1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan özkan musal Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,395

özkan musal

Ana Kamp
Mesajlar
30
Tepkime Puanı
0
Yer
Alaşehir/MANİSA
slm.ben manisa alaşehir'den özkan musal,babadan kalma bir 68 3 kapı land rover marka aracım var.tarımla uğraştığım ve avcılığa merraklı olduğum için bu arabayı 2006 da toplamaya karar verdim.herkesin umacağı gibi çok meşakkatli ve sinir bozucu bir işti ama istediğim başardım aracın motoru sıfır ve orjinal oldu,kaporta, boya,iç döşemeler,4 lastik her şey yenilendi.tek sıkıntım bu araç 0 alındığından beri frenleri pompalandığı taktirde tutuyordu,kampanalar hariç her şey değiştirildi(ana merkez,iç merkez,balatalar....) ama düzen tutmadı.babamda çok uğraşmıştı zamanında.kısacası fren olmasığı için kullanamıyorum lütfen anlayan birileri varsa bana yardımcı olsun msn adresim ozkanmusal78@hotmail.com
 

Etiketler
Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Bence bir Defender fren merkezi alıp takın başınız ağrımasın, Bildiğim kadarıyla frenleri çok iyi çalışıyor.
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Özkan bey,

Tabii ki bütün 1968 Land Rover lar boyle degildir...!

Kampanalı Series Land Roverler'de frenleri calsısır durumda tutmak cok zor degil, ancak küçük detayları ihmal etmemek gerek.

Öte yandan, Yavuz Hocamın fikri de doğru, yeni modelin fren ana merkezi takılarak da konu halledebilir (gibi görünse de, Defender ana merkezi disk fren icin düşünüşmüs olduğu icin, eger tekerlerde herşey yolunda değil ise başka komlikasyonlar çıkabilir) ve cift devre olacagi için (önler ayrı, arkalar ayrı) ayrıca emniyet de artacaktır.

Normal frenlere bakacak olursak:

- Cakma balata doru yapılmadıysa...
- Kampanalar belirtilen toleransatan fazla tornalandıysa...
- sistemde boru yenileme/yerlesttirme esnasinda deveboynu yapıldıysa...
- ana merkezin pedal ayarı yanlıs yapıldıysa...
- 11" uzunkasa tekerlere kısa nın ana merkezi takıldıysa...
- hortumlarda balon varsa...
- ...

frenler vazifesini yapmaz...

birden cok s2 ve s3 Land Rover kulanıcısı olarak, tamir ve ayarların dogru yapılması halinde frenlerinizin sorunsuz isleyecegine eminim...

tabii... kampna frenlerin disk lere oranla olumsuz yonleri vardır, dolayısı ile binek arac fren performansı beklememk lazim...

ana handikaplar:
-ayar yapıldıktan sonra 1000 km icinde tekrar gerekebilir, ozellikle toz toprakta kullandıktan sonra
-sudan gectikten sonra, diske nazaran cok daha uzun sure frenler tutmayacaktır ...
-yine ıslak kalması halında gece donacak olur ise sabah acması daha zordur ... vs...

umarım fikren yardımcı olmusumdur da frenlerinizi halledersiniz...

saglıcakla...

Engin
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

özkan bey bende ufak bi hatırlatma yapayım eger fırenler pompalamak gerekiyorda eger iyi tutuyorsa tahmınımce ayar sorununuz var ayar vidaları (eksantirik balataya basan parça ) ismini hatırlayamıyorum aşınmış olabilir tam olarak ayarlanmıyor olabilir balatalar fireni birakınca cok geri gidiyor tekrar basmak geregi dogunca doldurmak birkaç pompalamakla anca doluyor yardımcı olabildiysem sevinirim .
tanışma bölümünde kendinizi tanıtrsanız cok daha iyi olacaktır
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Özkan abi benim de 68 model 3 kapı LRim var. Frene ne yaptıysak gönlümüzce olmadı. Öne 2 kampana aldım, 4 teker fren merkezi değişti üst merkez kaçırmıyor diye ellemedik. Frenlerim hava yapmıyor. 3 pompada duruyorum :smiley: ilk pompa tamamen boş sanırım o boşluğun sebebi arka kampanalarım çok ince, balatalar kampanaya yaklaşıyor, 2. pompa biraz tutuyor, ani fren gerektiğinde arka arkaya pompalıyorum ama şehir içi boşa atmadığım için motor kompresyonuyla frensiz sürülebiliyor, tek derdim Tüv..

Parçacıma söyledim hala 2 kampana getirtecek bana, haber bekliyorum, inşallah tek pompada dururuz :smiley:
 



Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Benim seri 3 te ikinci defa pompaladığımda duruyor. Ama ilk basışımda yarı yarıya tutuyor özgürünkü gibi tamamen boş değil.
 


Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

acemi80' Alıntı:
Benim seri 3 te ikinci defa pompaladığımda duruyor. Ama ilk basışımda yarı yarıya tutuyor özgürünkü gibi tamamen boş değil.
Mete hocam tek seferde tutması için iyi ayar yapmak gerekir ama kampanalar çok aşındıysa ayar soan gelmişte olabilir
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

yunus bager' Alıntı:
Mete hocam tek seferde tutması için iyi ayar yapmak gerekir ama kampanalar çok aşındıysa ayar soan gelmişte olabilir

Ayar bozuk olabilir çünkü aldığımdan beri aynı şekilde kullanıyorum hiç baktırmadım. Bunlar herhalde böyle oluyor diye düşündüm :smiley:
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

acemi80' Alıntı:
Ayar bozuk olabilir çünkü aldığımdan beri aynı şekilde kullanıyorum hiç baktırmadım. Bunlar herhalde böyle oluyor diye düşündüm :smiley:
Serieslerin ayar vidasi çok basit yapıldığı için aşınabliyor bi ayarlamayı deneyim derim ama eğer arar vidası 1 tur atarda boşa çıkarsa 1 pompa degil 8 pompada anca tutar :smiley:
 




Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

merhabalar

benimde 76 model bir series III aracım var aldığımdan beri fren en üstte tutuyordu yani frene basarrken koltuktain kalkmamak için direksiyovnuda kendime çekiyordum.fren pedalı değil sanki kaldırıem taşı.neyse araç 3 senedir yatmaktayd .kasımda tekrar aktif hale getirmek için bakım yaptım.baskı balata devirdaim debriyaj alt üst merkezleri değiştirdim.ancak aracın frenleri fazla sıkmaya başladı .fren yaptıktan sonra tekelerin 1veya iki tanesi kilitleniyor araç gitmiyordu.defalarca hava aldım ayar cıvatalarını en sona getirdim.hortum değiştirdim.iki kez merkez değiştirdim.boru değiştirdim.merkez lastiklerini değiştirdim.yok olmuyor.yaklaşık iki hafta uğraştım.sonra frenciye balatalar yanmak üzere ,iken götürdüm.ana fren merkezinin pedala bağlandığı cıvatanın (fren çükü) somunlarla boyunu ayarladılarve fren pedalı aşağı düştü şimdi yumuşacık ve bastığımda tutan bıraktığımda serbest kalan frenlerim var.biraz uzun oldu ama belki sizde bu fren çükü ile ayar yapabilirsiniz.

kolay gelsin

Yaşar Tiryaki
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Yaşar abi benim de debriyajım kaçırmaya başlamıştı oradan ayarlattırdım düzeldi. Ben o ayarı biliyorum ama anlattığınız çok iyi oldu. Pedala basışımızda ilk 1 cm de merkezin oynamaması gerekiyormuş.

Bu arada bu ayar yapılırken pedallardaki yayın takılı olmasına dikkat etmek gerekiyormuş. Pedal sürekli düşüyor sonra :D

bizim pedallar 2. 3. basışta sertleşiyor malesef :smiley: , umarım benim frenleri de vize öncesi tek basışta tutacak hale getirebilirim :D
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Yaşar bey bilgi için teşekkür ederim bende dediğin yere bir bakayım
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Mete abi sendeki sorun Yaşar beydekiyle tam tersi pedalı yukarıya kaldıran yayın gergin olması gerekiyor ayrıca üst merkezdeki ayar cubugu fazla gevşek olmaması gereki Özgüründe dediği dibi pedalda 1 cm boşluk olması yeterli fazla boşluk varsa daha geç dolacagından birkaç pompayla dolar
 



Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Ama Yunus bende frene bastığımda ikinci pompalamamda traktör freni gibi oluyor sanki taşa basar gibi oluyorum
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,785
Mesajlar
1,523,755
Kayıtlı Üye Sayımız
166,600
Kaydolan Son Üyemiz
emirkucukgenc

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst