1968 Model Land Rover Series II

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kinqberq Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,909

kinqberq

Yeni Üye
Mesajlar
9
Tepkime Puanı
0
Öncelikle iyi aksamlar dilerim.Babadan kalma bir 68 model Land Rover var.(internetten arastırdıgıma gore sanırım series II )Aklıma her zaman o aracı yeniden toparlamak gelmiştir.İnternette gezinirken bu siteyi keşfettim ve Land Rover tutkunu bir cok arkadas gordum.Siteye uye olmamın tek amacı Land Rovera olan sevdamdır =) Aracın durumu cok kötü.Babama kalsa o kadar masrafa degmez diyor ama ben farklı dusunuyorum araç 40 yasında suan itibariyle=) Hurda gibi bir şey.motoru 6 ay önce çalıştırıldı pek sorun yok gibi ama çok iyi bir ustanın elinden geçmesi lazım.(her tarafı pas tutmuş)Karburatoru delik,hava filtresi yok,suspansıyon,tekerler,doseme,kaporta gibi bır cok sorunu var.Döşeme denen bir şey kalmamış.Elektronik açıdan da çalışan bir yanı yok.Fakat sitede fark ettim ki isteyince hurda bile süper bir araca dönüştürülüyor=)Sizlere sormak istediğim bir kaç soru var . Öncelikle bu bana ne kadara mal olur (nerdeyse en baştan yapılacak) , bu parcaları ve ustaları nereden bulabilirim? Pek fazla forumu karıştırmadım başka bir başlık altında geçiyorsa şimdiden kusura bakmayın.Saygılar..
 

Etiketler
İlk önce kendinizi off-road bölümünde tanıtarak ilk adımı atabilirsiniz.
Zira usta tavsiyesi veya parça alımı konusunda tavsiye vermek üzere nerede yaşadığınız önemli.
Bu aracı eski günlerin hatırına aileniz kullandı diye mi yenilemek istiyorsunuz? Veyahut arazi gezisi yapmayı düşünüyormusunuz? Bunlar önemli kriterler.
Özellikle İngiltere'de bu araçları günlük kullanım amaçlı, nostalji düşüncesiyle yürütenler var. Ama orada bile Defender yani 110 kasa için 1983, 90 kasa için 1984 sonrası araçlar kullanılıyor off-road yapmak için.
İki seçenek var bu aracı toplamak için:
Ya bolca zamanınız olacak ustalarla haşır neşir olarak hobi gibi düşünüp boş zamanlarınızı sanayide geçirip bu aracı mütevazi bir ikinci el araç fiyatına (iyi ihtimalle tahminen 10.000 YTL) toplatacaksınız.
Ya da anahtar teslim olarak tamamen yenileyecek, orijinal parçalarla restorasyonunu yapacak bir kişiye yaptırtacaksınız (tahminen 20.000 YTL).
Dört sene oldukça yorgun bir 1975 Seri 3'ü adam etmeye uğraşmış birisinden naçizane tavsiye olarak bir sonraki hurda indirimine kadar elde tutmak aracı veya beklediği süreçteki vergileriyle uğraşmamak için trafikten men edip hurda olarak satmak en iyi çözüm.
Sadece bir aracın hakkıyla soyulup, çürüklerinin temizlenip düzgün şekilde boyanması İstanbul şartlarında 2500-3000 YTL.
Örnekteki aracı eğer toplatmayı düşünürseniz şasiden kupayı ayırıp şasiyi galvanizli suya sokup yola çıkmanız lazım. Her şeyden önemlisi de güvenilir ustalarla yola çıkmalısınız ve sabırlı olmalısınız.
 

Onur haklı... bu tür bir aracın toparlanması epey maliyetli. hangi noktaya kadar toplamak istediğinize siz karar verin.

eğer aracınız 1968 model ise, Seri IIA'dır. II ile IIA arasında şanzıman ve arazi dişlilerinde ufak farklar var, ve görünüşte IIA, Seri 3'e daha yakındır.
 

Öncelikle ilgilendiginizden dolayı tesekkur ederim. Amacım off-road degil en azından şimdilik.İstanbul da oturuyorum büyük ihtimalle de kullanım yeri İstanbul olacaktır.Elbet arazi gezisi de yapılacak (köye cıkıldıgında) .Aillem kullandı diye ben de devam edeyim amaclı degil.Ben o araca özel bir ilgi duyuyorum.O aracı adam edip onunla gezmek isterim.Araç 7-8 sene oncesine kadar ara ara kullanılıyordu ama suandaki durumu hakikaten cok kotu.Ben bu aracı yaptırdım diyelim vergi olarak bu son 7-8 senenin borclarını odemek zorundayım sanırım.(pek bir bilgim yok kusura bakmayın)Ayrıca yeni ruhsat cıkartmak gerekiyor.Eski ruhsatın bulunamadıgını soylediler.10-15.000 ytl yi gozden cıkarmak gerekli sanırım dediginiz gibi.Orjinal parcalarıyla restorasyonunu yaptıracak bir usta demişsiniz.Bu ustaları nereden bulabilirim? İlla 1-1.5 ay içinde bitsin süreyim diye dusunmek istemiyorum.Yapılacaksa bir kere düzgün ustalardan geçsin ve daha sonrasında başım agrımasın isterim.Ayrıca aracın şasi numarası nerede yazabilir?Gecen gun baktıgımda 6 haneli bir sayı vardı internette arattıgımda sanırım 16 haneli olması gerekliymiş.Baska sayı gecen bir yere rastlamadım.

Sitede bir wallpaperda gordum ve o sekle sokmayı isterim.Tam on tarafı benım land rover ın içeri dogru gelıyor.Fakat kasası bunun kasasına benziyor(kısa).


bu da bizim hurda=)


2 araca bakınca hayal kuruyorum gibime geliyo ama sitede benzer orneklerini gordum ve isteyince oluyormuş..
 

Ayıp olmazsa birşey önerebilir miyim?

Aracınızı hurdaya çıkarın. ve parça parça satın. şu haliyle para etmeyen aracınızı motor, şase, paneller, kapı, tavan, koltuk iskeleti gibi parçalar halinde satarsanız, en azından 3-4.000 ytl rahat elde edersiniz. Bu araca harcayacağınız 15.000 ytl'yi de üzerine ekleyerek; 1985-1993 arası işe yarar kıvamda, turbo dizel 90 ya da 110 alırsınız. daha uygun olmaz mı?

eğer parçalamayı düşünürseniz, kapı, tavan ve yan camlarınıza alıcı bulabilirim.
 



Sizin aracın aynısını Ankarada benim motor ustam topladı. Hemen hemen bir çok parçayı yenilediler, diğerleri de elden geçti. Araç çok güzel oldu. 6 jant 6 lastik aldılar, Vinç koydular, koltukları 0 aldılar (yanılmıyorsam gramer marka). Toplamda 11000 ytl harcadılar ama araç bir çok yeni araça taş çıkartacak şekilde oldu.

Land rover ın bu rakamın altında toplanması da pek mumkun değil. Karar sizin, kolay gelsin, gönlünüzce olsun.
 

Selamlar,
malum, "zevk, hobi" deyince isin rengi degisiyor. Eger yukarida bahsedilen (ki, bence gercekci rakkamlar) butceyi harcamak,
bir onun kadar da onemli bir zamani (tahminim en az 6 ay) harcayabilecek "sabriniz" var ise, bence harika bir sonuc elde edersiniz. Dusunsenize, 40 yillik bir araciniz olacak, tarihe sahitlik etmis, klasik ve "özel" bir araç.

Engin arkadasimiza katilmamak da "kolay" degil, zira bu mesekkatli bir iş ve yaparken morali/asabı/bütçesi bozulan çok arkadaşımız oldu. Bir kere usata bulmak dert , zira "bu hurda ile uğraşılmaz" diyip hem moralinizi hem de asabınızı bozabiirler,
işi güzel yapmazlar ise hem arabanız hem de bütçeniz bozulacak.. Bilmiyorum evli misiniz ama "eşiniz" size, kumasının yanına
giden "koca" muamelesi yapacaktır..

Sonuç, kendinize güveniyorsanız bu proje kaç kişiye nasip olmuştur? iyi gunler dilerim, reha

Not: korkarım sorunuza cevap vermedim, zira tanıdığım bir usta yok bu konuda çalışmak isteyecek ;-(
 

edaghan aracı parçalamayı düşünmüyorum.bu halde babamdan isteyen de çok insan oldu fakat ben karşı cıktım.sonucta 3-5.000 ytl için o arabayı veremem.yanlış anlamadım sonucta fikir alışverişi yapıyoruz.

hsbasar mesajın ıcın tesekkur ederım.Bu tarz örnekler sayesinde daha da olumlu bakıyorum.Resimdeki gibi yaptırmayı düşünüyorum=) bakalım ne olacak.

reha bey aracı bir kac ustaya gosterdim.dediginiz gibi bu hurdaya vakit ayırmak istemeyen de var aracı bana verin 5000 ytl veririm diyen de...İşinin ehli ustayı araştırmak lazım dediginiz gibi.Bursa ve Ankara da sanırım iyi ustalar varmış diye duydum .Evli degilim daha 22 yaşındayım.yeni mezun oldum.Ama kaç zamandır aklımda bu araba var.yavaş yavaş işe başlamak istiyorum umarım guzel bir sonuc elde edebilirim.

mesajlarınız için tesekkur ederim.
 

Yapabilirseniz çok keyif alırsınız, ben bir Peugeot 205 GTI toplamıştım çok keyifliydi uğraşmak, bir sürü parçasını Fransa'dan getirmiştim, yedek parça işiyle uğraştığım için maliyetler baya düşüktü tabi ki. Kesinlikle çok keyifli bir şey, en güzelide araç bitince karşısına geçip bakmak oluyor...
 

bu aracın aynısından bir tane daha bulabilir 1-2 milyara, ikisinden daha az maliyetle 1 tane araç yapabilirsiniz. Diğer aracı alırken sizin araçta eksik yada değişmesini istediğiniz parçaların sağlam olmasına dikkat ederseniz bence maliyet çok düşer.
 



1-2 milyara bulunursa dusunulebilir gercekten.Maliyet acısından cok iyi olur. Yukarıda da sordugum gibi 7-8 yıl trafige cıkmamış bir aracın vergi borcları ne olur bir fikri olan var mı ? ayrıca yeni ruhsat cıkarmak zahmetli bir iş mi ?
 

Aracınızın 2008 yılı vergisi 252 YTL. 8 yıl ödemediniz desek, 2016 YTL yapar. bunun üzerine ödenmeyen yılların vergi cezasını da ekleyin. Gelirler.gov.tr adresindeki hesaplama doğru ise, geçmiş dönemlerde de 6 aylık verginizin 126 YTL olduğunu varsaydım ve sonuç şu:

No G. Zammı G. Faizi Vade Tarih Miktar Oran Zam Ödenecek
1 * 01/01/2000 01/09/2008 126,00 %520.0 655,20 781,20
2 * 01/07/2000 01/09/2008 126,00 %478.0 602,28 728,28
3 * 01/01/2001 01/09/2008 126,00 %442.0 556,92 682,92
4 * 01/07/2001 01/09/2008 126,00 %397.0 500,22 626,22
5 * 01/01/2002 01/09/2008 126,00 %337.0 424,62 550,62
6 * 01/07/2002 01/09/2008 126,00 %292.0 367,92 493,92
7 * 01/01/2003 01/09/2008 126,00 %250.0 315,00 441,00
8 * 01/07/2003 01/09/2008 126,00 %208.0 262,08 388,08
9 * 01/01/2004 01/09/2008 126,00 %169.0 212,94 338,94
10 * 01/07/2004 01/09/2008 126,00 %145.0 182,70 308,70
11 * 01/01/2005 01/09/2008 126,00 %121.0 152,46 278,46
12 * 01/07/2005 01/09/2008 126,00 %100.0 126,00 252,00
13 * 01/01/2006 01/09/2008 126,00 %82.0 103,32 229,32
14 * 01/07/2006 01/09/2008 126,00 %65.0 81,90 207,90
15 * 01/01/2007 01/09/2008 126,00 %50.0 63,00 189,00
16 * 01/07/2007 01/09/2008 126,00 %35.0 44,10 170,10
17 * 01/01/2008 01/09/2008 126,00 %20.0 25,20 151,20
18 * 01/07/2008 01/09/2008 126,00 %5.0 6,30 132,30
19 * 01/01/2008 01/01/2008
20 * 01/01/2008 01/01/2008
TOPLAM 2.268,00 4.682,16 6.950,16

Tablo biraz şekilsiz duruyor ama toplam ödenmesi gereken rakam 6950.16 YTL görünüyor. en doğru sonucu vergi daireleri çıkaracaktır.
kolay gelsin.

hesaplamaları, vergi borcunuzu 1 Eylül 2008'de ödeyecekmişsiniz gibi hesapladım. blg.
 


Ynt: 1968 Model Land Rover Series II

Merhaha kinqberq
bendede 67 model bir series II var bende toplamaya çalışıyorum aracı sana başıma gelenlerle ilgili bir iki tavsiye verebilirim.
1) ben aracımı 4500 ytl ye almıştım benimkini forumlarda bulabilirsin bunun yanında baya toplu bir araç 5000 veren varsa hiç durma ver derim
2) yukarıda 11000 maliyet söyleyen sedat beyin söylediği aracı toplayan bir usta bu fiyat sende ikiye katlar emin ol buna
3) motorunda sorun varmı aracın motor sorunu en aşağı 3000 - 4000 arasına çıkıyor (başıma geldi pistonum kırıldı fiyatları duyunca kendim yapmaya karar verdim)

parça ve nasıl yapacağınla ilgili sormak istediğin bir şey olursa bana ulaşabilirsin istanbul dayım elimde manual ler var onlarıda seninle paylaşabilirim

mekanik konulardan daha zor olan bir sorun gördüğüm kadarıyla aracın kaportasıda kötü durumda bence bu araç toplamak için uygun bir araç değil daha önce bu işle uğraşmış biri belki bu kadar sorunlu bir aracı toparlaya bilir ama açıkçası ben böyle bir şeye cesaret edemezdim benim aracımdaki restorasyonla bile benim ilgilendiğimi duyan herkez bana deli gözüyle bakıyor inan bana inanılmaz bir iş gücü gerekiyor bu işler için iki hafta her gün iş çıkışı zımpara yaptım mesela ki dediğim gibi aracım seninkinden baya toplu
 

Ynt: 1968 Model Land Rover Series II

selam kinqberq
1962 seri 2 sahibiyim. aldığımda seninki kadar olmasada bayağı masrafı vardı. 8000 YTL masraf yaptım. 2 000 daha yaparsam türkiye turuna çıkar diyorum. çok moralini bozma ama ciddi bir sabır ve fedakarlık istediğinide hatırlatmak isterim. sadece ayağı kaldırmak yetmiyor. c.ddi bir yakıt tüketimlerinide göze almak gerekiyor. katalog değerlerinin %25 üzerinde yakıyor. kolay gelsin elimden gelen olursa yardımcı olmaya çalışırım. 10.000 YTL veren olursa bazen bir dizelle değişmeyi düşünüyorum bazen. ama hala elimde tutmak için çaba gösteriyorum. ayrı bir sevda, ama bir yere kadar heralde. tekrar kolay gelsin
 



Ynt: 1968 Model Land Rover Series II

:smiley:merhaba kingberq,
öncelikle aracınızın şasi numası hakkında bilgi vereyim:
aracınız orjinal ingiliz üretimi ise şasi üzerinde, sağ ön çamurluktan şasinin ön ucuna bakarsanız rahatlıkla görebilirsiniz. burada orjinal çakma numara mevcuttur.
ancak yerli üretim ise( 70 li yılların ortalarına kadar izmirde bmc fabrikası landrover üretmişti) bu araçlarda şasi numarası sol tarafta, şasinin ön ucunda perçinli küçük bir aliminyum levha üzerinde basılıdır. örnek: L1508 . görebilmek için sol ön çamurlugun içinde şasinin ön tarafına bakınız.
gelelim sorularınıza; forumda konu ile ilgili yorum yapan tüm arkadaşlara katılıyorum,ama konuya katkıda bulunmak isterim.
aracınızla ilgili bence yapılabilecek dört yöntem görülüyor.
1. aracınızı uygun bir fiyata ,hiç uğraşmadan satmak
2. ortalama bir tamirat ile fazla masraf yapmadan arasıra kullanmak.
3. aracın vergilerini ödeyerek trafikten çekme belgesi almak( bu durumda araç hurdaya çıkmaz, ilerde ötv indirimi yasası çıkma ihtimali gözönünde bulundurularak araç bekletilir. vergi işlemez!!! bu arada aracın bazı parçalarınıda satabilrsiniz.)
4.eğer çok iyi bir usta bulabilirseniz,sabrınızda varsa, ciddi bir restorasyon yapmak.( aracınız orjinal ingiliz üretimi ise)

restorasyon ile ilgili birkaç öneri(m olacak:
1. araç tamamen sökülür. şasi, makaslar,ön ve arka diferansiyel kovanları kumlamaya verilir, şasi sıcak daldırma ile galvaniz kaplanır,makaslar,ve kovanlar önce sac astarı ile astarlanır sonra boyanır. şasi ve yüriyen aksamlar bittikten sonra diğer işlemlere geçilir.
2. kaporta işçiliği için mutlaka uzmanlaşmış land kaportacısı bulunuz. tabiki motor içinde.
3.boya işçiliiği herhangibir boyacı olabilir,
4.maliyeti hesaplamak için elektrik, cam, ve döşeme masraflarınıda dahil etmek gerekli.
bence böyle bir işlem 6 ay ile bir yıl arasında sürer.(daha önce bende defalarca restosasyon yaptım, kendi aracım iki yıl sürmüştü)
bu işlemlerin maddi boyutu ise 15000-2000 arasında değişir.
eğer aracınızı gerçekten seviyorsanız böyle bir işe girin derim,sanayi havasını sevmiyorsanız,iyi ustalar bulamazsanız gerçekten yorulur ve üzülürsünüz.
kolay gelsin.( bu arada siz dahil restorasyon yapmayı planlayan tüm arkadaşlara deneyimlerim ölçüsünde bilgi akışı sağlamaktan memnuniyet duyarım.)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,929
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst