umutcelikel
No pain no gain...
Herkese selam ;D
S100 Fargo, Defender 110 300Tdi, Hilux 2.8d ve Landcruiser BJ60'tan sonra özüme ve en basit ve en mekaniğine dönüş yaparak 1983 Series 3 aldım : Sanırım yaş ilerledikçe mazoşist eğilimler baş gösterdi bende ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Yüz yıl vadeli ev borcuna girdikten sonra hobi arabasız kalınca epey bir zamandır allerji başlamıştı bünyede. Defender sayesinde bende oluşan Landrover düşmanlığı bir yana, Seri 1,2 ve 3'lere olan aşkım giderek kabardı ve dayanılmaz bir noktaya ulaştı. İlk başta hedefim oynanmamış dökük bir aracı 5-6 bin liraya almaktı. Maksat evin önünde arada orasını burasını sökeyim, kapısına izolasyon yapıştırayım, sağını solunu zımparalayım, arada da hoplayıp zıplayayım idi. Ancak ne 5-6 bin'e araç bulmak mümkün, ne de düzgün araç bulmak mümkün. Ya Defender dodiği takılmış, ya güzelim panjur Defender haline sokulmuş, ya Tofaş koltuğu takılmış, ya BMC montajı sac kasa, ya DMO montesi sac tavan, ya hard top kasaya sabitlenmiş, ya arka yan camlar pimapen gibi, ya arka bagaj kapı kolu tuvalet kapı kolu takılmış vs vs vs... Sonunda hedef bütçenin üzerine çıksam da, her zaman ki aceleciliğim ile kimseye göstermeden etmeden direk ilk görüşte aşk ile Kütahya Simav'dan Lütfü Abi'nin aracını aldım geldim ;D ;D ;D
Bu araçta "malesef" kafamı taktığım ve saplantı haline getirdim birkaç özellik mevcuttu... Bunlar tamamı aluminyum kasa (hard top dahil), 80 üzeri model, kısa şase (Sadece çok çok temiz ve düşeş olmak kaydıyla 109'lara bakıyordum), safari tavan, oynanmamış saçma sapan aksesuarlar takıp takıştırılmamış, hard top üzerindeki orjinal yan sürgülü camlar ve altta gizli LPG deposu idi... Jantlar ve TPAO'nun taktığı yan rockslider'lar da bonusu oldu ;D ;D ;D
Alıp doğrudan Ankara'ya sıcağın beyninde geldim. Ama ne gelmek ınnnn vınnnnnn zzznnn ZNNNN ZNNNNNNNN gargar ;D ;D ;D ;D ;D ;D Paslanmışım, Defender üzerinden çok zaman geçmiş, Defender'dan bile gürültülü bir araç nasılmış unutmuşum, hatırladım iyi oldu ne böbrek taşı kaldı ne sinüzit ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
İlk halinin resimleri bunlar: (Forumdaki son resim probleminden sonra pek gözükeceğini sanmıyorum ama....)
Alalı 3 hafta falan oldu, öncelikle plakalar 06 oldu. 06 DP 2250, iki bir çeyrek ;D ;D ;D ;D Ön tampondaki boruyu ve sisleri söktüm. Sislerin birini arkaya worklamp yapacağım...Koltukların arkasındaki zırıldayan ceta aluminyum parçayı söktüm. Arabanın konseptine ters ve zaten duyulmayan Radyo-Teyp-CD player'ı ve hoparlörleri ve anteni söktüm, artık ordan burdan yerlerden kablo geçmiyor... Overdrive buldum aldım, yaz sonu şanzıman vs bakımı esnasında bu da takılacak ;D : Tampon ve raocksliderları mat siyaha boyadım zımpara ve astar ile... İlk fırsatta ön çamurluk üstü cetaları ve arka köşedeki siyah bantı da kırmızı yapacağım...80 üzeri model olduğundan kapı iç döşemeleri ve tavan tan köşelerdeki siyah döşeme parçaları orjinal. Yavaş yavaş onları söküyorum, dandik aluminyum parçalar zaten çok çok basit yapmışlar, 2 tırnak ve 2 vida tutuyor her birini, bir ara onları daha ince süngerle güneşte kenarlarının açılmayacağı bir şekilde kaplatacağım... Kapı içlerini takmadan önce oralara bitüself izolasyon uygulayacağım... Tabana ceta kaplamışlar yine, tam onu da sökecektim ki ön bulkead'in çamurluk iç kenarlarının çürük olduğunu farkettim, muhtemel bir ara bu sebeple bu uygulama yapılmış. Kaportada çok kolay bir işlem, komple sökmeden etmeden oralara parça kaynattırıp astarlatacağım... Çorum kalorifer takılmış, İvedik'te orjinal Smiths kaloriferini bulup aldım, motorunun falan bakımını yaptırıp kenara koyacağım, bir ara Çorumu söküp onu takarım. Aslında muhtemelen Çorum çok daha iyi ısıtıyor ama belki kışa para olursa Webasto takarım benzinli... Jant ve lastikleri satıp 6.5 inç Tdi Defender demir jantı ve 7.50-16 lastik takmak istiyorum, bakalım daha aksiyon yok ;D ;D ;D
Yenilendikçe fotoğrafları paylaşırım, tabi gözükürse burada :
S100 Fargo, Defender 110 300Tdi, Hilux 2.8d ve Landcruiser BJ60'tan sonra özüme ve en basit ve en mekaniğine dönüş yaparak 1983 Series 3 aldım : Sanırım yaş ilerledikçe mazoşist eğilimler baş gösterdi bende ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Yüz yıl vadeli ev borcuna girdikten sonra hobi arabasız kalınca epey bir zamandır allerji başlamıştı bünyede. Defender sayesinde bende oluşan Landrover düşmanlığı bir yana, Seri 1,2 ve 3'lere olan aşkım giderek kabardı ve dayanılmaz bir noktaya ulaştı. İlk başta hedefim oynanmamış dökük bir aracı 5-6 bin liraya almaktı. Maksat evin önünde arada orasını burasını sökeyim, kapısına izolasyon yapıştırayım, sağını solunu zımparalayım, arada da hoplayıp zıplayayım idi. Ancak ne 5-6 bin'e araç bulmak mümkün, ne de düzgün araç bulmak mümkün. Ya Defender dodiği takılmış, ya güzelim panjur Defender haline sokulmuş, ya Tofaş koltuğu takılmış, ya BMC montajı sac kasa, ya DMO montesi sac tavan, ya hard top kasaya sabitlenmiş, ya arka yan camlar pimapen gibi, ya arka bagaj kapı kolu tuvalet kapı kolu takılmış vs vs vs... Sonunda hedef bütçenin üzerine çıksam da, her zaman ki aceleciliğim ile kimseye göstermeden etmeden direk ilk görüşte aşk ile Kütahya Simav'dan Lütfü Abi'nin aracını aldım geldim ;D ;D ;D
Bu araçta "malesef" kafamı taktığım ve saplantı haline getirdim birkaç özellik mevcuttu... Bunlar tamamı aluminyum kasa (hard top dahil), 80 üzeri model, kısa şase (Sadece çok çok temiz ve düşeş olmak kaydıyla 109'lara bakıyordum), safari tavan, oynanmamış saçma sapan aksesuarlar takıp takıştırılmamış, hard top üzerindeki orjinal yan sürgülü camlar ve altta gizli LPG deposu idi... Jantlar ve TPAO'nun taktığı yan rockslider'lar da bonusu oldu ;D ;D ;D
Alıp doğrudan Ankara'ya sıcağın beyninde geldim. Ama ne gelmek ınnnn vınnnnnn zzznnn ZNNNN ZNNNNNNNN gargar ;D ;D ;D ;D ;D ;D Paslanmışım, Defender üzerinden çok zaman geçmiş, Defender'dan bile gürültülü bir araç nasılmış unutmuşum, hatırladım iyi oldu ne böbrek taşı kaldı ne sinüzit ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
İlk halinin resimleri bunlar: (Forumdaki son resim probleminden sonra pek gözükeceğini sanmıyorum ama....)
Alalı 3 hafta falan oldu, öncelikle plakalar 06 oldu. 06 DP 2250, iki bir çeyrek ;D ;D ;D ;D Ön tampondaki boruyu ve sisleri söktüm. Sislerin birini arkaya worklamp yapacağım...Koltukların arkasındaki zırıldayan ceta aluminyum parçayı söktüm. Arabanın konseptine ters ve zaten duyulmayan Radyo-Teyp-CD player'ı ve hoparlörleri ve anteni söktüm, artık ordan burdan yerlerden kablo geçmiyor... Overdrive buldum aldım, yaz sonu şanzıman vs bakımı esnasında bu da takılacak ;D : Tampon ve raocksliderları mat siyaha boyadım zımpara ve astar ile... İlk fırsatta ön çamurluk üstü cetaları ve arka köşedeki siyah bantı da kırmızı yapacağım...80 üzeri model olduğundan kapı iç döşemeleri ve tavan tan köşelerdeki siyah döşeme parçaları orjinal. Yavaş yavaş onları söküyorum, dandik aluminyum parçalar zaten çok çok basit yapmışlar, 2 tırnak ve 2 vida tutuyor her birini, bir ara onları daha ince süngerle güneşte kenarlarının açılmayacağı bir şekilde kaplatacağım... Kapı içlerini takmadan önce oralara bitüself izolasyon uygulayacağım... Tabana ceta kaplamışlar yine, tam onu da sökecektim ki ön bulkead'in çamurluk iç kenarlarının çürük olduğunu farkettim, muhtemel bir ara bu sebeple bu uygulama yapılmış. Kaportada çok kolay bir işlem, komple sökmeden etmeden oralara parça kaynattırıp astarlatacağım... Çorum kalorifer takılmış, İvedik'te orjinal Smiths kaloriferini bulup aldım, motorunun falan bakımını yaptırıp kenara koyacağım, bir ara Çorumu söküp onu takarım. Aslında muhtemelen Çorum çok daha iyi ısıtıyor ama belki kışa para olursa Webasto takarım benzinli... Jant ve lastikleri satıp 6.5 inç Tdi Defender demir jantı ve 7.50-16 lastik takmak istiyorum, bakalım daha aksiyon yok ;D ;D ;D
Yenilendikçe fotoğrafları paylaşırım, tabi gözükürse burada :