110 Sw 2.5 Duz Dızel Bakım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Agirabi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 72
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,527

Agirabi

Kamp I
Mesajlar
146
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar merhaba,

Konu daha önce açıldıysa yönetici arkadaşlar ilgili konuya yönlendirirse çok sevinirim.

Benim merak ettiği bakım konusu. Bu bakımlarda eski teknoloji dizel motorlar için önerilen filtreler ve yağlar nelerdir ? Genelde 2.5 düz dizel kullanan arkadaşlar araçlarında hangi tür filtre ve yağlar kullanıyor ve tavsiye ediyorlar. İklime göre veya kullanım amacına göre farklı yağ çeşitleri kullanıyorlar mı? Örnek vermek gerekirse sürekli arazi şartlarında offroad amaçlı kullanırken şu yağ veya hava filtresi, gezi ve kamp amaçlı kullanırken şu filtre ve yağlar önerilir gibi.

Motosikletim de K&N hava filtresi kullanıyordum ve aşağıda yukarı her geziden sonra çıkarıp genel kontrol ve temizliğini yapardım. Böylece motorumdan maksimum randıman alabiliyordum. Bu şekilde bu araçlarda da benzer filtre kullanan veya öneren arkadaşlar varsa tavsiyeleri çok faydalı olacaktır.

Motorlarımızın bakımları kendimiz yapıyoruz. Bu araçların bakımlarını da yapmak çok zor olmasa gerek. Sonuçta eski teknoloji ve mekanik araçlar. Bakım ve kontroller konusunda her türlü video ve döküman paylaşımı seve seve kabul edilir.

Şimdiden çok teşekkürler.
 

Etiketler
bakım

Ynt: 110 Sw 2.5 Duz Dızel Bakım

Burak Bey bakım kılavuzlarını aldım. Çok değerli bilgiler var, çok teşekkürler. Bu bakım klavuzların da ki araçların motoru ile benim motorum farklı. OTOKAR üretimi 244 DT motorlu 6 vitesli araçların bakımını kapsıyor. Benimki ise çok daha eski teknoloji 1987 model bir motor. Dolayısıyla farklılıklar olabilir diye düşünüyorum.
 






Ynt: 110 Sw 2.5 Duz Dızel Bakım

Aracı salı günü ciddi bir bakım için Ümraniye'ye Muhammed ustaya götüreceğim. Hem bütün alt takım, hem de genel bütün sıvılar ve filtreler değişecek. Fabrika çıkışı olan civalı pervane ve davlumbazı hararet riski yaratmaları nedenleri çıkarıp yeni jenarosyon pervane takmayı önerdi. Zaten klima ile bu sistem olmaz mutlaka hararet yaparsın dedi. Klimayı da randımanlı kullanabileceğim şekilde düzenleyecek. Bu arada debriyaj üst ve alt merkezleri de değişecek sanırım.

İlk bakımın uzman bir elden geçmesini istiyorum, diğer rutin bakımları kendim yapmayı düşünüyorum. Bu konuda çok detaylı ve açıklamalı bir arşiv şimdiden oluşturdum. Burak Bey kataloglar için çok teşekkürler.
 

Ynt: 110 Sw 2.5 Duz Dızel Bakım

Cenk bey yapılan işlemleri ve fiyatlarını hatta mümkünse parçaların fiyatlarını yazarsan son derece bilgilenmiş fikir sahibi olmuş oluruz.

inşallah ağır masraf çıkarmaz size...
 

Ynt: 110 Sw 2.5 Duz Dızel Bakım


agirabi' Alıntı:
Fabrika çıkışı olan civalı pervane ve davlumbazı hararet riski yaratmaları nedenleri çıkarıp yeni jenarosyon pervane takmayı önerdi.
Ben 4 yıldır orjinal davlumvbazla kullanıyorum (uzun yolda da Antalya dada çanakkaledede vs) hiç hararet sıkıntısı yaşamadım. Aksine sonradan taktığım her modern parça sıkıntı çıkarttı bana. Otomatik fan için müşür ayarı çok iyi yapılması lazım bence. Ustanız bunu muhakkak biliyordur ama yinede ısrarla sormanızı tavsiye edeceğim. Derya


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: 110 Sw 2.5 Duz Dızel Bakım


Ben zaten gelenekselciyim ve orjinal olan her şeyin o şekilde muhafaza edilmesi taraftarıyım. Klimanın getireceği yükü alacak ve daha performanslı motoru soğutabilecek şeklinde düşündüğüm için olabilir diye sıcak bakmıştım. Şimdilik orjinal davlumbazı koruyup, tek kanadı kırık olan orjinal pervanemi yenisi ile değiştirip devam edeceğim. Önerilerinizi dikkate alacağım Derya Bey.
 



Ynt: 110 Sw 2.5 Duz Dızel Bakım

Aracı bu akşam üstü Muhammet ustaya bıraktım. Yaptığı araçları görünce içime su serpildi ve gerçekten doğru adreste olduğumu düşünüyorum.



 



Ynt: 110 Sw 2.5 Duz Dızel Bakım

Bu arada yağlar ve yağlama ile ilgili şu topikte bulduğum kıymetli bilgileri bu güncel topiğe de ekleyeyim.
En azından bu konuyu aratanlara kolaylık olsun.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=33066.0

Özellikle şu çalışma çok harika olmuş. Yavuz ve Nurullah Bey'e çok teşekkürler. Bence renkli baskı alıp araçta kullanım klavuzu ile beraber taşımak lazım.

Bütün Land Rover modelleri için geçerliymiş.


 

Ynt: 110 Sw 2.5 Duz Dızel Bakım

Burak sanırım bakım maliyetini sen sormuştun. Parçaların tamamı 1000 TL tuttu.

ETC 7333 D TRİGER KAYIŞI / 2,5DZ DAYCO 1 35,52
ERC 8861 İNA TRİGER KAYIŞ GERGİSİ DEFENDER DİESEL İNA-ORJ. 1 89,39
ERC 5545 R V.KANADI DEF.BNZ.-DİZEL (6 LI) ROCAS 1 29,90
ERC 7489 DEVİRDAİM KANAT ARA PARÇASI TM. 1 19,50
563132 D V.KAYIŞI TIRTIRLI (ETC 7939)(ERC 6504) DAYCO 1 5,71
NTC 3936-LD RADYATÖR DAVLUMBAZI DEF.110 DİESEL Y.M. MONTAJ 1 116,46
NRC 9238 T HAVA FİLİTRESİ DEF.BNZ.DİZ. TM. 1 15,10
ERR 3340 C YAĞ FİLİTRESİ (ERR 1168) CHAMPION 1 11,60
90517711 T MAZOT FİLİTRESİ 2.5 DIESEL CAV 1 4,36
550732 F DEBRİYAJ ANA MERKEZ (STC 100410)(STC 500100) FEROD 1 49,62
STC 637 B DEVİRDAİM KOMPLE DEF. (RTC 6331) BGA 1 126,45 1
ANR 4344-LD VİRAJ ÇUBUĞU ARKA DEF.(İNCE)(NRC 6221) MONTAJ 1 80,91
NTC 1888 E ARKA VİRAJ DEMİR ROT BAŞI ETS 2 13,99
552819 ARKA VİRAJ DEMİR İÇ LASTİĞİ (8510241) İNG 4 0,57 2,28
592773-L VİRAJ ÇUBUK LASTİK KELEPÇESİ MONTAJ 2 8,15 16,30
NRC 5674 ARKA VİRAJ DEMİR TAKOZU İNG. 2 3,28 6,56
NRC 6658-L KÜRESEL MAFSAL BAĞLAMA CİVATASI MONTAJ 2 4,64 9,28
BA 3129 DİFERANSİYEL KORUMA SACI ARKA DEF. (BM) 1 132,40
NTC 7307 PY-YELLOW ÖN KOL BURÇ SETİ POLY.(SARI) BP 1 73,29
NRC 4514 PY-YELLO ÖN KOL ŞASİ BURÇ SETİ POLY.(SARI) BP 1 39,56
NRC 7009-LD ÖN TABAN KORUMA ÇUBUĞU 1 49,45
 



Ynt: 110 Sw 2.5 Duz Dızel Bakım

Rakamlar ufak ufak ama total büyümüş. Neyse birdaha hiç başınağrımayacak. Parçaları sen mi aldın usta mı halletti?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

SON KONULAR - FORUM