102010199.jpg


24102010200.jpg


24102010201.jpg


24102010203.jpg


24102010205.jpg
 



Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

Demire şekil verirken Aydın ustanın önemle üzerinde durduğu birşeyi paylaşmak istiyorum arkadaşlar..
Şekil verilecek demirin (Tabiki bu demirden demire değişmekte) oda sıcaklığında olması gerekiyor..
Bunun için ise makasları güneşte bekletmenin öeneminden bahsetti bana..
Makaslara asla kaynak yapılmaması gerektiğinden ve eğer zorunlu ise kaynak yapmak,
soğutma işlemini kesinlikle kendi haline bırakarak yapmak gerektiğini, asla suya sokarak soğutma işleminin yapılmamasından bahsetti..
Eğer soğutma işlemi su ile ani bir şekilde yapılır ise, makasın hava alabilme özelliğinin kaybolduğunu ve çok çabuk kırılabildiğini söyledi..

Benim makasların durumu gayet iyiydi ancak makasları birbirine tutan kelepçeler deforme olduğundan yeni kelepçeler yaptık..

Resimlere devam..:smiley:

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

24102010206.jpg


24102010207.jpg


24102010210.jpg


25102010210.jpg


25102010211.jpg
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..


Makasın defransiyele geçtiği saplama uçlarını da değiştirdik..

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

25102010212.jpg


25102010213.jpg


25102010214.jpg


25102010215.jpg


25102010216.jpg
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..


Makas burçlarını sağlı sollu geçirebilmek (Çakabilmek) için burç boylarını biraz taşlamamız gerekti..
ön ve arka makaslardaki toplam 8 adet burç yerine toplam 16 adet burç kullandık..
Burçların fiyatına gelince kutusunu 10 liradan aldım arkadaşlar..
Samopar marka ve kutudan bir çift burç çıkmakta..
8 kutu (16 adet) burç = 80 TL
Makas fiberlerinin ise adedi 2 TL idi..
ön ve arka olmak üzere toplam 20 adet fiber = 40 TL tuttu..
Pazarlık ile hepsini 100 TL ye aldım..

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

25102010217.jpg


25102010218.jpg


25102010221.jpg


25102010222.jpg


25102010223.jpg
 


Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..


Arka makasları topladıktan sonra sırada önler vardı..

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

26102010227.jpg


26102010228.jpg


26102010229.jpg


26102010230.jpg


26102010232.jpg
 



Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

Ön makaslara devam:smiley:

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

26102010234.jpg


26102010235.jpg


26102010236.jpg


26102010237.jpg


26102010238.jpg
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..


Devam :smiley:

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

26102010239.jpg


26102010240.jpg


26102010241.jpg


26102010242.jpg


26102010243.jpg
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

Ve son fotoğraflar..

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

26102010244.jpg


26102010245.jpg


26102010246.jpg


26102010247.jpg


26102010249.jpg
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

Aracımın içini soyalı bir ay oldu ve şase-kupa bağlantısındaki taban çürüklerini yaptırabilmek adına Karadeniz Ereğli de konuşmadığım,
danışmadığım kaportacı kalmamıştı inanın..Ve işinin ehli bir usta ile taban çürüklerini yaptırmak için dün kolları sıvamış bulunuyorum
sevgili günlüğüm..
Umarım kısa bir zaman zarfında ve alnımızın akıyla bu işten çıkarız ve çeyrek asırlık olan Patrol üme bir artı daha kazandırmış olurum..
Gelişmeleri ve yapılan çalışmaları sizlerle buradan paylaşacağım sevgili dostlar..
Karadeniz Ereğliden sevgiller
 




Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

PajeroCat' Alıntı:
Aracımın içini soyalı bir ay oldu ve şase-kupa bağlantısındaki taban çürüklerini yaptırabilmek adına Karadeniz Ereğli de konuşmadığım,
danışmadığım kaportacı kalmamıştı inanın..Ve işinin ehli bir usta ile taban çürüklerini yaptırmak için dün kolları sıvamış bulunuyorum
sevgili günlüğüm..
Umarım kısa bir zaman zarfında ve alnımızın akıyla bu işten çıkarız ve çeyrek asırlık olan Patrol üme bir artı daha kazandırmış olurum..
Gelişmeleri ve yapılan çalışmaları sizlerle buradan paylaşacağım sevgili dostlar..
Karadeniz Ereğliden sevgiller
merhaba
aracınız hayırlı olsun çok güzel işler yapıyorsunuz tebrikler.takipteyim.
size sormak istediğim bir konu var yardımcı olursanız sevinirim.
arkadaşımda nissan patrol 86 benzinli var.
araca çelik jant ve geniş lastik takalım dedik.lastikleri taktık ve 80 km ye çıkınca araçda aşırı bir sarsıntı inanın abarmıyorum
araçın 4 tekeri yerden kesildi öyle bir sarsıntı.
tabi hemen lastikleri söktük neden olduğun ;Du bulmak için birkaç ustaya götürdük.
makaslardan olabileceğini düşünerek makas burçlarını değiştirdik ama gene değişmedi sarsıntıya devam.
neler yapmamızı tavsiye edersiniz.
şimdiden teşekkürler.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,651
Mesajlar
1,521,667
Kayıtlı Üye Sayımız
166,518
Kaydolan Son Üyemiz
panelhizmetleri123

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst