1982 Land Rover Series III 88" / Petrol+LPG

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan prof_facia Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 71
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,139
Ynt: 1982 Land Rover Series III 88" / Petrol+LPG

suyabatmaz' Alıntı:
Yakup,


Benim araçta uyguladığım arka koltuk düzeni fotolarını göndereyim sana. Sen de uygula, araç sorunusuz 5 kişilik oluyor. Uygulaması da hiç zor değil.


valla çok iyi olur Barış :smiley:


sırf bu yüzden aracı değiştiresim geliyor bazen ama aracımdan çok memnunum ve ayrılmak istemiyorum :'(
 

Etiketler
Ynt: 1982 Land Rover Series III 88" / Petrol+LPG

prof_facia' Alıntı:
valla çok iyi olur Barış :smiley:


sırf bu yüzden aracı değiştiresim geliyor bazen ama aracımdan çok memnunum ve ayrılmak istemiyorum :'(


Tamam, yarın buaraya fotoları yüklemeye çalışacağım fakat foruma uzun süredir fotoğraf yükleyemiyorum. Olmazsa fotoları mail atarım sana. Ben iki tane Renault Kangoo ön koltuk satın aldım, ikinci el. Süngerleri ve döşemeleri yoktu, sadece iskelet haldeydiler. Benim çocuklar daha çocuk koltuklarına oturdukları için bir önemi yoktu. o halde satın aldım, sabitledim ve çocuk koltuklarını bağladım.


Dün gece biri daha sormuş Defender 90'nın arkaya nasıl koltuk takılır diye, o arkadaşa tarif ettim. O yazıyı buraya da kopyalayayım şimdi.
 

Ynt: 1982 Land Rover Series III 88" / Petrol+LPG

Series III 88'' ( kısa şase ) araç arkasına koltuk çözümü:

İki adet Renault Kangoo ön koltuğunu ( sünger ve döşemesiz olarak, sadece iskelet şeklinde buldum ve satın aldım ). 5 yaşındaki kızım için ve 2.5 yaşındaki oğlum için, Bu iki tek koltuğu;

Koltukları arka havuzda, iki yan tarafa ( arka çamurluk basmaklarına ) koydum ve bir yetişkinin oturacağı diz mesafesinde ( kendim oturarak ), yerlerini belirledim.

Arka camlar tarafına denk gelen kısımlarını, yan basamaklar üzerine: koltuk şaselerşndekş kendi sabitleme noktalarından, davlumbaz içerisinden kontra pullu ve alttan alüminyum levha ile destekli cıvataladım.

İç kısımda kalan bölümlerine ( koltukların havuz ortası tarafına ): birer tane, etli boru kestirdim ve yere 90 derece dik şekilde koltuk şasesine kaynattırdım. Zemine gelen taraflarını tıkatıp ( yuvarlak parça kaynattırıp ), matkapla deldirdim ve diş açtırdım. Arka havuz zemininde bu iki boru ayağın geldiği noktaları matkapla deldim ( Bu nokta en zorlu olan işti Çünkü: arka havuz altında bulunan yatay kirişlere denk gelmemesi için çok dikkat etmek gerek ).

Aracın altından, bu iki direği de kontra pullu olarak araç havuz zeminine; diş açtırdığım birer metrik cıvata ile sabitledim.

Bu iki koltuk arasına da 7 kişilik Discovery2 bagaj koltuklarından bir adet satın aldım ve bu iki yan koltuk şaselerine kendi şasesi yanlarından cıvataladım ( bu orta koltuğu sökülebilir yaptım ). Büyük donanımlar ve eşya taşıyacağım zaman ve araçta 5. kişi olmadığında bu orta koltuğu 4 cıvatasından çıkarıyorum ve orta alanı kullanıyorum. Yan sabit arka koltuklar ile aracın en arkası arasında ( ölçmedim ama ) yaklaşık 30 - 35 cm. gibi bir boşluk var. Yani sürekli olarak standart bir Citroen C2 kadar bagaj alanı mevcut.

Arkaya geçişi sağlamak için: ön iki koltuk arasında bulunan torpido sandığını söktüm. Sağ kapıdan araca binen yetişkin ve bindirdiğim çocuklar, ön iki koltuk arası alanı basamak olarak kullanıyorlar ve arka bölüme geçiyorlar. İnişler de aynı yoldan.

Series III aracım şimdi 5 kişilik ve İki çocuk koltuğum sabit. Yaklaşık 7 aydır aracımı; tek kapı - 5 kişilik bir binek araç gibi kullanıyorum ve çok memnunum. Hesap tutmadım fakat kaynak - cıvatalar...vb. ile koltuklar dahil: 350 - 400 TL gibi bir maliyeti oldu sanırım.


Ben, denk geldiği için iki adet tekli koltuk aldım. Eğer çıkmacılar araştırılır ise arka bölüme: sığacak ölçüde bir üçlü koltuk da sabit lenebilinir. Tek şart: iniş - binişler için ön iki koltuk arası torpido sandığının iptal edilmesi gereklidir.

Şiddetle Tavsiye ederim ;)

Barış
 


Ynt: 1982 Land Rover Series III 88" / Petrol+LPG

Barış,


Tarif için çok teşekkür ederim ama biraz kafam karıştı ??? :'(


Resim olursa daha iyi anlayacağım ::smiley:


Eğer siteye yükleyemezsen mail atabilirmisin :smiley:


Görüşmek üzere kendine iyi bak.
 



Ynt: 1982 Land Rover Series III 88" / Petrol+LPG

hayırlı uğurlu olur inşallah...favorimdir defender 90...bu arada tavan üstündeki parça havalandırma mı...bir de ortalama yakıt tüketimi nedir sizin aracın (110 luktan farklı mı zira bilgiler genelde 110 luk üstüne)çünkü ben günlük kullanmayı da düşünüyorum...
 

Ynt: 1982 Land Rover Series III 88" / Petrol+LPG

i_istanbullu' Alıntı:
hayırlı uğurlu olur inşallah...favorimdir defender 90...bu arada tavan üstündeki parça havalandırma mı...bir de ortalama yakıt tüketimi nedir sizin aracın (110 luktan farklı mı zira bilgiler genelde 110 luk üstüne)çünkü ben günlük kullanmayı da düşünüyorum...
:smiley: Araç SERİES III 88 dir . DEFENDER larla sadece görüntü olarak benzer onların ilk modelleridir .
 

Ynt: 1982 Land Rover Series III 88" / Petrol+LPG

i_istanbullu' Alıntı:
hayırlı uğurlu olur inşallah...favorimdir defender 90...bu arada tavan üstündeki parça havalandırma mı...bir de ortalama yakıt tüketimi nedir sizin aracın (110 luktan farklı mı zira bilgiler genelde 110 luk üstüne)çünkü ben günlük kullanmayı da düşünüyorum...


Evet, tavandaki dört adet flap havalandırma içindir. Üstüne bir kaplama tavan daha gelir, buna ''Safari Tavan'' denilir. Mantığı şudur: özellikle Tropik alanlarda, hava sıcaklığı nedeni ile hava sirkülasyonu ihtiyacı olur. Üst havalandırma flaplarını açtığınızda içeri su girmesini engellemek için; ikinci bir tavan kaplaması ile hava içeri alınır fakat su-börtü böcek-yılan-çiyan...vb. dışarıda kalır :D


Yakıt tüketimi Defender 110'lardan çok farklı değildir. Benzinli Series'leri bilmiyorum ama Dizel Series ile 10-15 lt civarı, kullanım şekliniz ve trafik durumuna göre yakıt harcarsınız.
 

Ynt: 1982 Land Rover Series III 88" / Petrol+LPG

i_istanbullu' Alıntı:
hayırlı uğurlu olur inşallah...favorimdir defender 90...bu arada tavan üstündeki parça havalandırma mı...bir de ortalama yakıt tüketimi nedir sizin aracın (110 luktan farklı mı zira bilgiler genelde 110 luk üstüne)çünkü ben günlük kullanmayı da düşünüyorum...


teşekkür ederim :smiley:


arkadaşlar sorularınıza cevap vermişler umarım yeterli olmuştur.
yakıt konusunda da kesin rakam vermek zor çünkü kullanım alanları çok farklı ama ortalama 17-18 lt LPG tüketimi var başka deyişle km.de 45-50 kr. arası yakıyor.
 

Ynt: 1982 Land Rover Series III 88" / Petrol+LPG

dün akşam ufak bir gezinti yaptım, araç biraz çamur gördü sonunda :D

IMAG0246.jpg
 



Ynt: 1982 Land Rover Series III 88" / Petrol+LPG

yanıtlar için teşekkürler ...(bu arada çamurlar yakışmış) esasında yakıt beklediğim gibi...ikinci araç olarak kullandığım bir murat 124 üm var o bile 10 lt lpg nin altına düşmüyor...bu ona göre canavar sayılabilir:smiley:
 

Ynt: 1982 Land Rover Series III 88" / Petrol+LPG

karbüratörlü olup da 30-35 kuruştan aşağı yakan araç yok zaten. bu açıdan düşündüğünüz de yakıt gayet normal :smiley:


yakıt km.de 50 kuruş, vergi yıllık 360 tl, arazide verdiği keyif paha biçilemez :D
 

Ynt: 1982 Land Rover Series III 88" / Petrol+LPG

prof_facia' Alıntı:
karbüratörlü olup da 30-35 kuruştan aşağı yakan araç yok zaten. bu açıdan düşündüğünüz de yakıt gayet normal :smiley:


yakıt km.de 50 kuruş, vergi yıllık 360 tl, arazide verdiği keyif paha biçilemez :D


Kesinlikle katılıyorum .
 






Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,477
Kayıtlı Üye Sayımız
166,584
Kaydolan Son Üyemiz
ouzdede08

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst