Herkese merhaba,
Sizlere İstanbul’dan yazıyorum. Ailemle beraber yaptığımız kamp gezilerimize gitmek için yaklaşık 2 senedir hangi aracı alsam diye araştırıp duruyorum. Arayışıma ilk olarak bir Def ile 110 Station Wagon ile başlamıştım. Sonra görüştüğüm bazı kişiler ve okuduğum bir dünya kadar forum sayfalarından bu araçlara ne yaparsan yap yolda bırakacağı ve ailemle dağlarda rezil olacağımız hakkında tavsiyeler alınca üzülerek de olsa tabiri caizse bağrıma taş koyup aşkımdan vazgeçtim.
Bu sefer arayışımı pikap’lara yönlendirdim. Ama onlardan da otoyollardaki hız problemi dolayısı ile vazgeçtim. Sonrasında Japon suv’ler, Amerikan’lar, Güney Kore’ler vs. derken bugünlere geldik. Aslında başka bir araca da karar vermiştim ve önümüzdeki ilkbaharda satın alırım diye o zamana kadar para biriktiriyordum.
Ama ne yaparsam yapayım içimdeki Defender sevdası hep içimi kemirdi. Geçen bayram tatilinde bir Def sahibi ile yan yana geldik, aracı oldukça bakımlı ve yapılıydı ve kendisi aracını çok methetti. Baktım ki bu işe girmesem hayatım boyunca içimde bir uhde kalacak. Yaşlandığımda kendime “aaah keşke” demek istemiyorum ve o deliliği yapmak, maceraya atılmak istiyorum. En azından bir denemeliyim.
2 sene sürsede Allah’a şükür işin en zor kısmı olan karar kısmını geçtik. Şu anda kafam net, 1 Defender alacağım. Kafamdaki kendimiz için çizdiğim proje için alacağım aracın muhakkak ama muhakkak Dizel motorlu ve otomobil ruhsatlı, mümkünse İngiliz şase, 130 kasa, Çift Kabinli bir Pikap modeli olmalı.
Şimdi iş burada karışıyor çünkü sanıyorum özellikle bu modeli bulmak oldukça zor. Sizlere yazmak istememdeki sebepte bu zaten, bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz? Bu aracı Tedaş, Orman Bakanlığı vs. gibi yerlerin ihalelerinden bulmak daha mı kolay olur? Bu ihaleleri nasıl takip edebilirim? Veya malum siteyi sürekli takip mi etmek gerekir. Malum sitede benim istediğime benzer 2 tane var ve fiyatları patlamış gitmiş, 250.000 civarı bir servet isteniyor ve üzerlerinde öyle ahım şahım bir aksesuar yok, nasıl bir renovasyondan geçtikleri belli değil.
Renovasyona girişeceğim için aracın fiyatının olabildiğince düşük olması benim için en önemli kriterlerden birisi çünkü adım adım, belli aşamalar içerisinde zamana yayarak renovasyon’a sokacağım. Bir aşama bitince biraz binip, birkaç ay sonra 2. aşamaya geçeceğim vs. Misal ilk aşamada pas ile alakalı komple söküp, kumlama, galvaniz, 2 kat zehirli astar ve pütür boya yaptırtmayı düşünüyorum. Hatta şu anda hiçbirinin maliyetini bilmiyorum ama eğer maliyeti benim yapacaklarımdan çok da yukarıda değilse Otokar’dan yeni şase de sipariş edebilirim. Ardından aracı toplarken en iyi şekilde ses, ısı ve su izalasyonunu yaptırtacağım. Daha sonra 2. aşamada motor ve şanzıman konusunu ele alıp halledeceğim. 3. aşamada lastikler, jantlar, süspansiyon gibi parçalara el atılacak vs. Bu böyle tüm aracın, neredeyse tüm parçalarını elden geçirinceye kadar bütçemin el verdiği şekilde devam edecek. Bunları yapmayla alakalı zamansal bir problemim yok. Gerekirse arada aracımı 1 sene kullanmasam da olur, sonunda hayallerimdeki araca kavuşabileyim yeter.
Bu arada alacağım araç illa çok ucuza renovasyonluk bir araç olması da gerekmez. Benim yaptırmayı düşündüğüm şekilde pas problemi çözülmüş, ses-ısı ve su ile alakalı izalosyanu yapılmış makul fiyatlardaki bir araca da girmeyi düşünebilirim. Motoru ve diğer alanları gene hiç mühim değil, onlar daha kolay çalışmalar. Ama bu bahsettiklerimden herhangi bir tanesi benim istediğim şekilde yapılmamışsa o aracın yeniden sökülmesi ve eksikliğin yeniden yaptırtılması gerekiyor demek ki, o zaman da onca fazla ödenen para heba olacağından yarı yapılı araca girmenin hiçbir mantığı kalmıyor.
Bu konuda bilgisi olanlar, memleketin herhangi bir noktasındaki araçlara erişimi olanlarınız varsa ve beni doğru adreslere yönlendirebilirseniz çok memnun olurum?
Sizlere İstanbul’dan yazıyorum. Ailemle beraber yaptığımız kamp gezilerimize gitmek için yaklaşık 2 senedir hangi aracı alsam diye araştırıp duruyorum. Arayışıma ilk olarak bir Def ile 110 Station Wagon ile başlamıştım. Sonra görüştüğüm bazı kişiler ve okuduğum bir dünya kadar forum sayfalarından bu araçlara ne yaparsan yap yolda bırakacağı ve ailemle dağlarda rezil olacağımız hakkında tavsiyeler alınca üzülerek de olsa tabiri caizse bağrıma taş koyup aşkımdan vazgeçtim.
Bu sefer arayışımı pikap’lara yönlendirdim. Ama onlardan da otoyollardaki hız problemi dolayısı ile vazgeçtim. Sonrasında Japon suv’ler, Amerikan’lar, Güney Kore’ler vs. derken bugünlere geldik. Aslında başka bir araca da karar vermiştim ve önümüzdeki ilkbaharda satın alırım diye o zamana kadar para biriktiriyordum.
Ama ne yaparsam yapayım içimdeki Defender sevdası hep içimi kemirdi. Geçen bayram tatilinde bir Def sahibi ile yan yana geldik, aracı oldukça bakımlı ve yapılıydı ve kendisi aracını çok methetti. Baktım ki bu işe girmesem hayatım boyunca içimde bir uhde kalacak. Yaşlandığımda kendime “aaah keşke” demek istemiyorum ve o deliliği yapmak, maceraya atılmak istiyorum. En azından bir denemeliyim.
2 sene sürsede Allah’a şükür işin en zor kısmı olan karar kısmını geçtik. Şu anda kafam net, 1 Defender alacağım. Kafamdaki kendimiz için çizdiğim proje için alacağım aracın muhakkak ama muhakkak Dizel motorlu ve otomobil ruhsatlı, mümkünse İngiliz şase, 130 kasa, Çift Kabinli bir Pikap modeli olmalı.
Şimdi iş burada karışıyor çünkü sanıyorum özellikle bu modeli bulmak oldukça zor. Sizlere yazmak istememdeki sebepte bu zaten, bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz? Bu aracı Tedaş, Orman Bakanlığı vs. gibi yerlerin ihalelerinden bulmak daha mı kolay olur? Bu ihaleleri nasıl takip edebilirim? Veya malum siteyi sürekli takip mi etmek gerekir. Malum sitede benim istediğime benzer 2 tane var ve fiyatları patlamış gitmiş, 250.000 civarı bir servet isteniyor ve üzerlerinde öyle ahım şahım bir aksesuar yok, nasıl bir renovasyondan geçtikleri belli değil.
Renovasyona girişeceğim için aracın fiyatının olabildiğince düşük olması benim için en önemli kriterlerden birisi çünkü adım adım, belli aşamalar içerisinde zamana yayarak renovasyon’a sokacağım. Bir aşama bitince biraz binip, birkaç ay sonra 2. aşamaya geçeceğim vs. Misal ilk aşamada pas ile alakalı komple söküp, kumlama, galvaniz, 2 kat zehirli astar ve pütür boya yaptırtmayı düşünüyorum. Hatta şu anda hiçbirinin maliyetini bilmiyorum ama eğer maliyeti benim yapacaklarımdan çok da yukarıda değilse Otokar’dan yeni şase de sipariş edebilirim. Ardından aracı toplarken en iyi şekilde ses, ısı ve su izalasyonunu yaptırtacağım. Daha sonra 2. aşamada motor ve şanzıman konusunu ele alıp halledeceğim. 3. aşamada lastikler, jantlar, süspansiyon gibi parçalara el atılacak vs. Bu böyle tüm aracın, neredeyse tüm parçalarını elden geçirinceye kadar bütçemin el verdiği şekilde devam edecek. Bunları yapmayla alakalı zamansal bir problemim yok. Gerekirse arada aracımı 1 sene kullanmasam da olur, sonunda hayallerimdeki araca kavuşabileyim yeter.
Bu arada alacağım araç illa çok ucuza renovasyonluk bir araç olması da gerekmez. Benim yaptırmayı düşündüğüm şekilde pas problemi çözülmüş, ses-ısı ve su ile alakalı izalosyanu yapılmış makul fiyatlardaki bir araca da girmeyi düşünebilirim. Motoru ve diğer alanları gene hiç mühim değil, onlar daha kolay çalışmalar. Ama bu bahsettiklerimden herhangi bir tanesi benim istediğim şekilde yapılmamışsa o aracın yeniden sökülmesi ve eksikliğin yeniden yaptırtılması gerekiyor demek ki, o zaman da onca fazla ödenen para heba olacağından yarı yapılı araca girmenin hiçbir mantığı kalmıyor.
Bu konuda bilgisi olanlar, memleketin herhangi bir noktasındaki araçlara erişimi olanlarınız varsa ve beni doğru adreslere yönlendirebilirseniz çok memnun olurum?